Maya efter vetrinär besöke...
Igår så var vi med Maya till vetinären. Hon hade inga bebisar i magen, hon hade 39,1 grader i feber. Han sa att hon lät annorlunda på vänstra lungan och så andades hon konstigt. Han tyckte hon var slö också. Så han gav henne pencelin och B-vitamin. Vi fick recept på pencelin till Maya som vi ska ge henne i 11 dagar. Så nu är det bara att hoppas allt blir bra igen på lilla Maya
.
Skönt att det inte var några kattungar på gång! Katter brukar reagera snabbt på antibiotika behandling och bli pigga igen. Det ska säkert gå bra. Nu hoppas vi på det bästa. Jättebra att du tagit hand om henne!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Åhh..så Maya-gumman är inte riktigt kry….håller verkligen tummarna för att hon kommer att svara på mediciinen o bli en pigg o glad kisse snart…hon är ju så vacker..

Jo, vi för hoppas:D

Hej Molle_Mulle!
Jag är så tacksam att ni har henne och att hon fick komma till veterinären! Nu hoppas vi att hon blir frisk igen, och att vi kan göra det allra bästa för denna underbara katt! Jag söker "matten", du vet hon som ringde, varje dag och har sänt SMS också, men "just nu går det inte att nå det önskade numret" får jag till svar nu, efter att ringt i flera dagar och signalerna gått fram men inget svar… Kanske vill dom inte ha tillbaka henne(hur är det möjligt) och är rädda att ringa igen och säga det. Eller så har något hänt matten, man kan aldrig veta ju.
Om mitt SMS går fram, så har jag skrivit så här(matten sa ju att katten hette Nina):
"Någon ringde från detta nummer d 11/11 om katten Nina. Kattakuten vill veta om ni vill ha tillbaka katten annars kommer hon att omplaceras i nytt seriöst hem. Hör av er!//
Camilla"
Så då hoppas vi på ett besked i alla fall, om dom nu slår på mobilen någon gång. Jag brukar ju ALLTID ta namnet på den som ringer, men kvinnan ringde och väckte mig på morgonen och jag missade det(faktiskt enda gången någonsin, typiskt!!)Kunde inte ens drömma om att hon inte skulle höra av sig igen!
//Cammo