Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 605 ggr
[helenal]
0

hej!!!

kan inte alla betala in 10 kronor till kks?:) det blir ju mkt i längden!

miranda1
0

och även till göteborgs katthjälp Flört

vanessa
0

Och så självklart till oss på djurhjälpen: Postgironr: 54 07 10 - 1  För som Helena1 säger, varenda droppe räcker. Ett väldigt bra sätt att hjälpa till, utan att det kostar skjortan är att bli fadder till en katt. Kostnad 50 kr månaden, så blir ni så att säga personlig fadder till den katt ni valt ut. Varje månad (mer eller mindre beroende på fadderansvarig som har fullt upp) så får ni e-post/brev om hur alla katter mår, vad de gör, utveckling med mera. Din personliga katt står inte med varje gång beroende på vad som händer eller inte händer. Samt på vilken tid ansvarig har att få reda på allt :-). Lite mycket med alla katter både i jourhem och katthem att hålla reda på ibland. Vill du bli fadder så maila eva@djurhjalpen.nu så hjälper hon dig. Men vill du har lite extra info om just ditt gullgryn så mailar du henne så svarar hon dig.

Titta gärna in på vår hemsida www.djurhjalpen.nu

Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

evangeline
0

Till oss, till oss!!! Snart har föreningen Kattakuten i Norrbotten eget konto OCH en hemsida!! Min man sitter hela kvällarna och jobbar med hemsidan och jag skriver så pennan glöder. Alla i föreningen jobbar för brinnande livet just nu.

Det går framåt!

Evangeline

Faxlin
0

Ja, tänk om alla betalde in 10:- till de katthem som vi har på den här sidan. Undrar hur mycket det skulle bli per person. Jag kan tänka mig att röka lite mindre på en månad så har jag råd med det ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[helenal]
0

jo jag menade givetvis alla katthem:) men mn kan väll ta ett katthem i taget? så alla har råd o…sv.. för tio kronor per medlem här e ju ingenting!! man kan betala succesivt så att alla katthem får bidrag:)

vanessa: fadder verkar bra! spelar ju ingen roll vilken katt jag väljer,men kanske skulle välja den som har haft de svårast…. hur väljer man`?

Jenna-Gun
0

Jag har varit fadder till en katt i ett par år nu.

Det är ju jättekul.

Engla
0

Jag skänker pengar till Katthemmet Kompis varje månad.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

vanessa
0

Angående fadder så kan man välja katt själv, men oftast blir det den katt som ännu inte har en fadder. När den får ett nytt hem så byter man katt eller avslutar fadderskapet. Angående katter som har svårast så är de de populäraste fadderkatterna hos oss :-). Vi har uppenbarligen det ryktet att vi tar hand om svåra katter så de är populära fadderkatter. Men så är det också de som är långliggarna här. Vill man t.ex. faddra ett år så kostar det då 500 kr annars 50 kr månaden.

Vanessa

[helenal]
0

jag vet,jag ska bli fadder. ska bara välja katt… men det e inte bara den katten man väljer som får pengarna utan även andra katter… till sand,mat,läkarbesök osv

Lena
0

Ett förslag är att vi väljer ut månadens katthem som vi samlar in pengar till. Och som sagt alla bidrag är ju välkomna. Det behöver ju ej vara så stora summor om många är med och betalar gör ju även en 10-krona stor nytta.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Morgan10
0

#10, Lägger det även i denna tråd. Eftersom det nu varit sådant stöd för Fonzie är mitt förslag denna månad honom :-)

Morgan/KKS

Engla
0

Det tycker jag låter som en väldigt bra idé, Lena! Vad tycker ni andra?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

[helenal]
0

hmm jag har redan funderat på de förslaget,så de e bra!

vanessa
0

Alla katter tar del av slanten.

Vanessa