Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 2032 ggr
Fideli
0

Tillfällig kattsäng....

Här ett litet tips om hur du själv kan göra en enkel tillfällig kattsäng….

Ta en platta läsk/öl ifrån butiken….(man behöver inte köpa en platta med läsk/öl 24 burkar utan man kan bara fråga om man får ta en tom….i regel ligger flera tomma och skräpar)

Vik en liten handuk och lägg den i botten….du kan även ta en tidning papper värmer gott…….trä över ett örngott…..jämna till och vips så har du en tillfällig kattsäng……

Jenna-Gun
0

Jättebra

det ska jag göra  till mina.

Kram Jenna

Fideli
0

Tack Jenna…………skriv sen och berätta om dina katter blev förtjusta….Glad

MariannE11
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bra idé….. Glad

jag kör själv med en "lyxigare" variant då jag själv jobbar i mataffär….. jag har tagit trälådor som svenska plommon eller lingon kommer i och gjort till kattlådor….dom kan målas och ser rätt fina ut…..och lägger man i något mjukt så slipper lilla kattrumpan att få stickor åxå….tyvärr så har säsongen för plommonen försvunnit i tomma intet… men det kommer fler år…. som tur är….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Fideli
0

Detta var väl mera ett "tips" till de som just nu kanske har tagit in en liten "hittekatt" och kan ge den en tillfällig säng att sova i……den är också lättplacerad under en säng om man har en skygg katt hemma….då vet man att katten ligger varmt och skönt…..här hemma använder vi sköna varma lyxiga butiksköpta sängar som mest står tomma Skrattande…….. favoritplatsen för Louise är mattes glasbord…..och för Emilia ovanpå mattes säng…..och på natten sover båda tjejerna hos mig i sängen……Louise och jag delar samma kudde….medans Emilia föredrar mina fötter……men idén med trälådorna var ju heller ingen dum idé….den ska jag ha i mina tankar…..Flört

Lena
0

#4 Det där är ganska vanligt att katterna ratar de dyra kattsängarna och istället ligger i kartong eller något annat man fått helt gratis.

Bra tips!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lailas
0

jag har precis köpt en kattbädd för att stödja kks 100% hemlös pengarna går oavkortat  till kks  mina katter.  föll pladask för den

Lena
0

#6 Vad gulliga de är katterna där i sin kattbädd! Den verkar omtyckt! :)

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Fideli
0

Det var roligt att läsa…..samtidigt som du köper en kattbädd till dina katter så stödjer du andra katter…..Kyss

Din bild var rolig….ser precis ut som två syskon som kivas över en sak som de har fått……Skrattande

Jättefina katter…..Flört

Asander…Glad

Cammo
0

Perfekt Fideli, och att bädden går in under en säng, kan inte bli bättre! En annan sak som är bra med en sådan enkel kattbädd, om det skulle visa sig att hittekisse har X antal loppor, skabb och mask, så kan man helt enkelt anse att bädden är en "engångsbädd" och slänga den efter användning!

Kram

Cammo

Fideli
0

Precis Cammon……Flört…(vågade inte att skriva så, var rädd för att det skulle misstolkas)….tanken med tipset är just en billig säng för just hittekatter som man tar in och räddar…etc…..men även andra kattter gillar modellen….Glad

Asander…Glad

Jenna-Gun
0

Jag har en kartong från Clas Olssons som säng till katterna. Alla vill ligga i den, helst samtidigt :)

Fideli
0

Låter jäääääättemysigt Jenna_Gun…!!!!!

Det brukar i regel vara kartonger som blir populärast….men visst finns det även färdigköpta som katterna älskar…..har märkt på mina tjejer att man vid olika tider på dagen sover även på olika platser….man kan nästa se på dem hur mycket klockan är…. av att se  var de ligger och sover för stunden….Skrattande

Fördelen med kartonger är ju att man inte behöver tvätta dem….utan bara att slänga och ställa ditt en ny….många som man köper är knappt tvättbara….eller så tappar de formen totalt efter en tvätt…..

Fideli…Glad

Lena
0

#12 Jag har också märkt samma sak som du, dvs att våra katter flyttar runt under dagen och sover på olika ställen beroende på klockslag.

//Lena

essut
0

När överskottslagret hade rea på tvättkorgar 49:- så passade jag på att köpa en till mig. Men tyvärr så tog Tusse den direkt. Har lagt dit en pläd för att han ska ha det lite bekvämare.

Har oxå märkt att han flyttar runt i lägenheten för få en bra sovplats. Hans ställen är tvättkorgen, kattburen och soffan.. Milou ligger gärna på sin stol i köket eller på sin plats i klätterträdet.

Tezza
0

#6 jättefin bädd och kanon att man dessutmom stöder kks. Har funderat på en sån säng i julklapp till mina missar:)

Sidentass
0

Fideli…jättebra tips..här har vi en grej som t.o. m. jag kanske skulle fixa ihop..är nämligen oerhört opraktisk..;-)

#6..här ser man ju att missarna verkligen uppskattar din nya bädd..finfina sissebissar;-)