Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 3354 ggr
Crisse
0

*Låst*Nya Hamnkatterna.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tråden handlar om Öresundskatterna eller hamnkatterna som är arbetsnamnet. Under 1 år har jag skrivit om dessa katter som är i stort behov att komma in i permanenta hem.

Det finns ett konto hos veterinären där man kan hjälpa dessa katter till kastreringar och övriga veterinärkostnader.

Haga Veterinär AB PG 352414-7 och där märker man talongen Mimmis kompisar

Foto finns på några av dom katterna som fortfarande finns ute och behöver komma in och dom fotona hittar ni på min sida.

Länkar till några av dom gamla trådarna.

Del 2 Glöm inte hamnkatterna

Öresundskatterna Del 3

Crisse
0

Tråden börjar med ett foto på Charrez som är en av hamnkatterna och som kom in för 3 månader sedan och är redan tam. Hon som matar kunde klappa Charrez när han gick ute och där finns ytterligare 3 katter som går att klappa och som jag tror blir lika lätta att ta in.

Arbetet med att fånga in resterande 12 katter ligger nere för det finns inga hem till katterna. Vi skall istället fånga in dom kastrera och släppa ut dom igen så fort det finns pengar till det.

Just nu har vi lilla Mimmis veterinärkostnader att lösa som troligen kommer att sluta på närmare 6.000:- så vi får vänta ett tag innan vi kan börja fånga katterna som är kvar. Problemet är att det kommer att födas många nya kattungar där nu i vår och då kan vi inte ta in honorna.

Vi har Janne som förmodligen kan komma in i ett permanent hem i Ängelholm och det har varit på gång ett tag så kanske om några månader kan han komma dit.

Crisse
0

Dom enda uppdateringarna jag kan förmedla till er är dom rapporter jag får från Gaby varje dag och händer det något särskilt i hamnen eller med katterna så får ni reda på det.

Kusten
0

1 - Hoppas det ska gå att finna hem till katterna vart eftersom de blir inplockade och är inne för läkning, så de ska slippa bli utsläppta där. Minns hösten och dess stormar, vågor som piskade stenarna och nu vinterns kyla som blir värre med vindarna.

Puttar till en början upp för hjälp till Mimmis räkning.

Sedan är det förstår jag högprioritet på att ta in honorna innan det blir vårkullar. Vi får försöka hjälpas åt på alla möjliga sätt och vis till gagn för hamnkatterna - dels så att där inte blir fler men också för att ordna det till det bästa för de som är kvar.

Kram

CarolineO
0

Jisses! Är alla katterna på din sida kvar än?!
Putt för kissarna!

Crisse
0

Där är 9 på min sida, sen är där ytterligare 3-4 st kanske fler eftersom vi är av med några.

Bumbis
0

Här är det 15 minusgrader, tänker på alla stackars katter i hamnen.

Antar att ni inte har lika många minusgrader, men det är ändå en ruggig årstid för en hamnkatt….

destiny
0

Det var minus 7 här i morse. Rynkar på näsan Jag bor bara drygt 3 mil från Malmös hamnkatter, det var säkert lika kallt där. Rynkar på näsan

Fagddu
0

Jo, här i Lund är det också jättekallt. Tänker på de små i hamnen och undrar hur de har det…

#2 Crisse var det inte tal om att Alexej kunde ta in en hona och någon ungkatt förresten?

anebit
0

putt för hamnkatterna……………..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Bumbis
0

Om man läser tråden om Charrez så borde fler nappa på att ta hand om en hamnkatt!!
Många är så rädda och tror att vildfödda katter ska vara så svåra att få bukt på, men de här katterna är ju trots allt vana människor genom matning mm. En del är ju till och med dumpade tamkatter, så där räcker det säkert med att få komma in i värmen så är de tama igen.

Håkan och några till är ju till och med klappbara, i alla fall av Gabby, vad jag har förstått!

Fördelen är också att de är vana andra katter och därmed ingen risk för konflikt i alla fall inte från hamnkattens sida….

Så putt för hamnkatterna som verkligen behöver få komma in i värmen!

kattmatten
0

Jag måste fråga hur det gått för hankatten som sprang efter alla gråa bilar. Är han kvar?

Det var så ledsamt och tragisk med honom som trodde han skulle bli hämtad.Rynkar på näsan

mymlanbus
0

#11. Oh, det har jag missat tror jag… hemskt! Lille killen!

Puttar för hamnkatterna!

Crisse
0

Ja Bumbis du har helt rätt i att en del är klappbara precis som Charrez var innan han kom in. Jag vet att där är 3 stycken som går att klappa eventuellt 2 till. Jag tror att om man hade gett dessa en chans så hade dom nog blivit lika tama som Charrez och 3 av dom är 6 år och dom hade nog tyckt det var skönt att komma in i ett hem.

# 11

Korta svansen har tyvärr inte varit synlig på bra länge och vi vet inte om det har hänt något eller han har flyttat.

Crisse
0

Dom flesta kattter var på sina platser igår när Gaby var nere och matade dom. En dam hjälper till att mata den grå honan och berättade att där är 2 långhåriga katter som brukar komma nere i hamnen, den ena är helt tam och har halsband den andra lite skyggare. Vi vet inte om det är katter som någon äger eller det är katter som inte hittar hem eller är utkastade, båda är ungkatter. Så nu skall Gaby försöka leta upp dom här 2 och försöka kolla halsbandet om där står något i det annars får vi ta in katten och sätta efterlysningar på den.

Crisse
0

Det är så kallt i Malmö ikväll jag tror dom sa det skulle bli 10 minus inatt och jag kan inte låta bli att tänka på alla små därute i kylan och en särskild tanke till hamnkatterna.

mymlanbus
0

Här har vi bara -5 och det räcker. Stackars kissarna i hamnen och de som går ute överhuvudtaget :(

Hoppas att kissarna (långhåriga) har någon ägare och bara tillfälligt kommit vilse.

Kram till dig och kissarna

/M

snickan
0

#11 Det kommer jag ihåg, när ni skrev om katten som trodde att det var ägare som kom och hämtade den, men har inte hört hur det gick sen

Crisse
0

Nu vet vi att den långhåriga katten i hamnen med halsband bor i ett av husen där nere så det är nog en katt som får gå ut ibland. Den andra långhåriga är lite skygg och har inget halsband så den får vi nog ta en närmare titt på om den är öronmärkt.

kattassen
0

Det är väl denna nya tråd som skall gälla?

Jag låser den gamla Del 2 Glöm inte hamnkatterna som länkas till i #0.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Crisse
0

Ja det stämmer. Den andra tråden handlade rätt mycket om Mimmi och hon har en egen tråd.

Gullimat
0

En katt som varit försvunnen ett tag, har nu varit i hamnen några dagar. Hon kallar honom Elvis. Kan ej reda ut vem han är bror till för många av katterna har samma namn, men han är 1 1/2 år. Alla dom andra var på plats igår. Den grå Mischa ( Mimmis syster) Timmy Håkan den svarta Mischa,och alla vid huset, stygge Timmy båda Janne och den lilla honan.

Skall ner till hamnen imorgon och hjälpa Gabby

Crisse
0

Mimmi behöver fortfarande ett permanent hem så om någon kan hjälpa till med det.

Crisse
0

# 21

Det kan vara lite svårt att reda ut om man inte känner katterna. Elvis är bror till Mimmi och storebror till Rocky.

Jenna-Gun
0

Ja men huvudsaken du vet hur det är. Dina trådar är så intressanta.

anebit
0

Håller med Jenna att crisses trådar är så intressanta. Händer alltid nåt.

När man själv bor för långt bort och inte kan vara ute på fältet och hjälpa till så får man följa alla trådar om infångande  och sätta in en slant då och då i stället.

mymlanbus
0

puttar och skickar samtidigt tankar till kissarna i hamnen

destiny
0

puttar

Det har varit och är så kallt härnere nu så man knappt vill sticka näsan utanför dörren. Tänker på hamnkatterna som bor så utsatt..Gråter

Bumbis
0

Puttar upp för alla frusna hamnkatter som behöver få hem!!

snickan
0

Tänker mycket på alla katterna på hamnen, nu när det är så kallt, hur dom ska klara sig under vintern

Crisse
0

Det är snö och det har varit kallt inatt men solen har varit uppe stora delar av dagen idag.

Alla katterna var på plats igår.

Jag skall sätt in en ny annons på Blocket på dom 6 åriga bröderna Håkan,Timmy och Jimmy så får jag hoppas att det ger något.

snickan
0

Håller tummar, att du får svar på annonsen och hittar hem tillkisserna

Jenna-Gun
0

Ja jag önskar dem lycka till.

destiny
0

puttar

-7 i kväll Rynkar på näsan Bo vid havet i denna kylan och det enda man har att krypa in i är iskalla snötäckta stenblock… Gråter

Fagddu
0

Stackars små kissar. Tänker på dessa småttingar som inte har det lätt när det är så kallt.

Crisse
0

Dom 4 katterna vid huset klarar sig bäst för där har Gaby byggt upp med presenningar och under är där täcken och filtar. Det är katterna i stenarna som har det värst för där kan man inte få ner något imellan stenarna så att dom har något att ligga på. Därför satte jag in annons på dom 3 bröderna för dom bor i stenarna och Håkan är förkyld och blir väl inte bättre i den här kylan.

mymlanbus
0

Stackars kissarna som bor i stenarna Gråter

Debattia
0

Man kan undra varför katter ska behöva leva dessa liv ? Hur långt har vi kommit med djurskyddet i Sverige egentligen när det aldrig blir bättre för katterna ? Stackars djur!!!

Där sitter så många framför sin lilla brasa inomhus och myser  ,bara tänker på sig själva, kanske slängt ut eller flyttat från sin katt, utan några reprisarier.

SÅ dessa stackars katter ska behöva sitta under bar himmel året runt oavsett väder och årstid på sina klippor .

Har hört att folk åker till hamnen och släpper av sina katter,stämmer det?

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Crisse
0

Ja det stämmer faktiskt och det har hänt flera gånger och inte bara vuxna katter även kattungar.

Gullimat
0

Följer tråden "eventuellt dräktig hona" i Helsingborg.Så många hem har ordnats till dessa katter.Till katterna i hamnen går inte att ordna ett endaste hem.

Står om en C som vill ha skygga katter att arbeta med. Kan hon ta en hamnkatt kanske?

destiny
0

Min termometer visade att det varit drygt -10 i natt. Gråter Det gör så ont att tänka på hur hamnkatterna har det. Gråter Önskar jag kunde ta in en enda katt i alla fall men jag har redan så fullt så det går bara inte.Rynkar på näsan

Jenna-Gun
0

Jaaaa det är förfärligt.

Mitt hjärta gråter

Debattia
0

Att dom åker till hamnen i Malmö och släpper av katter hörde jag av en som bor i STHL så då måste det vara lite känt.

Gullimat ! Lägg märke till att dom katterna som blir omhändertagna är tama. Det går mycket lättare då tyvärr!!!

Men det är jättebra så där blir stopp på det eländet i alla fall.Jag har lika svårt hitta hem till mina skyggisar!!!

Hon som vill ha en buse har matat dem så det är väl därför.

Debattia

Gullimat
0

#42#

Ja, ok, men man blir bara så ledsen av att ingen kommer in.

Det finns rätt så tama klappbara katter i hamnen också

Dom  hamnkatterna som är där nu, har varit där länge,  och ungarna är födda där, enligt Gabby. Där är endast en vuxen hamnkatt inkommen sen jag fick höra talas om dom, och det är lilla kämpen Mimmi.

kattassen
0

#43 Charrez ocksåGlad

Men visst är det stort behov och det är akut. Kylan är hård i februari. Det är vanligt.

Bumbis
0

Det är ledsamt att inte fler kan öppna sina hem för hamnkatterna.
Jag hade inte tvekat att tagit hand om någon av de äldre herrarna, som godingarna Håkan och Timmy tex, om inte jag hade haft så veka hankatter.
Jag skulle behövt en stabil hane i detta gäng, men törs inte prova med fler, för även den snällaste hane tar över för att mina backar och visar sig rädda, tyvärr….jag har provat flera vuxna hanar och det går inte…

Gullimat
0

#44#

Charrez togs in innan. Han har varit i stödhem tills han kom till Magda

Kusten
0

Puttar, främst nu för bröderna som har stenarna som sitt hem.

annebeate
0

I dag har det varit riktigt kallt i Malmö och tankarna som vanligt hos hamnkatterna. Varför skall det vara så omöjligt att hitta hem till dem?  GråterLäste att korta svansen inte setts till på ett tag. Måtte det inte hänt honom något, denna lille kisse vars öde gripit tag i en. Mimmi är inne i värmen men hur är det med hennes syster (för det är väl syster?). Hon är  också, vad jag vet,  kvar vid stenarna i hamnen, på den plats där Mimmi var. Vid stenarna är det så isande kallt.Gråter

Vi lyckades med Vislandakatterna nog måste vi med gemensamma krafter även kunna hitta hem åt hamnkatterna som varje dag måste kämpa för sin överlevnad.

Bidrag behövs också till Mimmis kompisar, se postgironr överst i tråden.

mymlanbus
0

Jag tänker mycket på dessa katter jag med Gråter i slutet av månaden kommer en slant till kissarna i alla fall

Crisse
0

Gaby och jag har planer på att ta in Mimmis syster inom dom närmaste 2 veckorna. Stödhemmet hon sen eventuellt skall till är som Gaby själv ordnar. Vi får se om det blir som vi planerar.

Gullimat
0

Tänk om det hade blivit verklighet, så glad man hade blivit

Igår var Vargtassen och jag med Gabby i hamnen. Mimmis syster satt som vanligt ensam på stenarna och väntade. Hon har blivit så mörk i pälsen precis som Charrez och även ögonen har ändrat färg, dom är ju syskon från olika kullar.

Det som är ledsamt är att buren där Håkan och Mischa äter var vandaliserad,en stor sten låg i buren och matskålarna isönder. Det samma hade hänt dagen innan. Någon vill tydligen ha bort katterna från stenarna. Man blir orolig att något skall hända med katterna.

destiny
0

puttar för katterna

Det har snöat säkert ett dygn i sträck härnere nu. Rynkar på näsan Det kommer väldigt fint men stackars katterna..Gråter

Man blir ju extra ledsen när idioter vandaliserar. Och orolig..Gråter

martdat
0

#51 sjuka individer,,,, vad har man för nöje av att plåga redan plågade katter ännu mer, jag menar de har det tillräckligt svåt i livet ändå…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ankie
0

ja det vore ju det bästa om katterna kom därifrån

tänk om det ginge att ordna lite mer stödhem

har de börjat förstört så där så vet man aldrig, jag tycker att det finns alla anledning att vara orolig

Jenna-Gun
0

Har inte dessa katter det nog svårt.

Så ledsen man blir.

Fattar de inte att när fällan är där är det för att fånga katterna och ta dem därifrån.

Varför fick den inte vara ifred.

Dumma människor.

annebeate
0

Dessa katter har det så svårt redan. Vad är det för sjuka hjärnor som förstör på detta sätt?

Om vi ändå kunde ordna hem åt hamnkatterna. Varför skall det vara så svårt?Gråter Är människor rädda för att det inte skall gå att få dem tama eller vad?  Många katter kan det ordnas hem till  så varför skall det då vara så omöjligt att hitta hem till hamnkatterna.

Se på Mimmi, Jag är övertygad om att Mimmi,  även om det kan komma att ta  viss tid, kommer att bli tam.

Så låt oss alla jobba för att skaffa Håkan och de andra hem. Jag hoppas bara att även korta svansen  finns någonstans så även han till slut kan få ett hem.

Marga
0

Puttar för som frusna hamnkatterna!

Gullimat
0

Hoppas det har varit lugnt i hamnen idag. Igår låg det iallafall ingen sten i buren.

Och nya skålar har dom fått.

Crisse
0

Jag fångade en katt i hamnen för 1 år sedan som oxå hette Janne, han hade några sår på sidan men inte så farligt. Janne hamnade i ett stödhem genom KKS försorg och fick senare ett permanent hem. Det tog inte mer än ett par månader så var han uppe och låg i soffan bland dom andra katterna och stödmatte kunde klappa honom men i hamnen gick han inte ens att klappa och kom inte nära oss. Så det kan många gånger gå lättare än man tror men vissa katter behöver väldigt lång tid på sig att bli tama, ett exempel är den första Mimmi vi tog in.

Debattia
0

Hoppas verkligen det kommer att ordna sig för dessa  stackarna också! Håller med om att det måste vara sjuka människor som håller på och vandaliserar så för reda utsatta djur. Just nu är det tur dom är skygga ,då klarar dom sig bättre mot idioterna som förstör. Det hemska  är att det snöar och är kallt ute nu och ännu kallare vid havet. Hoppas hemmet fortfarande står öppet för Janne! Jag har inte pratat med henne på ett tag nu.

Debattia

Crisse
0

Jag har haft kontakt med Kristina och fick då reda på att Anita har haft en jobbig tid. Hennes katt dog nyligen och det var när hon var bortrest på begravning och hade kattvakt. Jag tror att hon vill ha en ny katt så småningom och då kan det kanske bli Janne.

mymlanbus
0

Många Mimmi och Janne :) har du koll på läget Crisse?

Kram och sköt om dig och kissarna

Crisse
0

Jo då jag har koll på katterna i hamnen även om där är många med samma namn.

Debattia
0

Det var tråkigt besked om Anita. Tror det var hennes syster, och så katten när hon kom hem, hon har inte haft katten så länge heller.

Får ringa henne en dag.Pratade med Kristina för inte så länge sen ,men hon tänkte väl inte på det då.

Debattia

Jenna-Gun
0

Kul Avatar Crisse

Crisse
0

Ja visst är den och tack för hjälpen Jenna att du fick den att röra på sig.

Gullimat
0

En liten eftermiddagsputt för hamnkatterna

chigak
0

Putt

Bumbis
0

Putt för hamnkatterna i snöyran! (i alla fall här)

Crisse
0

Det snöar rätt kraftigt i Malmö ikväll och tankarna går automatiskt till hamnkatterna.

Jenna-Gun
0

Ja usch såg det på webkameran.

Stackars kissar.

När man ser sina egna gona ner sej i varma bäddar.

:(

kattassen
0

#71 Vilken webkamera? Vägverkets kanske?

mymlanbus
0

#72. Här kan man se kamera i Malmö

Bumbis
0

Jag vill att hamnkatterna ska få mysa inne i värmen som våra andra katter gör!!!!! Vore det en sådan omöjlighet?

Varför ska de behöva gå ute och lida och känna sig oönskade?
Det gör så ont när man tänker på deras öde och man blir så ledsen, varför kan ingen ge dom en chans?

Vi har redan tolv fd. hittekatter och ingen kisse skulle må bra av att de blir fler här i huset,. Finns det verkligen INGEN, som inte har så många katter,  som kan öppna sitt hem åt någon av dessa stackare som fryser dygnet runt?

Som många tidigare skrivit så är dessa katter vana andra katter och skulle bli ett perfekt sällskap i ett hem där det finns andra katter.

Putt än en gång för hamnkatterna!

Gullimat
0

Precis kommit  hem från Malmö. Snön yr och vägarna är knappt framkomliga och många av rödljusen fungerade inte.

Hur har då inte våra hamnkatter det idag, och hur har det gått för GabyGråter

Debattia
0

Tänk om någon kunnat inreda ett stall tillfälligt eller  ett hus som bara står där, kunnat tagit in samtliga på en och samma gång eftersom dom känner varandra och går tillsammans,presis som jag tänker om kattkolonin i Helsingborg.

puttar upp för att det kanske kommer in någon på tråden som har ett kryp in.

Debattia

Jenna-Gun
0

Bor ju så förb''''t långt borta:(

Annars kunde jag ju hjälpa en eller två.

destiny
0
Minka040
0

Putt för hamnkatterna, hoppas att de snart får komma in..!

snickan
0

Puttar också

Crisse
0

Nu får jag hjälp utifrån med stödhem eller i varje fall tips på stödhem. En tjej från Örebro katthem tog kontakt med mig och jag får som hon skriver ärva ett av deras jourhem som har flyttat till Malmö och bor bara en liten bit från mig så jag skall ringa damen imorgon och höra om hon är intresserad av att hjälpa till med hamnkatterna.

huskatt08
0

Åh…låter ju kanonbra om du kunde få hjälp….om någon av katterna kunde få komma in i värmen.

Gullimat
0

Man blir bara så lycklig.Hoppas du får napp.

chigak
0

Håller tummarna för att hon kan hjälpa nån eller några av kissarna.

Gullimat
0

Måste berättaGråter att någon har kastat i väg den kamouflerade transportburen som Gabby matar Håkan och den svarta Mischa i, och kastat i väg all maten. Hon skall ta bort buren och hitta ett nytt ställe nere i stenarna. Synd, för dom har vant sig vid att äta i buren och det hade varit lättare att fånga dom, om,och när, det blir aktuellt.

Debattia
0

Låter jättebra med stödhemmet,håller tummarna för att det ska lyckas!

Tråkigt med idioterna som ska förstöra för katterna och slänga burarna.

Debattia

mymlanbus
0

Nä, fy fasen vilka idioter det finns, så trött man blir på folk GråterSkrikandes

anebit
0

Gud va trött jag blir på dumma människor som bara förstör.         Skrikandes

Crisse så underbart att du får "ärva" ett stödhem.

annebeate
0

Det vore underbart om det nya stödhemmet skulle kunna ställa upp för någon av hamnkatterna.Glad

Vilka människor det finns. Gråter

Crisse
0

Ja jag hoppas att hon kan hjälpa till med någon katt och hon är tydligen inte rädd för att ta in skyggisar.

Issa
0

Håller tummarna hårt nu! Kanontrevlig tjej är det!

Bumbis
0

#85, varför ska elaka, kallhjärtade människor motarbeta hela tiden….Skrikandes

#90 Åh vad bra om en kisse kan få hjälp!!! Glad Vilken glad nyhet!!

Jenna-Gun
0

Man blir så bedrövad över alla dessa tanklös dumma människor. Ingen empati alls för stackars kissar:(

destiny
0
Gullimat
0

En morgonputt innan jobbet.

Ankie
0

ja det är tur att katterna är så pass skygga att de inte går fram till vem som helst, jag tänkte på #85

huskatt08
0

Vaför gör man så Gråter förstår mig inte på människosläktet ibland…så onda Skrikandes

Crisse
0

Det hade inte hänt något i hamnen igår buren hade fått vara ifred. Nu säger Gaby att korta svansen är där och det skulle ju vara skönt om han är tillbaka. Det dröjer nog inte så länge innan jag kan ta in den grå honan för så fort jag vet att Hugolina som bor på balkongen nu kommer överens med Chrisses katter så tar jag in den grå. Chrisse hämtar Hugolina på fredag så får vi se vad som händer.

kattassen
0

Härligt dock trots alla motgångar att det rör sig lite. Jag menar att ex. korta svansen varit synlig igen. Det bevisar ju att de är vid liv och att det finns hopp. Skönt om du kunde få löst det hela med Hugolina också. Vi håller tummarna.

Crisse
0

Nu får jag om jag fångar någon hamnkatt ta hit dom här till balkongen för vi kan inte som innan köra dom direkt till Haga eftersom dom inte har några lediga tider. Jag ringde dit igår för att beställa till Mimmi och henne kunde dom ta men inte fler katter, den första lediga tid dom hade sen var den 9/2. Så jag får fånga katterna ta hit dom och sen beställa en tid till dom, det går det oxå men det hade varit lugnare för katten att komma direkt till Haga. Det kommer att köra ihop sig för jag tänkte ta in tjejen på min gård så att hon kan föda sina ungar här så jag slipper ut och försöka fånga dom sen för där är alltid någon man inte får tag i och sen skall hon kastreras. Men jag hinner nog ta in någon från hamnen innan dess och den första är Mimmis syster så kan Gaby ta bort ett matarställe.

Ankie
0

åh vilket arbete du lägger ner på kissarna Kyss

Gullimat
0

Det blev ju inga utlägg för katten i Helsingborg. Kanske kan honan på gården kastreras, så slipper man den kullen iallafall, Det lär nog bli många andra katter  som inte kommer in i tid.

martdat
0

önskar att det fanns nån byggnad och några med tid och körkort så alla kunde tas in så som de ska göra i lund, ingen som har insiderkontakter på kommuin elr dyl??Obestämd drömma går jue,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Crisse
0

Ja mardat jag håller med dig och har nog samma dröm som du.

Honan på gården är nog för långt gången eftersom det nog är 4 veckor sen hon började löpa så jag slipper inte den kullen. Här på gården blir där inte fler som inte kommer in i tid.

Gullimat
0

Dom blir ju inte dräktiga meddetsamma när dom börjar löpa. Det kan dröja veckor.

Crisse
0

Ja och det kan oxå dröja veckor innan jag kan ta in henne och då är det för sent.

Hennum
0

puttar för hamnkatterna

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

maggan47
0

vad ledsen jag blir för människor som förstör för katterna, och glad för alla som jobbar för att få in dom

kram till er alla änglar från

Maggan47

kattassen
0

Idag går det in en liten slant från oss i Kattass-familjen till Mimmis kompisarGlad

Crisse
0

Det är snällt av dig kattassen för jag har tänkt att ordna med så att Charrez veterinärkostnader går på Hagakontot. Jag har sagt till Magda att hon skall skicka kvittot till mig så skall jag försöka lösa det.

Crisse
0

Jag har nu lagt in ett pärlhalsband med örhängen på Insamlingsforumet och pengarna kommer att sättas in till Mimmis kompisar men kommer att gå till Charrez veterinärkostnader. Jag kommer att lägga ut ytterligare 2 auktioner imorgon där pengarna oxå går till Charrez

annebeate
0

Vad glad jag blir att korta svansen synts till. Blev så orolig att något hänt honom. Om ändå han kunde komma in i värmen. Hans öde har verkligen gripit tag i en.

Gullimat
0

Det blåste kalla vindar i hamnen idag, och det blev exta sent med matningen så alla var inte där.Vid huset väntade som vanligt dom två svarta hanarna och dom två svarta honorna.I stenarna var endast Mimmis bror Elvis. Ensam som vanligt på sin sten satt (Praxis) Mimmis gråa syster Mischa och väntade. Lika sorgligt varje gång att se henne sitta där alldeles ensam. GråterTänk om hon kunde få ett stödhem som var som hos Praxis. Hoppas att hon snart kommer in

Bumbis
0

Stackars, stackars hamnkatter!
Puttar än en gång för stödhem och permanenta hem åt kissarna!

Jenna-Gun
0

Tänk varje gång man läser i tråden så blir man dyster.

De har det inte lätt de stackars katterna.

Gullimat
0

Lite glädje i allt elände, är det ändå att se, hur glada alla blir, när Gaby kommer.Kyss

annebeate
0

Det känns så ledsamt att Mimmis syster Mischa nu är ensam där ute i hamnen.Gråter

Finns det inte någon som skulle kunna öppna sin dörr för henne?

Bumbis
0

#117, ja det känns väldigt ledsamt….

Vet inte vad man ska göra för att kunna hjälpa.
Det finns så många som kallar sig djurvänner men som inte skaffar djur för att de inte orkar när de går bort, men de här katterna har ju inget val. Man får inte vara egoist och tänka på sig själv, alla går vi bort en dag.  Är man en riktig djurvän gör man en insats och ser till att katten får det bra istället för att den ska gå ute och lida.

Denna kommentar har tagits bort.
Gullimat
0

Ja, också finns det dom, alltför många, som skaffar katt och sen släpper ut dom när dom tröttnat.

En morgon putt för Hamnkatterna.

Crisse
0

Nu har jag än en gång pratat med Haga om redovisningen av pengarna på Mimmis Kompisars konto och nu har hon lovat att räkna ut det denna veckan.Så förhoppningsvis på fredag kan jag ge er besked hur det ser ut på kontot men jag tror inte det blir en rolig läsning nu när det kom till kostnader för Charrez och Mimmi blir opererad imorgon igen.

kattassen
0

Då får vi tömma lite spargris igenFlört Full fart med nya insamlingsaktioner!

Gullimat
0

Vet ej hur det varit i hamnen idag, för Gabby är ledsen för att Charrez är sjuk och hon pratade bara om honom.

Kvällsputt för hamnkatterna och Charrez

annebeate
0

Crisse, vi får se till att det kommer in mera pengar på kontot.

Hoppas alla som kan skänker ett bidrag, litet som stort,  är så välkommet. Postgironumret  finns längst upp i tråden.

Jenna-Gun
0

Ska hjälpa till i morgon, med en slant.

Crisse
0

Vänta till fredag så vi kan få besked på hur det ser ut på kontot men tack iallafall för att ni vill hjälpa till. Där är så många som behöver hjälp till sina katter så vi väntar och ser hur mycket det fattas.

essut50
0

Det kommer 100 kr från min auktion på kattböcker så småningom..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Crisse
0

Ja och 100:- än så länge från min auktion på pärlhalsbandet

Bumbis
0

Vi sätter in en liten slant.

Bumbis
0

Åh nej, läste just tråden om Charrez, jag hade missat den…Gråter

Så ledsamt…stackars Charrez och stackars alla er som kämpat för honom och stackars Magda som gav honom ett hem….vet inte vad jag ska skriva och förstår inte hur jag kunnat missat detta…….Gråter

Jag beklagar så hemskt mycket.

Debattia
0

Tänk vad Crisse ställt upp för dessa katter i hamnen. Det är helt otroligt det finns såna änglar. Bara att tacka å katternas vägnar!!!

Debattia

snickan
0

Ska också sätta in liten slant

Crisse
0

Denna tråden har jag slagit ihop med Mimmis tråd till en som heter

Mimmi och hamnkatterna

Någon kan låsa denna tråden nu.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer