Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1179 ggr
Jenna-Gun
0

Tänder ett ljus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänder mitt ljus för mina nära och kära. Framför allt för min älskade son, min pappa och för min älskade syster som jag saknar så oändligt mycket.

Det är en tung dag .

Men de lever i mitt hjärta.  Jenna

Samt för alla kissemissar

som gått över regnbågsbron

gejsa
0

Vad fint!

Vi tände ett ljus här hemma för alla våra djur som har gått bort. Våra nära och kära.

Och alla djur som ingen har klappat eller kelat med bara sparkat på och dödat ohumant.

Soulway
0

Vi ska också ha extraljus idag!

Soulway

Faxlin
0

Jag vill tända ett ljus för min mamma som jag saknar så mycket.
Jag vill även tända ett ljus för de fyrbenta vänner som ej finns hos mig mer, Bonita, Shira, Tanja, Pripps, Falcon, Tiger, Max, Kiara, Nala och Snoddas.

Jag vill även tända ett ljus för alla oönskade, vanvårdade och misshandlade djur och människor.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Leffe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänder ett ljus för alla lidande, övergivna katter
Tänder ett ljus för de av mina katter som ej längre finns hos mig Gullan, Sissi, Pricken och Lillan

Pelusa
0

Tänder oxo ljus idag för alla mina nära och kära på andra sidan!

Tänker oxo på alla nödlidande djur och de stackars merosmissarna…… m fl. Samt mina egna fyra missar som finns på de gröna ängarna bortom regnbågsbron idag.
Tänker på mor och far, mina äldre syskon, två syskonbarn och många goa' vänner som ej längre finns med oss!

/Pelusa

Lena
0

Det är en fin tradition att tända ljus idag för alla som inte finns bland oss längre. Fast egentligen lever de alltid vidare i våra tankar, hjärtan och våra minnen. Eller kanske genom små minnesmärkan som de lämnat efter sig.

Köpte en bok på REA i veckan. Den heter "Möten med kända och okända på Göteborgs Kyrkogårdar". En mycket personlig skildring av möten runt om på traktens kyrkogårdar av Kjell Wigers. Han säger så här efter sin rundvandring; "Kyrkogårdar är för mig en del av staden likväl som byggnaderna som hyser de levande. De döda är inte riktigt döda eftersom de fortfarande påverkar mig."  Så är det nog att tom. dem vi inte känner och som länge varit döda på något sätt ändå lämnat lite av sig själva kvar någonstanns eller hos någon. Ibland är det mer, ibland mindre. Ibland kan någon annans minnen av en död person väcka denna till liv hos mig fast att jag aldrig träffat denne person. Ja det är besynnerligt det här med livet och döden.

Från det ena till det andra på första uppslaget av boken finns en vacker bild av en katt som blickar in på Nya Varvets Kyrkogård där bland andra Georg Rydeberg ligger begravd. Katter de vet nog precis vad det handlar om tror jag……

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

evangeline
0

Ett stort ljus tänder jag idag för vår älskade och saknade baletthund…I februari-06 vandrade han över bron och vi känner honom med oss varje dag.

Evangeline

Sidentass
0

Idag tänder jag ett ljus för min kära Mamma..tänder också ett ljus för våra husdjur som tassat bortom regnbågsbron..ljuset får brinna för allas våra nära och kära som har ett vakande öga över oss från en annan dimention..

Siden

majvi
0

I kväll ska jag åka till kyrkogården .Ljuset på pappas grav är redan tänt men jag tycker att det är så vackert att se alla ljusen i mörkret.

Jag tror det var en novell jag läste om en människas liv. Efter hon/han hade dött läste X något som denna människa hade skrivit.Det var sista gången någon läste något som den människan skrivit. Senare tänkte någon på människan ett kort ögonblick och sedan fanns det ingen som tänkte på henne/honom längre.

Det finns många bortglömda.

Förresten är det intressant att gå på en kyrkogård och se olika stenar och andra minnesmärken och vad som står på dom.Astid Lindgren har berättat att det var så bröderna Lejonhjärta kom till.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Solveig
0

Jag har tänt ljus på kyrkogården för mina föräldrar och min dotter. Här hemma tänder jag för svartakatt och alla andra djur som funnits för mig.

Engla
0

Vi tänder alla ljus vi kan för alla som far illa och behandlas orättvist!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Emelie123
0

Och jag tänder alla ljus jag har till alla djur och katter som far illa. Och alla djur som har levt i våra liv och är saknad. Och till nära och kära på kyrkogården/andra sidan.

Alla betyder mkt för mig och är oerhört saknad! Snyft…

lailas
0

jag tänder ett ljus för minpappa. och för alla katter som finns där ute i mörkret som varken har hem eller mat för dan,

catfoot
0

Jag har tänt ljus för min käre far som varit död i 17 år..Jag saknar honom så mycket..Ett ljus för alla älskade husdjur vi haft genom åren..Å ett ljus för alla dessa katter som dött en ensam å övergiven dödGråter

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....