Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1227 ggr
Thea
0

Syskonpar (kattungar) sökes!

Jag och sambon letar med ljus och lykta efter två kattungar. Vi önskar två kullsyskon av ras Svensk Bondkatt! Flört Kön spelar mindre roll då de ändå kommer att kastreras/stereliseras. Finns det några kattungar därute som behöver ett kärleksfullt och värmande hem på landet? De kommer så småningom att bli utekatter (om de själva vill förstås!) med möjlighet att komma in när de önskar. Vi finns i norra sörmland och vi är båda uppvuxna med katter i hemmet!

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Thea
0

Kanske ska lägga till att vi håller 3 katthem i närområdet under ständig bevakning.

H. Thea

Alexej
0

Såna trådar älskat vi! Skrattande

Såg på din pers. sidan att du kommer från Eskilstuna.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Thea
0

Vad roligt! Glad

Ja, vi bor i (nja, en bra bit utanför!) Eskilstuna. Mitt på landet med bra sorkmarker. Flört 

H. Thea

kattassen
0

I denna tråd verkar det finnas kattungar som behöver nya hem:

Hennes rop på hjälp

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Debattia
0

Puttar upp för kattungarna på tråden. Hoppas ni kan ta någon av dem.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Lena
0

Underbart när medlemmar anmäler att de söker efter katt. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Fagddu
0

Vad roligt att höra att ni letar katt. Här inne finns det många kattungar att hitta. Hoppas ni hittar några som passar just er. :D

Sidentass
0

Men vad underbart att ert hem finns för behövande missar:-)

Thea
0

Kan vi hjälpa två ungar som hamnat lite "på glid" till ett bra hem är det ju jättebra så jag tänkte att detta är nog en bra "kanal" att använda sig av.

Tyvärr är vi rätt bestämda på att vi vill ha kattUNGAR som är runt 12-14 veckor. Visst, det finns ett överflöd av vuxna katter som behöver ett nytt bra hem, men vi känner att vi vill uppleva våra framtida familjemedlemmar hela vägen!

H. Thea

Alexej
0

Vet inte om någon har kattungar i den ålder nu? De flesta kattungar är redan några månader här men det finns många dräktiga kattmammor nu. Ni kan ju kolla lite i trådarna när någon berätta om en dräktig katt och sedan skrivar att ni gärna kan ta 2 kattungar:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Thea
0

Ja, jag tror också att det är svårt att hitta kattungar nu som är 12 veckor gamla. Det är ju inte riktigt "löpsäsong" under november/december. Flört Det är vi väl medvetna om! Men man kan ju ha tur….

Vi ska hålla utkik i trådar om dräktiga honor och anmäla intresse där mamma katt inte finns allt för långt bort.

H. Thea

Gronstedt
0

Kolla med Kusten här på forumet, det fanns små kissebarn i Lövgärdet. Lite långt bort, men transport kan nog ordnas.

Alexej
0

Kolla in Kustens kattunge under: Vi söker ett hem

Finns under #41

MaalinF
0

Det är ju roligt om man kan tänka sig kattungar som är lite äldre också :) Katter är underbara oavsett vilken ålder de är! Glad

Thea
0

Mealyn: GIVETVIS är katter underbara oavsett ålder! Det är också därför som katterna vi skaffar kommer att stanna hos oss livet ut! Flört Och vi hoppas att det blir länge, länge!!!

Men vi drömmer om att få uppleva "spädbarnsåret" även hos katterna vi skaffar. Att få följa dom hela vägen! Det har sin charm att vakna av 4 huggtänder och massa klor i fötterna mitt i natten, ihoprullade mattor (vilket iof sambons föräldrars katt fortfarande vid 12 års ålder håller på med….) och omkullvälta blomkrukor mm.

H. Thea

Fagddu
0

Skånekatten (Atiz) har ju precis tagit in en dräktig hona, där kan du ju boka ungar. Naquita fick precis också in en högdräktig hona där ni kan kolla kattungar. :)

Naquita
0

ja igår kväll fick vi in en HÖGDRÄKTIG hona, jag har inget emot att kattungar bokas tidigt och ni får följa dom under uppväxten:)

maila emma@kks.nu om det låter intressant. Kattungarna kommer vara vaccinerade och avmaskade vid leverans.

Thea
0

*puttar lite försiktigt*

H. Thea

Naquita
0

i min koloni finns en liten 3-4månader bäbis, och dess syskon är 7-8 månader. Kanske kan vara något?

Thea
0

Naquita: Vi har tyvärr ingen möjlighet att åka ca 50 mil enkel resa för att hämta kissar, även om de är i desperat behov av hem.

H. Thea

essut50
0

#20 Finns alltid någon som kan hämta katterna åt er. Så det är inga problem.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Thea
0

Men jag tycker inte att det är schysst att köra småkissar (bebisar) nästan 50 mil! Nej, det måste finnas bra hem mkt närmare dom. Måste vara bättre för alla, men ffa för kissarna.

Så även om det skulle vara praktist möjligt att få upp kissarna vill vi inte utsätta dom för den resan!

Usch, vad jag känner mig otacksam och hård! Rynkar på näsan

H. Thea

Jenna-Gun
0