Tyson vår nya stödis
Kan inte låta bli att visa upp vår nya stödis. En stor vacker herre som heter Tyson. 
Vi var nere hos Naquita och hämtade honom idag. Det fungerar bra med våra busar. Bara Mindy som morrar och fräser lite men det är inte så allvarligt.
Han går nu omkring och kollar in hela huset och pratar hela tiden. Det är en pratglad liten herre. 
Åj vilken sötnos. Kan han vara släkt med Billy tro. Han är ju också mycket pratglad.
//Pia
En lakritsgubbe så söt
Så kul!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tyson försöker få kontakt med Mindy men hon bara fräser. Hon är så söt. Men Tyson bryr sig inte om det han bara lunkar iväg

Men vilken cool kisse..en redig läckerbit:-)

Vad roligt med ytterligare en kul kille! Du/Ni har ett helt dagis hemma snart! 
Min Indy kallades Tyson av mamma. Det var för att han alltid bet alla besökare i näsan. 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
WOW vilken söt lakritstroll…Kul att ni ställer upp för dom hemlösa kissarna.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Han ser verkligen ut att må bra med all uppmärksamhet och hela knät ensamt! 
Ja jag är så glad att han vill sitta i mitt knä. Alla våra egna katter vill ju bara ligga i husses knä hela tiden.
Men nu har Mindy lagt sig på golvet precis nedanför mig och vaktar så att han inte vågar komma till mig. Hon kämpar på för att behålla makten här
Han påminner mycket om Billy.
//Pia

galet fin katt! liknar mycket mina två svarta. Lika ståtlig. :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Vad händer med lilla Snuffsan då kan hon också var med i er gemenskap?
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Puma billy och han är ungefär lika gamla. Tyson hittades en halvmil utanför ronneby, han dök upp in en by utanför ronneby i höstas.
Så det chansen an vara att de är släkt Emma. Dumpade på två ställen, ellerså gick det lite fel vid dumpandet och de separerades. I alla fall så är han söt ;)
//Pia
ja, chansen finns ju även om den inte är jättestor:)
blir glad i hjärtat att läsa !
Gosproppen börjar redan finna sig till rätta här. Mindy fräser fortfarande mot honom för säkerhets skull men Tyson bryr sig inte så mycket.
Det verkar som att Tyson vill leka med dem andra katterna men de blir lite rädda när han kommer farande så de fräser för fullt.
Men i nästa stund kan de ligga en halvmeter ifrån varandra och sova.
Han är verkligen jättemysig och älskar att gosa och ligga i knät. Han är en bekväm herre som helst ligger och myser.
skönt för honom att slippa hemlösheten nu:)
vet ni någon som kan vara stödhem för den sista sturköhonan som måste in, maila mig isf!
Hon är svartsköldpadd och tam mot matarna, sprungit därute i 4 år så det är säkert hon som startat denna koloni.
Ikväll så har Tyson och Tiara legat nära varandra i soffan med oss. Så mysigt.
Tyson är lite burdus när han vill leka med dem andra så de gillar inte det riktigt men det går bättre och bättre hela tiden.
Tyson och jag har fått riktigt fin kontakt med varandra. Han ligger helst i mitt knä och han kommer när jag ropar på honom. 
Han är verkligen underbar denne store vackre herre. 

En riktig kille för dig! Vad roligt!
Ja det är så mysigt att ha en kissemisse i knät. :D

Vad roligt att du med fått en knä-kisse så inte bara din man har det ;) haha! Roligt att han fått komma till er och ha det så bra!
Maria
Jag behöver råd!
Tyson hoppar på våra katter, främst Tiara, och sätter sig gränsle över dem och biter sig fast i nackskinnet på dem. Tiara ligger bara blickstill och gnyr och vågar inte säga ifrån. Mindy fräser ju till och säger ifrån.
Hur ska vi förhålla oss till det? Är så jobbigt för det verkar verkligen som Tiara tycker det är jobbigt och att det gör ont.
Så ni som har mer erfarenhet än vad vi har får gärna komma med råd och tips.
Låter som en liten rangordningsfråga där eller vad säger ni andra, Lite sånt förkommer ju lite här hemma ibland men här vet de ju i slutändan vem som bestämmer. (inte jag alltså utan Thindra)
//Pia

Det är väl inte så länge sedan han blev kastrerad?
Hormoner som sitter kvar i kroppen? Så att han försöker para sig?
För visst gör väl hanar så när dom parar sig eller?
Eller också är det som Puma skriver.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Jag vet faktiskt inte när han kastrerades. Det har Naquita bättre koll på än jag. :)
Verkar som parningsförsök :) men är det inte så länge sedan han kastrerades så försöker han nog i alla fall. Som anebit skriver, hormonerna sitter ju kvar ett tag efteråt :)
Bör vi säga ifrån eller ska vi låta katterna göra upp detta själva?
Vill ju göra det som är bäst för dem alla.

Jag skulle säga ifrån om det gällde mina katter och om min katt skulle ligga och gny som lilla Tiara och inte vågar säga ifrån.
Men det är jag det! 
Jo jag har gjort det med, men vill ju inte orsaka att det blir mer osämja mellan dem. Därför jag undrar hur ni andra skulle göra. :)
Idag när vi kom hem efter att varit borta ett par timmar så verkade det som att de blivit bättre vänner. Tiara och Tyson la sig då och sov jämte varandra i soffan så förhoppningsvis kommer det vara lungare framöver.
Han är ju störtskön
verkar som han redan är inbodd hos er.
Men kolla in snyggisen :) så rar han är 

Underbart om det löst sig med lilla söta Tiara och hennes uppvaktande kavaljer.

#36 Gud så snygg han är!!
#35 Tyson är kär! 
Tiara går gärna och lägger sig bredvid Tyson men han fortsätter hoppa på henne då och då men hon verkar ju inte ha så ont av det. Men det ser lite burdust ut…
Tyson är verkligen en supergosig katt.
Han är lite avundsjuk på dem andra som får gå ut men annars verkar han trivas här.
mysigt
Nu har lugnet lagt sig mellan alla kissarna här hemma. De är riktigt goda vänner, så roligt att se.
Jag är såååå förtjust i Tyson, han är den goaste kisse som finns.
Han och Sigge ser för roliga ut ihop. Tyson väger väl ungefär 3 gånger så mycket som Sigge. 
Jag vill att Tyson ska stanna hos oss permanent. Jag har mailat Naquita om det och väntar nu på svar.
Jag vill verkligen inte att han ska flytta ifrån oss. Han är ju min bebis… 
Sitter här och fnissar lite sått. Kan du tänka dig att jag väntade nästan på att du skulle säga att du ville han skulle stanna.
Det är som här, jag hade gärna velat ha Billy kvar men samtidigt måste jag själv vara realisitsk med tanke på vår situation. Synd bara att man inte bor större eller har råd.
Tror nog att Tyson passar hos er ypperligt.
//Pia
Ja en finare kisse finns inte.
Vi bor ju i stort hus så det finns ju plats för honom här. Var inte alls meningen att vi skulle ha en katt till men blir man förälskad så blir man. 
Tyson har idag varit ute i solen. Det tyckte han var supermysigt. Han älskar att ligga i solen och lata sig.
Han var ute ett par timmar och sedan när jag ropade på honom kom han hem på en gång.

Ett stort GRATTIS till både er och Tyson. 
Såklart ni får behålla honom:)
Tack Naquita så glad jag blir!!!!!!!!
Min "lille" bebis får stanna hos mig 
Han är ute med de andra och busar nu, han är så mycket nöjdare nu när han får gå ut.
Oh, grabben stannar kvar hos er och lever som en kung, det är nästan så jag blir avis ju :) kram och grattis
Tack!!!
Jag är så lycklig nu när Tyson får stanna här. Han hör hemma här hos oss min plutt. 

Ha ha så kul läsning det är. Från noll katter till snart ett helt katthem;) Kan det vara bättre för dessa f.d hemlösa?
//Pia
nej, det kan det inte bli. Dessutom seriösa och trevliga människor:) tycker ni inte de kan ta en katt till i stödhem?;P
Jo det tycker vi;)
//Pia
Tack Naquita och Puma ni är så snälla!!!
Vad det gäller en stödkatt till så var Tobbes villkor för att jag skulle få behålla Tyson att vi bara har en stödkatt åt gången, så tyvärr blir det ingen mer stödkatt i nuläget.
Men hittar du hem till Snuffsan så finns det ju en plats ledig
Hoppas Snuffsan snart får ett hem, måste vara väldigt ensamt för henne utan Minnie och Minou.