Chatta om katter?
Vi har tyvärr ingen chattfunktion här på iFokus. Vi har nu startat en annan sajt som heter Kattgruppen där det finns en chatt. Kattgruppen är en liten kamratlig sajt för kattälskare i största allmänhet. Vi har bestämt att ha chatt tid där varje Torsdag mellan klockan 20 - 21.
Alla chattsugna är välkomna!
Här är en länk till Kattgruppen
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Glömde skriva att vi börjar med chatten nu ikväll mellan kl. 20 - 21.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

tycker vi tjattrar rättsåbra här inne, bra aktivitet här,, Tack ändå,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Det kan ju vara bra som ett komplement ibland om man vill diskutera något live så att säga. Annars flyter det på här riktigt bra i trådarna. :)
Oh, det hade jag missat :)

Var trevligt på chatten igår, även om jag inte hann att vara med hela tiden:-)

Trevligt :)
Nu är det ju redan fixat, men annars hade ett tips varit att använda IRC för att chatta, det kräver inget av själva iFokus, utan man öppnar en kanal (chattrum) på någon lämplig IRC-server eller -nätverk helt enkelt.
Kattforum.se har den lösningen för sin chatt, även två språkforum jag häger på, det svenska Ubuntu-forumet (Ubuntu är ett operativsystem till datorn, precis som Windows Vista eller MacOS X) och många fler.
IRC kräver visserligen att man har ett program installerat för det, har man Firefox som webbläsare finns det ett tillägg för det: Chatzilla, annars finns exempelvis XChat för både Windows och Linux, och även till MacOS X här.
Använder man exmepelvis Pidgin för MSN, ICQ mm går det också att använda ill IRC, men jag har för mig att åäö kan bli lite knepiga då; mIRC är ett annat program som finns för i alla fall Windows men kostar vad jag vet pengar.
Ja det var trevligt. Fast jag kom in så sent. Minnet ni vet.
Ja jag kom också in ite senare. Tränade ju til åtta och sen tog det en liten stund innan jag var hemma. Men en halvtimma han jag med i alla fall.
//Pia

Jag är inte så mycket för att chatta men vem vet… handlar det om katter så.. 
#10 Ja Kattgruppen är ett forum för kattfolk det också. Så det är bara kattfolk som träffas där. Egentligen är Kattgruppen en gamal grupp som tidigare legat på MSN. Det var en grupp jag startade några år innan jag startade Hittekatter iFokus. Nu stänger alla MSN grupper ned (idag den 21/2 faktiskt) och då flyttade vi in Kattgruppen på ning istället.
Man skulle t.ex kunna utveckla det hela och ha olika teman för chatten. Tid och dag går också att ändra så att det passar så många som möjligt.
#7 Eftersom det redan finns en chatt på Kattgruppen tyckte jag att vi kunde använda den även för Hittekatter i den mån behovet att träffas finns. iFokus har inga planer på att öppna chattfunktion för sina sajter. Jag har redan ställt frågan och fått det svaret. Om man ska starta något enbart för Hittekatter går det ändå inte att få in funktionen direkt på sajten.

#11 jo jag förstod det :)
Ikväll - 26/2 kl. 20-21 - är dags igen för Chatt på Kattgruppen!
Alla chattsugna är välkomna!
Här är en länk till Kattgruppen

hade vart trevligt, tyvärr krockar det med antikrundan,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#14 Synd! Det är svårt det där att parrera så det passar. TV är en svår konkurrent den här tiden.
//Lena
Kom in alldeles för sent. Fastnade ju här!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
En bra chatt blev det i kväll.
Tack för det tjejer

Åhhhh neeej!! Jag glömde totalt bort det…tror jag får ställa klocka nästa torsdag..så kommer jag!