Varför gör han så?
Ruu har varit lite konstig idag.. Först så slogs han och Melvin så Melvin skrek. ALDRIG hänt förut. Jag vet att det kan bli bråk om rangordningen nu när Melvin "the boss" är kastrerad men jag vill inte att det ska gå så våldsamt till..
Sen när jag skulle ta upp Ruu så bet han mig i armen, inget nafs.. Hårt, det gjorde ont och blev märken. Men sen liksom släppte han fort och blev stel.. Jag lyfte armen för att kolla så han inte bitit håll.. Då kryper han i hop som om jag skulle slå honom.. Han har ALDRIG visat detta beteende förut.. Han har aldrig varit rädd för att jag skulle slå honom.. Och han har aldrig bitit mig så här.. Bara kärleksnafs när vi kelat..
Blir förvirrad… Nu är han som vanligt igen.. Han har precis fått kvällsmat och han och pojkarna leker..
HAn är vad jag vet, lite rädd om sin rygg. Det sa farbrorn, för han trodde att han hade fått stryk. Kolla om han kankse har fått något litet sår. OCh slåss de båda två, så får du helt enkelt spruta vatten på dem båda.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag kände igenom honom igår.. För det var första tanken, han måste ha ont någonstans.. Men inget, det var så gosigt med uppmärksamheten så XD..
Tycker bara att det gått lång tid nu, att han borde vara säker här.. Men det lär väl sitta i alltid, om han fått sparkar och slag menar jag.. Lilla kisse.
Dom har slagits idag på morgonen men då öppnade jag balkongdörren och då glömde dom bort vad dom höll på med.Tror det är rang bråk..

Att han bet dig kan vara så att han vart rätt o ville skydda sig, tänker annars på att han kanske har ont och kan vara sur? Får hoppas att han bara har en dålig dag :)
Jo, han kanske hade e dålig dag, men tror mer på att han var rädd och ville skydda sig.. Ont gjorde det iallafall.
Idag är han sitt vanliga jag. Vrålar lite vid ytterdörren, latar sig, svälter ihjäl, leker på balkongen.. osv.. =)
Jag tänker mer att han var uppjagad efter slagsmålet med Melvin och därför fick han ett litet "återfall" i att vara förvildad. Nu när Melvin är kastrerad och hormonerna lägger sig är Ruu förmodligen ranghögst, och det tar lite tid att reda upp.
Mmm, låter riktigt.. Ruu är ju äldst så han borde ju vara chefen. För Nemo slåss inte alls. Han bara leker. Så Melvin och Ruu kommer reda ut detta själva?

Tror också han glömde var han är nu och att instinkten tog över, han ville skydda sig.
För många år sen stannade det en katt hos mig som det tog tid att lära känna men när vi väl lärt känna varandra visade det sig att han var en mycket klok och snäll katt. Förmodligen bortjagad och kanske illa behandlad innan han stannade hos mig. En gång när han och jag var i trädgården skulle jag ta ett steg över honom för att komma förbi honom. Han kastade sig över mitt bara ben och klöste mig ganska illa. Han gjorde det av ren instinkt, skulle försvara sig. Det tog en sekund sen fattade han vad han gjort! Han bad om ursäkt med hela kroppen och var jätteolycklig för att han klöst mig.
#7: Den förra kissen här var likadan! Ute en vildkatt, inne en gospropp! Det tog många år innan han bestämde sig för att han kunde ligga intill oss på uteplatsen och han ville inte bli upplyft ute förrän han varit hos mig mer än 10 år.
Lucy, de reder antagligen ut det själva, men om de är väldigt nära varandra i rang kan det ta tid och bli jobbigt. Du får försöka dämpa dem om de tar i för hårt!
Ja här var det en lustig sak i dag. lilla Mee, som går här ute, stod på utsidan på altanen vid nätdörren. Arne vill titta. då kom lilla Pipis och ville leka med Arne, men se det passade INTE. Som hon åkte på hjuling! OCh Arne full i mun av Pipis hår. Det var precis som, … Ge f….n i att störa mig! De två som aldrig slåss på allvar annars.
Ibland förstår jag mig inte på de små kattkräken =)
Nu är Ruu ute och promenixar med min bror, dom två är ett kul par.. Ruu älskar Erik! Men Erik har inte alltid tid att sitta stil och ge Ruu uppmärksamhet. Det är mycket spring i en 11årings ben. 
Men att ut och gå är kul! Erik orkar krypa, hoppa över stenmurar, springa runt träden och flänga om kring som Ruu vill ibland när han får glädje fnatt.
(jag är mer, awwww! jäkla katt! När han för 100:de gången snurrat fast sig i ett träd..)
Har skaffat en riktigt bra sele till honom oxå där han inte kan slita sig om det händer något, så jag är inte det minsta orolig när dom två är ute. I såfall för att Ruu är totalt slutkörd när han kommer hem..

Som sagt en katt som är arg (vilket förmodligen Ruu var på Melvin) är lurig och ta i. Min storkatt slet sig lös en sommardag för några år sedan och rusade efter grannkatten. Jag följde efter och blev sur på Baffe. Tog i sär de båda slagskämparna och bar hem Baffe. Han hade en rejäl sele så det går utmärkt att bära honom utan att han kommer åt med tänder och klor - men hade han fått chansen hade jag blivit fullkomligt perforerad
. Han morrade och tjöt hela vägen hem. Som sagt en gospropp inne och ett vilddjur ute.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Det är vår och mina hanar börja också slåss.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja jag tror att det är lukter som gör att även en kastrat kan bli lynnig.
Jobbig idag med.. Slagits med Melvin så nu har Melvin bosatt sig under sängen och leggat där en halvtimme. Försökt locka ut honom men han vägrar. Har slängt ut Ruu en stund för att se om han kan lugna ner sig.
Det ser ju så läskigt ut!! Tussarna flyger på Melvin!
Det gör det dagligen här.Det ser ofta värre ut än vad det är. MEn låt honom sitta på balkongen och filosofera. Det skadar inte.
Nepp, han ser inte så lidande ut där ute.. =) Och Melvin har krypit fram igen..
Nä, med det underhudsfettet och pälsen, så kan han gott vara där! OCh som sagt, Arne var ju urtaskig mot lilla Pipis häromdagen. De två som aldrig slåss, men nu var det väl svartsjuka med i spelet.
Kokokatt
XD Man behöver bara öppna gaderobs dörren två sek så sitter det någon där inne.. Den här stilen har jag inte sett förut dock..
Vilken söt IKEA-kisse :) visst inte att de gick att köpa där 
Men vilka sötnosar, de kommer visst upp överallt :)
Ja de gör visst det =) Och mina handukar åkte ner på golvet..

Supersöta garderobskissar! Här är det samma sak med klädkammaren, så fort man öppnar så får man försöka kasta ut tre katter… inte alltid helt lätt men det är ju inte så att man har något att välja på. ;)
Idag när vi var ute så försökte Ruu äta upp Simba (grannkatten)
Han morrade, fräste och skulle hoppa på honom.. Jag har försökt säga åt Ruu att han är en gammal farbror och farbröder ska inte bråka!! Han är otrolig just nu.. Stackars Melvin kryper runt Ruu för tillfället.
Måste vara vårkänslor, som sätter in.