Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 3715 ggr
Bumbis
0

Glada Påskhälsningar....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är ett tappert försök att höja stämningen på Hittekatter för just nu är det extra mycket som känns tungt i och med att flera katter försvunnit, katter är svårt sjuka, antalet akuta hemlösa missar som inte får hjälp samt olika viljor mellan oss tvåbenta.

Jag efterlyser mungipshöjande bilder som har med påsken att göra, gärna med ert husdjur, men det är inget krav!

Påskan ska vara en glädjens helg!!!

Jag börjar med Lucia från E:6an Göteborg, som funderar på vad hon hamnat på för ställe….

Varför plockar de fram sådana där konstiga saker??

Det är ju inga riktiga fåglar…

tuska
0

Min Pida vill slåss med tuppenFörvånad

Bumbis
0

#1, vilken cool bild och vilken cool katt!! Tack! Glad

Hawknestgrove
0

Härliga bilder! Vilka miner………

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Bumbis
0

…jag fortsätter med Agnes som undrar vad det är för vidunder som står på soffbordet helt plötsligt…Förvånad

Bumbis
0

… fortsätter med en suddig bild på Elin som hatar påskkärringen som hängs upp i trappen varje år och ger den därför ordentligt med stryk varje gång den kommer på plats.

Hon tycker den är lik mig, tror jag…

tuska
0

ÅÅÅ  Påsk krokusar måste kollas in, men det va ju inga riktiga vilken fuskmatte de va ju av tyg

Bumbis
0

#6, wow, det var spännande med krokusar!!!
Vilka snygga siameser!!! Glad

mymlanbus
0

Oh vilka fina bilder!

Glad Påsk till er med :)

Kram

Hawknestgrove
0

Ja så fina bilder på monsterkatter!

mymlanbus
0

Här kommer en bild från mig, dock ingen påskbild, men en söt-bild Tyst

tuska
0

katten å  påskkäringen BumbisSkrattande   Så det är så du ser ut

Bumbis
0

#10, sååå söt! Den lilla parveln måste få plats i ett påskägg? Kyss

#11, japp, nu är min identitet avslöjad!!

Fagddu
0

Vad mycket fina påskkatter. För se om jag hittar något passande under helgen :)

Bumbis
0

Jag är egentligen inte alls på något "Glad Påsk"-humör, men känner att vi måste muntra upp oss för stunden.

Sorgen, smärtan och känslan av att vara otillräcklig ligger och lurar hela tiden men ska vi orka måste vi trots allt försöka hålla humöret uppe för katternas skull….

monsi
0

Glad Påsk! allihopa!!

Ni som kan ha katt hemma klia dem lite från mig tack!!!Skrattande

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

catfoot
0

Glad Påsk ,Bumbis…Å även alla andra här på Hittekatter …Önskar vi från Catfoot med kisserna fem..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Gullimat
0

Glad Påsk önskar vi på Sorgenfri vid äldreboendet med våra TNR-katter, där en del av dom intar soffan på altanen

Gullimat
0

Här kommer en till

Jenna-Gun
0

Klämmer i med ett Påskkort .

Inte på katter heller

mymlanbus
0

#14. Ja, vi får peppa varandra när det blir för tungt, så vi orkar fortsätta vårt arbete :)

Issa
0

Glad Påsk önskas alla!

Ni ska väl med till Blåkulla! Jag har trimmat kvasten, putsat kaffepettern och kammat katten. Nytt huckle har jag också köpt till i år. Läste på en annan sajt att man ska ha GPS på kvasten i år!

Maria-I
0

Här kommer en påskhälsning till med kattungen Robin, Glad Påsk önskar Rädda Katten i Malmö!

Den lille tjockisen behövde ett STORT påskägg…

Bumbis
0

#17, vilka fina kissar som valt att bo vid äldreboendet!! Vad lugna och trygga de verkar!

#22, hi, hi, vilken ursööööt bild!!

Tack alla!

Barbro55
0

Glad påsk alla kattvänner Cool Spanas det må hända efter en påskkärring,Man kan ju undra

Kramar från oss alla 18 st kissemissar

gulliver
0

Glad Påsk från oss också. Har ingen riktig påskbild heller men en på vår egen lilla Dotti när hon var liten.

gulliver
0

Hrm det blev visst en på Oliver istället. Oliver som hittades på en gräsmatta med sin skalperade bror. Oliver som sedermera visade sig vara en tös hade ett skadat öga.

Men här kommer nu Dotti (hoppas jag) Skrattande.

Lena
0

Bra initiativ Bumbis! Påsken ska som du så klokt skriver vara en glädjens tid!

Pasifald och påskriset (förra påsken)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Bumbis
0

#24-27, åh, vilka fina bilder på missar!!  Tack!!

Nu är det snart dags att åka till Blåkulla!!!

Bigless
0

Har inga påskbilder på mina katter men önskar eder alla på Hittekatter ändå en glad påskhelg. Själv kommer jag träffa familjen och ha det trevligt, dock lär det inte bli så många ägg för min del.

Hawknestgrove
0

JA Bumbis, samma här. Nu sticker jag. Ska bara duscha först och sen sätter jag mig med ett glas vin och virkning framför tv:N. i morrron så är det ju massor av auktioner, som ska gratuleras.

Bumbis
0

#30 måste man verkligen duscha innan man åker till Blåkulla???
Vem väntar på dig där?? Nu blir jag nyfiken….Obestämd

monsi
0

Hallo! Klart man ska duscha innan, Vi ska ju festa hela natten o gammal svett jack!! SkämsSes där flickor o glöm inte att ta med min katt för i år, hoppas den i år är bättre än förra årets.Flört

Den förra var ju helgalen o skulle promt göra trix med kvasten, höll på att åka av flera gånger pga av det tur den hade svans den lille busen. hi hi!!!Skrattande

SaraC
0

Glad Påsk!

Ingen katt men en hundkärring Skrattande

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

monsi
0

vem är häxan som står brevid den vackra voven??

SaraC
0

#34 En liten kusin till mig Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

kattassen
0

Inga direkta påskbilder men denna bilden är tagen runt påsk förra året tror jag då Baffe fick vårkänslorFlört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Kusten
0

(Paprika) Nämen vaddå länsat lådan?! Inte vet jag vart alla fina saker ifrån familjen Bumbis tagit vägen.. Förvånad

Kusten
0

(Paprika passar på att tjuta till när de andra sover) ÅH!! TITTA vad som getts i påskpresent till BARA mig.

Kusten
0

Varför jag ler så STORT? Inte är det för att jag länsat även påsen inuti kartongen..

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Glad Påsk alla häxor och andra med från en liten fd akutis fröken som nu är stolta 9 månader men inte för stor för ett påskägg inte Skrattande

Kusten
0

Tack snälla snälla Bumbis med familj för er otroligt fina påskgåva som innehöll så mycket och så fint!! Jag har satt i mig godis så de växer ut örona och katterna njuter för fullt. Både av leksaker, mat och av omtanken. Öppnade paketet igår, med Elliot i allra högsta grad närvarande, han fanns där och mumsa. Han och Atlas.

Kusten
0

Sånt här ris fick kissarna i år. Jag hängde upp mössen som kissarna fick och det tog inte många sekunder förrän riset låg på golvet och vattnet i vasen blev en sjö. Men roligt hade de!

monsi
0

Ingen påsk bild men en vår bild på min lilla häst Dròtt.

En bild från eldirs lång ritt 2004 när vi har fika paus.

kattassen
0

Men Kusten! Det bästa påskriset är ju detta:

Flört

FJÄDRAR I RIS

Bumbis
0

#32, har du inte åkt än monsi? Eller har du problem med kvasten? Flört

Vad många fina, roliga och njutningsbara bilder på både hundkärring och mysiga kissar!!! Tack för alla hälsningar, med eller utan bilder !! Glad 

#37 Vilken söt kisse du är Paprika Kyss hoppas du hittar något i påskägget som passar dig! Var det inte du som inte var så matglad??? 

Annorlunda påskris Kusten!!! GladDet var kul antagligen så länge det varade….Flört

Kusten
0

#0 - Sån sötis, henne känner jag igen  Flört 

När jag var liten då hade vi liknande påskkycklingar. Minns dem nu när du visar bilden. Vilken retro flash-back jag fick..

Väldigt mysiga, roliga och fina bilder ni skickat in här.

Trevlig påsk! Hoppas ni alla är lediga och kan ta det lugnt.

K r a m a r

Bumbis
0

#44, fjädrar anamma, klå detta den som kan!!! Hi, hi, hi!!! Skrattande

kattassen
0

#47 Mer eller mindre kattsäkert! Nåja riset kanske går åt men fjädrarna blir garanterat kvar… Väldigt hårdsmält i allafall…Flört

mymlanbus
0

Allas vår bästis-bumbis :) med magiska bumbis-bäddar och ett hjärta av guld och godhet :)

Vilka fina bilder Kusten…

Glad Påsk till er alla igen :) jag har ingen kvast, blir därför kvar hemma :)

Bumbis
0

#46 Oj, minns du dom Kusten, du som är så mycket yngre…Skäms?

Var det inte godis i dom också? Det går ju att "lyfta på locket"? Katterna är så facinerade av dom för deras huvud gungar…Glad

Kusten
0

44 - Fnissar.. jag öppnade bilden och såg framför mig ett uurtjusigt ris och så blev det något HELT annat. Gick på den lätte Flört

45 - (Paprika sköter tangenterna nu) Jaaadå jag slurpade i mig en av Gourmetburkarna fort som tusan och sedan var jag på väg in med mitt söta lilla huvud rätt in i tonfisken, men då hade jag väckt de andra och fick titta på när de åt. Fast det gjorde inget. Jag älskar mina kompisar. Fast mest när de sover. Skrattande Är annars lite dålig på att äta säger Kusten, men hon säger så mycket. Nu ska jag tydligen få nån slags recoveryfoder mumlar hon bredvid. Vore bättre om hon tog av mig kragen så jag kunde ligga ordentligt när magen är proppmätt. Men hon menar nog väl. Om du träffar henne imorgon får du säga åt ná att inte sova med sockarna på, du vet de där som du sände, för det gjorde hon inatt. Jag är rädd att hon får fotsvamp annars och då luktar det säkert och jag får dåndimpen Cool

Bumbis
0

#49 Skäms vem är det som vakar fälla varje kväll och verkligen är värd uppskattning och värmande ord, jo du, Mymlanbus!! Flört 

Synd att du inte har någon kvast annars hade vi kunnat kappköra!

monsi
0

Dròtt knäkte kvasten för hon skulle promt ha med föletFlört

Ska bara limma i hopa den igen såSkrattande

En bild på min nu tre åriga lille hingst Draummur sommaren 07

Sto fölet Idun är nästan lika stor nu så det var inte konstigt kvasten gick av hi hi!!

Bumbis
0

#51, jag ska naturligtvis framföra dina önskemål till Kusten i morgon "man mot man" Paprika, någon fotsvamp ska ni inte behöva utsättas för. Hoppas inte att hon även sover med vantarna på, för det blir det ju även fingersvamp! Förvånad

Vad har jag ställt till med??

Bumbis
0

#53, snacka om hästkrafter, ti hi!!! Glad

mymlanbus
0

#52. Får önska mig en kvast i julklapp av barnen :) då kan vi åka ikapp Bumbis :)

En dag ska jag till stället där du bor, det är där mitt alldeles nya barnbarn finns :) blev ju plast-farmor igår *ler så stolt jag bara kan och tuppar mig*

Bumbis
0

#56 Grattis mymlan!! Flört Du är välkommen när du kommer hit!

mymlanbus
0

#57. Tack Kyss

Hawknestgrove
0

Bumbis, sånt fint paket! KRagen är ju exakt sån som jag säljer, bara det att detta är Kruuses och inte Swevets!