Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 3776 ggr
Staffan
0

Nödrop från Lund

Blev via mail ombedd att lägga ut nedanstående nödrop från Lund.

Hoppas att någon kan hjälpa Li och katterna.

// staffan

---
Hej, 

Jag skulle behöva hjälp. Jag bor i centrala Lund, flyttade hit 2006 och nästan omedelbart upptäckte jag två hemlösa katter som for illa - jag har sedan dess matat dem varje kväll ca 18,30 och de kommer direkt. Man kan nästan säga att de sitter och väntar.

Jag hade tre katter tidigare men två dog pga ålder, den ena fick en hjärnblödning och fick avlivas vid 12 års ålder och den andre blev opererad för en cancertumör som sen spred sig - hon blev 14 år.

Jag har haft Zanna sedan dess - hon upptäckte jag en kväll i norra Lund när jag cyklade förbi och hörde ett riktigt jamande. Det visade sig att hon blivit fast under taket på ett nybygge för mamman hade inte fått bort alla ungar innan de la på taket. Det tog 10 dagar med brandkår (hon blev räddare och kröp längre in så brandkåren var inte till någon hjälp), stegar och mat som stoppades in varje kväll i ett litet hål. Vi fick ut henne med hjälp av en kattfälla och hon var knappt 3 mån gammal. Hon har bott hos mig sedan dess.

För 3 mån sedan tog jag emot en kattunge som var helt förvildad och sprungit in i en trappa och som var så rädd att hon försökte krypa in i trappsteget…. Familjen som tog in henne hade redan 4 katter och frun var sängliggande. Hon levde i 2 mån ensam i ett litet rum för hon slogs med deras katter (av rädsla antar jag). Ingen kunde ta i henne hon gömde sig på dagarna högt upp på en bokhylla bakom några pärmar och gick ner på natten och åt. Hon kunde inte sträcka ut sig och sova någonstans. Jag lånade en fälla av Miljöförvaltningen och fick hem henne för ett par mån sen. Hon är fortfarande rädd. Min 12-åring vill inte ha med henne att göra och bara fräser och morrar när hon kommer nära. Åldersskillnaden?

Jag har en granne som ringer värden så fort hon ser en katt ute och min gamla var van att gå ut en timme ibland så det är en av anledningarna till att jag flyttar. Men jag är också sjuk och genomgick en cellgiftsbehandling mars-dec 2006 som inte lyckades. Jag skall in i behandling igen och det blir en 78-veckors behandling, dvs 1,5 år.

Jag arbetar halvtid inom Lunds Kommun och orkar inte mer för jag blir så trött på em och måste sova ett par timmar. Att mata katterna utanför halv sju har gått bra eftersom de bara går med mig ett kvarter bort till en dunge bakom parkeringshuset. Men nu när jag flyttar långt bort så kommer och orkar jag inte att kunna ta två bussar till stan varje kväll. Det finns folk med hundar som tycker illa om katterna och säkert gladeligen drar in Lunds Kommun för infångning och avlivning.

Kan du hjälpa mig att hitta någon pålitlig som kan ta över eller göra sig vän med katterna och placera dem:

Den lille är ca 3 år, svart vit - mycket rar. Den andre är helsvart och litar inte på folk, han har bara en halv svans så jag vet inte om någon varit elak mot honom. 

Det vore synd om de fångades in och avlivades, jag flyttar den 2 mars 2009.

,,,^..^,,, / Li

0730-692869 
046-147618 efter 14.00 

ps: tar tacksamt emot adresser till katthjälp i skåne, dvs föreningar och liknande, har skrivit till Kattkommando Syd och Räddakatten.se

Hawknestgrove
0

Åh, putt för dessa kissar!!!!! Tack Staffan, för att du bryr dig!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

ojojoj,, starkt av Li att orka hjälpa dessa trotts allt kämpigt själ, hoppas nån i Lund elr dess närhet har möjlighet att hjälpa.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

destiny
0

2 mars är så nära… Rynkar på näsan

Hawknestgrove
0

Putt! JAg vaet att Crissan har fullt, men hon kanske ser detta också!

Crisse
0

Jag har sett det och kan tyvärr inte göra något. Hade jag haft bil så hade det inte varit problem men Hennum bor i Lund och hon kan kanske mata katterna så länge. Jag vet inte om den nya kattföreningen i Lund kan offra 2 platser till dessa katter i deras hus men det är ju värt att fråga.

Crisse
0

Li ta kontakt med Katthjälpen oxå dom kan kanske hjälpa till, där finns fler föreningar i Malmö men jag tror inte det är lönt att fråga och hör med den nya kattföreningen i Lund som har en egen tråd här på Hittekatter.

Sidentass
0

Puttar av hela mitt hjärta upp den här tråden..o jag vill ge dej Li en varm kram för allt du gjort och gör för missar..trots att du inte är kry själv..kan inte göra mycket annat än att putta tyvärr..då jag bor i Linköping med mina sju katter..

martdat
0

är inte säkert att hon är härinne och läser själv,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Putt!!!!

Sidentass
0

#8 Nä just det har du rätt i….hoppas att Li får positiv respons ifall att någon här känner henne..

catfoot
0

Puttar..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Jenna-Gun
0

Hoppas innerligt det ordnar sej.

Marga
0

Om Li har skickat mail och bett om publicering här är det nog inte så troligt att hon är här inne. Om Hennum eller någon annan i Lund ser detta kanske det är bättre att ringa på numren i början av tråden…

Stackars Li och stackars katter, vilken jobbig situation!

annebeate
0

Tack Staffan för att du engagerar dig och stort tack och många värmande kramar till Li som trots svåra  personliga förhållanden tagit sig an de båda kissarna.

Tänk om den nya kattföreningen i Lund kunde hjälpa till. Var på hittekatter finns deras tråd?

destiny
0

#14 Tråden är klistrad.

"AKUT! Vägbygge hotar industrikatterna i Lund"

Lena
0

Oj vilket svårt nödläge! Hoppas det finns någon i Lund som kan vara behjälplig för dessa katter.

Tack Staffan för att du engagerade dig i detta mycket ömmande fall.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Marga
0

Putt!

Jenna-Gun
0

Hoppas så att det löser sej till det bästa.

emjon
0

Även jag hoppas på att det löser sig och oftast när det kommer nödrop så bor man för långt ifrån.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Firinella
0

Putt…

mariia89
0

Stackars kissarna.. Vilket arbete hon har gjort Li, hoppas nu att någon kan ta hand om kissarna..

Maria

Jenna-Gun
0

Jaa samma här, åt skogen för långt borta

Hawknestgrove
0

Putt för de små vännerna!

Crisse
0

Varför klistras inte denna tråden. Jag anser att den är viktigare än något annat för efter måndag får inte katterna någon mat. Jag blir ledsen när jag läser om Li som nu försöker att få hjälp med katterna och hon har sig själv att kämpa med oxå.

Där måste väl finnas någon kattförening som kan hjälpa katterna det rör sig ändå bara om 2 stycken och inte en hel koloni. Li skall inte behöva gå och oroa sig för katterna när hon har så mycket att tänka på.

Jag tycker det är dåligt att ingen vill hjälpa till, jag skall väl inte behöva ta tåget fram och tillbaka varje dag för att hjälpa dessa 2 stackare som eventuellt är avlivningshotade när inte Li finns kvar där och kan avstyra det.

Marga
0

Putt

Ankie
0

puttar för de två katterna

monsi
0

Putt

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

catfoot
0

Puttar, nån som kan hjälpa dessa?????

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Putt för två kissarna!!!!!

Marga
0

Puttar igen. Lund någon????

Hawknestgrove
0

Två kissar i LUnd, putt!

annebeate
0

Detta är så akut så precis som Crisse skriver behöver tråden klistras.

Jag skickar Pm till dig Staffan.

Ankie
0

men katterna Gråter

hoppas att det finns hjälp nånstans åt er

Marga
0

Jag puttar igen, den här tråden måste upp!!!

snickan
0

Puttar också på detta

Debattia
0

Puttar för kissarna!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Crisse
0

Jag puttar för dessa 2 katter som är AKUT

annebeate
0

Puuttar också för dessa katter. Nog måste det finnas räddning för dessa. Det brådskar verkligen. Från den 2 mars ingen matGråter

anebit
0

Jag har klistrat  tråden så nu finns den synlig på vänster sida så nu behöver den inte puttas upp.

Hoppas att dom små kissarna för hjälp. det är bara 3 dagar kvar.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Kamomill
0

Det finns väl några här som bor i Lund iaf, så det borde väl inte vara omöjligt att hitta någon som iaf kan mata katterna medan man fortsätter leta efter en lösning så de kan få komma in…

annebeate
0

Tiden börjar rinna ut. Fr om den 2 mars finns ingen att mata de små rara kissarna.

Finns det ingen i Lund som kan mata kissarna till dess vi hittar hem?

Staffan jag har skickat Pm till dig eftersom jag behöver information. Hör av dig!

evamojje
0

Finns det verkligen inget katthem i Lund som kan plocka in dessa katter? Får ont i magen av nedräkningen.

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

monsi
0

Hallo Lund är en stor stad, men det märker man inte här.

Kan verkligen igen hjälpa dessa katter???

Sätt ut en anons i tidningen kanske skulle funka eller????

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Kamomill
0

Det finns inget katthem i Lund. I Malmö tror jag det finns ett katthem och de har intagningsstopp och detsamma tror jag gäller för de som använder stödhem. Att hitta någon som kan mata borde ju dock inte vara omöjligt. Då löser man ju den akuta situationen så att man får mer tid att hitta en lösning så de får koma in. Kanske kan man söka stödhem/hem till katterna via Blocket. Bilder vore bra.

annebeate
0

Dagarna går och snart är det den 2 mars och ingen mat till de små.Gråter

Här på forumet måste finnas personer som bor i Lund som  förhoppningsvis skulle kunna hjälpa till tillfälligt att mata katterna så de slipper svälta. Risken är annars att de fångas in och avlivas. GråterKatterna finns i centrala Lund.

Lena
0

Vet inte om vi har så många medlemmar från Lund på detta forum? Någon borde skriva om dessa katter även på www.katter.nu och www.katt.nu Det kan öka chanserna! En annons i dagspressen skulle också kunna göra susen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Marga
0

Putt!

Debattia
0

Finns här någon som kan pm:a om vilken gata det gäller ?

Debattia

anebit
0

Det står två telefonnummer i #0 som man kan ringa.

annebeate
0

Debattia, jag skickar Pm till dig.

annebeate
0

Putt… för dessa två katter ……….hjälp behövs akut!

destiny
0
Crisse
0

Jag puttar för dom 2 katterna för nu börjar det bli bråttom.

Debattia
0

Puttar!

Debattia

Hennum
0

Åh, jag hade missat den här tråden helt!!!

Som ni har sagt här, så bor jag i lund :)

Tyvärr är jag inte i lund varje dag alltid. Men om man kan vara några som kan hjälpas åt…

Jag ska ringa Li imorgon, och fråga henne var katterna är osv.

Tyvärr så har jag oxå lite dåligt med pengar. Fast å andra sidan, är det bara två katter så krävs det kanske inte så mycket mat.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Debattia
0

Kanske kan någon djurskyddsförening ställa upp och hjälpa dig med mat? Du kanske också känner någon i eller nära Lund som kan ta hand om katterna???

Debattia

annebeate
0

Hennum, jag har skickat PM till dig.

AKUT                          AKUT                    AKUT             AKUT

Det är verkligen akut läge nu. Fr  om med i morgon  behöver katterna få mat. Sökes någon som kan hjälpa till med detta och självfallet behövs också  hem- tillfälligt eller permanent- till dessa stackars katter så de inte infångas och avlivas.

annebeate
0

putt…………..

snickan
0

Putt här också

Firinella
0

Vill så gärna hjälpa till men har knökfullt här. Putt…

Marga
0

PUTT!!!

annebeate
0

Hennum,  jag önskar kontakt med dig, se skickat PM

chigak
0

Putt

anebit
0

Putt!  Hur går det här?

I morgon flyttar Li………….

annebeate
0

Tyvärr, inget ordnat………..

katterna
0

gud silken hemsk historia. hoppas någon ängel kan åka dit och mata dem. är ju den 2 mars imorgon..

anebit
0

putt

DesireEsmeralda
0

Ojojoj. Puttar här med!

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

annebeate
0

I dag flyttar Li som matat de båda katterna. Det är nu akut läge för katterna, som behöver få mat.Gråter

Snälla, det behövs  någon som kan rycka in och hjälpa katterna, i dag är det dessutom riktigt dåligt väder med bl.a regn.

kattassen
0

Puttar för Li:s katter!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

DesireEsmeralda
0

Puttar igen eftersom det är så akut!

DesireEsmeralda
0

(Oj vad hände med texten? Men det e ju bra, då syns det)

Ankie
0

ja ska det nu bli så illa att katterna inte får någon mat

men är detta utlagt på något mer ställe än här?

ja det känns hemskt att det anda jag kan göra är att putta för dessa katter, det är ju fysiskt aktivitet som behövs här nu. Någon som ger det mat, finns det?

Debattia
0

Puttar upp för här behövs akut hjälp!!!!!!!

Debattia

destiny
0
Maria-I
0

Var exakt brukar katterna matas? Jag är hemma med en brakförkylning, men kan gå dit ikväll och mata och ta en titt på katterna. Måste ändå lämna in en fångstbur vid Mejeriet kl 17.00. Kan någon PM:a mig var de håller till? Jag ska gå och lägga mig nu, men kollar meddelande senare.

Praxis
0

Jag bor vid mårtenstorget. Om det är parkeringshuset vid södra esplanaden som de håller till vid så är det nära mig. Jag kan gå dit ikväll och mata dem om jag får reda på var de befinner sig!

kattassen
0

#76 och 77

Här uppe i #0 står en del tel.nummer. Det är väl till Li.

Det är väl bäst att kolla med henne direkt.

0730-692869
046-147618 efter 14.00

Maria-I
0

Praxis, skulle du vilja ringa damen och höra? Jag har hastigt blivit sämre härhemma och åker till doktorn imorgon bitti.

Debattia
0

Skönt det verkar lösa sig för katterna. Undrar om hon kan svara i telefonen nu om hon är inlagd på lasarettet ?? Hoppas !

Debattia

Praxis
0

Jag har ringt Li nu, men hon höll på at flyttstäda och hade inte riktigt tid att prata. Hon hade matat dem nu ikväll. Hon ville att jag skulle ringa imorgon istället så får göra det då.

Debattia
0

Du är en pärla! Hoppas också den andra pärlan kryar på sig !!!!

Debattia

Hennum
0

Förlåt att jag inte varit så kontaktbar. Det har varit en jättekonstig dag och jag har inte ringt ett enda samtal som jag borde ha ringt.

Dessutom så hittar jag ingen "skicka-knapp" när jag ska skriva PM, så jag kan inte svara på det folk skrivit där.

Jag fick ditt nr, Praxis. Så jag ringer dig imorgon och jag ska ringa Li oxå.

Praxis
0

Jag fick inget svar hos Li nu när jag ringde. Hennum, har du pratat med henne?

Debattia
0

83.Då har du presis som jag,har heller ingen skicka knapp, kan heller inte skicka pm. Hoppas det ordnar sig. Ni är helt underbara som ställer upp och vill hjälpa dessa kissemissar!!!!!

Debattia

Hennum
0

Jag pratade med Li imorgon. vi ska ses på torsdag halv 7 och prata. Någon skulle mata katterna idag och imorgon. Så dom dagarna ordnar sig.

Du kan ju hänga med då om du kan, Praxis, på torsdag.

Hade ju varit fint om vi kunde göra upp ett schema för dagarna då vi matar. Förhoppningsvis kan kanske han som matar idag och imorgon göra det även i fortsättningen, så delar vi då dom andra dagarna.

Praxis
0

Hennum, det låter bra. Jag får hit katten Mimmi igen på torsdag kväll så kanske inte kan komma då, men hör av mig när jag vet!

Debattia
0

Puttar upp för Lundakissarna ! Kanske finns någon som t.o.m kan ta in dem???

Debattia

Hennum
0

idag träffade jag Li och hon visade mig var katterna matas och jag fick träffa katterna oxå. Väldigt fina är dom! en svartvit och en svart med halv svans, den ena (hann inte se i mörkret) strök sig mot Lis ben. Båda två kom i vilket fall som helst väldigt nära, och verkade inte väldigt rädda, de höll sig mest på sin kant. Men jag har bara träffat dem i 10 minuter, så jag kan inte påstå att jag vet hur kisarna är :P

Det är väldigt nära där jag bor, och jag ser fram emot att träffa dem igen.

Det blåste rejält idag, var riktigt kallt. Tycker synd om dom små.

Där var även en stor gul hankatt som har ett hem. DEN katten såg precis ut som katten gustaf! helt galet :D

Imorgon ska jag ta foton, så ni får se :) Dom blir kanske int så bra, men dom här kisarna kan man åtminstonde komma nära.

Så ska jag och Praxis göra ett schema över dagarna då vi matar.

Tänk att Li har matat dem i 3 respektive 1 år där. Men jag är inte såå förvånad, för hon är en väldigt trevlig människa!  :)

Hennum
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag puttar upp tråden med några urkassa bilder på katterna i fråga. Har tyvärr bara mobilkameran, och den har dålig blixt.

Först ut är den helsvarta katten som har en halv svans. Han är rätt trevlig, han stryker sig mot benet när man tar fram maten och så. Men är ändå rätt skygg.

Hennum
0

Sedan har vi den svarta katten med vitt. Han är mycket räddare för mig. Igår kom han sent, men vid 7 tiden så kom han springandes och var såklart väldigt hungrig.

Ankie
0

men gubben, tänk om de kunde få komma in i värmen

Hennum
0

Den tredje katten som finns där är inte hemlös, men han tycker om mat. Så han brukar komma dit vid samma tid och tigga. Li sa att hon brukade ge honom lite grann, så det har jag med gjort. men jag funderar på att sluta med det, så kanske han lär sig till sist att det inte lönar sig. Skulle vara skönt om han inte kom dit och störde, så att säga. :) men det är bara min åsikt. ^^

Hennum
0

Ja, det är verkligen tråkigt att dom ska vara där ute. Den svarta med vitt har vääldigt såriga öron oxå, tycker jag att det ser ut som. :( Nästan dom värsta jag sett, men jag har iofs inte sett så många. :)

chigak
0

Så fina dem är. Stackarna som är ute i kylan.

Hennum
0

Kommer nyligen från katterna i fråga. Nu var Praxis oxå med och såg var katterna är och så. Men hon hann aldrig se den svarta med vitt, för han kom sent idag med. ^^

Så här kommer några bilder till. Säg till om jag ska låta bli att lägga upp mina dåliga bilder :P

Hennum
0

Här ser man lite tydligare, att den svarta inte riktigt har så mycket till svans, den är till och med mindre än halv, tycker jag det ser ut som.

Idag såg jag och Praxis en annan svart katt, som såg väldigt nyfiken ut. Den var påväg att börja följa efter oss till matstället. Men den såg inte hemlös ut direkt, väl? Så vi får se upp, så att maten inte hamnar hos fel svart katt, i mörkret så kan man ju lätt missa avsaknad/förekomst av svans ^^

Bumbis
0

Det svider i hjärtat att man inte kan hjälpa. Jag har inte ens orkat läsa i den här tråden för man känner sig så otillräcklig.  Gråter

Det jag kan göra är att putta för dessa vackra katter som inte heller verkar sååå skygga men som behöver hjälp så snart som möjligt!

Än en gång Hennum ställer du upp, tack! Flört

Hennum
0

Det är så bekvämt att det ligger så nära, ser ni. Det tar mig 5 minuter att gå dit. Så mindre besvär hade det aldrig kunnat vara! :) Jag är bara glad att jag kan göra något. Jag tycker det händer väldigt sällan.

Nu kommer jag och Praxis att turas om att mata dom här. Vad som sedan händer får vi se. Om vi hittar stödhem, eller om man får se till att kastrera dom och sedan släppa ut igen. Det vore ju synd iofs. Men där ska åtminstone inte springa runt okastrerade katter.

Li menade att den svarta nog skulle kunna finna ett hem eftersom han har tendenser till att vara rätt sällskaplig, men jag tror att även den svarta med vitt kan hitta ett hem, då han åtminstonde går att komma ganska nära. (självklart kan även skygga katter hitta hem, men det är ju lite lättare om dom inte är totalt vettskrämda) :)

Debattia
0

Har hon bara matat eller sökt hem till dem också?

Debattia

Hennum
0

jag vet inte, säkert har hon hållt utkik, men jag tror inte hon sökt aktivt efter hem, med annonser på blocket osv.

Jag gör nog som så att jag lånar en systemkamera av min pojkvän, (ev ber honom ta bilderna) så att vi har några fina foton på katterna, så är åtminstonde det gjort. ^^

Praxis
0

Nu har jag varit iväg och matat dem. Den helsvarta dök upp nästan genast och även den randiga som inte har ett hem. Den svarta var galet hungrig, riktigt kastade sig över skålen innan jag ens hunnit lägga upp och glufsade i sig massor. Den svartvita såg jag inte så funderade på att lämna kvar ett fat och hämta det imorgon bitti (det har klagats på att det har blivit skräpigt pga matningen tidigare). Men precis när jag ska hälla över mat från det ena fatet till det andra så dyker den svartvita upp. Det konstiga var att han inte verkade lika hungrig, han åt stillsamt och innan de var slut så gick han iväg, då ftog den randiga resterna. Kanske hittar den svartvita mat på annat håll också? Finns det ingen som kan ta in iaf den helsvarta katten? GråterHan verkar vara helt uthungrad och är så söt med en liten knorr till svans Glad Jag har ju Mimmi så kan inte vara stödhem. Den svarta verkar vara i det närmaste helt tam , men även den svartvita som ska vara mer skygg verkar nästan tam. Problemet med matningen är att i sommar lär jag och Hennum inte vara så mycket i Lund eftersom vi nog åker hem när terminen tar slut. Det är inte möjligt att hon som hade Charrez från hamnen skulle kunna tänka sig att ta den helsvarta?

Hennum
0

Den randiga har ett hem, tänkte bara klargöra det. Sade jag fel igår? :S Den randiga som har en pingla i sitt halsband…

Och jag ska förhoppningsvis jobba i lund, och kommer vara där mycket. så jag kan fortsätta mata. Men kanske inte hela tiden, så det vore bra med någon lösning ja.

Mm. kanske har den svartvite hittat ett ställe till att få mat på… Någon mer student som gillar katter kanske ^^

Kändes konstigt att inte gå iväg o mata idag :D även om jag bara gjort det några gånger, man kommer snabbt in i nya rutiner verkar det som. ^^

Praxis
0

Ojsan, skrev visst fel Tungan ute Den är randiga HAR ett hem, jag är¨förvirrad idag ;)

Hennum
0

hihi, ett har hit eller dit ^^

Maria-I
0

Försök att kartlägga vilket kön det är på katterna. I denna vecka hjälper jag till att fånga in och kastrera fyra hemlösa katter på Mejeriet (alltså inte långt därifrån) och den första honan som infångades hade fyra foster i magen. Det blir otroligt snabbt en koloni och problemet blir ännu större.

Malou77
0

Hej,

Hennum, skickade ett PM till dig i förra veckan, men såg nu att du inte kunnat svara på det.Rynkar på näsan

Det finns en tjej i Lund som jag försökt få tag på sedan jag såg tråden för att se om hon ev kan hjälpa till att mata. Jag vet inte vart i Lund hon bor, men vart i Lund är dessa små tisar?

Praxis
0

Jag är rätt säker på att det rör sig om två hanar iom att de ser för stora ut för att vara flickor :) Jag ska ut och mata dem om en stund, hoppas den svartvita kommer snabbare idag så jag slipper stå ute länge, har dragit på mig en väldigt sårig hals och frossa.Rynkar på näsan Malou77!

Har tagit bort uppgifter om var katterna håller till. Snälla Pm:a  istället var katterna håller till eftersom vi inte ska skylta offentligt var dom är då det finns katthatare som kan ta sig till med vad som helst.

//anebit, medarbetare

Praxis
0

Hennum, jag lämnade ett pappersfat med mat kvar för den svarta katten ville inte sluta äta och den svart vita vågade sig inte fram, förhoppningsvis gick hon tillbaka efter att jag gått därifrån vid kvart över sju. Skulle du vilja slänga fatet imorgon när du går´dit och matar?

Hennum
0

japp, inga problem! det gör jag.

För min del så behövs det inga fler som matar utom jag och praxis… För jag har riktigt saknat dem dessa två dagarna :P Jag har ju lixom inga katter hemma hos mig, så det är väldigt mysigt att träffa dom här två. ^^ Jag behöver umgås med dom här två katterna! hehe.

Malou77
0

Naw.. du e bara för härlig..=)  Ok, men säg till om jag ska fråga henne, kan ju vara att ngn av er kanske är borta en dag samtidigt…

Jag sponsrar gärna med mat, kanske kan komma och lämna hos dig ngn dag?

anebit
0

# 108  Jag har tagit bort uppgifterna om var katterna håller till eftersom det finns katthatare som kan ta sig till med vad som helst.

Pm:a i stället till varann.

//anebit, medarbetare

Hennum
0

jag har redan fått pengar av annebeate, och jag och praxis kommer få pengar av Li omkring den 19e. Så jag tror inte det behövs. :) Ge den maten till katterna som fångats in från industriområdet istället. Men om det någon gång skulle behövas så frågar jag dig, om du har möjlighet att spronsra med lite då med :)

pengar till kastrering kommer nog behövas sedan däremot! ^^

Hennum
0

Idag när jag matade så dök aldrig den svartvita upp. Jag väntade och väntade och ropade och kallade. Hoppas att den randiga katten inte åt upp svartvitas mat. Men troligtvis gjorde han det. Kan inte folk hålla sina katter hemma?! Funderar på att göra en lapp som jag sätter fast i halsbandet han har. "håll katten hemma för han äter upp dom hemlösa katternas mat!" eller något i den stilen. Han är okastrerad oxå ser det ut som, skulle kanske skriva något om det med, eller bara mitt telefonnummer, så dom ringer.

Men den svarta med lilla svansen var där, och när jag skulle gå därifrån så gick han lite i förväg och jag följde efter för att se vart han gick, då kom vi till en lekplats och ett hus som det gick att krypa in under, så nu vet jag vart han sover! När jag gick därifrån hörde jag en katt jama en massa. Men jag kunde inte se katten ifråga. Hm.

Funderar på att ge mat på det stället där han nog sover, borde väl vara bra att ha mat och sovplats på ett ställe. Ska gå dit och titta imorgon på dan och se om det rör sig mycket folk på lekplatsen där…

kattassen
0

#114 Jag tycker absolut att du skall sätta på någon information på den randiga kattens halsband. Skriv att du söker ägaren och be att vederbörande ringer dig. Det kan ju vara så illa att han har haft ett hem och kommit bort, utkastade eller så. Är han dessutom okastrerad är det ju inte helt omöjligt att han inte tas omhand av någon och därför söker sig till er lilla "restaurang".

Hennum
0

jag och praxis såg idag att pälsen under halsbandet är helt avskavd, såg riktigt otrevligt ut. Helt pälslös var han där.

När man lyfter på honom så är man oxå mycket lättare än vad han riktigt borde vara, han är lite för mager oxå, men han kanske är gammal. Men pälsen är fin och han ser bra ut i övrigt.

Den svartvita hostar och nyser och det rinner mycket ur ögonen och nosen, ser inte alls frisk ut. Den svarta låter konstigt när han äter.

Dom här två katterna (och kanske den tredje) vill och behöver komma in. De har ett hårt liv där de lever. :(

Praxis
0

hennum, jag hämtar min digitalkamera i malmö imorgon och försöker ta några bra bilder. om du pratar med li och hör med henne om hon vet om den randiga har ett hem så vore det bra. när vi har bilder och mer info om dem så kan vi skapa en ny tråd här där vi letar hem åt dem. de är ju rätt tama och vana vid andra katter så borde inte vara alltför svårt hoppas jag. fråga gärna henne också om hon sett den där stora randiga katten (den var mer ljusgrå) som jag såg när jag matade.

Hennum
0

Det ska jag göra. Ringer imorgon. :)

Jag fick mail från en tjej här som sade att hon kunde ställa upp och köra till Hagaveterinären, låna ut fälla och transportbur och så. Mailade hon dig med? (Har glömt vad du som mailade hade för namn här. Obestämd)

Så vi borde rätt snart kunna få iväg dom här katterna att kastreras och så med ifall vi lyckas samla ihop pengar! :D

Hennum
0

Den ljusgråa katten hade Li aldrig sett. Angående den randiga så visste hon inte om den hade hem, men antog det eftersom den hade halsband, började dyka upp för några månader sedan och inte var där varje dag. Vi får sätta upp lappar och telefonnummer på halsbandet, så får vi se. :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.