Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 3588 ggr
MagicPaws
0

Maya behöver ett hem!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Startar denna nya tråden då gamla har blivit rätt förlegad och inte längre kan fylla sitt syfte. Moderaterna kan stänga den.

Maya söker akut ett nytt hem, jag ska vara ute ur lägenheten i slutet av denna månaden (Mars) och stressen har börjat sätta in. Jag kan troligtvis fixa andra vaccineringen så hon är färdig vaccinerad vid typ den 19:e men behöver då få iväg henne till ett nytt hem omgående.

Maya är ca 2-3år, Svartsköldpadd med vitt Korthårig hona.
Hon är Kastrerad, chipmärkt och vaccinerad första gången.
Hon är otroligt kelig och social, släpper en hel del hår dock just nu då hon släpper underullen efter att ha varit utekatt till att ha blivit 100% innekatt.
Hon är van att gå ut men även att vara inne verkar helt okej för henne. Hon är van vid katter, hundar och barn.

Hon har en vacker liten röst och är en mycket snäll och charmig liten dam.

Hon finns i Öjebyn, Piteå i Norrbotten.
Finns det ingen som kan förbarma sig över denna lilla damen?? Hon behöver verkligen ett hem.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

tuska
0

Maya är så vacker    Hon får nog ett bra hem där hon får vara innekatt och bli riktigt bortskämd.

huskatt08
0

Magic- Har du satt ut annons på Maya? Tiden börjar bli knapp.

Hawknestgrove
0

Putt! Vi kan väl lägga flera klutar till nu, så den lilla damen, som vi kämpat så för här inne kan få ett hem?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MagicPaws
0

#2 Nä jag har ju inte vågat annonsera någon annan stans än på iFokus p.g.a. förra ägaren

huskatt08
0

Om du har en s.k. målvakt och inte sätter ut  i annonsen var hon finns, det kan man tala om sen när intresserade ringer eller mailar.

Likaså kort på henne kan den som är intresserad få efter samtal med dig eller målvakten.

Finns det inget katthem i närheten som kan hjälpa dig med att få hene såld?

Hawknestgrove
0

Ja jag har ju erbjudit mig att vara målvakt. Det MÅSte ju hända något nu1 För allvarligt talat, vad händer om du inte kunnat placera ut henne tills månadskiftet? Det är det som är mardrömmen!

mymlanbus
0

Hur går det?

Debattia
0

Puttar upp för kissen ! En sån snäll ,fin ,tillgiven och helt färdigbehandlad dam ska det väl inte behöva vara så svårt hitta ett bra hem till!!!!!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

spiritedaway
0

ska försöka att kolla med alla jag känner. Har du kontaktat kattakuten? http://www.kattinorr.se/

Det finns kanske en chans att katten skulle få bo tillfälligt här, men det kommer inte att gå särskilt länge. Redan v.16 kommer jag att åka bort, och kan inte ta med mig den katten. Men jag ska kolla runt lite me de jag känner, och se om det finns nån som skulle kunna hjälpa till.

Ankie
0

men då får vi hålla tummarna att någon vill öppna sin dörr å låta  denna katt  få ett alldeles eget hem

Hawknestgrove
0

Putt för MAya! Hur går det? INge som kan erbjuda en liten färdig kisse ett hem?

Hawknestgrove
0

MEn snälla, puttar för lilla MAya! INgen som kan erbjuda en liten kisse en fristad?

Hawknestgrove
0

huskatt08
0

Bra gunilla. Tiden börjar bli knapp.

¤ magic - Du har mail!

MagicPaws
0

#13 Tack för det Gunilla *kram*

Jo tiden går och jag vet inte vad jag ska göra, Maya ser hur det försvinner mer och mer saker för var dag som går, och jag känner mig stressad och måste erkänna att jag inte har mycket tid i att vara aktiv i hennes sökande, jag är sjukskriven men går kurs 3 timmar varje dag vilket är mycket mer än jag borde (de ha sagt 2 timmar / 2 dagar i veckan) men denna kursen är specielt anpassad för sjukskrivna med psykiska problem.

Dessutom flytten på det som inte alls gått framåt som jag hade tänkt mig, och vi kan bara dona med lägenheten varannan vecka när killen inte har barnen sina.

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra om jag inte hittar hem till henne före flytten, eftersom min blivande sambos äldre son skulle känna igen katten och berätta om vars hon är för hennes förra ägare kan jag inte ta henne hit för då kommer hon att tas tillbaka till förra ägaren.

Jag är förtvivlad och vet inte vad jag ska ta mig till. Gråter

Älskade Maya som är den goaste och mest acceptanta katta mot nya omställningar förtjänar verkligen ett hem. Min älskade lilla tösKyss

Hawknestgrove
0

Snälla, dett är ju en mardröm! Finns ingen i norr, som kan ta till sig denna flicka? JAg ställer upp som målvakt och ägare! Du måste försöka annonsera ut henne!

Imasy
0

Finns det möjlighet till transport? Tänkte om det skulle underlätta?

Hawknestgrove
0

Ja men den biten kan vi ju alltid försöka löa här inne ekonomiskt i alalfall! Vi har ju lilla Daisys reskassa!

Hade vi fått bort kissen därifrån, så är det lättae att annonsera ut henne!

Hawknestgrove
0

Snälla putt för lilla MAya!

chigak
0

Puttar

Hawknestgrove
0

LAgt ut nu både på kattgruppen, huskatten och på SKS. HAr även lagt en tråd på Svensk Natur

kattassen
0

Transportkostnad kan alltid bidras med från Daisy-kassan! Det får inte bli ett hinder.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Ankie
0

puttar för Maya gumman

Debattia
0

Puttar för att kissen får ett nytt hem snart .Finns där inget katthem däruppe som kan ställa upp och hjälpa till ? Har du annonserat på blocket och i lokaltidningen ? Borde inte vara svårt få ett hem till denna katt!!!

Debattia

Sidentass
0

Tänk om man bara kunde öppna dörren för henne, denna vackra kisse…men jag bor långt ifrån, i Linköping, och har sju katter i lägenheten..finns det verkligen inte någon som har möjlighet att öppna hemmet åt den här fina, trevliga kissen…puttar upp och håller hårt i tummarna!!

Debattia
0

Puttar upp tråden!

Debattia

catfoot
0

Puttar jag oxå..Någon som har en plats över..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

amlis
0

Under djurtransport.ifokus finns ett erbjudande för transport Skellefteå-Eksjö, till LU (20-22/3) Vet ej om det fortfarande är aktuell men kanske det kunde ge en chans att få henne mer söderut?

Läste först nu den här tråden, är så pass ny i forumet än.. så himla fin hon är!

Hawknestgrove
0

Ja det är brännande aktuellt! Lilla Maya, hon måste få et hem och det i rödaste rappet!

amlis
0

# 29 Menade mest om att jag inte vet om erbjudandet på djurtransport.ifokus fortfarande är aktuellt ju… :-) Men har pm:at henne nu…

Att det här sökandet efter plats är bråttom är helt tydligt! Tankerna går för fyllt kan jag säga dig Gunilla, men nu har jag ju just erbjudit mig att ta hand om "Tess katter" i fall vi får in någon *suck* kan ju inte lova plats åt höger och vänster tyvärr :-( ..men visst är det frestande..

Hawknestgrove
0

Ja, här är det ju bara frågn om en temporär plats. Lilla MAya är ju just nu sittandes i ett badrum, så hon är ju hur anpassningsbar som helst!

Sidentass
0

En putt för den fina kissen!

Puma77
0

jag har frågat en som jag känner i Pite och hon skulle kolla runt lite själv men jag har inte hört något mer. Hoppas ju att det finns någon.

//Pia

catfoot
0

Puttar för tjejen..

OT/Snyggt ....

oh-la
0

smyger här inne ibland och halkar alltid in på den här tråden med den här kissen. det är så otroligt synd att jag bor i göteborg annars hade det varit en ära att få ta hand om henne, om så tills någon dyker upp.

Gronstedt
0

#35: Hej oh-la! Går det att intressera dig för att vara jourhem för en Gårdstenskisse eller två i stället? Kontakta Kusten, i så fall Glad.

*Desperat - vem, jag?*

Hawknestgrove
0

MEn snälla, vi kan säkert organisera upp en transport, i värsta fall så får vi väl skramla ihop till en flygbiljett!

catfoot
0

Ja, Oh-la..Om transporten fixar sig..Kan du hjälpa henne då???…Vad kan en flygbiljett kosta för en kisse??

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Ska kolla…

oh-la
0

jag har två egna katter i nuläget, kan hon komma hit skulle det få bli som jourkatt. ni som känner kissen, vi har fuktskador i lägenheten (badrummet) och ska renovera i 4-6 veckor. det går att stänga dörren till den delen av lägenheten, men det kommer vara en del folk hos oss. skulle det gå?

Hawknestgrove
0

Oh-la, det vore ju toppen! Ta kontakt med MAgic här inne!

oh-la
0

i will, måste bara prata med sambon. vi satt och kikade på henne igår och då verkade han positiv, men det är ju som det är med karlar. det är värt ett försök i alla fall.

Hawknestgrove
0

Ja har du visat honm filmen med?

oh-la
0

nej det har jag inte, går det att länka eller finns filmen i den här tråden?

Hawknestgrove
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Då ska du få den!

tuska
0

Hoppas sambon gillar Maja, håller tummarna för det

Hawknestgrove
0

Ja hoppas, hoppas! OCh alla ni andra, gå in och kolla på alla sidor där vi har basunerat ut henne!

Dvs Asters, Bukefalos, Huskatten, KAttgruppen, Djurhem, Svensk NAtur,SKS forum… IFall nån nappar där också…..

catfoot
0

Annonsen på Bukefalos blir borttagen. Fick inte annonsera därObestämd

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Asch!!!!!! Jaja, inget mer med det! Tror att en riktig annons på Blockt hade gjort susen…..

catfoot
0

Ja, vad stoppade det?? En annons på Blocket..

OT/Snyggt ....

catfoot
0

putt….

OT/Snyggt ....

oh-la
0

hmm… måste medge att han inte var jättepeppad… får bearbeta lite till.

catfoot
0

#52..Kan väl försöka med att ni ska vara jourhem i väntan på nått annatObestämdFlört..Att det är bara tillfälligt..

OT/Snyggt ....

Debattia
0

Puttar!

Debattia

kattassen
0

Det finns en annons på Blocket där man önskar en röd katt utanför Boden. Maya är ju inte röd men lite i alla fall;-)

catfoot
0

#55..Ja, är det nån som mailat dom..Kanske dom nappar på erbjudandet..

OT/Snyggt ....

snickan
0

Puttar , hoppas vackra Maya hittar ett eget hem

catfoot
0

Ger Maya en morgonputt..

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Åh snälla någon, kan MAya få ett tillfälligt hem?

Sidentass
0

puttar!

catfoot
0

Putt för lilla Maya..

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Puttar igen för denna lilla kattflicka.

OT/Snyggt ....

Debattia
0

Puttar ! Finns väl massor av hus uppe i Norrland. Ingen som kan ta hand om kissen ? Något katthem däruppe då ?

Debattia

Hawknestgrove
0

JA jag blir gråtfärdig…. Lilla gumman……

catfoot
0

Sundsvall då..Har dom nått katthem???…

Vad finns mer däruppåt..Lycksele, kanske..Jag är urdålig på var alla katt å djurhem finns..Någon som är bättre än mig..

Bara söker vart denna kisse kan få ett tillfälligt eller temporärt hem..

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

JA jag saknar MAgic själv här inne!

tuska
0

# 66 Ja vart har hon tagit vägen då ??

På katter i fokus finns det en som söker en "bonnis"  Jag rekomendera henne att kolla Maya som är en sån fin katt dam.

Hawknestgrove
0

Inne på KAtt i Norr är det en som säger att hon har svarat här inne! Hon kan vara en transport och en lösning för 14 dagar!

spiritedaway
0

#68 det var jag. Men enbart transport till Arvidsjar-trakten ifall katten kan ta sig till Luleå.

jag har kanske hittat en som är intresserad förresten! :) Hoppas!

catfoot
0

#69..Låter helt toppen,,,..Puttar denna tråd..

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Åh, snälla, säg att det är sant!!!!!!! OCh att du kanske kan ta kissen om det kniper i 14 dagar? JAg kan gärna betala dig en liten slant för mat och sand…..

catfoot
0

Samma här..hjälper gärna till med ett bidrag bara kissen får leva vidare…Hoppas, hoppas, nu att det kan lösa det hela..

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Puttar så detta kommer upp i trådarna..Hoppas att det snart är löst..

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Nu har jag mailat till Magic ooch även skickat PM

Debattia
0

Puttar!

Debattia

Hawknestgrove
0

Putta<r också för kvällen… Ska snart gå och knyta ihop benhögen

catfoot
0

Putt då för lilla Maya..

OT/Snyggt ....

huskatt08
0

Om det ändå kunde lösa sig för Maya….hon är värd ett eget hem så hon får lugn o ro.

amlis
0

Puttar och håller tummarna!

catfoot
0

Finns en tjej inne på Djurhem som är villig att ta emot maya..Visserligen är resvägen lång, å det ev. måste skramlas ihop pengar till flygresa..Det det brukar inte vara nått bekymmer här på hittekatter..

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Åh, samma som jag kollat in på?

Micca
0

Jag kommer åka från Örnsköldsvik till Göteborg i slutet på Mars/början April, den 31:a Mars kommer jag antagligen vara i Umeå en stund också om något av det är till hjälp när det gäller transport.

Hawknestgrove
0

Åh… och jag har provat att smsa henne nu och även kontakt via hemsidan… Vad har hänt, det är så tyst…..

tuska
0

#83    Kan hon vara mitt i flytten och  datorn inte kommit på platsObestämd

Stackars Maya hon kanske sitter i en tom lägenhet nu.

spiritedaway
0

Jag har inte fått något nytt svar från hon som kanske var intresserad. Men jag skriver här så fort jag vet nåt :)

Hawknestgrove
0

Ja jag börjar bli väldnas orolig nu…..HAr mailat två ggr och smsat en gång…….

MagicPaws
0

Hejsan folket jag är inte död, men har stukat tumen så jag är lite handikappad + att både jag och killen börjar bli sjuka.

#82 Ja hade jag haft bil och körkort men det är bara killen som har och han jobbar till 16 hela veckorna så vi kan inte ta oss till Umeå på en veckodag tyvärr… annars hade det ju kunnat vara bra transport till GBG, hur ska du färdas?

Jag är glad i alla fall att det finns många som är villiga att hjälpa mig med lilla Maya, hon är så ensam, dock får hon sen nån vecka tillbaka ha hela lägenheten förutom kattrummet där jag har mina parande CRX så hon slipper vara så instängd, men hon saknar fortfarande otroligt mycket sällskap och skulle behöva borstas en hel del nu när hon fäller.

catfoot
0

Hej..Tjejen som kunde ta emot Maya har svarat inne på Djurhem…Gå in där å kolla, hon hade visst pm,at dig..

OT/Snyggt ....

MagicPaws
0

#88 Jo jag såg det men inte fått nått PM tyvärr av henne

catfoot
0

#89..Glömde i glädje att du svarade..Krya på dig snart, inge kul att bli sjuk…

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Pust… JAG BLEV OROLIG… HAr smsat dig och mailat dig och PMat. Ok, nu får vi lösa detta. HEm finns och vi här inne hjälps åt att skramla ihop till transport. Bostning kan vänta till hon kommer fram där det finns folk som tål det. Du ska inte byr dig om det. KOncentrera dig på att få lilla Gumman iväg i stället.

catfoot
0

Ja, sen du å den tilltänkte ägaren pratat ihop er om Maya…Så startar vi en insamling till Mayas resa…

OT/Snyggt ....

MagicPaws
0

Ja jag såg att det fanns någon som skulle mellan typ Umeå och GBG i slutet av månaden så ska kolla med henne om hon kan ta med Maya. Micca tror jag det var… om hon kan är det bara transport mellan Piteå-Umeå och sen GBG-Falköping kvar så det borde ju gå att ordna.

kattassen
0

Liten slant kan man nog få del av ur Daisys reskassa. Där finns inga stora pengar men några kronor kan det allt bli.

Hawknestgrove
0

Ja så får vi väl skamla ihop lite till! Det kommer en hundring från mig!

Micca
0

Jag har med mig mina smådjur så vi kommer åka tåg ner till Göteborg från Örnsköldsvik, det blir en lång resa. Det positiva är att det inte kostar någonting att ta med sig djur. Brorsan ska åka flyg så jag kommer vara i Umeå den 31:a för att skjutsa honom till flyget.

Hawknestgrove
0

Omgående Daisys re… 5690 354 595-6 MAYARESA 100,00

MagicPaws
0

#96 Vilken tid blir det då? I Umeå? är ju lite svårt bara när det är på en tisdag men ska kolla.

Micca
0

Det måste jag fråga brorsan men jag skulle gissa att vi stannar och går på stan och åker tillbaka på eftermiddagen. Annars är det ju Övik där jag kommer vara en vecka men det är ju 10 mil till då.

MagicPaws
0

#99 Okej typiskt, ja killen jobbar ju till 16 varje dag och det tar typ 3 timmar till Umeå

amlis
0

En morgon-putt för Maya!

Hawknestgrove
0

Putt för MAyas resa!

tuska
0

#100   kanske din kille kan ta en semesterdag och ni gör en resa till Umeå med lilla Maya. 

Du får använda dej av kvinnans list när det gäller att få killen att köraSkrattande

spiritedaway
0

Den där intresserade jag pratade om, verkar tyvärr har bestämt sig för att vänta ett tag med att skaffa katt :(
Men jag ska söka vidare!

MagicPaws
0

#104 Behövs ingen list på min karl han ställer upp om jag ber han, men problemet är att han är rätt ny på jobbet och han har inte fått fast än så han har för det första inga semesterdagar och vi vill inte att han är borta mer än nödvändigt, är nog att han måste med pojkarna sina varannan vecka alltid någonstans under arbetstid, så som läkare och tandläkare.

Men i nödfall får jag kolla buss och försöka åka själv. Det tråkiga med det är att Maya kommer vara tvungen att åka i lastutrymmet hela vägen.Obestämd

huskatt08
0

Detta är en chans för Maya och eftersom det är bråttom…så kan ni kanske ta en halv dag ledig iaf så att ni kan åka med henne. Kanske inte dyker upp någon mera chans innan mars är slut. Har du möjligen någon kompis/bekant som kan åka med henne? För Mayas skull.

spiritedaway
0

Nån som testat lägga ut annons på djurtransport iFokus? Så kanske det kan dyka upp nya möjligheter.

amlis
0

Är det spikat och klart att hon ska till Fallköpng nu? Hänger inte med i alla tråder..

Finns evetuellt transportmöjlighet Skellefteå-Eksjö, to 19/3. Fick pm av Ciss, fortfarande aktuellt, 100:-kr/djur. De transporterar i första hand kaniner och undrade om de blir rädda av katten men kan tänka sig att det går att lösa.

Är inte exakt rätt ställe ju men närmare Magic och de ska till LU (landsutställning för kaniner) så det kanske finns möjlighet för vidare transport då? 

Ni som vet mer, kolla med henne om det kan passa bättre!

Ekatt
0

Om Maya inte ska till Falköping så är jag intresserad.

Hawknestgrove
0

Hur är det? Finns det ingen som vill ta sig an Maya?Gråter

Gronstedt
0

Ekatt vill ju!

Ekatt, du skickar PM genom att klicka på bilden eller nicket för den person du vill skriva till. Då öppnas en skärmbild där du skriver meddelandet

Hawknestgrove
0

Ja snälla, Ekatt! Hör av dig till MagicPAws!!!

Hawknestgrove
0

Nån som har tid att  gå in på forumet på katt i norr och hör vidare där? Har urdåligt med tid idag…….

Ekatt
0

Jag har lyckats knåpa ihop ett pm till magicpaw nu. Norrbotten är ju inte nästgårds men går transport att ordna till nåt ställe i Dalarna/Västmanland så. Vi får väl se om hon redan är bortlovad.

kattassen
0

#114 Det låter ju helt suveränt om det gick att lösa. Det är ju en bra bit från Södra Dalarna ner till Falköping. Allt för att korta ner resan är ju bra!

Marga
0

Håller tummarna för att Ekatt kan ta Maya!

Hawknestgrove
0

Ja jag med! är ju så engagerad i denna lilla kisse, som utseendemässigt var så lik lilla Eulialia

Gronstedt
0

Hawknestgrove, hade inte du nummer och mail till MagicPaws? Kanske det går att ta risken att PM:a dem till Ekatt? Magic hinner väl knappt kolla här så ofta just nu.

Hawknestgrove
0

jo allt står ju i hennes hemsida. JAg kan PM:a Ekatt här om det i så fall. jag lägger ut hemidan här, för där kan man ju kolla. Den är ju inte hemlig, för den finns på MAgics preesentation här.

Hawknestgrove
0

här är hemsidan

http://www.magicpaws.se/

Hawknestgrove
0

Går inte att PM:A Ekatt. sidan är inte aktiverad.

Ekatt, hör av dig till någon av medarbetarna, så får du telefonnummer och mailadress. Jag förmedlar infot till min kära vapendragare Puma här inne.

Gronstedt
0

hawk, det går att PM:a ändå - skriv in nicket i raden TILL.

Hawknestgrove
0

Ok, tack1 Sk a gör a det

Ekatt
0

Tack för pmet hawk. Men om hon i Falköping verkligen vill ha Maya så har förståss hon första tjing. Hoppas Magicpaw hör av sig själv, annars kan jag ringa.

Hawknestgrove
0

Ja bara det får inte bli så, att vi som så många gånger här haft två intressenter och så har en bangat ur och nästa har hunnit skaffa sig kissse så har det gått i stöpet helt.

Vi bet ju nästan ner naglarna till armbågarna, när det  gällde Eulialia, för där var det så.

catfoot
0

Ja, Eulalia tråden blev en rysare..hoppas att det löser sig snart för Maya..

OT/Snyggt ....

kattassen
0

Jag länkar här till Daisys reskassa i fall någon inte känner till den.

catfoot
0

100 kronor finns nu överförd till Mayas resa..

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Se det plockar på!

huskatt08
0

Ja..om nu äntligen Maya kunde få ett hem…är en rysare denna tråd med tidsnöden flåsande i nacken..

Ekatt
0

#125: Jag har inte bråttom att skaffa en till katt, jag lovar.. Men ett problem är ju avståndet. Jag såg nån som skulle åka Bastuträsk-Västerås, 26e mars tror jag det var, och det skulle vara jättebra då tåget stannar till vid min station (AvestaKrylbo) men det är ju för det första ett tag tills dess och för det andra så måste Maya först tas till Bastuträsk och har jag fattat det rätt är det en bit. Kan inte det vara rätt jobbigt för henne? Hur och var kissar katter på tåg? Hon kan knappast hålla sig hela den resan..

MagicPaws
0

#131 Katter har ingenstans att kissa på tågen tyvärr men många brukar hålla sig, kommer inte ge mat kvällen före resan för att hon inte ska bli åksjuk. Kommer dock skicka med nått så man kan byta om det händer en olycka.

Just nu hade ju en tjej första tjing som sagt men det är resan som ska ordnas, annars får du Ekatt gärna ta henne.

Dock måste jag försöka skrapa ihop lite pengar själv här hemma eftersom jag måste köpa henne en egen transportbur att skicka henne i, vaccinera henne så hon är färdig med det och så blir det ju eventuellt resa till Umeå eller Bastuträsk och oavsett måste tas med bil typ så jag ska kolla med en kompis som kanske skulle kunna köra mig men ska som sagt fixa bensinpengar då oxå.

kattassen
0

#132 Hur långt behöver ni bensinpengar till?

Ekatt
0

Okej! Jag har åkt tåg Abisko-Avesta med en hund och han kissade lite i Boden, på perrongen…. annars höll han sig, stackarn, men de blir väl spända och nervösa. Har ni ÖB i närheten har ju dom billiga burar. Självklart kan även jag bidra med lite pengar. Hör av dig om hur det blir och som sagt, hon har ett hem här om det andra inte går.

MagicPaws
0

#133 Ja det beror som sagt vem som ska ha henne… håller på att prata med hon i Falköping via PM men hon har inte varit online så mycket precis som jag.

#134 Jo vi har ÖB här så jag tänker köpa därifrån det är ju billigast och de är rätt bra ändå :)

MagicPaws
0

Puttar upp lite

mymlanbus
0

putt

kattassen
0

Vad är det vi väntar besked på ? Det verkar finnas två hem som är villiga att ta Maya. Dessvärre är båda på långt håll en är väldigt långt (Falköping) och det andra i Södra Dalarna. Var det inte så?

Då återstår att ordna transportsituationen. Hur långt är vi i den planeringen?

essut50
0

#135 Hur länge ska du vänta på att hon i Falköping ska höra av sig? Tiden går ju. Tänkte på att transporten  tar oxå sin tid. Varför inte ta "ekatt" när hon är intresserad av katten?

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

MagicPaws
0

Hon från Falköping är intresserad det är inte frågan om det, men jag ville hon skulle vara säker så det inte blir ändrat och i annat fall blir det Ekatt som transporten (som det ser ut nu) är lättare till.

Ska avvakta imorgon, har jag inte fått mer besked då så ska jag prata med Ekatt. Och ordna transporten efter det.

Hawknestgrove
0

Ja här inne finns ju fler kissar, som behöver hem, så det är ju inte nöd på kissar. Vad gäller kisseriet på tåget, så får det bli som det blir. Kissar de på sig, så kissar de på sig, inte mer med det.HA rejält med tidningar i botten, så suger det upp väldigt mycket lukt. För att försöka sig på att göra rent och byta i buren, ÄR INTE att rekommendera på resan. MEn magic, har du ingen bur som du kan avvara? Jg kan gärna skicka dig pengar till en ny på ÖB senare, så slipper du extra besvär. Då kan du köpa den när du vill.

mymlanbus
0

Transportburarna från ÖB är jättefina, köpte 2 stycken igår, bara 175:-  stycket (de stora), bra pris!

Hawknestgrove
0

ja, jag tänkte bara, att för att få det så snabbt som möjligt, så kunde hon ta en egen så länge. Så bistår jag gärna med en ny egen  till MAgic sen.

Ekatt
0

Har kollat lite på eniros kartor och det är ju så j*kla långt både till mig och till Falköping. Finns det ingen i hela Norrland som vill ha söta Maya?? Jag tycker uppriktig synd om en katt som ska behöva åka så långt. Jag vill ju ha henne men vill förstås inte att hon ska fara illa av den långa resan!

Iallafall om Maya åker Öjebyn-Bastuträsk och sedan till Krylbo så blir det ca 70 mil (bilväg, tåg borde vara rätt lika) Jag antar att tåget går ca kl 19 från Bastuträsk och är framme här 06 på morgon = 11 h tåg + bil till Bastuträsk (2 h?) = ca 13 h.

Öjebyn-Umeå = 3 h, 22 mil. Umeå-Göteborg = 110 mil, 12,5 h. Gbg-Falköping = 12 mil, 1 h 45 min. = ca 17 h + ev stopp på vägen.

catfoot
0

Finns det ingen möjlighet till flyg för kissen..

OT/Snyggt ....

Ekatt
0

Fast jag vet inte vad jag fick Umeå-Gbg ifrån, måste ha läst det nånstans, att hon isf skulle åka den vägen?  /virrig

anebit
0

Våran Sajtvärd här på Hittekatter, Lena har varit till Piteå och hämtat 2 kissar som hon åkte tåg med ända ner till Mellerud (norr om Göteborg)

Det gick hur bra som helst.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Ekatt
0

anebit: Skönt att höra

Hawknestgrove
0

Ja låt inte avståndet avskräcka. Lilla MAya har sökt hem länge, länge, men ingen i nor har hört av sig eller visat intresse. Vi måste få bort lilla gumman därifrån, innan mars månads utgång!

MagicPaws
0

#146 Jo om hon som bor i Falköping ska ha Maya måste jag fara med henne till Umeå där en annan tar henne till GBG och sen får transport ordnas mellan GBG och Falköping.

Jo det blir en hel del åkande men jag har åkt mellan luleå-falkenberg med kattungar på tåg utan problem samt mellan Piteå och GBG och det brukar gå bra ändå. Maya är en så pass lugn och fin tjej dessutom så jag tror inte det kommer vara några problem.

Vad gäller bur så ska jag köpa nu i veckan från ÖB eftersom jag får pengar på onsdag men dock har jag ju massa utgifter denna månaden och så ska hon ju även vaccineras igen så pengar går det åt som toapapper här.

Och så har jag kanske en kattungekull pågång och måste börja sätta undan pengar till det oxå och så min flytt på det… puuuh, är mycket just nu.

catfoot
0

#150..Om du pm;ar ditt kontonummer bidrar jag med 100:- till buren..

OT/Snyggt ....

virre1
0

lycka till att hitta ett sätt att transportera katten.Jag hoppas verkligen att det löser sig.

catfoot
0

Nu har jag fört över en hundring till buren..

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

MAgic, jag tycker  att du ska ta den transporten som känns bäst och enklast för dig.

Du får resterande slant av mig till bur, när du köpt den, jag lovar!

kattassen
0

Om det är lättare Umeå-Stockholm och sedan vidare med x2000 som stannar i Falköping är det också en idé.

snickan
0

Hoppas det löser sig för Maya att hon får ett bra hem

MagicPaws
0

Tack Catfoot för hundringen, ska köpa buren på onsdag eller torsdag beroende på när killen har tid att köra.

Hawknestgrove
0

HAr det blivit klart med vem som kissen ska till?

catfoot
0

#157..varsegodGlad…Hoppas innerligt att Maya snart är på väg till sitt nya hem..pussa på lilla nosen från Catfoot till Maya..

OT/Snyggt ....

MagicPaws
0

#158 Inte helt men ser just nu ut som Ekatt… resan verkar bli enklare dit… och andra hade ingen brådska utan ville bara hjälpa en katt till ett bra hem :)

#159 Såklart jag gör Kyss Hon skickar tillbaka jag lovar!

Hawknestgrove
0

Åh… kan vi få veta det säkert, så vi slipper oroa oss? Tänker på lilla Maya varje dag, hon lämnar inte mitt sinne…..

Hawknestgrove
0

Putt! Hur går det här? Tiden rinner iväg……

Alexej
0

Har också mailat kvinnan i Fallköping angående Mamma Grå men inte fått svar. Fallköping ligger bara 2 mil härifrån.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

catfoot
0

Har det inte löst sig än…

OT/Snyggt ....

chigak
0

Jag undrar också hur det går för Maya?

Hawknestgrove
0

Ja dt blir så, att vissa kissar engagerar man sig så mycket för…Lilla MAya, hör av dig!

Ekatt
0

Jag vet inte vad magicpaws har bestämt sig för än. Men jag har kontakt med henne o mitt hemerbjudande står iallafall fast.

Hawknestgrove
0

Åh, så skönt! Hoppas få hör en glad nyhet här då1

huskatt08
0

Toppen ¤Ekatt¤ att din dörr står öppen…känns genast lite lugnare.

Är som andra skriver…vissa fastnar man mera för och oroas.

catfoot
0

Va, härligt..Då blir jag genast lugnare igen..

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Nu vill jag höra lite mera, så jag kan skjuta till resterande slant till transportburen!

catfoot
0

Ja, åker kissen Maya iväg på sin resa snart, till det nya hemmet hos Ekatt….

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Ja hur går det? Sitter med bankdosan i handen och väntar….

tuska
0

Jag väntar oxå med spänning hur resan är planerad

mimmijonathan
0

Bidrar gärna. Var ska jag sätta in pengar?

Hawknestgrove
0

Daisys reskassa! För allt annat är klart!

MagicPaws
0

Ett nytt inlägg skapas strax för Mayas insamling för hennes resa till hennes nya hem hos Ekatt!! *jippi!!*

Denna tråd kan låsas.

anebit
0

Låser på TS begäran.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer