Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 589 ggr
kattmannen
0

Skygga Ella (Eulalia)

Hej!

Nu har det hänt (lite) framsteg. Jag har inte sett till Ella i sovrummet sen i fredags kväll/natt. För ca 15 min sedan hittade jag henne på övervåningen. HON HAR BÖRJAT RÖRA PÅ SIG!! Jag blev lite orolig att hon hadde smitit ut, eftersom jag inte kunde hitta henne, men som tur är avslöjar hon sig själv, genom att fräsa när man kommer för nära. 

Vad jag vet så har hon inte varit utanför sovrummet (på nedre vån) förut, så detta är framsteg.

Hälsningar

Kattmannen, Ella & Co (Kotten, Ticu, Sherri, Mic, Mac, Mia, Algot & lilla Satu)

Debattia
0

Kul att höra ,så nu börjar hon gå på upptäcksfärd.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

emjon
0

Vad härligt att Ella börjat utforska sin omgivning. Det är ju bra att hon avslöjar var hon finns. Har du försökt att närma dig henne genom mutor på avstånd något hon är extra förtjust i?

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

mymlanbus
0

Lilla gumman då, så bra att hon vågar röra på sig lite och se nya saker i huset. Glad

Marga
0

Vad kul! Det är klart att det kommer att gå framåt, små , små framsteg, sakta, sakta. Jättehärligt att hon har vågat sig ut från sitt trygga gömställe nu! Glad

Om du har tid nån gång Kattmannen får du gärna berätta lite om alla dina andra katter, är det hittekatter allihop?

Hawknestgrove
0

Grattis! Bara det att hon tar sig ton på rätt sät är ju ett framsteg i sig!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

catfoot
0

Å va glad jag blir…Lilla vackra Ella, den katten har stulit mitt hjärta…Att hon börjat flytta sig runt, måste betyda att hon börjar bli trygg hos dig..Små,små steg, till att lita på människan…Kram till dig/nospussar till Ella å alla de andra kisserna..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Alexej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste erkänna, jag är jätteimponerad över dig och ditt arbete för skygga katter!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

Vilken härlig nyhet! Detta är ju ett tecken på att hon känner sig tryggare, lilla gumman..

snickan
0

Vad roligt att hon vågar röra på sig, då känner hon sig tryggare

Denna kommentar har tagits bort.
Jenna-Gun
0

Men oj så kul.

Alla framsteg är roliga.

Kommer hon sams med de andra katterna.

emjon
0

Men hur gick detta till med mitt inlägg #10? Jag var inne och läste i tråden om Mimmi och svarade och så hamnade det här. Ser minst sagt knasigt ut så det vore bra om någon Medarbetare kan ta bort det.

Debattia
0

Emjon ! Nu får du vakna!!!Skrattande

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

emjon
0

Debattia jag trodde jag var vaken men hade antagligen somnat omFlört