Kattungar sökes
Har en klasskamrat som söker två kattungar, så jag har tipsat henne om att ta två hemlösingar. Jag har inte hört helt och hållet hur katterna kommer att få det, men jag har försökt propagera för innekatter, och hon skulle fundera på det. Men vaccination och kastrering fanns i hennes tankar redan från början, så jag tror nog att hon blir en ansvarsfull kattägare. Min kamrat bor i radhus och har två barn. Jag har surfat runt lite på olika siter men just kattungar verkar ju inte riktigt vara säsong för just nu. Så om det är nån som vet om kattungar som behöver ett hem, kan ni väl skriva här så ska jag vidarebefordra till henne.
Detta gäller i Stockholm, får jag väl tillägga.

I lund har det ju fötts några… så om hon har tålamod blir de väl tillräckligt stora för att flytta så småningom. Transport brukar ju alltid gå att ordna.
Men det finns nog gott om kattungar i sthlm med :)
Kul att hon kan tänka sig hemlösingar! :D
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Hej!
Jag har sett några kattungar på Blocket, så kolla där.
Bra att du säger åt henne att de ska kastreras, vaccineras och helst vara innekatter
Berätta gärna oxå att en kastrering av en hona kostar över 1000 kr i Stockholm. Alla är tyvärr inte medvetna om detta och tycker det är för dyrt……