Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1076 ggr
monsi
0

Läs värt! Bok tips

Margit Sandemos bok Vist katten har djur själ!

En bok om olika djur o upplevelser.

Brukar lättast hittas på bibliotekens ungdoms avdelnig.

Rekomederas att läsas av alla.

Den ger en liten tanke ställare.Glad

Obs! stav fel o bort tappade ord kan försvåra jackten på denna bok sorry!

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Alexej
0

tack för tipset, ska kolla på biblan:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jenna-Gun
0

Tack för boktipset.

Margit Sandemo är en bra författare.Har läst nästan allt hon skrivit

lilltasen
0

En bok som är rolig, upplyftande och sorgsen är:

Marley och jag: livet och kärleken med världens värsta hund, skriven av John Grogan.

monsi
0

Har hört om den om Marley och jag, ska vara jätte bra.

Har sett författaren på tv med sin nya hund,de fick lära sig träna hunden.

Har ett tips till en bok som heter Min Australiska vild häst av Lizzie Spender ( rätt stavat har boken framför mig)Oskyldig

Handlar mer om att följa sin dröm o göra något åt den än hästar.

Den är kanon bra fick den förra julen har läst den 4gg sen dess o då är en bok bra.

Trotts att jag inte kan stava o räkna, så älskar jag o läsa o läser mycket på olika språk utan problem.

Alexej
0

Monsi, här gäller var man har i hjärtat och mindre hur man kan stava;)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

majvi
0

Men går det att låna böcker av Margit Sandemo på biblioteket?Jag sökte på Uppsala kommun och där fanns det bara två böcker av henne. Det var på skolbibliotek och inte till allmän utlåning.

En annan bok som handlar om 2 hundar är pesthundarna av Richard Adams. Man blir ganska anti mot djurförsök när man läser den..

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

[LucyInTheSky]
0

Måste jag oxå kolla.. Har knarkat hennes böcker.. Isfolket, häxmästaren.. Även om min pojkvän kallar dom för tantsnusk så gillar jag hennes sätt att skriva.

Kusten
0

Vill tipsa om en bok jag själv blivit tipsad om, men ännu inte läst. Jag har den hemma och tänker ofta "bara jag fått gjort den och den grejen så ska jag krypa ner under täcket och i lugn och ro läsa"

Jag får lära mig att ta mig den tiden, tror jag. För bokens värld är som ingen annans.

Boken heter "Om katter" och är skriven av Doris Lessing, nobelpristagare 2007

På baksidan står det bland annat.."Doris Lessings långa och kärleksfulla förhållande till katter började redan när hon som liten blev bekant med de skygga, halvvilda varelserna som strök omkring på farmen i Afrika, där hon tillbringade sin barndom.. "

monsi
0

#6 jag hittade boken på skurups bibliotek.

Man kan beställa böcker kostadsfritt i mellan biblioteken, har själv gjort så många gånger.

Tyvärr gillar inte biblioteken Margit trotts att hon annars är en mycket populär föfattare.Skrikandes

Är det fler som har bra bok tipps?????Cool

Det är kul o kolla i affärer där de säljer gammla böcker eller lopisar.

Fins vist sidor på nätet där man kan hitta gammla böcker, har des värre inte haft tid att hitta dem, min vackra stavning underlättar inte heller sökandet hi hi!!!

Fins en mycket gammal ungdoms bok som heter Vargöga handlar om en schäfer o hans husse. Hunden påminner om en varg till utsende o sätt en mycket bra bok.

Fins även  vuxen böcker som är skrivna av en av svergis då mest kända häst tränare. kommer inte på vad han heter nu verksam 50-70-tal ungefär, har get ut flera böcker om livet med sina hästar jätte bra böcker.Skäms

Blir glad för flera bra tips om djurböcker framför allt, men även andra ricktigt bra sånna som man inte vill lägga i från sig, fören man är klar.

Mysigt att sätta sig i soffan med en varm kopp tea, ha hundarna trötta efter dagens ridtur brevid sig o läsa en bra bok, medan kroppen långsamt tinar upp från kylan utom hus.Glad

Förr hadde jag en katt runt nacken, o två i knät en iller vid fötterna som en mjuk fot värmare, en tax mellan katterna i knät och minst tre råtter som såv där det var platts för dem. Gick inte så bra att vända blad på den tiden hii!!

monsi
0

Flera bra bok tips tack!

Gärna lju böker från biblioteket.Skrattande

anebit
0

Tack för tipset.  Hittade den på adlibris.

Jag läser allt av Margit Sandemo.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9177109023

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

anebit
0

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jenna-Gun
0

#8 Den boken fick jag som talbok i julklapp.

Hawknestgrove
0

Söker du gamla böcker, så är http://www.antikvariat.se/

och http://www.bokraven.com/

bra tips! Inte dyra heller och snabba med leveranserna!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Gronstedt
0

#8: "Om katter" är både underbar och fruktansvärd, helt osentimental men med stor förståelse för katter. Fast det där med att kastrera var visst knappt uppfunnet "på den tiden", så många katter föddes bara för att dö.