Atlas Hängöra
Tänkte att gossen kan få sin egna tråd, så som han kämpar på. Det blev ett veterinärbesök idag där både mun och ögon kollades. Berättar mer om det imorgon.. orkar just nu inte..
Men väl hemkommen från undersökningen fick han iaf en underbar och glad början på sin Alla hjärtans dag som kom till honom några timmar i förväg.
Bumbis, allas vår Bumbis med sitt stora varma hjärta och de magiska vackra bäddarna hade skickat Hängöra en matchande bädd! Så vacker! Dessutom fick han god blötmat som han slurpade i sig utan att resa sig upp 
Och en jättefin Alla hjärtans dag pläd kom också med i paketet!
Det blev så att ögonen tårades, för man såg hur han njöt, hur tassarna trampade och hur han slappnade av. Stora kissen tog sig till och med orken och mödan att tvätta sig där han låg!
Bumbis skickade även med andra saker, med stor omtanke bakom. Tack kära söta!!
De säger jag var duktig på kliniken, jag öppnade min värkande mun så stort jag bara förmådde..ghaaa.. och lät dem undersöka ögonen. Solen sken in genom fönstret och det blev skönt och varmt om pälsen. Någon sa att mina kinder var så härligt bulliga och så log hon varmt. De kallar henne visst veterinären, såna namn brukar vara ovanliga hos oss katter. Men det var fint.
Så fin han är Atlas! Underbara grejer han fått av Bumbis. Han ser verkligen ut att mysa.
Tusen tack även till gulliga Mymlan, hon hade också skickat ett gåvopaket idag!! Fast nu är det igår för klockan tickar iväg 
När vi öppnade det, katterna hjälptes åt, så fanns där tre avmaskningspaket med banminth och ett härligt bollhav i vårens alla fina färger till kissarna! 
Mirre såg alldeles hög ut.. 

Goa Atlas! Puss på nosen

Man blir så tårögd av att läsa om "lille" Atlas Hängöra. Vad fint Bumbis och Mymlan har gjort för honom med så fina paket. Vilka godhjärtade människor det finns här på hittekatter! Ni är underbara!
Hoppas verkligen att Atlas piggar på sig och får ordning på mun och tänder så att han kan få njuta resten av sitt nya liv och att det gamla livet är ett minne blott.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Han är så underbar vackra Atlas Hängöra, så snäll och samarbetsvillig efter allt han måste varit med om.
Förstår att han och Mirre blev glad över Bumbis magiska bäddar och alla andra fina saker dom fick. 
Vilken härlig tjuvstart på Alla Hjärtans Dag ni fick och det är ni väl värda både du och kissarna som ni kämpar på. Så snällt av både Bumbis och Mymlanbus.
Mirre ser så nöjd och belåten ut och Atlas Hängöra förstår att uppskatta en mjuk bädd. Nu när han vilar ut i "Magic bed" så hoppas jag att hans rehabilitering går framåt lilla gubben.
Oj vad den kissen berör och du förmedlar det så fint med både text och bild.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Atlas Hängöra och lilla Mirre, vilka ljuvliga bilder 
Så gott att få vila ut i en Bumbisbädd, och vilken fin bädd sedan, lille killen så fin han är. Jag är helt säker på att det är magiska bäddar Bumbis gör, det ser man på alla bilderna, gulliga Bumbis!
Lilla Lohjärta, bor hon också hemma hos dig? Hur mår hon?
Sköt om dig och kissarna Maria och var rädd om dig
Kramar
Malin
Härliga presenter.
Så uppskattade.
Även här hemma.
Härliga bilder och urgullig text Kusten! Du borde skriva en bok!
Vad gulligt av Mymlan att skicka så många skojiga leksaker! (och maskemdel, men det tycker nog inte katterna är så kul, men Kusten blir glad!) 
Hoppas verkligen att både du och knattarna får en avkopplande hjärtedag med många nospussar!!!
WWOW vilka fina saker ni har fått..Tänk att det finns snälla människor här.
Vilka härliga bilder.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Fick förmånen att träffa Hängöra hos veterinären igår 
En riktig stilig hane med mycket värdighet!
Jag håller alla fingrar att din sista pencillinkur ska verka!
Och att du ska få möjlighet att få finna ditt eget hem och bli behandlad som en Kung 
#21, vad avundsjuk jag blir, det vore en ära att få träffa herr Atlas/Hängöra.
Åh..blir alldeles rörd av dina fina bilder och text om hängöra 

Jag är så förälskad i denna stiliga herre
hoppas nu han kryar på sig
Hängöra fick ingen god prognos, medicineringen hade inte gjort någon som helst förbättring och jag fick titta i munhålan när han gapade så duktigt. Det såg eländigt ut för att uttrycka mig milt, han gnällde till vid beröring också.. men var fantastiskt tålmodig på alla vis. Kunde inte hålla mig från att gråta när veterinären berättade. Han hade ju gjort allt han kunnat och mycket mer därtill.
Nu får han en annan sorts penicillin i 10 dagar, sen blir det återbesök igen. Han fick även droppar mot ögonproblemen.
Kärleksfulla Alla hjärtans hälsningar kommer från fina gossen till er, det är läkande för honom att ni bryr er om så mycket. I själen finns en hel del att läka och där är vänliga människor som bomull för kissar som Atlas.
17 - Ja lilla Lohjärta bor hos mig och busar runt. Hon var i ett jourhem men var tvungen att flytta tillbaka till mig på grund av att kvinnan i jourhemmet skulle in på operation. Ska lägga ut henne m.fl på "Vi söker vårt hem" i helgen är det tänkt. Hon mår fint, jag har fått klappa lite lite på hennes svanstipp och hon har slickat på fingret. Så duktig så. Virkbollarna har hon farit runt med, de ligger både högt och lågt. Fast det är nog Arvid som burit upp den ena i klätterträdet.
Önskar er en fin kväll
Nu känns det som allas tummar bör hållas för Hängöra.
Hoppas den nya PC kuren kan hjälpa dej lilla gubben.
Jag pmar dig under kvällen Kusten angående Atlas/Hängöra.
Sötnos

Kusten, jag har skickat ett pm till dig. Hoppas det kommit fram.

Vad tråkigt att höra att prognosen är dålig. Vad tror veterinären att det är?
Vi håller tummar och tassar för Atlas Hängöra här i Skåne.
Men om det inte skulle gå vägen så har han i alla fall fått njuta värme och kärlek hos dig. Bilderna talar sitt eget tydliga språk om hur bra han har det, trots sin sjukdom.
Du har verkligen gjort en skillnad, på riktigt, för denna fantastiske kille. Tänk så många som såg honom och inte gjorde som du, därför kommer du att finnas i hans hjärta för alltid. Oavsett.
Nu hoppas vi att veterinären hittat rätt antibiotika så han får bli bra.

Stackars lilla Atlas som har så ont i munnen men ändå äter och är så tålig.
Håller tumarna att den nya medecinen hjälper.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Stackars Atlas. Håller tummarna för att han blir bättre med nya medicinen.

Så söt han är lilla Atlas riktigt stilig gubbe, hoppas att den nya medicinen kan hjälpa honom,han har det så bra hos dig

Blir alltid positivt berörd när jag läser dina trådar, hur mycket omtanke och kärlek du lägger ner på dina sjuklingar. Hoppas Atlas nu friskar på sig.
Tycker också det är bra som du gör, redovisar veterinärkostnaderna, och det som blir insatt på katternas konto, så alla givmilda människor ser vad dom skänker till.
Kram till er alla
Atlas är en riktig favorit. Vilken gosegubbe!
Lilla gubben som är så duktig hos veterinären och nu håller vi tummar och tassar för att han svarar på de penecilin som han nu får. Det kan vara stor skillnad mellan mediciner och hur de verkar även för katter på samma sätt som för människor.
Det gäller bara att rätt sort till kissen.
Han är så tålig killen, hoppas nu att det blir bättre efter den här medicinen. Han är så himla go killen och man blir så berörd av bilderna och texterna
Mitt hjärta svämmar över och blir alldeles blött
Tack för att du tar hand om de här kissarna Maria… tack
Kram
Har satt över en slant nu Maria
Kram

Han påminner om mina "gubbar" på jobbet! Slitna men så tacksamma för lite omtanke! 
Ensam - men stark!
31 - De tror det kan vara cancer. Men man försöker utesluta en större kraftigare infektion så de här tio dagarna med ännu en antiobotikasort (antirobe) borde i såna fall ge någon slags effekt. Hängöra är en kämpe, han kämpar på som bara den. Utan svärd, men med huvudet högt upp så ofta han bara orkar.
Tack för din och er andras tumhållningar
Det är så nervöst nu. Han har fått möjlighet att komma till världens bästa ställe om han blir frisk så nu måste han bara bli frisk. Dalarna hägrar.. grönt gräs hägrar.. och om så blir, vilket det ska bli eftersom hans sjuka dagar snart ska vara över, så kommer troligtvis jag och bumbis att åka upp och hälsa på i sommar. Det är Bumbis väninna som bor där, en underbar kvinna som är seriös, kunnig, kärleksfull.. u name it! Hon är som en dalabumbis och då förstår ni säkert!
39 - Mymlan med det stora hjärtat, kram på dig!
35 - Tack! Det kommer fler inkomna gåvor som ska redovisas, det minsta man kan göra till er som skänker är att redovisa så att man kan se att pengarna hamnar där de ska och att de används rätt. Då har man också möjlighet att hojta till om ett belopp inte är inkommet/bokfört.
41 -
kul liknelse
Oh, Atlas Hängöra kanske blir Dalmas alltså :) ohhhh… men så underbart om så kan ske :)
Håller alla tummar och tår och tassar härifrån att lille gubben blir bra :)
Kissen gör Mymlanbus alldeles mjuk i hjärtat och det liksom svämmar över i ögonen när jag ser bilderna på honom… han är vacker som en dag :)
/M
Hoppas Atlas tillfrisknar, att veterinären har helt fel med sin ev. diagnos.
Antirobe ska göra dej återställd så du får njuta i det gröna gräset här i Dalom.
Håller tummarna för Atlas.
Tänk så mysigt för honom att komma till härliga Dalarna
en dalabumbis vad gulligt det lät :) vi håller alla tummar och tassar härhemma för herr Hängöra!! 

Å då får vi verkligen hålla våra tummar för att lille Hängöra piggar på sig och dumma cancern inte är ett faktum.
Vad härligt att han har ett hem som väntar också uppe i Dalarna tillika. Bumbis är en underbar människa som fixar och grejar uppe på sitt håll! Rosor till dig Bumbis!
Kämpa på lille Atlas så du får komma hem snart!

Här hålls alla tummar och tassar som finns!
En sådan kämpe som hängöra är så måste han få belöningen nu att Antirobe hjälper och att han blir frisk. Blev så oerhört glad att han har ett underbart hem som väntar hos en dalabumbis.
Tack till dig Bumbis som gjort detta möjligt och nu gäller det att sätta hoppet till att Hängöra blir frisk. Vi håller alla tummar och tassar här jättehårt.

Vad tråkigt att den första kuren inte hjälpt, hoppas verkligen att nästa fungerar. Han ser verkligen kunglig ut Atlas Hängöra på sin fina Bumbistron. :)
Hade ju varit underbart om han kunde få komma till ett hem i Dalarna… Ska hålla tummarna hela tiden för snyggingen. :)
Mitt hjärta svämmar över av rörelse. Håller alla tummar som går.

Jag håller också mina tummar för den härliga gossen Atlas, att han får så bra ålderdom, efter allt han gått genom

Håller tummarna för Atlas Hängöra. Hur det än blir för honom syns det hur han njutit av att komma in och få den kärleksfulla vård han får. Jag hoppas verkligen han blir frisk.
Ser fram emot bilder i sommar där han sover gott i skuggan i gröngräset en skön sommardag hos dalabumbisen. 
Hi, hi, dalabumbis, vad gulligt!! 
Vi får verkligen hoppas att Atlas Hängöra blir frisk snart!!!

Vilken underbar "liten" kille! Han ser så fin ut! Det ser ni väl att han gör High five till alla i #3 för alla fina presenter och omtanke som kommer hans väg.
Heja Atlas! Hoppas du kommer till Dalarna! Vi håller alla tummar och tassar här för det!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Lycka till Atlas
Håller tummarna
puttar upp
Putt för fine Atlas, hoppas han blir frisk nu!
puttar upp
Hoppas Atlas/Hängöra vet vilket suveränt hem som väntar honom när han blir frisk! 
60 - Åh det vet han, det är längtan i hans blick och den längtan blir bara starkare och starkare!
Nu i veckan ska han till veterinären. Han har en resväska packad med både lite presenter och annat och så en del av favoritmaten.. och Bumbisbädden och hans korghydda ska också med. Han bor i sin prickiga bädd.. jag har ställt den med utsikt ut mot fönstret så han kan iaktta allt från postmannen till kvitterfåglar.

Ikväll får han specialtårta, räkor på bädd av tonfisk, i förskott.
Det firas Atlas-dagar varje dag 
Underbart för Atlas Hängöra att bli så ompysslad och ligga i en mysig bädd och kunna ha full koll det är inte dåligt.
Ni finns i mina tankar varje dag och jag hoppas så att han är på bättringsvägen och att du får bättre prognos denna gång. Självklart håller vi alla tummar och tassar vi har här för att lilla gubben snart kan resa till sin dalabumbis.
Håller tummarna för Atlas.

Skulle jag ha en katt till så skulle det vara en som Atlas…….ärrad av livet men vacker som en dag!
Ensam - men stark!
Hjärtat klappar verkligen extra för den fine killen!
Här blir det bara äldre katter framöver.

Lille fina Atlas-katten. Hoppas han fortfarande njuter av livet :)

Åååh så härligt bortskämd och ompysslad Atlas blir hos dig. Räktårta låter mums :)
Hoppas att det går bra för fine Atlas hos veterinären och att han snart blir frisk. Vi har satt in ett par bidrag på ditt konto hos vet. Totalt 400 kr.
Här håller vi alla tummar och tassar allt vi kan för Atlas som har fått en alldeles särskild plats i våra hjärtan!

Kusten du har PM från mig
Puttar allt jag kan för fine Atlas!!

Så bra att resväskan redan är packad, så han snart kan bli Dalmas. Önskar ännu en ärrad katt lycka till.
Kusten, du gör ett jättejobb
Puttar även för bidrag till Atlas, som är hos veterinären igen idag.
Kusten skall få bidrag från mig och jag hoppas så att Altas Hängöra får bättre prognos nu. Jag håller tummarna hårt för lilla gubben.

Ett litet bidrag till som hjälp med vet räkningarna har satts in på ditt konto, Kusten. Inte så stort men ändå 75 kr blir väl till någon hjälp hoppas jag.
Puttar för fine Atlas

#72 Å då får vi hålla tummarna för Atlas! Jag bidrar i dag med en slant till såväl Atlas som Diana dvs. till Husdjurshälsan i Högsbo- Kustens konto.

Hoppas, hoppas för denne charmige och ärrade kämpe.
Bidrag kommer…

Undrar hur det gått hos veterinären? *Orolig*

#78 Jag undrar också…*lika orolig jag*

Puttar för Atlas.

hur går det???
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Kusten har skrivit några ord som hon bett mig lägga ut eftersom hon själv inte orkar för tillfället.
Du var den finaste
Jag glömmer aldrig
dina ärrade trampdynor
de bulliga kinderna
dina vänliga blickar
eller din godmodiga uppsyn
Och jag vet Atlas
att hade du kunnat
så hade du torkat de tårar
som nu strömmar för din skull
Du var den mest älskvärda
en sann värmande vän
som fick kylan att skingra sig
och hjärtan att älska
Jag glömmer dig aldrig
eller vårt första möte
Dina kalla fuktiga tassar
doftande av vinter och din päls
våt efter gårdagens regn
Nu skulle jag bara vilja en sak
Att få träffa dig igen
få begrava mitt tårade ansikte
i din vinterdoftande famn
och berätta hur mycket du betyder
Om du hade kunnat,
så hade du somnat in,
först när tårarna stillats
För det var sådan du var
Sov gott allas vår kämpe,
ditt nya liv har precis börjat
I dalarnas Nangijala
ska solen åter värma dig
Där ska hjärtat starkt slå
och dina tassar med lätthet
rusa genom gräset..
Saknar dig så väldigt mycket
Tack för Allt min vän, vi ses
Maria
Tack även till er som funnits där för Hängöra denna tid..
Han somnade in torsdag eftermiddag, på sin kära bumbisbädd
och han kommer få begravas i Dalarna dit han längtade så mycket
Jag skulle gärna vilja hedra Atlas Hängöra på något speciellt sätt, men det bästa sättet är nog ändå att kämpa vidare för att höja kattens status, att kämpa för att folk inte släpper ut sina katter där/när det inte är lämpligt, att de ska kastrera, id-märka och vårda sina katter med omsorg. Att de ska behandlas med respekt, kärlek och empati precis så som vi alla vill bli behandlade. Det skulle Atlas velat att man fortsatte kämpa för.
ordlös
Så lessen jag blev och är.
Så vackert du skrivit om Atlas och hans önskan.
Vi ska kämpa för Atlas önskan
Atlas, Hängöra
Jag är så tacksam för de dagar Kusten gav dig med mycket god mat och massor av gos, jag vet att du också är henne evigt tacksam och kommer att vaka över henne som den vänliga själ du var.
Det svider i hjärtat att du lämnat oss men vet att där du finns nu är gräset alltid grönt och du slipper lida.
Vila i frid älskade lille Hängöra!
Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta.
Tack för din tid här på jorden.
Tårarna rinner för stackars Hängöra, varför fick du inte mer tid här på jorden. Där du är nu slipper du ialla fall lida.
I kväll tänder vi ett ljus för kämpen.
Vila i frid Hängöra.

Åh nu gråter jag igen …
Och Kusten, viken vacker dikt. Tankarna är hos dig och Atlas Hängöra nu!
"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Vilken vacker dikt.
Jag är säker på att ni får ses igen, någon dag.
Tack vare dig Kusten slapp Atlas dö ensam ute i kylan och han fick vila sina sista dagar i värme och kärlek. Han slapp kämpa för sin överlevnad ute och fick avsluta sina dagar som en älskad vän.
Jag har ju bara sett Atlas på bild, men han hade verkligen en speciell utstrålning och det syntes hur tacksam han var.
Jag vet inte vad som krävs för det, men du (och vi) kanske kan starta en fond för att hedra honom. Eller nåt liknande.
Atlas Hängöras hjälpfond för utsatta katter, det låter väl bra?
Kram
#90 låter väldigt bra med en fond i hans minne.

Men oj vad tårarna rinner nu
Atlas Hängöra som stal allas våra hjärtan med sin sorgliga men tappra uppsyn och sin sjuka kropp.
Vad ledsen jag blir när jag läser detta - Kusten hur mår du? Jag förstår att det hänt något eftersom det varit tyst från dig
.
Sänder dig mina kramar och vill du gosa storkatt får du gärna komma hit och burra in dig i Baffes päls. Han är en riktig tröstekudde när man är ledsen.
Sov gott "lille" Atlas. Du fick nu möjlighet att lämna jordelivet i lugn och ro utan kyla och stress ute.
Ibland är det som om de liksom inte kan slappna av och dö förrän de är i säkerhet och ro.
Tårarna rinner o rinner
han verkade vara så speciell.
Vilken glädje för honom att han fick komma in till värmen hos dig kusten och fick så mycket kärlek o omvårdnad hans sista tid.
Tänker på dig och skickar massor av tröstekramar till dig kusten.

Så ledsen jag blir.
Sov gott Atlas Hängöra.
Ditt konto hos veterinären, Atlas Hängöra, kommer att hjälpa andra kissar till ett bättre liv. Sov i ro, lilla vän.

#95 Så sant - där finns ju verkligen många fler i Kustens "vård" som behöver hjälp.
Men hualigen så tragiskt, mina tårar rinner för denna gosse. Åh nu när han skulle få komma till ett hem, åhhhh 
Jag blir så himla ledsen, så ledsen
Men så sorligt. Nu har han kommit till Regnbågslandet.
Tröstkramar till dig Kusten..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Åh så många tårar för fina, fina Atlas, som stal mitt hjärta från första stund. Och en så otroligt fin dikt! Jag är så glad att han fick tillbringa sina sista dagar ompysslad. Ibland tror jag vi bestämmer när vi är redo att gå, och kanske kände Atlas att det var dags att släppa taget och äntligen få vila. Nu när han visste att han var en älskad katt.
Sov gott!
Och Kusten, du är så fantastisk. Det är säkert ingen tröst men du gav Atlas en tid av kärlek efter många tuffa år. Tänkt att han fick uppleva det ändå tack vare dig.
Men lilla gubben……..
Tack Kusten för allt du gör för katterna. Bränn inte ut dig, bara. Ett bidrag kommer till kontot.
Solveig
Ja, har det inte varit för dig Kusten så har han kanske fortfarande gått kvar där ute. Atlas en sån fin katt, han fick det bra hos dig den sista tiden med mycket omtanke, kärlek och mat.
Du gjorde så att han fick känna sig omtyckt , tänk va härligt å få ha det så den sista tiden man har kvar. Det blev säkert som en dröm för honom.

Sov gott lilla Atlas Hängöra, Kusten du gjorde allt vad man kunde, han hade det så bra hos dig, men hans tid var inne. Skickar tröstekramar till dig, vi alla saknar honom.
Mina tårar rinner också över att en ärrad Atlas Hängöra nu vandrat vidare till det vackra regnbågslandet där ingen smärta finns. Han sökte hjälp hos dig Kusten och du gav honom oerhörd kärlek värme och omsorg. Atlas Hängöra fick äntligen bli älskad för den underbara kisse han var och sov i ro lilla kissen.
Massor av tröstekramar till dig Kusten alla katters vän
Jag bara gråter stilla.
Atlas fick en fin sista tid hos dej Kusten. Han kommer att på något sätt belöna dej.
Sänder dej tröstekramar.

Sån tur att han träffade dig Kusten o fick en bra tid in i det sista. 
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Älskade vännen
.

Å, så ledsen jag blir, Atlas Hängöra fick även en speciell plats i mitt hjärta. "snyft" 
Lilla älskade katt! 
Tröstekramar till dig Kusten!

Ledsamt.
Vilken vacker dikt du skrivit till Atlas Hängöra som berört så många av oss med sitt tragiska öde.Du har gjort allt, du har gett honom kärlek, värme, god mat, och chansen att slippa gå ute i kylan och lida.
Kram på dig Kusten och glöm inte att ta hand om dig själv.

Här rinner tårarna som bara den… Tur att han fick det bra hos dig sin sista tid! Han har det bra nu i regnbågslandet!
Maria
så sorgligt..
Bra ide' med en fond för Hängöras minne.

så sorligt
det känns ändå så skönt att han fick sluta sitt liv i trygghet med värme och kärlek runt sig…

Grät mig till sömns efter att ha läst din vackra dikt om fine Atlas. Det är så sorgligt.
Jag är ändå glad att veta att han fick vara i den bästa av världar hos dig Kusten + att han fick ligga i världens bästa o goaste Bumbis-bädd.
Han förstod säkert att han fick det allra bästa hos dig, så mycket kärleksfull omvårdnad och så mycket gott att äta.
Hoppas han förstod hur mycket vi alla älskade honom.Det skulle vara väldigt fint om det gick att ordna med en fond till hans minne "Atlas minnesfond".
Jag och min mamma kommer fortsättningsvis att lämna små bidrag då och då.
Varmaste Kramar till Dig Kusten!
Tack alla för ert deltagande.. från både mig och älskade Atlas.
Det har gått några dagar nu och ikväll orkar jag mig in här på Hittekatter och tråden igen. Men det är och har varit väldigt sorgliga dagar som satt sina spår och det kommer alltid att finnas en sorg som aldrig går bort. Eftersom hans mun såg lite bättre ut när jag lämnade in honom den morgonen så fanns där förhoppning..och jag ville så gärna tro, precis som ni, att det skulle gå fint. Hans ögon glimmade till titt som tätt till här hemma och han mjölktrampade då och då - ofta låg han på sidan avslappnad i sin bädd i kojan med tassarna som stack ut utanför. Och som han sken upp av tonfisk.
Hans blodprov visade dessvärre på FIV och det var i slutstadiet.
Idag hämtade jag hem Atlas, han blev kremerad igår.. och han kommer få strös i sin Bumbisbädd med hjärtefilten om sig när han sedan ska läggas i jord uppe det vackra fridsamma dalarna.
Några av er har tankar på en minnesfond och jag känner starkt för det även jag.. att göra något särskilt som gör att Hängöra blir ihågkommen för den fina kisse han var, samtidigt som det hjälper andra utsatta katter.. gamlingar kanske..
Kram på er och tack än en gång för att ni funnits där. En riktigt riktigt fin och speciell katt var han, allas vår Atlas Hängöra
Atlas Hängöra, älskade lille vän
Kusten, du gav honom så mycket kärlek och omtanke och din dikt är så vacker. Din beskrivning av hur Atlas har det nu springande utan smärta i gräset stämmer precis. Han är nu tillsammans med Charrez och många andra älskade kissar från forumet.

kram Kusten!
skickar massor med kramar till dig vännen
/Malin
KAn inte annat än gråta med er……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tittar på bilderna och tårarna sprutar
SAKNAR dig så mycket Atlas! Älskar dig

stackars lille Atlas,,, otäclt med fiv, tur att han fick komma in i trygghet sissta tiden i allafall. mer kunde ingen göra..
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#120 kramar om dig i din sorg
ja det är så sorgligt så jag blir ledsen igen jag
men tänk på det du gjorde för honom Kusten
du kunde inte göra mer, han har det bättre där han är nu
Tänker på Hängöra varje dag och hoppas han har fått många mysiga polare i katthimlen!
Atlas har säkert många kompisar nu i Regnbågslandet, denna vackra plats där ingen smärta och oro finns.
Han har en mjuk och len fin päls som han stilar med för de andra som är där. Och han väntar på dej.

Lilla goa Atlas… 
lämnar många tankar här, tråden berör mig så mycket