Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 1127 ggr
runas
0

Lite kattöden...

Mina första 2 katter köpte jag från Nyköpings katthem, skulla ABSOLUT ha 2 kattungar o INTE en vuxen svart. Kom hem med vuxna, svarta Frasse som stal mitt hjärta o gråspräckliga kattungen Trolle. Frasse råkade tyvärr ut för en olycka, vad vet jag inte, trolgtvis påkörd, kom inte hem på flera dar o när han äntligen dök upp så kunde han inte gå ordentligt. Akutresa till vet resulterade i att röntgen visade bruten ryggkota närmast svansen o han fick somna.

Katt nr 3 kom till mig via grannen som skilt sig o var allergisk, Romeo var en hittekatt som frun tagit till sig men efter skilsmässan ville hon inte veta av honom o mannen kunde inte pga allergin. Han dök upp på min trapp en dag med ett mkt fult sår, jag kunde bara inte låta det vara utan tog in honom. Tyvärr var infektionen så svår så vackra svarta Romeo fick somna in.

Katt nr 4 från Södertälje katthem införskaffades då Trolle blivit solo. Lilla busiga My gjorde entre o strax därefter även katt nr 5 från Nyköpings katthem, röda Linus.

Strax efter Linus ankomst blev Trolle hastigt sjuk, visades sig vara FIP o han fick somna in.

Katt nr 6 från Södertälje katthem kom då hem till oss, sassiga svartvita Ragnar.

Och det är dom 3 katterna som nu bor hos mig ute på landet o vi stortrivs allihopa.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

martdat
0

härligt med en till som öppnar sitt hem till de som messt behöver det, Skrattande 

ja jag hadde bestämmt för längesen att jag absolut ska ha en röd katt nästta gång jag skaffar en till,,, tills Kerstin travade in i mitt liv, liten liten  gråpadda, fruktansvärt krävande, 100 resor mer än vad jag är van vid från andra katter, men så kan det gå,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

nellies-matte
0

Själv skulle jag ha en äldre myskatt att sitta i soffan med helst en grå kisse. Det slutade med ett 1 åring som var det vildaste de hade inne coh som glatt klättrade upp i taket på buren. Cremefärgad coh semilånghårig var hon oxå men så söt om än lite speciell dam.

Den andra damen kom som akutkisse 5 mån gammal och fungerade bra med den röda morrhoppan så hon fick stanna då jag ville ha en till hon är dock till mattes förtjusning grå och vit.