Råd om vätska!!
Min lilla lina vill inte dricka, så nu undrar jag vad jag kan ge henne mer än vatten för att hon ska få lite energi i sig… Hon har problem med ett öga, så hon kan inte lokalisera sig till vatten och mat… Jag har en vattenspruta som jag kokat och steriliserat så nu undrar jag vad som är bäst att ge henne så hon blir lite piggare…?
Många Goa Kramar
Annisangel

Jag brukar ge vätskeersättning så de även får i sig lite salt och socker. Jag köper pulver på apoteket och blandar till, men man kan göra egen också om det krisar. Kommer dock inte ihåg proportionerna men söker du på recept och vätskeersättning på nätet så lär du hitta något.

Kissen vill kanske ha Anderssons välling. Recept finns på nätet.
Hittade detta:
ANDERSSONS VÄLLING:
Koka ihop 5 dl standard mjölk, 1-2 msk maizena och 1 msk druvsocker och låt detta svalna. Genom kokningen bryts laktosen ner. Låt svalna och tillsätt därefter 1 msk smör och en äggula. Färdigt!
Anderssons välling är bra att ge till kattungar och kattmödrar.

Hittade ett recept från djurdoktornistromsund:
1 liter vatten
2 msk honung eller druvsocker
1 tsk salt
1 krm bakpulver eller bikarbonat
Koka upp vattnet och blanda i resten av ingredienserna och rör om tills allt löst sig. Servera den avsvalnade lösningen skedvis tills katten dricker själv. Servera sedan små mängder flera gånger per dag så att katten får i sig minst 0.5 dl vätska per kilo kroppsvikt och dygn. Förvara färdig lösning i kylskåp.
Eget tillägg: Man kan skippa bikarbonaten om man inte har någon och honungen kan i värsta fall bytas ut mot vanligt socker, men det är bättre med druvsocker/honung. Sedan brukar det ju funka bättre att ge med spruta i mungipan än med sked.
Honungsvatten med lite,lite salt.
Eller koka fisk eller kött och ge henne spadet, om hon bara dricker dåligt.
Tack snälla ni, vilka många tips!!! Hittade en nu som jag testar med först:
1 liter vatten
1-2 matskedar druvsocker
1 tesked koksalt
Måste testa också med dessa andra om det inte funkar med denna! Andersson välling låter faktiskt smaskens och spadet från fisk också!!
Många Goa Kramar
Annisangel

Fiskspad gillar mina katter. Dom dricker spadet först och äter fisken när spadet är slut. 
ska till affären och köpa räkor och annat smask till henne, som jag vet att hon inte kan motstå…
har stora förhoppningar att få henne lite mera på G!!
Många Goa Kramar
Annisangel
En enkel sak att pröva är annars vanlig laktosfri mjölk som finns i princip alla mataffärer.
ja och äter hon mjukmat, så behöver du itne vara så orolig
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....