Jag gråter
Som vanligt går det inte med Mozilla att fixa en klickbar länk men kopiera till webläsaren.
www.dt.se/nyheter/malung/article404493.ece
Jag behöver nog inte skriva vad jag tänker om både den ena och andra.
jag kommer inte in
Markera länken, kopiera och klistra in den som adress i webläsaren och tryck enter. Jag använder Mozilla och kan därför inte göra länken klickbar här i kommentaren.

Finner inga ord. Varför avlivades alla katterna direkt? På bilden ser de inte så illa ut.
Och en tacka som höll på att föda
. Och den lille stackaren till bagge som trampats ner av de övriga fåren
.
Vet inte vad man ska ta sig till
.
Att inte berörda myndigheter reagerar snabbare
.
Finner inga ord.
Läste nyss om det :( Så hemskt
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
men va fanken, jag bara gapar 
men gud så hemskt, stackars stackars djur 
hur kan det få gå så här långt, har ingen sett nåt tidigare?
jag blev illamående av att läsa detta. Fy va hemskt 
Stackars Stackars djur.

Så fruktansvärt synd om dom alla djur som har fått lida så mycket
Fruktansvärt
Ägaren en 72-årig kvinna, från den norra kommundelen, har i 10 års tid varit en följetong på miljökontoret i Malung.
Och de har inte gjort något innnan?
Hundarna räddades men inte katterna. Var de inte värda en räddning? 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Så fruktansvärt. Gick det verkligen inte att rädda katterna? 

Åhhhhhhhh….arma, stackar…ynka djur….så jag lider med dom…finner helt enkelt inga ord..hur i hela fridens namn är man skapt för att kunna ha en sådan slags djurhållning..som jag känner det nu….

Usch vad hemskt! 
Åh…. Ja två hundar fick ju avlivas med en gång. Sen åtestår att se, vad som hände med de andra. Fy faderen, säger jag bara!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Man vill ju inte tro att det är sant…
Kan ju iof inte låta bli att undra när man läser att alla 19 katterna var tvugna att avlivas på stubben, men bara två av hundarna och först efter veterinärutlåtande… Man ska ju inte måla fan på väggen, det kan ju vara så att att katterna var i mycket sämmre skick, men det hade ju varit typiskt annars om hundarna fick större chans än låg-statusdjuren som katterna och fåren…
Huvudsaken är väl att de inte lider nu i alla fall, stackarna…

sjukt att inget gjordes tidigare när myndighetrna tydligen visste om det,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Läste om detta i min morgontidning…
Har varit under utredning i 10 år och så väljer de att göra detta när de bedömer att många djur måste avlivas. Obegripligt.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Sambon hade hört på radion igår att katterna blivit i så dåligt skick efter att ha levt i sin avföring så länge att de var tvugna att avlivas. De hade bla.a allvarliga hudproblem.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Läste dett nyss jag med.
Undrar också hur tantan har fått härja i 10 år innan de lyfte ett finger för att stoppa galenskaperna.
Och nu får hon kanske djurförbud?! Hur kan det ens vara på tal om kanske?!?
Ja det hoppas jag, att hon får djurförbud.
Fattar inte hur det har kunnat gå så långt. Böär mybdigheterna har vetat om det.
Sitter de bara där och lyfter lönen.
ja tänk att jag förstår inte hur det kan ha fått hållt på i 10 årstid. De går tillbaka å tittat å ser att ja men lite har ju förändrats så vi gör inget i dagsläget eller hur tusan fungerar det. Varför har inget gjorts tidigare, va tusan är det för nedra mjäklagar vi har? Det skulle ha gjorts nåt för länge sen, innan det har fått gått så här långt.
Det är för bedrövligt och skamligt för att vara här i Sverige som vi har kommit så långt i djurskydd sägs det. Jag blir arg å djurens vägnar…………

varför måste vissa djur stanna kvar där, i väntan på att de också ska vara bortom räddning!!
Om de nu har följt henne så länge, varför fick det gå så långt???
Det är lika dant varje gång, grannar klagar o klagar mm o inget händer, sen är det hundratals djur att rädda varav mere än hälften måste avlivas pga de inte går att rädda för de har varit utan mat mm för länge.
Suck!!!
Tur det fins folk som bryr sig om djuren, sånna som de flesta som brukar vara här på fokus, sånna som verkligen kämpar för att djur ska få det bättre o en chans till i livet o inte ska behöva dö i sin egen skit o av svält.
Hoppas vi snart slipper läsa om fler vanvårds fall mm utan att lagarna har blivit hårdare o mycket strängare.
Men det verkar tyvärr ligga långt bort den dagen, men den ska komma.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
läst denna hemska missär på djurhem.ifokus :( Mer riktlinger där man har lagar på svart o vitt samt att djurpoliser är ett mycket bra alternativ att skaffa. Stackars djur…
Hur kan man utrett i 10 år? Kanske utredarna ska byta jobb så saker och ting blir lite effektiva och händer? Ibland är Sverige skamligt inkompent
Varför tar det sån tid innan det görs någonting, fattar ingenting!
Stackars djur!