Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1581 ggr
Destany
0

2 eller 3 katter?

Nu e det så här att jag funderar på att skaffa en liten kattunge till.. en kompis föräldrar har en katt som e dräktig och de måste hitta ägare till  kattungarna för pappan i huset gillar inte katter..sen innan har jag Puma ca 6 år gammal kastrerad hona o Zorro ca 4 år gammal kastrerad hane.. Puma har ett starkt revir behov..men brukar tycka om kattungar.. hade tänkt att jag isåfall skulle ha en hane till..

Nu undrar jag mest e det stor skillnad att ha 2 eller 3 katter?

Jag har velat ha 3 katter en tid men det känns lite som 3 e för mycket?

tacksam för råd o tips

tuska
0

Har man tid  plats å ekonomi så är inte det för mycket om man älskar katter.  

Det jag önskade i bland vore att man hadde mer än två händer, för katterna kommer alltid samtidigt och ska gossaGlad

Hawknestgrove
0

JAg tycker inte att det är nån större skilland på 2 och tre. Ok, det är ju en till som ska vaccineras och försäkras, men just kastrerade herrar brukar bli fina barnpigor. Se bara på Arne.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kurran
0

Att ta in ytterligare en katt är lite som ett lotteri. Detkan gå bra och det kan gå illa. Viserligen är jag förvånad över hur bra det gått att plocka ihop min kattsamling men man ska ha i minnet att jag bor ensam i ett hus med sju rum, flera uthus, mycket stor tomt som dessutom är omgiven av åkrar och skog.

Helt problemfritt är det inte. Trisse tycker inte om Aruru, Stina läxar ibland upp Trisse, Liten (en 15-årig honkatt) skulle nog helst se att de flesta av de andra flyttade. Kurre (kastrerad sedan mycket länge) markerar för säkerhets skull revir överallt där han går fram så jag får gå efter med en trasa. Osv.

De gånger som jag åker bort någon dag och jag har kattvakt är det evigt pusslande med vilka katter som kan husera ihop medan jag är borta för det går inte att ha alla tillsammans på egen hand.

Din Puma kan mycket väl bli tjurig eller till och med aggresiv men det kan gå bra. Men man kan inte säga på förhand hur det kommer att gå.

Du kommer säkerligen att få kommentarer i den här tråden som både håller med mig och som säger tvärs om. Men tänk efter flera gånger innan du skaffar en katt till och tänk också på att en katt som är bortåt halvåret är i princip omöjlig att omplacera för att inte tala om en vuxen katt.

Sedan vore det ju bra om du kunde förmå din kompis föräldrar att kastrra sin katt så att det inte blir fler kattungar speciellt när familjen egentligen inte ens vill ha katt alls.

MariannE11
0

jag hade en från början som skulle få en kompis… denna kompis blev 2 st…. så jag gick från 1 till 3 st…..det fungerade jättebra när de hade vant sej vid varandra…..en jättefin harmonisk grupp där den lägst rankade fick jaga ledarhonan ibland…. vet inte om det funkade bättre då alla tre var honor?… sen kom Bruno som kisse 4 o då försvann lugnet….*en lång historia*…

men som svar på din fråga så finns det inget givet svar på frågan…. förmodligen går det fint då den nya ju kommer att vara en kattunge….å har man 2 så är det ingen större skillnad på att ha 3…..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
0

JA Kurran har rätt, men är det en kattunge, som är liten, då brukar det funka. Både Esther och Pipis var ju väldigt små när de kom hit och de blev älskade med en gång. MEn lilla Mee kan vi tyvärr inte ta in. Bara av att se varandra genom nätdörren på altanenen framkallade oerhörd ilska bland alla tre plus Mee. Hon är ju en vuxen katt

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....