Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 844 ggr
Alexej
0

Protestera mot BOTOX!

Djurens Rätt har en kampanje mot plågsamma djurförsök i samband med Botoxframställning.

Den höga giftigheten kräver att varje sats Botox testas före användning och detta görs med den i Sverige förbjudna och extremt plågsamma LD50-metoden - djuren injiceras ämnet tills hälften av dem dör, i det här fallet hundratusentals möss.

Vansinne!!!

Skriv på här.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

huskatt08
0
Inge-elsie
0

skrivit på

Debattia
0

Självklart.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

chigak
0

Jag har också skrivit på.

mymlanbus
0

påskrivet

essut50
0

Skrivit på..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Alexej
0

Jag bryr mig inte om folk vill använda botox men visste inte heller att djur lider och dör för varje ny dos botox.Skrikandes

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

mymlanbus
0

Det ska jag berätta för en av barnens kompisars "morsa" anväder Botox, och påstår sig vara världens djurvän… jaha, det ser man ju! MORR!

Engla
0

Klart!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Simson
0

Jag är helt emot djurförsök men behöver Botox för mitt handikapp. Tvist i mig.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hennum
0

usch och fy!!! nu har jag skrivit på. :)

Förstår det kan vara svårt då simson. Dig kan jag nog förlåta, åtminstonde halvt. :) men folk som gör det bara för utseendet kan brinna i helvetet för min del!

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hawknestgrove
0

JA för dem som behöver medicin är det en annan sak. MEn i kosmetiskt syfte, nix, så jag skrev på

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anebit
0

Påskrivet!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lena
0

#12 Ja det är stor skillnad när det gäller i vilket syfte som det används.

Har också skrivit på.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

chinero
0

Jag har också skrivet på.

Casiopeia
0

Påskrivet! Tycker det är så märkligt att folk betalar så mycket för att få ett dödligt gift injecerat vars effekt ändå försvinner efter några månader och måste göras om. Och att det dessutom är så populärt! Men så länge folk bara plågar sig själva och sina plånböcker kan de ju få hållas, men ska djur plågas ihjäl för sakens skull finns ju inget försvar!

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

catfoot
0

Påskrivet…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Ledin
0

påskrivet. #8 därser man en djurvän som inte kollat upp allt ang detta, säg till o visa detta för henne så kanske hon vet vad som krävs för att få en rynka mindre.

karins
0

Har skrivit på

Kurran
0

LD50 och LC50 är inte förbjudna i Sverige utan det är krav på att de ska genomföras på alla kemikalier. Jag kollade för säkerhets skull på ett säkerhetsdatablad från OKQ8 för akrylatbensin och där står LD50 och LC50 för råttor med under punkt 11 Toxikologisk information. Denna info finns på säkerhetsdatablad för alla kemikalier så OKQ8 är inte sämre än någon annan.

Kurran
0

Skivit på!

Kolla pdf-filen som jag bifogat så kan ni punkt 11 och LD50 och LC50. Alla kemikalier ska ha sådana här datablad, diskmedel, tvättmedel, tvål etc.

cillisw
0

Nu har jag också skrivit på!

Sidentass
0

#10 Om man behöver det i medicinskt syfte är det ju en helt annan sak, men att använda sånt i skönhetssyfte är i allra högsta grad osmakligt nu när det framgår att stackars oskyldiga djur får lida för vår fåfänga..självklart har jag skrivit på!

Jenna-Gun
0

Påskrivet.

När jag läser ordet "Botox"

accosierar jag med

Carola Häggqvist

liinah
0

Påskrivet!

catfoot
0

#24..Samma tanke faller mig oxå…Botox=Carola..

Trist men sant.

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....