Hjälp mej!!
He alla kära kattvänner! Som ni kanske förstått vid det här laget så känner jag en djup förakt för djurplågare och jag anser även att människor som sysslar med sånt kommer även senare ge sig på människor. Detta har bevisats många gånger. Man är djupt störd om man sysslar med djurplågeri! Man ska aldrig blunda för sånt!
http://www.sydsvenskan.se/skane/eslov/articl…
Många kända seriemördare såsom Ted Bundy som mördat över 30 kvinnor i USA har som barn plågat och dödat djur, John Wayne Gacy har mördat över 33 män i USA också han har plågat och dödat djur som barn, Jeffrey Dahmer har mördat ca 15 män, även han har plågat och dödat djur som barn. Richard Ramirez mördade både män och kvinnor i bestialiska sataniska former även han plågade och dödade djur som barn. Även våran svenska seriemördare Ulf Olsson hade plågat och dödat djur. Detta är bara några få av alla kända seriemördare som började sin brottskarriär med att plåga och döda djur.
En person som plågar djur är svårt sjuk och det ska man aldrig blunda för! Det är inget pojkstreck som vissa okunniga människor säger! Pojkstreck har inget med att plåga djur och göra!
Jag ska berätta varför jag föraktar djurplågare, i mina ögon finns det inget sjukare fegare äckligare och lägre varelse än just en djurplågare. Att plåga ett försvarslöst djur är jävligt fegt. Ett djur kan ju inget göra tillbaks, dom kan inget försvara sig, bara ta emot. Så äckel och förakt det är vad jag känner.
Nu till min fråga
Jag vill lägga ut denna text i olika tidningar. Jag vill få folk att reagera! Någon som kan hjälpa mej? Vilka tidningar kan man lägga ut den på? Och hur gör man? Tänkte lägga ut den som insändare. Någon som kan hjälpa mej? Tänkte någon ville maila mej adresser m.m.
Är mycket tacksam för hjälpen!
Det är en mycket bra insändare som du skrivit som lyfter problemen med djur misshandlare till en högre nivå. Viktigt att sådana här frågor diskuteras!
När det gäller tips och länkar för att skicka in insändaren kan du nog finna en hel del i denna diskussionstråd:
http://www.hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=3a810c2f-93e9-472b-952d-13def4124ae4
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tusen tack Lena för länkarna, ska genast kolla upp detta 

Så bra initiativ du tagit som är beredd att skicka in artikar om ett så otroligt viktigt ämne!!

Hej Sidentass!
Ja jag vill verkligen få upp ögonen på folk och få dom att förstå att djurplågeri är ett varningstecken och inte bör ignoreras. Det hoppas jag folk förstår.
modell-flickan Jag gick efter tidningar på en sajt som heter www.dagstidningar.nu
Sedan söker du upp: ordet är fritt, insändare osv och får fram adress vart du ska skicka. Ibland är det färdigt ett slags formulär som bara är att följa, ibland skriver man själv via sin vanliga mejl.
Soulway

Tack Soulway för tipset! Går in och kikar där direkt.

Mycket bra tänkt. Detta är ett stort problem, och i USA tar man detta på största allvar. När de är för unga för fängelse så går socialen in med aggressions terapi. Just för att stoppa framtida offer i även mänsklig skepnad. I Sverige däremot så räknas der som "pojkstreck". Som katten Lesly som fått frätande slängt i ansiktet och ena örat avklippt.
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Ja det är verkligen helt sjuk att kalla något sådant för "pojkstreck" Jag förstår inte vad pojkstreck har med att plåga och tortera djur till döds? Sånt kallar jag för grov störning i hjärnan. Jag tror Ted Bundys mamma kallade seriemördaren Ted Byndys djurplågeri också för pojkstreck. Vad han gjorde som äldre vet dom flesta.
Pojkstreck för mej är att typ palla äpplen, slå sönder ett fönster kanske, kladda på bussar, ja vad vet jag. Men definitivt inte djurplågeri! När någon sysslar med sånt så är det något som inte står rätt till. Det är egentligen ett rop på hjälp. Att sedan avfärda det hela med att säga:"Det är ju bara pojksteck" är verkligen helt snett och ofattbart.
Okunniga människor säger sånt. Jag tror ändå dom flesta tar det hela på allvar. Att medvetet skada och plåga ett djur är inte rätt!!! Personen som plågar ett djur är sjuk och behöver vård!
Och min personliga åsikt är förakt och ett enormt hat för djurplågare. Fegare, sjukare och vidrigare typer får man allt leta efter.
Vanessa: Vad har hänt med katten Lesly?
Ja, något är helt fel i skallen på såna människor, om vi nu ska kalla dem det. Sedan så tror jag knappast, att de har jaktlicens. Så vitt jag vet, så är killen bara 17 år och får alltså inte handha vapen ensam ej heller utan att ha gått jägarskola och skjutit upp för vapnet. Så det är alltså luftgevär det är frågan om, vilket även är helt förbjudet att använda till någonsomhelst jakt. Grabbens far var intervjuad och han har i sådana fall ansvaret för vapnet, om det skulle vara ett lagligt vapen. Så där om det kan vara till någon tröst, så ryker hans vapen all världens väg. Som synes, så verkar det vara ett gäng nynazister som är i farten. De fina Sverigedemokraterna kanske? De har ju en högborg i Eslöv.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag undrar om killens far hade kallat det för pojkstreck om han dödat en gammal dam istället för katen? Troligtvis inte. Så vad är då skillnaden? Ett djur är en levande varelse med känslor. Dom får också ont om man slår dom. Ett djur blöder också när man sticker dom med knivar. Så vad i h-levete är skillnaden?! Katten är levande varlelse med känslor precis som en människa.
Kalla det killen har gjort för pojkstreck är rent sagt kusligt. En person som säger något sådant är troligtvis själv störd. Man blir mörkrädd.

Katten Lesly Vincent (då hans ena öra är borta) mår bra. Han har fått ett hem i jourhemmet han kom till. Där det sedan tidigare bor en katt som kom från oss. Den hade blivit instängd i en låda som var ordentligt ihoptejpad och slängd i skogen. Han bröt benet i kampen att ta sig ut mitt i den smällkalla vintern. Så när Lesly kom hem till dem, så gick han direkt in i buren och pussade Lesly. Så sött. Så Lesly mår bra idag. Men matte tog fram en sax för att klippa något, när Lesly såg den så blev han en vildkatt och sprang och gömde sig fräsande. Så matte har lovat honom att aldrig ta fram en sax framför honom. Hur rättegången går vet jag inte, men de vet vem som gjorde det. Och världens bästa miljö- och hälsovård håller koll på det hela. (Österåker).
Vanessa
Pojkstreck jo jag tackar! Om den arme fader ser denna hemska handling som ett sådant ja då talar det sitt tydliga språk som sagt….
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Stackars liten.
Men vem ligger bakom detta otäcka fruktansvärda dåd? Finns det någon stans man kan läsa om detta?
Hur gick det med avskumet som gjort detta? Han är ju inte frisk!

o vad det blöder inombords på mig när jag läser sånt här. man tror knappt det är sant och det verkar ju som om pappan är lika känslokall som sonen, hoppas nu bara att straffet kommer bli kännbart..

Vet inte om det är Lesly som du av modellflickan frågar om. Det var ingen pojke som gjorde detta mot honom, utan en vuxen man som ägde honom. Han är polisanmäld, vad som sedan hänt vet jag inte. Jeppe, kattungen som hittades förra året gick det aldrig att få tag på vem som gjort honom detta. Båda fanns hos oss på Djurhjälpen, www.djurhjalpen.nu. Båda ligger under omplacerade katter. Bilden av Leslys hemskt förstörda ansikte kan ni se där. Meningen är att jag ska sätta in en massa saker på hemsidan där, men hinner inte riktigt. Men när jag gjort det med före och eftersaker så tipsar jag er. Fast det kanske inte ens var en fråga som du hade modell-flickan.
Vanessa

Hej Vanessa
Jo det är Lesly jag undrade över. Jag blev helt stel och konstig i kroppen när du berättade om det fruktansvärda som hänt honom. Vilken fruktansvärd vidrig människa ägaren var och är. Skulle bra gärna vilja veta vem han är som gjort detta.