Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 3566 ggr
Debattia
0

Hemlösa i Helsingborg.akut!!!!

Gör en ny tråd och hoppas på all stöd och hjälp för dessa katter!

Dom måste fångas in , kastreras, vaccineras, avmaskas ,  sättas i  permanenta eller tillfälliga hem . Därför söker vi hem, hjälp till infangande. Körningar till och från veterinär. Tillfälliga eller permanenta hem för dessa katter !

Se förra trådenHemlösa i Helsingborg Akut!!!

Detta kostar i både tid , ork och  pengar därför undrar vi om du har möjlighet och känner du vill ställa upp och göra någon form av  insats för dessa katter.

Har öppnat ett konto hos  smådjurskliniken

DIN VETERINÄR . "NORRKATTERNA "

Ekvändan 2 . Helsingborg.

Bank-giro 5142-4976

Kanske kan du skänka en slant  för hjälp till veterinärkostnad ? Stor eller liten ! Allt är lika välkommet !

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Debattia
0

Har fortfarande möjlighet få en husvagn,men behöver då en plats ställa den på .Kan då ta in några katter i den medans man letar hem. Kan sätta nät  så katterna kan gå in och ut i sitt eget lilla bo.

Debattia

Crisse
0

Finns det ingen bonde i närheten av dig som har en bit åkermark att låna ut.

Debattia
0

Vi har inte samma synsätt ! Kanske får med idogt arbete!

Debattia

Crisse
0

Debattia

Kan du ta reda på adressen där katterna finns så kör vi upp på lördag om jag får besked att dom tar Mischa.

Debattia
0

Jag vet adressen ! Det är bra på lördag för det var då vi skulle få träffa mattanten också.

Debattia

Crisse
0

Om ni inte skall dit innan middag så kan vi träffas där, det hade varit roligt. Isåfall skall jag se om jag har fler loppisgrejor till dess.

Crisse
0

Är där någon här nere eller längre söderöver som kan tänka sig att hjälpa till med en katt från Helsingborg så kan vi ta en extrakatt isåfall, bara säg ifrån så jag vet hur många burar jag skall ta med mig.

Debattia
0

Jättebra Crisse!

Debattia

katterna
0

hejsan.. fick ni några kort i lördags?? jätte snällt crisse att du kan ta in någon av katterna. hade varit jätte bra..

Debattia
0

Katterna! Jag har skrivit en info-lapp om att det behövs hjälp till katterna, med remsor som dom kan dra av och ta med hem, ska kopiera upp under veckan, kan du komma och hämta en hög en kväll för affichering runt om i stan, finns en tjej till i Hbg som också vill ha .

Debattia

katterna
0

okej.. ja det kan jag.. men inte riktigt denna veckan. jobbar nätter och kvällar. kan komma nästa vecka :)

Debattia
0

Puttar!

Debattia

Debattia
0

Crisse ! Vilken tid på lördag kör ni upp till Helsingborg ? Finns här någon mer som nappar på Crisses fråga och kan hjälpa till och ta hand om en katt,färdväg-Helsingborg-Malmö ?????

Debattia

Crisse
0

Jag har bestämt att jag tar 1 katt även om jag inte får ut någon av mina och skulle jag få ut både Mischa och en av dom små innan lördag så tar jag 2 av katterna där uppe. När vi kör upp beror på när damen skall mata och vilken tid du skall möta henne för då kör vi så att vi kan träffa dig. Skicka adressen i ett PM så att jag har tid att leta upp den på nätet och rita färdväg.

Crisse
0

Vi tar kamera med oss på lördag och försöker få foto på dom katter som är där för att sätta in här på sidan så är det kanske lättare att hitta hem till dom. Chrisse77 får vara fotograf så får jag försöka fånga någon katt.

huskatt08
0

Åh..nu börjar det kännas hoppfullt för dessa små missar till ett bättre liv.

Än en gång….Du är tapper som aldrig ger dig Debattia.

Debattia
0

Det är tack vare Crisse  som det nu ser lite hoppfullt ut. Tanten, vet faktiskt inte hur gammal hon är,( men kallar henne tanten.)Hon kanske är yngre än mig t.o.m.

Brukar mata 17 .20. Kan  kontakta henne och fråga om det går ändra tiden om det inte funkar för er?

Debattia

Crisse
0

Jo det blir bra om det blir senare på dagen för jag har hunden som skall ut vid middags tid, så blir det inte så stressigt.

Jag skall se om jag hinner få hit loppisgrejorna innan lördag för då tar jag dom med mig om du kan transportera hem dom till dig men du har kanske någon som kör dig.

Debattia
0

Skickar dig nu adressen !

Ett alternativ är ,om ni kanske vill hämta upp mig efter vägen och jag får åka med till den stora staden???

Har nu stått och kopierat en hel lunta, så sätter jag mig och läser pappret en gång till ,då har jag stavat Bank-gio. och glömt R. Varför måste det alltid krångla ???Skäms

Debattia

Debattia
0

En liten kvällsputt här !

Debattia

Crisse
0

Debattia

Jag vågar inte lova att vi kan hämta dig för vi brukar ha fällan i baksätet för där brukar inte vara plats i skuffen, Jag får höra med Chrisse först.

Debattia
0

Okey ! Det är inga problem !

Debattia

Crisse
0

Vet du om damen kan stanna kvar under tiden vi försöker fånga någon katt eller skall man försöka fånga innan hon kommer.

Debattia
0

Jag ska prata med tanten. En tanke jag fick så här bara :Kan det vara lättare fånga en före maten ?

Debattia

Crisse
0

Det är lättare att fånga innan dom har fått mat men frågan är om katterna kommer fram när inte tanten är där.

Debattia
0

Jag ska höra med henne i morgon!!

Debattia

Crisse
0

Har man otur så kan det ta någon timme innan man lyckas få in en katt i fällan och jag undrar då om tanten står och väntar så länge på att hon skall få ge dom mat.

Debattia
0

Kanske kan be henne lämna maten om vi lovar ge dem  sen katten är fångad.

Debattia

Crisse
0

Ja vi kan se annars kör vi upp en stund innan tanten kommer dit. Vet du när hon skall dit på lördag.

Debattia
0

Har pratat med kvinnan, (mattanten). Berättade att ni kommer upp på lördag för att hämta en eller två kissemissar. Hon blev glad. Trodde inte att katterna skulle komma fram ifall hon inte var med. Hon stod på parkeringen 17.20.och väntade på er, kunde även vara kvar en timme ifall det tog lång tid.

Jag har fått en annan bild av denna kvinna nu när jag själv fått prata med henne. Hon vill också katternas bästa,har inget emot att dom får det bra om den möjligheten finns. Hon köper själv mat för 2000 kr i månaden till dem.

Debattia

Crisse
0

Vi kör upp en timme innan och ser om katterna kommer fram så att inte damen behöver stå och vänta så länge. Har du någon som kör dig Debattia eller skall jag be Chrisse tömma skuffen så att vi kan sätta fällan där bak.

Debattia
0

Finns där möjlighet att tömma skuffen så kan jag kanske sitta där?

Den a-mail adress som står i första tråden försökte jag komma in på i kväll men får till svar att den är bruten. "katterna" Har du ingen email längre. Tror tyvärr ingen kan komma fram på adressen, ifall där är någon som vill hjälpa.

Katterna har diskuterat med någon på KKS som rekommenderat henne att öppna ett konto hos Hagaveterinärerna i Malmö. Crisse ! Tror du  det bara är att ringa och öppna konto där när man aldrig varit där förut?? Undrar om inte KKS redan har ett där???

Debattia

Crisse
0

KKS har ett konto på Haga det vet jag med all säkerhet. Jag tror inte att man kan komma som okänd och öppna ett konto men jag är inte säker, det är bara att ringa och fråga.

Vi kan kanske tömma av skuffen på min balkong innan vi kör men då får du vara beredd att åka iväg tidigare jag tror att vi kör redan vid ett halvtvå så att vi kommer hem innan det blir mörkt. Du bjuder kanske på en fika när vi kommer jag kan köpa en kaka med mig.

Debattia
0

Kvinnan från KKS hade också föreslagit kastrering och släppa ut katterna där igen , det är inget jag rekommenderar eftersom där  inte är något kattvänligt område dom håller till på.

Jag anser det varit bättre med ett bra ställe där man kunnat parkera husvagnen och gjort den kattvänlig.

Debattia

martdat
0

#34 den där husvagnen? e det den som någon skriver om i kks gästbok? jag har sett ett par gånger att de undrar varför ingen kan erbjuda plats, Det jag tänker på är, VAR geografiskt sett behöver den vara, HUR är EL ordnat elr måsste det kopplas in i nått boningshus och HUR ska elen betalas, VEM ska mata, elr förväntas samma som upplåter platsen göra det, och HUR bekostas mat och sand? Ta inte illa upp men det är sånt som dyker upp i huvet när jag sett att de frågar flera ggr,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Debattia
0

Tanken var att i första hand ställa husvagnen någonstans där katterna inte behöver bli utsatta av både människor och djur. Ta in dem ,veterinärundersöka och kastrera, hoppas hela tiden på att mer hjälp dyker upp. Bör vara placerad där någon kan ta ansvaret och se till dem dagligen. Behöver egentligen inte vara så svårt om man har en plats därhemma och vill hjälpa till.

Helt klart hade det varit bra om den kunnat stå hos någon som kunnat dragit in el,nu till sommaren behövs det ju inte. Hittills har en kvinna själv bekostat maten, men man hade även kunnat hjälpts åt med den, även k frågat en förening om de velat ställa upp och hjälpa till, vissa får ju bidrag för att köpa mat.

Debattia

Debattia
0

Crisse! Tänker ni inte alls träffa mattanten????

Debattia

Crisse
0

Ja det är klart, vi stannar tills hon kommer. Jag tycker hon skall få reda på vilken katt vi tar med oss.

chrisse-77
0

# 32 Jag kan tömma "skuffen" innan så får du oxå plats. Glad Hur e det med snö där uppe och vägbanorna?

katterna
0

min hotmail är mysvensson@hotmail.com  .

jag har ju tänkt ringa dem på haga veterinär och berätta om situationen och så. så det ska ju inte va några problem att starta konto där då.. det är kanske inte det bästa att släppa ut dem där igen, men eftersom vi inte har någonstans för tillfället att ställa husvagnen så får man ju göra så, så länge.

martdat
0

#36 tack för svar, det är sånt man undrar om,Glad, ja det är ju det här med tiden som e problemet, vilja kommer man långt med men inte alltid hela vägen tyvärr, önskar mig pengar och tid,,,, köpa triss ijen på ons,,, hehe

hoppas att nån i skåne har plats och tid,, tycker att det är en toppenide med husvagnen ijentligen,

Debattia
0

Problemet med husvagnen är också att hämtas den inte snart så gör dom sig av med den.

Crisse! Jättebra att du vill hjälpa en hona,det är j udet största bekymret med dom där tjejkatterna.

Har du tagit reda på färdväg ? Tackar för jag får sitta i skuffen !

Då är ni hos mig vid 2-tiden nånting då eller ??

Ska vi ta med fika till kattstället eftersom vi ska vara där en stund ?

Jag kan fixa pick-nick om ni vill ?

Jag har kopierat upp material om någon vill hjälpa till och anslå runt Helsingborg om katterna,p:m:a mig då bara så skickar jagtill er via posten.

Finns här någon mer som kan hjälpa till och ta hand om en katt nu när tjejerna kör mellan Malmö och Helsingborg ?

Debattia

Crisse
0

Ja jag skall nog hitta dit men jag får kolla en gång till eftersom vi skall hämta dig först så att vi slipper köra ut på motorvägen igen. Hi Hi skuffen skall du nog slippa för där kan vi sätta fällan nu när Chrisse skulle tömma bilen. Ja det blir runt 2, vi tutar vid grinden så att du kan sätta in loppisgrejorna. Om du kan ta en kopp kaffe med dig så hade det inte varit så dumt för jag säger aldrig nej till kaffe.

Debattia
0

När ni ser mig kanske ni stoppar in mig i skuffen i alla fall, men det ska bli kul få träffa er naturellt.

Debattia

Crisse
0

Då skall vi kanske dela på skuffen du och jag så får väl fällan åka i baksätet. Ja det skall bli roligt. Jag har tittat på kartan nu och det är raka vägen från dig så det skall nog inte bli några problem. Chrisse är duktig på att köra hon tar det alltid lugnt så man hinner titta var man skall.

Debattia
0

Cool Det låter jättebra!

Är det fint väder i morgon ska jag upp och ha loppis innan ni kommer.

Debattia

Crisse
0

Då hoppas jag att du har tur med vädret.

Debattia
0

Har nu satt samman båda trådarna..

Var och såg kolonin idag och där är minst 9 fina katter.Både stora och små. Det är en fruktansvärd plats katterna håller till på och man kan glömma tanken på att ställa en husvagn där någonstans.

Det var också mycket trevligt träffa Crisse, Crisse och Josefa.

Vilka underbara kattmänniskor !

Nu har i alla fall en av katterna fått komma in tack vare Crisse !

Mattanten är också mycket trevlig och mån om katterna kom jag underfund om när vi äntligen träffade den rätta av dem.

Här blir verkligen kritiskt om inte någon kan  hjälpa till och ta in fler av dem. Där är bara trafikerade gator och höghus runt om ´kring,skogen består av några aspar eller vad det var. Det byggda huset var bara hälften så stort i verkligheten men ingen katt brukade ändå inte gå in där.

När det gäller dom tre katterna som var kvar på det andra stället ska jag kolla upp hur det nu har gått för dom skulle fångas in den här veckan som gått.

Akut! Akut i Helsingborg!

Debattia

Crisse
0

Ja jag skrev på fel tråd så det hade varit bra med bara en. Jag orkar inte skriva det här oxå det tar jag imorgon när jag har kollat katten.

Debattia
0

Det gör inget ! Sköt nu om dig i afton. När vi väl kommit hem började det regna. Kan inte låta bli att tänka på dom som sprang där tvärs över gatorna med dessa bilar.

Debattia

chrisse-77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick inte bild på många av katterna, för de sprang lite fram och tillbaka, de flesta kom efter mörkret hade lagt sig. Men jag lyckades fånga ngn på bild i alla fall.

chrisse-77
0

En till

chrisse-77
0

En till

Crisse
0

Dom här katterna lever precis i svängen på en gata. Där var 3 träd och en del buskar och någon hade byggt 2 lådor till skydd för katterna. Det är inne i ett tätt bostadsområde med livlig trafik.

Man kan se på skogkatten att den har fel på ena ögat och denna katten kunde hon som matar klappa. Jag ser på fotot på den svart/vita katten att han fattas lite päls på bakbenet om det kanske är ringorm eller en gammal skada. Det är lite svårt att veta på somliga katter om dom har någon ägare, där gick en liten svart katt som var jättekelen och hade halsband som inte ägarna bryr sig om och hon sprang kors och tvärs över gatorna hela tiden.

Det är helt klart att dessa katter behöver hjälp att komma där ifrån.

chrisse-77
0

Fånga en bild på den svarta med halsband.

chrisse-77
0

"skogen"

mymlanbus
0

Stackars kissar, vilket ställe att bo på Gråter blir alldeles olycklig när jag ser dem Gråter

Crisse
0

Vad jag vet så var det 2 katter som inte var där igår, en sköldpadda med vitt och en vit katt med rött som har svansen som en krok upp på ryggen så man kan undra hur många katter där finns egentligen.

Debattia
0

Tack för du lagt ut korten på tråden!!!  Mycket bra!!!!

Tycker det ser ut som den svarta också har något i ögat.

Presis som Crisse skriver  fanns där en svart tam med halsband som sprang ute dygnet runt, trodde heller inte den fick någon mat därhemma. Mattanten hade ringt på hos de som ägde katten och bett dem ta bättre hand om den, hon hade blivit utskälld. Den behöver också tas om hand, helt klart. Kanske ett katthem kan hjälpa till med den katten eftersom den är tam???? Vad gör man med en sån familj?????

Synd det inte fanns något bättre ställe man kunnat flyttat lådorna till.

Debattia

kattassen
0

Vi måste bestämma vilken tråd som skall leva vidare. Det är nu för många trådar i samma ärenden.

Debattia - du skrev i #48 att du satt samman trådarna, innebär det att vi kan låsa denna och koncentrera allt nytt till

Akut akut i Helsingborg!

Säg till mig vilken tråd vi behåller så låser jag de/den andra.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Debattia
0

Tycker vi kan låsa akut,akut i Hbg, eftersom dom katterna fått hjälp.

Debattia

kattassen
0

Nu har jag låst akut akut i Helsingborg på Debattias önskan och vi fortsätter rapporteringen från Helsingborg här i denna tråd.

huskatt08
0

Usch vilken hemsk miljö de bor i missarna Gråter  skog det är mera bara ett snår tycker jag det ser ut som.

Skönt att iaf en har fått komma därifrån. Hoppas nu att fler kan ställa upp för dessa stackars katter till ett värdigt liv.

Ni gör ett otroligt jobb.

chrisse-77
0

ja, den skogen bestod av 15 träd på sin höjd. Skrattande

Men allting är relativt!! Flört

Absolut ingen bra miljö för katterna. Jag hade hjärtat i halsgropen under kvällen , för katterna sprang fram och tillbaka över vägen och bilisterna körde inte sakta. Rynkar på näsan

Debattia
0

Tack Kattassen för du låst tråden,lättare hålla reda på en bara!

Det är fruktansvärt hur dessa katter har det. Hoppas nu det kan lossna lite så fler kan få hjälp!!

Debattia

Debattia
0

Puttar!

Debattia

Debattia
0

Hoppas här kommer in någon som vill och kan hjälpa dessa katter till ett drägligare liv än vad de har nu.

Debattia

Crisse
0

Chrisse 77 är kanske ledig på tisdag och då kör vi upp och försöker fånga den vita och är den inte där så tar vi någon annan med oss hem.

Är där fortfarande ingen här nere som kan hjälpa till med en söt skogis för jag tror där finns 2 stycken kvar av dom som liknar den jag har på balkongen.

Crisse
0

Dom som hade blivit av med 2 skogisar i Helsingborg svarade på mitt mail, dom hade fått tillbaka sina katter men visste inte hur dom skulle ta bort annonsen.

Debattia
0

Där finns både yngre och äldre katter ,kort och långhåriga och alla måste få hjälp på något sätt !!

Debattia

Crisse
0

Skogisen jag har på balkongen har mycket tovor i pälsen så dom andra långhåriga behöver komma in innan dom blir värre.

Debattia
0

Också mycket viktigt  få in honorna så dom inte föder sina ungar därute , dom blir säkert dräktiga !!!!!

Debattia

Debattia
0

Puttar !

Debattia

snickan
0

Puttar

Debattia
0

En liten kvällsputt !

Katterna! Jag har infot klart för lappning över hela staden vid Öresund. Vilken dag kan du komma och hämta det ? Kan du även ta med en bunt till en annan tjej som bor i stan och gärna hjälper till ?

Debattia

Debattia
0

Läste i Crisses tråd att dom ev kommer tillbaks på tisdag och hämtar en till från kolonin!! Mycket bra gjort !!!

Den som redan är hämtad visade sig vara en hane! Men jag tycker det ändå är jättebra för han behövde också komma in ,och nu har han varit till vetten också, och blivit av med sina tovor både här och där ! Jag ska ringa och meddela mattanten i morgon så blir hon glad för hon går säkert och undrar hur det går.Nu har jag ju lite nytt att rapportera.

Debattia

Crisse
0

Debattia

Jag har redan pratat med mattanten, hon skickade ett SMS till mig idag så jag ringde upp henne.

Crisse
0

Är där någon som kan hjälpa till med Buster nu när jag har kastrerat och vaccinerat honom så kan jag ta in fler katter från Helsingborg för där är 2 st som är i akut behov av hjälp och då kan jag ta dom.

Debattia
0

Okey ! Då vet hon ! Tyckte hon det kändes bra nu när han varit till vetten o.s.v.??? Jag undrar om det inte är Buster som kompisen till Katterna tog kort på och som finns i början på tråden?

Debattia

Crisse
0

Jag tror att det är honan som är på det fotot, det ser så ut på ögat.

chigak
0

Putt

Debattia
0

Lycka till i dag,tisdag ! Får se om killen nu möter upp med katten också ! Du har väl mitt mobilnummer för jag träffas säkrast på det i dag.

Finns här inga fler som kan ställa upp och hjälpa till med katterna????

Debattia

Crisse
0

Jag har inte fått besked ännu om vi skall köra upp till Helsingborg idag. Chrisse 77 vet inte förrän efter middag om hon skall jobba eller inte. Ja jag har ditt nummer.

Crisse
0

Ja nu är det klart att det blir Helsingborg idag så får vi bara hoppas på att jag denna gången kommer hem med en hona.

Debattia
0

Ja, vad gör man med alla dessa katter ????

Har en honkatt jag försöker fånga in och kastrera som jag nu lurat i p-piller, hitintills, nu har hon varit osynlig över en vecka ? hua.hua.

Däremot har en annan hona kommit hit och den ser riktigt dräktig ut. Hon verkar inte så skygg utan  satt bara en bit från mig och kollade in vad jag var för en person. Kommer förmodligen från ett av stallen .

Debattia

chrisse-77
0

En kelen sköldpadds flicka.

chrisse-77
0

En tam vacker katt kom också på besök.

chrisse-77
0

Satt och spana lite tillbaks.

martdat
0

vilka sötnosar crisse77. de ser ut att ha hullet o hälsan i allafall,

Crisse
0

Ja vi fick tag i en skogis till men jag är inte säker på om det är en hona eller hane. Enligt damen så skall detta vara honan men den är mycket större än Buster.

Sköldpaddan på bilden är oxå tam mot henne som matar och jag tycker hon såg lite rund ut om magen så nu hoppas jag att där är någon som kan hjälpa till med henne.

chrisse-77
0

Ja, söta det är dem absolut. Hade jag kunnat hade jag nog "kattnappat" dem allihop. Den röda har dock troligtvis en ägare även om jag inte förstår att man vågar släppa ut sin katt där.

Det var inte lika många katter där ikväll som det var i lördags när crisse,  debattia och jag var där.

Josefa
0

Den svarta sköldpaddan hade väl ett hem, enligt den där P som var där med ett fat med mat i lördags.

Josefa
0

Toppen, förresten att ni fick tag på en till.

Crisse
0

Ja om det är denna skölpaddan vet jag inte men man kan hoppas det. Den var där i lördags oxå och åt mat så jag vet inte riktigt.

Debattia
0

Tack ! Ni är helt fantastiska och katternas änglar !!

Tack Crisse för att du tagit hand om en till !Glad

Tycker du även ska sätta in ditt kontonummer till vetten på den här tråden för du ska helt klart ha ekonomisk hjälp också för dessa missar!

Ska citera ett par sms jag fått från mattanten!

Godmorgon ! Jag kan inte nog uttrycka min respekt för er tre,som ställde upp igår. Mina farhågor för katterna sopades bort.

Ni är otroliga. Jag trodde att sådana människor som ni endast fanns på TV.

Jag ska använda mig av korten lite här och där!!

Hoppas fler därute har möjlighet ställa upp och hjälpa till !!!!!!

Debattia

Debattia
0

Här kommer jag att hålla till på lörd/sönd.ifall någon har vägarna förbi kan ni komma och fynda. All inkomst går till katter !!!

Loppis Landskronavägen 659.

Kl 10.00-15.00 Lörd/sönd.den 21/22 mars. Kläder,väskor,kuriosa,porslin,böcker.LP-skivor,mm. Välkomna att fynda !  Tel: 0738-276 120  

Debattia

Crisse
0

Finns där ytterligare en skogis så tar jag den oxå så att dessa kommer in och dom är lätta att ha tillsammans eftersom dom är släkt med varandra.

Debattia
0

Där var tre skogisar. En hane som brukar sitta vid gatan och vänta när mattanten kommer ,sen gick han bredvid henne upp till matskålarna. Det ska även finnas en sköldpaddsfärgad i kolonin.

Sen den svarta tama katten brydde sig inte ägarna om  utan den sprang vind för våg.Dag som natt ,fast den har halsband på sig.

Debattia

Crisse
0

Den lilla svarta med halsbandet var där ikväll och åt, det är tråkigt att ägaren inte bryr sig om katten. Jag tror inte att dom hade saknat den om den inte kom hem  igen.

Debattia
0

Mattanten hade ringt på deras dörr och sagt hon tyckte dom skulle ta hand om sin katt eftersom hon tyckte synd om den för den var alltid ute och fick förmodligen heller ingen mat därhemma. Hon hade blivit totalt utskälld. Hon bor ju där och ser hur det går till.

Debattia

Debattia
0

När man läser de sms som mattanten  skickat förstår man  det inte stämmer överens med det som står i början på tråden,hon vill inget hellre än att dessa katter ska få all hjälp de kan få!

Debattia

Crisse
0

Det visar sig nu att där var 2 skogishanar och dom har jag.

Debattia
0

Hoppsan !  Då går alltså honorna kvar där ute då ! Det är tyvärr inte lätt se vilket kön som går in  i fällan ,när dom är långhåriga och det är mörkt. Jättebra att två slipper gå där ute i alla fall.

Har du varit till vetten idag och fått det bekräftat då ?

Det var tydligen ingen katt som ville gå in i det lilla huset, undrar om det beror på att det är full aktivitet runt omkring, dom kan ju inte känna sig trygga i den lilla skogen?

Debattia

Hawknestgrove
0

Crisse om du går in på insamlingsforumet, så ser du att det kommit in lite från Tradera och även lite på insamlingsformuet till ditt konto.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Debattia
0

TACK SÅ ENORMT MYCKET !!!!

Debattia

Crisse
0

# 104

Tack Gunilla, jag antar att du menar till hamnkatterna och inte mitt konto. Eftersom jag hade tänkt att vaccinera Mimmi så kommer dina pengar till nytta till det.

# 105

Denna katten är så pass tam att jag kunde känna i baken, han fräste lite men det brydde jag mig inte om. Han skall till Haga på måndag för kastrering men samtidigt skall dom kolla hans öga så jag vet om han behöver opereras.

Jag kan sätta in bilden här oxå.

Debattia
0

Lilla gubben ! ser han har något fel i ögat, det var nog inte en dag för tidigt han kom in,nu kan han få hjälp med ögat ! Blir så glad han kommit in så jag blir alldeles tårögd.Glad

Måste vara han som katternas kompis tog kort på. Undrar också om det inte var han som brukade sitta och vänta på mattanten eftersom han inte är så skygg, kan också vara en tam katt som blivit utslängd ?

Ska nu ta och skicka bilderna vidare till lite olika sidor.

Debattia

Crisse
0

Dom här 2 skogisarna jag har är syskon enligt henne men jag tror att det är denna sista som brukar sitta och vänta på henne.

Debattia
0

Ska finnas en skogis till då. Hon trodde nog att två av dessa var honor ,har man tur på ett sätt,är dom hanar alla tre.

Debattia

Crisse
0

Idag när jag pratade med henne så lät det som hon inte var säker på att där är en till utan hon menade att den kunde bara ha gått runt om. Jag tror aldrig att hon har sett alla 3 på en gång.

Jag skulle hälsa dig så gott.

Debattia
0

Det är mycket möjligt. När vi var där ,såg inte vi minst 10 katter då?

Katterna räknade upp så här för mig: Tre långhåriga, en är mamma till dom andra två.En tigrerad som är mamma till en som tagits om hand. Två som ser likadana ut.Sen ytterligare en hane. I så fall låter det som  dom inte fått många ungar???

Ska ringa en tjej i morgon som svarat på min annons om katter, hoppas hon är den rätta för en kissekatt, får jag färre här hemma kan jag hjälpa någon från kolonin också.

Tänk om jag hade hittat någon som ville hjälpa mig att socialisera mina skyggisar. Hinner tyvärr inte ge dem all tid jag skulle vilja med jobbet och allt annat som måste göras för det ska kunna fungera.

Debattia

Debattia
0

Fick veta att de tre katterna som är kvar vid huset mannen flyttat från inte har blivit infångade ännu, tjejen som ska ha dem har varit sjuk så dom ska fångas in nu till veckan.

Debattia

Josefa
0

# 112

Aaah, då är honorna definitivt dräktiga.

anebit
0

Då får vi hoppas att dom åker snabbt som sjutton och kastrerar/aborterar om kissarna förståss inte är för långt gågna.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Debattia
0

Tror också dom är dräktiga, tyvärr.

Svarade tjejen som var intresserad av mina katter i dag och det var nog ingenting för mina katter. Hon hade skrivit till många på nätet ,  har säkert kontaktat dig också Josefa. Tyckte mina katter var dyra eftersom dom kostade 500 kr. Berättade jag hade kastrerat,vaccinerat o,s,v, och att det var ett billigt pris. Hon och mamman skulle ha en varsin katt,dom bodde i lägenhet men hade en kolonilott. Kanske kolla upp dem om någon ska placera en katt där.Bodde i Landskrona.

Debattia

Debattia
0

Puttar upp tråden!!!

Debattia

Hawknestgrove
0

Nu har jag lagt upp en påse lördagsgodis på lilla insamlingsforumet till Helsingborgskissarna

Josefa
0

En tjej från Landskrona har ringt mig några gånger. Den här tjejen skulle ha en katt till sin mamma och en till sin morbror. Hon ville ha de två yngsta jag har på 5-6 månader. Hona och hane som inte är kastrerade än. Hon kunde absolut inte tänka sig att ta Douglas som redan är kastrerad istället, eftersom han är för dyr. Så jag lämnade ingen till dem.

Det hm, roliga var att senare på kvällen ringde en kille från Landskrona också, som ville ha samma katter. Han kände ABSOLUT inte tjejen som ringt tidigare på kvällen. Synd bara att han pratade med samma brytning som tjejen gjort. Han ville ha de okastrerade eftersom han inte tyckte att man skulle experimentera med djur. Och om alla tänkte som jag så skulle det snart vara brist på katter!!Sen ville han ha katterna om han lovade att kastrera dem.HA

Debattia
0

Det verkade vara något konstigt,undrar om det  är samma familj och varför dom inte ville de skulle vara kastrerade ? Den här pratade också med brytning.

Gunilla ! Du är inte bara en pärla,DU ÄR EN DIAMANT!!!!

Debattia

Fagerljung
0

Har skänkt en slant till dessa katter via KKS :)

Debattia
0

Jätte,jätte mycket tack !! Hur har det kunnat gått till väga genom KKS?

Debattia

Fagerljung
0

#121 Sorry, snurrade till det. Har skänkt till flertalet insamlingar idag. Menade via Din Veterinär.

Debattia
0

Tack ska du ha i vilket fall ! Kan du hjälpa till och fånga in en katt om det behövs mer hjälp ? Hade varit jättebra.

Debattia

Fagerljung
0

Absolut, men jag kan inte ta emot några katter.

Debattia
0

Jättebra ! Du skrev du också bodde i Helsingborg, vad tycker du om stormen vi har i kväll , den var man inte beredd på ?

Debattia

Fagerljung
0

#125 Har inte varit ute nu på kvällen faktiskt :)

Debattia
0

Är det  vädret som håller dig inomhus ikväll? När det är dåligt väder går alltid tankarna till alla hemlösingar.

Debattia

Fagerljung
0

#127 Nä, har inget ärende ute bara :)

Debattia
0

En liten kvällsputt för katterna i Helsingborg !

Debattia

Caitlin
0

Debattia

Har tyvärr inte haft någon mer kontakt med tjejen angående katterna i Landskrona. My har haft telefonkontakt med henne och enligt henne hade tjejen fått hjälp av någon men vet ej vem. My vet nog mer om detta än vad jag vet.

Om du vill kan jag maila telefonnummer till tjejen som skulle ta in kattfamiljen?

Mvh

kattassen
0

#125 Ja under dagen i går blåste det bra även här i Göteborg. Höll på att blåsa av vägen när jag susade hem på min lilla moppeFlört

Debattia
0

Tror jag har telefonnumret till tjejen. Kommer inte vara inne så mycket på nätet i helgen för jag håller till här i två dagar.

Här kommer jag att hålla till på lörd/sönd.ifall någon har vägarna förbi kan ni komma och fynda. All inkomst går till katter !!!

Loppis Landskronavägen 659.

Kl 10.00-15.00 Lörd/sönd.den 21/22 mars. Kläder,väskor,kuriosa,porslin,böcker.LP-skivor,mm. Välkomna att fynda !  Tel: 0738-276 120  

Debattia

Josefa
0

Senast jag hörde från tjejen i Landskrona, kunde hon bara ta in de yngre och sen skrev hon att det nog också måste vänta för att de hade fått mögel i sitt badrum.

Debattia
0

Okey !

Hoppas ni tänker på att skriva till Norrkatterna när ni skickar pengar till lilla kontot !!!

Katterna !

Kommer du till loppisen kan du få lite affischer att sätta upp i stan.

Debattia

katterna
0

hejsan. ja den med ögat är den katten som vi också har foto på. kan inte beskriva hur glad jag är att dessa två katter har fått komma in. speciellt den med ögat.. den har gått ett bra tag med det. jag har inte pratat med hon från landskrona, kathleen måste blandat ihopa det.. för jag skrev sms till henne. men hon svara aldrig.. så jag vet inte alls hur det gått för dem katterna..  jag är inte i helsingborg alls denna helgen, tyvärr.. dem katterna jag skrivit om, det är dem katterna jag har sett där. men sen är där ju säkert fler. och jag fick reda på för längesen av mattanten att en av skogisarna var mamma, och att den ena tigrerade också är mamma och då till den katten vi tagit hand om.. men det är ju inget som är hundra. för jag vet inte själv det..

Debattia
0

Har tjejen i Landskrona möjlighet ta in katterna så måste vi väl kunna åka dit och hjälpa henne,någon som har bil och körkort. Där finns ju också en djurskyddsförening i Landskrona som jag också tycker skulle kunna ställa upp och hjälpa till om det bara gäller ifångande av dem.

En liten kvällsputt för Helsingborgskatterna också !!!

Debattia

katterna
0

ja. jag tycker inte det skulle va så stora problem med att bara fånga in dem.. hon kan ringa djurskyddet och fråga om dem har en fälla ledig att låna ut.. hon kan ju lägga ut annons om det annars finns någon privatperson i landskrona som har en fälla att låna ut..

en kvällsputt härifrån också :)

Caitlin
0

Debattia och Katterna

Skickade ett mail till er, en kvinna i Helsingborg som bor i Hbrg och jobbar i Malmö vill gärna hjälpa till att köra katter.

Kan inte det vara en möjlighet?

Debattia
0

Låter mycket bra med kvinnan i HBG.

Debattia

katterna
0

jo men jag har inte kunnat ringa för har opererat bort min visdomstand i veckan och kan inte riktigt prata ordentligt. tycker också det låter jätte bra.. så kan man köra dem till haga, för dem verkar jätte bra och dem har ju sån kampanj så det är mkt billigare nu till och med april.. men finns det någon som kan ta någon av katterna när dem blivit kollade och kastrerade/steriliserade? som crisse har gjort. riktigt underbart att hon tagit in två av dem :)..

Crisse
0

Haga tar inte in fler katter till kampanjpris.

Jag tar 2 till av katterna om vi får tag i den vita och om där är en skogis till så har jag tagit in 4 skyggisar och sen är det stopp här.

katterna
0

okej det var synd att dem inte gör det.. synd att ingen av klinikerna i helsingborg har haft sån kampanj. hade varit helt perfekt.. jätte snällt av dig att du kan ta in två till. hur gick det med kattens öga crisse??

Josefa
0

Crisse, jag vill inte vara taskig, men jag blir lite sur om du bara kan ta emot de långhåriga katterna. Det är jättesnällt om du ställer upp för de resterande två långhåriga, men det borde ju innebära att du faktiskt har plats för två katter till. Varför då bara skogisarna?

Jag vet att jag är stor i truten nu, men kan bara inte hålla tyst, och jag tror att det finns andra som också tänker så.

Jenna-Gun
0

Ni är fantastiska i er kamp föör katterna.

Önskar så att jag kunde hjälpa er.

Kram

Gronstedt
0

#143: Därför att "skogisarna" hållit ihop ute och därför borde kunna fungera väl tillsammans, den vita för att Crisse vill behålla den själv om den fungerar med hennes katter. Hade en annan katt varit först i fällan är jag säker på att Crisse skulle försökt få in andra som fungerade ihop med den, oavsett hårlag. Tre eller fyra stora katter på en balkong måste vara någorlunda kompisar om det ska fungera.

*också stor i truten*

Josefa
0

Det är inte riktigt sant, för de långhåriga har inte hållit ihopa mer än de andra har, och de tillhör alla samma koloni.

Från början hade Crisse bara plats för en hona. Skulle någon hane gå i fällan så skulle den släppas ut igen. När då en långhårig hane gick i fällan, hade hon plats för den och en till, som då skulle vara en långhårig hona. Menh aj, nummer två var också en hane. Nu finns det plötsligt plats för de två resterande långhåriga. Men bara de långhåriga.  Alla katter är lika värda?

Jenna-Gun
0

Tror inte att Crisse tänker så. Hon hjälper nog de som behöver hjälpen.

Men läget kan ju förändras från ena dagen till den andra. Så är det ju för alla.

Men att en länghårig katt är mera eftertraktad och lättare att få hem till. Kan man vö inte sticka under stol med.. Det är min åsikt inte någon annans. Det är tråkigt att folk tänker så. I detta faller kan det vara bra om man vill få hem till dem snabbt. Då får man ju plats för andra katter som behöver komma in.

Crisse
0

# 142

Jag skall ner och lämna Lester (som jag har döpt honom till) på måndag och sen får han stanna till torsdag och då skall dom under tiden kastrera honom och även undersöka hans öga riktigt så att jag vet vad jag har att rätta mig efter, men jag tror att det behöver opereras.

# 143

Jag tar skogisarna för jag vet att dom är släkt med varandra och då förmodligen oxå kommer överens och sen med tanke på deras päls för det är tråkigt att dom skall gå med en sådan päls och nu så fick vi raka ner Buster, dom tovorna han hade gör ont på katten och katten med ögat tycker nog inte jag att den skulle gå ute längre för det är nog operation som gäller där. Är där någon annan som vill ha skogisarna så får dom gärna det men jag tog dom katter som var i mest behov av vård och sen att hon sa att det var honkatter blev lite fel.

Så bara säg ifrån Josefa om du vill ha dom här 2 pojkarna så ordnar vi det.

Den vita katten jag vill ha tag i skall jag behålla själv.

Crisse
0

Josefa

Jag såg fortsättningen nu. Skogisarna är syskon och 2 år gamla och ingen har brytt sig innan men helt plötsligt så är det fel att jag tar dom. Vi fick reda på när vi kom ner till Haga att det var en hane för damen sa till oss att det var urmoderna till skogisarna som vi hade fångat och sen fick vi besked på att katten som hade ont i ögat var en hona men det var det inte. Att jag kan ta in skogis nummer 3 är för att den är oxå ett syskon.

Även om katterna bor i samma koloni betyder inte att dom kommer överens det såg vi sist vi var där för då var det kattslagsmål men syskon brukar komma överens. Den ende vi visste med all säkerhet var en hane är den stora svart/vita katten på bilden och det var den jag sa att jag skulle släppa ut igen om han gick i fällan eftersom det var en honkatt jag var ute efter.När Buster gick in i fällan var där 8 katter på plats och vi stod vid bilen för att inte skrämma dom så när Buster satt i fällan så var det mörkt och med den pälsen han hade så kunde man inte se om det var en pojke, hade jag gjort det så hade jag släppt ut honom igen.

Där var faktiskt inte så många katter vi kunde fånga sist för där var 3 stycken tama som vi inte vet om dom har något hem, den store hanen, den vite katten och skogisen. och dom 2 svart/vita kommer inte dit när vi är där.

Vad gäller att få ut dom fort kan man nog glömma, dessa 2 är helvilda Lester kanske lite bättre än Buster men nu skall han nog opereras och då får man vänta länge innan man kan leta upp ett hem till honom för förmodligen kommer han att bli enögd.

Josefa
0

Crisse jag vet att jag är dum, och det är bättre att de långhåriga kommer in än att ingen kommer in.

Blir bara så arg. Har man annons inne på långhåriga eller röda katter så går de alltid, även om man skulle ta dubbelt så mycket betalt för dem. Sen kan man annonsera de "vanliga" svarta, svart/vita, tigrerade, hur länge som helst utan att någon vill ha dem. Fast de många gånger är mycket trevligare till sättet än de röda/långhåriga.

Jag kan inte ta in någon vuxen vildkisse. Varken kort eller långhårig.

Debattia
0

Oj ! Här är det aktivitet på g.  Hoppas någon mer än Crisse har möjlighet hjälpa till och ta in en eller två katter. Tycker det är synd om där går in en annan katt i buren som måste släppas ut igen. Kan ta lång tid innan den går att fångas in igen om den överhuvudtaget glömmer den varit inne i buren.

Problemet med dessa katter är att det kommer ta tid innan de blir så sociala så man kan hitta hem till dem. Därför hade det varit bra med någon här på hittekatter som förstår sig på skyggisar.

Jag får avvakta och se  när killen kommer till mig med katten, den ska vara tam .

Får se efter morgondagen om jag ev kan köpa en utställningsbur till, i så fall kanske jag kan ta in en från kolonin.

Håller med dig Josefa om  att det går lättare placera långhåriga och röda. Det kan låta hur konstigt som helst men det verkar vara mode nu med röda katter. Kan ju hoppas dom också tar bättre reda på dem.Nu när jag har haft annons på blocket har det varit den sköldpaddsfärgade som folk mest varit intresserad utav. Har i alla fall inte hittat någon ännu som jag tror passar in på mina katter.

Alla katter bör ha  möjlighet till en bra framtid.

Debattia

Crisse
0

Jag tar inte dubbelt så mycket betalt för att dom är långhåriga, jag tar 800:- när dom är kastrerade och vaccinerade och 500:- för okastrerade om det är stora eller små spelar ingen roll. Många tror att man tjänar pengar på katterna men det skall gudarna veta att dom pengarna man får in räcker inte långt och det är inte pengarna det gäller utan katterna. Skulle Lesters öga behöva opereras bort så kostar det mellan 3-5.000:-, jag har redan pratat om det med Haga och det blir rena förlusten så även om han är långhårig så ger det inte mer i inkomst kanske inget alls om där kanske inte är någon som vill ha honom om han blir enögd.

Så att säga att jag bara tog dom här 2 för att dom är långhåriga är helt fel jag tog dom för att dom behöver hjälp och kommer att kosta mig massor av pengar så det är nog inget som någon kan vara avundsjuk på.

Josefa
0

Jag menar inte att du tjänar pengar på de katterna du tar in. Bara att även om man tar dubbelt så mycket för vissa katter, så får man iväg dem. Utan att folk ifrågasätter det. Medan de kan försöka att börja pruta på priset på andra katter. Ofta är de över huvud taget inte intresserade av att titta på katten med "fel" färg/hårlag.

Så vad jag reagerade på var att du skrev att du hade plats för två till,- om de långhåriga gick i fällan. Lite grann som "jag kan tänka mig att ta hand om en katt bara den är röd". Hrm.

Crisse
0

Nej det är bara för att dom är syskon och kommer då lättare överens på min balkong.

Gullimat
0

Samma har förekommit i hamnen enl. Gabby, som hon är mycket ledsen över. Alltså att man har fått in fel katt och släppt ut igen. Så hände med Håkan, en av Håkans bröder, Timmy, och någon mer vet ej vem. det var Paddy dom ville åt, som är långhårig

Josefa
0

Om det är så, så är det jättetråkigt. Färg, hårlag, ras mm ska inte ha någon betydelse.

Crisse
0

Paddy var inte ens född när Håkan och Timmy gick in i fällan och det var en mamma och hennes ungar som skulle fångas och inte hanarna.

Vi hade ingen fälla när vi fångade Paddy och hans 2 syskon, det behövdes inte för dom var inte mer än 3-4 månader när jag fångade dom i stenarna.

Debattia
0

Så får här väl bli en liten kvällsputt för alla hemlösingar!

Debattia

chigak
0

Puttar

essut50
0

#156 Vissa vill bara ha kattungar, det är oxå fel..Gråter

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Josefa
0

Nej, vissa(jag)kan bara ta emot kattungar pga att jag bor i en lägenhet, och redan har 8 egna vuxna katter och inte har någonstans jag kan ha en förvildad vuxen katt. Yngre katter blir mycket lättare accepterade av mina katter och kan släppas ut bland dem relativt omgående, om de inte är sjuka. De måste också vara så pass hanterbara så de går att bada och ohyrebehandla, just pga att de ska kunna komma ut bland mina katter så fort som möjligt. Jag vägrar ha vuxna katter instängda i ett litet badrum. Ännu mindre i en bur.

Debattia
0

Josefa !

En tjej frågade mig om en kattunge,svart/vit  idag. Hänvisade till dig. Har hon ringt dig ? Det var ödets ironi eftersom vi diskuterade vilka som var mest eftertraktade i går. Jag ska ha utställningsbur där katten får vara när den är nyopererad.

Tycker det är jättebra Crisse vill hjälpa till med katterna i HBG. Jag var med när vi fångade första katten . Vi stod en bit från katterna vid bilen så dom inte skulle bli rädda för oss. Där var många katter då,vi hörde fällan slå igen. Crisse hör säkert den fällan på ett mils avstånd. Då hade den långhåriga gått in där. Det var mörkt ute då. Det är lika viktigt dom långhåriga också kommer in och får hjälp med sina tovor, fästingar och jag vet inte allt. Helt klart ska vi satsa på att få in alla som är där. Jag ska också kontakta politikerna igen för dom svarar inte på mina mail.

Det var en kall (burr)loppis,  jag har också delat ut material med info om katterna, får se om någon kanske t.o.m skickar ett litet bidrag. har även träffat på ett par stycken som avskyr katter, såna ska man ta bra betalt utav. En som har en långhårig röd hankatt som han ev behöver ett nytt hem till om han flyttar till centrum, men han tyckte mycket om sin katt så han skulle söka lägenhet på landet i första hand.

Har träffat en tjej som kan hjälpa till  något med katterna men inte ta hand om ,kan hjälpa till och köra och så.

Debattia

Josefa
0

#Debattia

Det var en tjej från Västerås som ringde mig idag. Hon sa hon hade fått mitt nummer från "L". Jag fick för mig att hon menade "L" på KKS. Hon hade läst på Blocket under Stockholm om en svart/vit katt som fanns i Helsingborg. När jag fick fram annonsen på datorn så visade det sig att det var bilden på den svart/vite pojken från gården här i Helsingborg, som Crisse har. Hon fick Crisses mailadress, men jag sa att han ev redan var tingad. Och att han inte är, som jag har fattat det, KKS-katt, som det står i annonsen. Jag vet inte om hon har fått kontakt med Crisse.

Jag tycker också att det är bra att Crisse har tagit in de två långhåriga härifrån. Det jag reagerar på är att hon skriver att hon kan ta två till. -Om det är de långhåriga!! Jag tror nämligen inte att de långhåriga kommer bättre överens med varandra, som de kommer överens med de andra. Släkt eller inte. Det är vuxna katter på några år det gäller. Och alla 4 är definitivt inte syskon, som har växt upp tillsammans.

Crisse
0

Eroz har flyttat idag så han har jag inte kvar.

Sen får ni leta upp någon annan som kan hjälpa er med katterna för jag tar inte fler.

Caitlin
0

Debattia:

Visst mailade du bilder på 3 katter och bad mig maila vidare till KKS så dessa katter kunde läggas ut på hemsidan?

Jag mailade i sin tur till Birgitta som svarade att hon skulle ordna så de blev utlagda på hennes sida.

Det är också därför dessa kattbilder är med på vissa annonser som jag lagt ut på olika annonsforum.

Josefa
0

Jag hade för mig att han redan var tingad.

Jag hoppas inte att du blev ledsen för det jag skrivit om de långhåriga. Blir bara så arg, och kan tyvärr inte hålla tyst då.

Hawknestgrove
0

Ok, bjud på en påse lördagsgodis till förmån för dessa kissar!

Crisse
0

Ärligt talat Josefa så får du tycka vad du vill. Om du hade läst riktigt vad jag har skrivit så var där inga andra katter jag kunde fånga.

martdat
0

nä att crisse skulle välja långhår framför korthår pga hårlaget låter främmande, i hamnen har det ju vart tvärtom, hon har alltid tagit in korthåriga medans någon helt annan har valt att bara ta de lång håriga ungarna, blir lite galet ibland när man bara talas vid i text  och inte känner varandra,  låter bra att några har kommit in i allafall,

bra att debattia hittat en tjej till som kan köra, körhjälp är ju varmt välkommet,

Atiz
0

Det står nu klart att lilla Amber inte är dräktig. Så nu väntar kastrering och vaccinering

Debattia
0

Synd om katter ska sitta emellan för att  vuxna diskuterar !

Så lille Amber hade inga små bebbar ! Så kan det också vara, kom säkert in innan dom började löpa.Hon fick det bra i alla fall det lilla livet !!!

Jag bad många kattföreningar om hjälp med katterna vid huset och skickade också kort.Gör likadant med kolonin. Hoppas ingen förening tar illa upp , gör så för att någon kanske kan hjälpa katterna!!! I bland får man napp!!!

Okey ! Då var det den svart/vita hon menade då!

Debattia

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer