Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1543 ggr
[LucyInTheSky]
0

Påskris + katt = katastrof..

Var ute och plockade ris, glad för solen sken och det blåste bara lite (ovanligt för Öland). Kom hem och hittade en vacker vas och satte ner mitt ris i. Jätte fint blev det. Riktigt påskigt! Sen tog jag mitt dumma fån fram fjädrarna i alla fina färger och satte i riset. Fint? Japp jätte påskigt.

Men mitt i natten flyger jag upp ur sängen av ett ljudligt KRASCH.. Ruu och Melvin snubblar jag nästan på när jag går sömningt mot vardagsrummet.. Dom flyr i panik under sängen.. Nemo därimot har hela munnen full av gula fjädrar..

Och mitt golv är fullt med vatten och glas..

Jag under vem som kan vara den skyldiga? *host, Nemo*

[LucyInTheSky]
0

Fast egentligen är det ju som att hänga choklad framför näsan på mig och säga "Emma nu rör du den inte"

Så den skyldiga är väl jag och mina dumma fjädrar..

Hawknestgrove
0

HAha, ja glöm påskris om du har katt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[LucyInTheSky]
0

Ja, jag har insett det nu XD Borde ha fattat det.. Men nej nej.. Min stackars vas.

catfoot
0

Ja, inte blir det nått påskris i detta hus…Har försökt en gång med tulpaner, sen huliganerna Tudor å Troja kom in í vårt hem..Ojoj..Det gör jag aldrig om, tulpaner å vatten i massor..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Tulpaner är dessutom väldans gott……Flört

Gronstedt
0

Men hu vad de sk*ter illa efter ett tulpanmål!Tungan ute

catfoot
0

#5#6Rynkar på näsanjo, jag vet……

OT/Snyggt ....

Marga
0

#1, Haha, jag höll på att göra samma sak häromdagen. Men så började jag tänka på hur kul mina katter tycker det är med fjädrar. Och hör och häpna, då tänkte jag att vad bra, då kan jag ju även använda riset istället för fjädervippor som jag brukar köpa…Skäms

Sen föll polletten ner. Tror inte katterna skulle förstå att samma ris är fjädervippor när jag vill leka, men mattes påskris när det står i vasen..Förvånad

Det fick vara Obestämd

Hawknestgrove
0

JAså, luktar det pyton? De har aldrig fått äta så mycket här av det…..

catfoot
0

När tulpanintaget sker nattetid…Så åker det ner en hel del grönt, visseligen det mesta i microbitar runt hela köket….Å Tudor som är en riktig fiskisse förövrigt, luktade ännu värre då..Å även diarre..Smarrigt värre, var det den dagen….

OT/Snyggt ....

Jenna-Gun
0

Har påskriset ute på den inglasade altanen. Med plastägg och fjädrar.

Men ingen rör dem.

Får inte ha riset inne pga allergi.

Tulpaner är fosis så det får vara (missundsamma matte)

Sidentass
0

Vi har lagt av med påskris. Funkar defintivit inte hos oss..minns första påsken vi bodde här, grannarna hade fjädrar utanför dörren, så såg man hur Linus var där o lekte med det hela..

Idag for en blomma ned i golvet, igen!_O

[LucyInTheSky]
0

Dom är duktiga kissarna =)

monsi
0

Har hört om dem som limmar fast vasen på något tungt.

Hörde också om de som kedjade fast sin julgran vid en gips vägg hi hi!

Hur var det nu med skade glädje?? hi hi!Skrattande

Kedjera höll men inte väggen stora hål o då menar jag stora hål, Fast katterna rörde aldrig mera julgranen så någon nytta gjordet med att kedja fast den i väggen.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Barbro55
0

Här hemma kan vi  varken ha påsk ris eller fina buketter med blommor

ALLT blir ner betat efter någon dag