Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1078 ggr
jadekvinnan
0

Upphittad katt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon som saknar denna katten. Han kom till oss 19 oktober sedan dess har han fått mat och sovplats på våran inglasade altan, men vintern närmar sig så han behöver ett permanent hem där han kan komma in och få lite värme och omvårdnad. Han är kastrerad, men inte öronmärkt, tycker om att kela med fötterna. Han tycker om barn men inte våran stora vovve. Om inte ägaren hör av sig, är någon annan hjärtligt välkommen och adoptera denna helgoa katt, Vi har redan 2 katter samt en hund.Vi bor i Blekinge. Kissen har varit i tidningen och han hänger uppsatt på bild i några butiker. Synd att man inte kan skicka efterlystningar på mjölkpaketerna.

Faxlin
0

Ohh, jag skulle velat se en bild på katten. Såg bara en soptunna på bilden.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

jadekvinnan
0

Det är en kisse nu!

[helenal]
0

ååååh vad fin!

Faxlin
0

Åhh vilken sötnos :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Engla
0

Har du gjort en efterlysning efter kattens ägare i affärer, lokaltidningen m.m? Jättevacker katt!!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

SmillasMatte
0

Mycket söt, gör allt du bara kan för att hitta ett hem till sötisen.

Lena
0

Ursnygg kisse! Hoppas ägaren dyker upp. I annat fall ska det inte vara svårt att hitta ny ägare till denna underbara katt.

Var bor ni? Om ni inte gjort det redan - sätt lappar i omgivningen, ring polisen och katthemmen i er regioen. Håller tummarna!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Ambrosia]
0

Kan du tänka dig att ta in denna katt hos dig och sätta upp honom på en väntalista till det katthem som finns i din närhet? Han behöver din hjälp nu. bra du matar honom och har honom på verandan. Kan du även töänka dig att ta honom till en vetrinär, för undersökning,f ör att se att han mår bra?

Hoppas det!

Mvh Ambrosia

smurfan-13
0

Tusan en sån snygging!!

Varför bor vi inte närmre varandra? Då hade han fått komma till mig med en gång!

Lena
0

Hur har det gått med den vackra kissen? Hoppas det har löst sig för honom!

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MariannE11
0

ursnygg kisse…..men tyvärr har jag redan 5 st gosingar själv….

hoppas han får sej ett hem snart ……tala om hur det går…..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Sidentass
0

Men åhh…vilken vacker kisse!! Man undrar dock var ägaren finns någonstans…??

[helenal]
0

är det ingen annan som kan ha den så länge? kissen verkade väll välvårdad när den hittades?

jadekvinnan
0

Kanske kissen ska få flytta till ett tillfälligt stödhem inom kort. Men för tillfället mår han som en kung i mitt hem,Glad det innebär att han får mat och dryck och omvårdnad och värme. Men att ha tre katter är inte billigt, de äter mycket, jag köper torrfoder samt  blötfodder. Tyvvärr så har igen ägare hört av sig.Jag skriver mer snart.

/Jadekvinnan

Lena
0

#14 Bra att den får vara hos dig så länge! Hoppas det löser sig snart med annat hem!

//Lena

[helenal]
0

är han tam?

Hawknestgrove
0

Får han bara en lugn vrå på din inglasade altan, så klarar han sig väl ett tag. Eftersom han går och kommer som han vill, så behöver han ju ingen kattsand, vilket är nog så stor kostnad i sammanhanget. Sen är det inget fel på lågprismat i detta sammanhang, han jagar säkert och får i sig en liten del näring där av bästa sort. HAr själv tre katter, varav en , Arne äter dyrt foder, men de andra två käkar för tillfället renskött från älgjakten kokat med ris. Annars så ger jag dem vanligt mittemellanfoder. En bra grej som betalr sig, är att maska av. För vem vill föda inälvsmaskar, i stället för katter? Resultatet brukar inte låta vänta på sig, katterna får mer hull och matnotan blir mindre

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

Är de inte lika varandra dessa missar? såg denna efterlysning hos KKS.

Oskar

Oskar

Oskar försvann från Lillasäte utanför Höör lördagen den 4 november. Han är en ljusgul och vit tigrerad hankatt. Han är 2,5 år och kastrerad. Öronmärkt med D7568.

Ankie
0

Jag såg nu att du skrev att han inte var öronmärkt. Det var ju denna katt. Men nog var de lik varandra?

[helenal]
0

va söt oskar va.

Sidentass
0

Toppen att den vackra missen får vara hos dej så länge…det är han säkert själaglad för istället för att behöva gå o vara ute i kylan..håller hårt i tummarna för det ordnar sig med ett framtida hem för misse!

vanessa
0

Polisanmäl, annonsera, sätt upp lappar överallt. Så hittas säkert ägaren snart.

Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

jadekvinnan
0

Hej!

Och tack för alla inlägg. Jag har levererat katten till ett nytt hem sex mil från mitt, där kommer han få det bra. Jag kommer att följa upp misen så allt är okay. Tur att något kan sluta bra med ett nytt hem,för tänk på alla katter som är hemlösa. / Jadekvinnan.

Engla
0

Wow, vad bra att det löste sig! Bra jobbat!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

#23 Så himla bra att kissen fick ett hem till slut! Vilket bra jobb du gjort Jadekvinnan!

//Lena

Jenna-Gun
0

Ännu en lycklig katt.

Blir så himla glad.

Jenna