Maya
Tänkte bara uppgradera att Maya är just nu hos om oss, hon lever och mår mycket bra. Camilla kommer att hämta henne på torsdag mest troligt. Vi har släppt ut henne med våra andra katter, det var lite fräs och skrik men nu bryr dom sig inte. Maya ville ju inte vara inne i mitt rum. Hon är världens goaste, någon måste ju äga henne!!
Hon hittade fort till mat skålarna:D.

Ohh, hon är så fin. Som du säger någon måste äga henne eller åtminstone ha ägt henne. Det tragiska är att alla hemlösa från början tillhört någon eller åtminstone deras föräldrar elller far/morföräldrar. Tragiskt.
Inte så vanligt med de långhåriga katterna att de överges faktiskt. åtminstone inte som jag uppfattat det hela.
Det är också tragiskt att det görs skillnad, men en anledning kan vara att de långhåriga får man oftat betala en slant för.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Å hon är jättefin!! Jörgen vågar inte komma förbi er och titta på henne för han är såå svag för långhåriga damer!!
Hm… ;o)
Kanske man skulle komma förbi en sväng i alla fall…
Sådan fin kisse hon är Maya! Som Åsa skriver alla katter eller deras förfäder har någon gång varit ägda av någon. Men vad var det som hände sedan kan man undra? Och varför händer det så rysligt ofta?
Härliga foton Molle_Mulle!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Åhh..hon är ju bara för vacker…!! En gåta dock…varför ingen ägare hör av sig…

Mayamisse…åh så bra Molle_Mulle att ni kan ha henne ett tag! Det kändes så bra att hon trivdes på en gång, och blev "en i gänget"!!
Rebecca har "tapetserat" stan med lappar idag och jag satte upp några i helgen. På onsdag är det annons i Annonstidningen, så nu får vi se!
Ni kan inte ana vilken härlig katt detta är! På fredag kväll hade hon lyckats få…s k i t …på huvudet! Det kan man ju inte ha när man är en sådan fin dam! Jag fick tvätta nästan hela kisse Maya med tvättlapp och schampo. Och hon hade inte en tanke på att protestera! "Fixa det där du Cammo, medan jag softar lite här på bordet"
Tack Molle_Mulle med familj för att ni är så goa!
Cammo

Vilken snygging hon är 
Himla tur jag bor så långt från Maya.
Annars skulle jag inte kunna låta bli att ta henne.
Jenna:D

hmmm,,,jag må erkänna att jag säger samma sak som Jenna här;-)

Vilken söttass det är. Men tyvärr så slängs även långhåriga katter ut, rymmer utan id-märkning och vanvårdas. Så det kanske inte känns som om de lider i samma mängd som de korthåriga. Men det är nog snarare att antalet är färre överlag. Så procentuellt ligger nog nivån på samma höjd.
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jag vet långhåriga katter som fångades in där pälsen var tovig att den satt ihop i ett stycke när de rakades.Naturligtvis blir huden irriterad och det kan bli eksem och sedan infektioner. Det är ett stort lidande för katten.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Håller med majvi. Vi har haft en långhårig nästan identisk färg som denna gått omkring här sedan tidigt i våras. Han (förmodar att det var en han eftersom han gick och jamade) bara kom hit och var livrädd för oss människor. Men jag antar att han sov i logen på nätterna. Han slogs ibland med våra katter. Våra är ju både kastrerade och steriliserade men kommer det någon annan hit så…Han blev tovigare och tovigare. En gång låg det en stor tuss på gården. Sedan försvann katten. Trodde att någon hade lyckats fånga den. Men hörde för någon månad sedan att det var ett par i en sommarstuga som matade katten då och då. Dom hittade den senare död i deras förråd. Antagligen har någon släppt ut en okastrerad jättefin katt från en bil tidigt i våras i tron om att den klarar sig själv. Vilket inte är första gången heller. Synd att man inte vet vem det är så man kunde få berätta vilket öde katten fick. Vet inte vad den dog av om det var svält eller sjukdom. Dom begravde katten.
vad har hänt med katten, maya?

Hon hittades i ett bostadsområde mitt i boden…
.