Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattmat
Läst 723 ggr
Destany
0

dålig i magen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ca en vecka sen så köpte jag James wellbeloved till mina katte de hade äit RC indoor innan.. jag tror att detta fodret e bra för dem men Zorro har blivit lös i magen inte jätte diarre men löst.. såg det nu när han var på toa samtidigt som jag.. ska koka fisk till honom nu så det stabiliserar sig lite.. jag gav dem fifty fifty i typ 2 - 3 dagar.. har kvar lite av det gamla ska jag blanda ut det? vill fortsätta med detta fodret men inte om min lille älskling blir dålig.. tar det tid innan magen vänjer sig vid det?

TACKSAM FÖR SVAR

Kusten
0

Om du först stabiliserar upp magen och sen när magen varit stabil i cirka en vecka, så kan du börja med att försiktigt blanda i några enstaka torrfoderkulor av det nya fodret i det gamla. Öka succesivt dag för dag men bara med väldigt väldigt lite i taget. Bara några fler kulor dag för dag. Om inte det funkar med den mjukare övergången så verkar din kisse överkänslig mot något i det nya fodret. Hade i såna fall fortsatt med det förra fodret om det funkat bra med det innan. Lycka till :)

Alexej
0

En del katter reagera väldigt mycket på annat foder. Kör några dagar med fisk, köttfärs och morotsmos och försök igen.

james wellbeloved är ett ganska stark foder, mina reagerade också med diaré när jag bytte till Orijen. Det tar sin tid.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Destany
0

jag har nu blandat i det gamla torrfodret så det e ungefär lika o han åt fisken jätte duktigt så jag hoppas att det går vägen

Sidentass
0

Hoppas magen snart stabiliserar sig..har märkt på mina katter att magarna reagerar då jag bytt foder. Sen dess har jag istället försök att blanda det nya successivt med det gamla till att börja med..så att dom små magarna ska vänja till sig..

Bumbis
0

James Wellbeloved är bra, jag har testat det och mycket annat, men upptäckt att ska magarna vara i balans för nya hittekatter så är Royal Canin, S33 (lila säck), oslagbart.

Husdjursagronom
0

Man ska helst göra ett foderbyte över 2-3 veckor så att magen hinner med omställningen. Det varierar förstås, om man byter mellan liknande foder går det snabbare och katter är olika känsliga så vissa behöver längre omställning.

kattiz
0

james wellbeloved har mycket spannmål har jag för mig,bättre och billigare är Orijen 7kg för 449kr

Destany
0

tack för alla svar men zorro äter inte james wellbeloved längre.. han o puma äter mjau havsfisk nu