Ny gäst
15 grader kallt på natten!
Nu igen…en ny gäst i friggebodan! Det är nästan kö att få komma in! Om ingen saknar denna underbara katt, tappar jag helt förtroendet för mänskligheten! Hon har inte varit ute "mer" är ca 1 vecka men är tovig och extremt hungrig, törstig och trött! Men hoppfull! Och vet om att hon är underbar! Ingen har anmält henne som saknad ännu… Arbetsnamn: Maya Mysmisse
Ska åka in och scanna henne senare idag, håll tummarna för att hon är märkt!
Cammo

Vilken sötnos du fått in. Håller tummarna att någon saknar henne och att hon är märkt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

o vilken sötnos som har hittat hem till dig..verkar som det jamas på byn då det kommer den ena gästen efter den andra till dig.hoppas nu bara att du hittar derad permanenta hem
Nej men hur kan det komma sig att en sådan ursnygg katt får gå ute i 15 graders kyla? Vi får som sagt hoppas att hon är chippad och att en scanning löser problemet en gång för alla vem som äger henne.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Fy, vad söt den var
! Hoppas den är märkt… Någon måste ju sakna en sådan kissemisse.

Men vilken sötnos, hoppas verkligen på att scanningen går bra och att hon har någon som bryr sig om henne!
Men vilken skönhet! Ja nu får vi hålla tummarna att scanningen går bra så missen får komma hem igen..

Snörvel…inget utslag på scannern! Misse är oerhört trevlig, van att hanteras , man får kamma henne, hon åker bil utan att säga ett knäpp, man kan kolla öron(rosa-rena!), och jag skulle säkert få klippa bort tovorna, men jag väntar lite med det.
Jahappp, vad gör man nu då? Sätter upp lappar på varenda stolpe i stan…
Cammo
Men vilket elände. Ja, du får nog göra som du säger sätta upp lappar och höra runt. Va tröstlöst! Men jag tycker ju att någon måste väl sakna henne, men ingenting förvånar mig längre när det kommer till människan. Kan katterna komma in hur som helst till friggeboden?

#8 nej, jag har t,o.m låst där för att inga barn ska råka öppna dörren. Mayamissen är hämtad inne i stan i ett hyreshusområde där hon varit i en vecka, mitt under värsta snöstormen kom hon dit! Nu får hon tillfälligt vara i bodan, få vila sig och äta, och så hoppas vi att hennes familj ska ge sig till känna. Mayamisse ska vara hos Molle_Mulle (som är med här på forumet) fr.o.m. imorgon, tror jag eftersom vi ska åka bort.
Cammo
#9 Vilket elände att ingen saknar den fagra kissen! Skönt ändå att veta att hon nu finns i varma Friggeboda och imorgon kommer till sitt jourhem.
#8 Nej inget förvånar längre, man förlorar tron på mänskligheten allt ibland. Fast som motvikt finns ju alla underbara kämpar här på Forumet och runt om i landet.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
trr ni att raskatter har större chans att få et tnytt hem än en bondkatt? tycker det e hemskt isåfall, alla katter är värde lika mycket oavsett.!
Hjälp, vad fin hon är!!
Gav anslagstavlelusläsningen nåt??
Evangeline
Jättefin katt, Cammo. Ja man slutar som sagt inte att förvånas att ingen känner till katten i fråga. Det har jag märkt oxå när man sätter upp lappar om hittekatter och det är ingen som hör av sig :(( Mina är ju oxå hittekatter. Jag satte upp lappar sedan jag hade hittat dom, men det var ingen som hörde av sig :(:(:( Så då fick dom fortsätta att bo hos mig då :):) Det har jag ALDRIG ångrat.
Man kan ju då undra varför folk skaffar katter, när dom inte hör av sig om den bortsprungna katten?
Men något så sött.
Man blir alldeles knäsvag.
Hoppas någon ändå saknar henne.
Jenna
Oj vilken ljuvlig misse… *hjärtklappning*
Det borde inte vara svårt att hitta hem till den lilla sötnosen!
/Pelusa