Vår stödis Snuffsan
Jag blev såååå glad nyss. Jag var på nedervåningen och pratade i telefon och gick in till kontoret när jag skulle sätta tillbaks telefonen. Hörde hur det lät något i fönstret och såg en skugga fara förbi.
Det var Snuffsan som vågat sig ut på en liten upptäcksfärd. När jag kikade in i hennes rum satt hon på fönsterbrädet där och tittade tillbaks på mig en liten stund och sedan hoppade hon upp till tryggheten på garderoben igen.
Åh..härligt att hon vågar lämna sin trygga garderob om så för en liten stund 

Det är alltid lika roligt när det går framåt! Snart vågar hon nog snoka runt ännu mer :)
Maria
Ja detta är ju ett stort framsteg och det gör oss så glada
. Det är så spännande att följa henne och se att hon faktiskt blir tryggare här hos oss.
Härligt både för Snuffsan och er att hon börjar se sej om

har du ingen bild på lille snuffsan
Nu var Snuffsan inne på kontoret igen. Trots att jag och Tobbe satt på övervåningen och prata och tv.n står på. 
Så himla kul att hon börjar våga sig fram lite mer.
Lilla söta snuffsis
//Pia
Hörde en duns inne från Snuffsan rum nyss. Smög dit och kollade och då satt hon i fönstret. Lilla gumman så vacker hon är när man ser hela henne. Jag blir så glad att hon vågar sig ner från garbderoben även då vi är hemma och inte sover.
När hon fick syn på mig så tittade hon på mig och vi blinkade åt varandra en stund sen tyckte hon det var bäst att återvända till garderoben igen.

Åhhhh vad härligt….känner glädjen ända hit..dom små framstegen är som små guldkorn juh:-)
Roligt läsa om alla framsteg som de tar.
Idag fick Snuffsan oss oroliga. Kikade in till henne och då satt hon inte på garderoben som hon brukar. Letade för fullt men ingen Snuffsan. Men rätt vad det var så satt hon där igen. Vi vet fortfarande inte var hon hållit hus under dagen. Att hon varit inomhus vet vi ju men var är en bra fråga, de är verkligen duktiga på att gömma sig.
Jag har köpt en liten fjädervippa som jag använder att klappa henne med och busa lite också. Hon är intresserad men vågar inte riktigt leka men hon fokuserar på fjädern iaf.
#11 Jag virkade ett långt rött "band" nästan 2 meter (ett varv luftmaskor och ett varv dubbla maskor, vilket är ungefär vad jag kan åstadkomma i virkningsväg). Hur som helst blir bandet lite knorvigt och "rör sig" lustigt när jag kastar änden, och min skyggis älskar att leka med det. Eftersom jag är så långt ifrån när vi leker törs han. Det går säkert bra även med ett vanligt snöre, men det blir liksom mer stadga i det virkade bandet. Urenkelt men faktiskt väldigt framgångsrikt..
Det var en bra idé. Det ska jag ta och pröva. Tack för tipset!!!
Det har varit ett par jobbiga dagar för Snuffsan iom akvariekraschen.
Hennes trygga ställe står det nu en stor avfuktare på och en slang går precis i det hörnet hon trivs i.
Hon tog igår sin tillflykt till husses klädkammare men där har hon varken mat, vatten eller låda så där kan hon inte vara. Hon ville verkligen inte gå därifrån så jag blev tvungen att flytta på henne. Hon har verkligen kommit långt, trots att hon var rädd och fräste lite så kunde jag lyfta henne från hyllan hon låg på och sätta in henne i transportburen. Hon gjorde inget mer än fräste. Hon är så fin lilla Snuffsis.
Hon bor nu på kontoret och har dörren stängd för från och med fredag kommer vi ha två snickare här som river upp och lägger nytt golv på nästan hela undervåningen. Jag är rädd att all denna uppståndelse ska ha skrämt henne men hon är som vanligt mot oss och vi kan fortfarande klappa henne utan problem.
Jag sprayar hennes rum med Feliway nu för att hjälpa henne bli trygg igen.
Ska försöka ta lite nya bilder på henne imorgon.