Ringorm!
Vad behandlar man ringorm med?
Kan man behandla med pevaryl?
Dubbel dos av Program vet. Upprepas var tredje vecka 3 gånger.
Det bästa, enligt min erfarenhet är Daktacort och eller Fungural schampo. Båda finns receptfria på apoteket.
Är det ungar rekomenderar jag schampot. Strykes på direkt konsentrerat. (enl Haga vet.

Tack för svaren! Det är en kollega till mig som skaffat 2 kattungar och en av dem fått vad det ser ut som ringorm. Hon har även fått det själv.
Mina katter har aldrig haft det så jag har aldrig behövt fundera på vad som ska göras. Men när man googlar på det så står det att man ska städa riktigt noggrannt och det låter juh självklart eftersom det är svampsporer. Men frågan är hur långt behöver man gå. Hur länge måste man städa så noga efter att katten blivit av med det?
Crisse sa också att man kan använda sig av Daktacort och fungeral schampo. Så detta tips har jag vidarebefodrat!

Har hafft ringorm på både mig själv dottern och Baloo, Det enda som hjälpte var massvis med potatismjöl så det torklade ut, salvorna hjälpte inte ett dyfft,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Har faktiskt fått bäst resultat av fungoral schampot.
När jag hade ringorm så hjälpte en salva mot svamp, har glömt vilken av de det var, men fungerade gjorde det.