Samma låda...
Jag har tre kattlådor och har märkt att det är bara de två som är mest använda. Har ni liknande erfarenheter? Varför går de inte lika mycket i varje? De två kan i bland vara dubbelt så mycket använda som den tredje. De två som används mest är inte av samma sort och den som inte används så mycket är samma sort som en av de som används mera. (hoppas ni förstår)
Kan det vara så att den 3.e lådan står på ett ställe där det inte passar sej för katterna, att göra sina behov ?

Nej alla tre står i tvättstugan så så kan inte vara fallet. Det konstigaste är att en av de som är mest "besökta" står bredvid tvättmaskinen och det fick jag höra att det kunde störa katterna så ingenting stämmer in. Har väl konstiga katter…
Ja verkligen! HAr du provat att flytta om dem och se vad som händer+
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tror inte alls att du har konstiga katter för så kan det vara här också.

Ska prova flytta lådorna i kväll så ska vi se, spännande…

Har oxå 3 lådor, en besöker dom mer än de andra två. Så det kanske inte är så ovanligt.
Har tre lådor men mina tre katter använder bara en av dem. Har olika sand så jag ska byta i alla och det det är i den de använder är billig netto sand för 20 kr för 5 kg.
//Pia

Katter är underliga djur ;) Dom tycker väl helt enkelt att det räcker med två lådor ;)
Maria

Jag har provat med pellets tror jag det heter och halva styrkan började då kissa utanför lådan så nu är det tillbaks till den gamla sanden igen. Är nettosanden klumpbildande?
Undrr om det är samma sand, som Eldorados klumpbildnade? Den kostar också 20 kr för 5 kg. Håller på och utvärderar Olivers kattsand nu, än så länge så får den faktiskt jättemycket plus från mig.

Olivers? Var köper man den?
Nettos heter catfield och är klumpbildande. Är inte superbra som everclean men katterna gillar den så det duger gott till mig. Har kört med kristaller som varit kanon innan men så hade jag knivigt med pengar och var tvungen att byta i en låda så Billy fick billig kattsand i sin.
När mina katter fick tillång till köket där Billys låda står så går alla på den. Det kan var ganska mycket klupar och bajs tidigt på morgonen efter tre katter så ibland får ja ge mig upp kl 5 för att tömma. Annars krafsar herr krafs Tudor ihjäl sig. Han måste ju krafsa efter minsta lilla.
//Pia

www.oliverspetfood.se Dom har bra mat också :D
Maria

Ska testa…
Ja 30 kg fårn Oliver kostar 399 kr hemkört. Det gör ett kilopris på 13,30 och jag har en låda och mina förbrukar 2,5 kg i veckan. Alltså 33,25 i pengar. Är dessutom lite lätt parfymerad och håller ihop väldigt bra, även om kissklumpen är alldeles ny. Så lådan känns fräsch. Hur jag kan veta va de gör av med i vikt? Jo, jag väger upp 5 kg när jag gör ren lådan varje lördag och när jag gör rent nästa gång, så väger jag upp det som jag kan hälla tillbaka i lådan…. OCh nu är ju alla livrädda att gå ut i rastgården och kissa. Det är ju snö där!

Vill bara meddela att det är lådan som de tycker om och inte var den står. Flyttade lådorna i går och ändå var de mest i de 2 lådorna som innan flytten. Rolig observering…

Jag har två lådor till mina två kissar, dom står bredvid varann men ofta använder dom den ena lådan bara. 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

#16 Häftigt! Är det olika eller samma fabrikat på lådorna? Är det samma "ålder" på lådorna?
HAha. Nu vill vi höra……..

Haha vad komiskt :D Katter är underbara djur ;)
Maria

En av mina lådor står precis innanför ytterdörren, och det är den som används allra mest..även om dom använder alla. Tror att det kan ha med någon slags markering att göra, att dom känner behov av att markera just på det stället..

Låda A och B används mest och de är inte samma fabrikat. Låda C är samma fabrikat som låda A men inköpt ca ett halvår senare. Hoppas ni förstod… De använder alltså den sist inköpta lådan minst.
HAha! Nåt i stil med att nya kvastar sopar bra, men gamla känner alla hörnen?

mina går messtadels på samma låda med, en använs ständigt, den andra används då och då, den tredje används, typ aldrig,,, vet inte varför, samma här, spelar ingen roll var den står, det är lådan de gillar,, men jag klagar inte, smidigt för mig,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jag satte två av mina tre låder bredvid varandra. och vad händer, jo den ena kissar dom i och den andra bajsar dom i
#25. Smarta kissar du har :)

Roligt med alla dessa observationer av våra katters "toavanor"