En katt till..
Jag funderar på att skaffa en katt till.
Har sedan tidigare -en hittekatt. Problemet är att jag inte vet om hon kommer -överens med andra katter.
Jag bor i en etta på 26kvm så -kan bara skilja på dom genom att ha den ena instängd i -badrummet. Är 26kvm för lite för att ha två katter?
Har -tänkt be en kompis att komma över med sin katt för att -se hur hon beter sig.
Men det är väl inte säkert hon beter -sig lika dant med alla katter. Har redan bestämt att jag skulle vilja ha en av de röda -Osbykatterna som finns på KKS hemsida.
Men är inte -aktuellt förrns efter sommaren.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
JA gränsfall. OCh bara för att det funkar med en kisse, är det inte säkert att nästa kisse funkar. Så det vore ju bättre att testa med den kissen som ska vara där.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Prova att ta en katt som jourhem. Funkar det kan du köpa katten. Är båda katter kastrerade brukar det funka. Sedan tycker jag alltid synd om en ensam katt. Vi människor kan aldrig ersätta en kattkompis och det är det en katt behöver. En katt till märks knappt. Och din katt har sällskap när du inte är hemma.
Mitt hus är på 50 kvm och jag har katter överallt…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag tycker precis som #2 att du ska pröva med att vara jourhem för en katt. Då finns det en reträttväg om det inte skulle fungera så bra. Dessutom gör men en insats under tiden.
Räkna med att det tar lite tid innan den nya och den gamla katten finner varandra. Det blir nästan alltid lite groll i början innan de gjort upp om rangordningen och accepterat varandra. För det mesta går det dock bra om man ger det lite tid. Detta förutsatt att båda katterna i kastrerade.
När det gäller ytan ska man inte bara tänka på golvytan. Katter rör sig lika mycket på höjden som på golvplanet. Man kan öka kattens "yta" genom att inreda bostaden med hyllor, klätterträd och olika gömställen i olika nivåer i lägenheten. Är man fantasirik kan en liten lägenhet blir dubbelt så stor ur kattens synvinkel.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"