Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1134 ggr
catfoot
0

Ambulans körde..

på en katt…två kvinnor blev vittne till hur ambulansen körde på en katt så den flög över bilen, ambulansen var inte ute i brådskande ärende, varken blåljus eller siren påslagen…Dom stannade inte ens för att se till katten, utan åkte vidare..nu stannade dessa två kvinnor, katten satt under en bil å skakade, men blev rädd å sprang iväg..Så ingen vet hur det hela slutade..Hoppas innerligt att den inte fick inre skador å fick ligga å dö därute i kylan…Detta hände i Hudiksvall..Skrämmande tycker jag..Å dom ska rädda liv..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

destiny
0
[Daisy-Moa-Elsa]
0

Man får ju hoppas kvinnorna anmälde det till ambulansenheten

catfoot
0

Tvivlar att dom gjorde det..Detta var skrivet på Insänt i HT…Å var bara underskrivet  med Djurvän…

OT/Snyggt ....

Leffe
0

Ambulansen kan vara på utryckning även om inte blåljus och siren är på. Lagen säger att blåljus och siren bara får användas när det är fara för liv och egendom. Det finns brådskande utryckningar även om det inte är fara för liv och egendom.

Lena
0

Som #4 skriver kan det ändå ha handlat om att rädda liv även om det inte var blåljus med i spelet. Det kan ha haft en patient i ambulansen t.ex. eller någon som låg svårt sjuk hemma och där varje sekund är en plåga. Då kan de inte stanna även om de skulle vilja. Vi ska nog inte dömma för hårt i just det här fallet.

Vi utsätter alltid våra katter för stora risker om vi låter dem vara utegående utan uppsikt i trafikerade områden. En abulandsutryckning är t.ex. en sådan risk.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

catfoot
0

Det må hända att ni har rätt..Men vad jag förstod av deras insändare hade ambulansen inte all bråttom, utan körde i sakta mak som den andra trafiken…Jag tänker på katten, hur som helst…

OT/Snyggt ....

Debattia
0

Kan man inte ringa deras arbetsgivare och påpeka sin åsikt??

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Bumbis
0

I vilket fall som helst är man skyldig att stanna! Liv som liv!

destiny
0

Ambulansföraren hade, som man alltid har, ett val. Körde dom utan blåljus och siren hade dom förmodligen inte alltför bråttom. Hade dom ägnat katten en minut, ringt efter hjälp om dom inte kunde stanna där själva t ex., kunde dom ju satt på både blåljus och sirener sen om dom ville för att ta igen den förlorade tiden. Men det var ju bara en katt…

Mina katter är innekatter.

Leffe
0

#9 Ambulanspersonalen får inte sätta på blåljus och siren utan tillstånd, men man kan ju ta kontakt med ambulansföretaget och påtala händelsen och fråga

Bumbis
0

Jag hade inte velat bli räddad av dessa ambulansförare om jag visste att de kört på en katt utan att stanna, då kan det kvitta!

Mitt liv är inte mer värt än kattens i mina ögon.

huskatt08
0

Tänker på den lille missen…undrar hur han mår om någon försökt att leta reda på han…om han behöver hjälp Gråter

Hawknestgrove
0

Ja hoppas han klarade sig. MEn antasgligen å gcik det väl tyvärr illa och han fick inre skador. Svår fråga det där……

MEn Dagens Ris i lokaltidningen tycker nog jag att de ska ha! Då får de en chans att fösvara sig!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankah
0

Sjutton heller!!!!    Skrikandes Meningen med sirenen och ljuset är ju att varna om att "här kommer någon som inte har tid att stanna"….har de inte den på så borde ju även de måsta skärpa sig! Jag håller med #11 - jag hade inte heller velat åka i en kattpåkörarambulans. Jag hade hellre dött hemma. Talar inte detta om empatistörd personal inom sjukvården så vet jag inte vad, dessa människor är ju helt jäkla opassande att jobba med vård!

catfoot
0

Skönt att fler delar min uppfattning om blåljus å siren …Är det inte därför dom har detta på bilarna, just för att uppmärksamma omgivningen om att här är det bråttom, akta er..

OT/Snyggt ....

Simson
0

Såg också insändaren i tidningen och tänkte stilla att jag nog kunde gissa mig till vem som körde. Skulle inte vilja åka med den personen i ambulans även om jag var dödssjuk. Skulle kräva byte av chaufför den gången.Gråter

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Ankie
0

ja skriv in under dagens ris. Undrar vad som hände med katten, stackarn. Men att de inte stannade, hur kunde de bara åka är för mig en gåta. Skulle de ha gjort så om det hade varit en männsika med….

catfoot
0

Min tanke är ju, om dom stannat om det vore en hund dom kört överObestämd….

OT/Snyggt ....

Ankie
0

läste den nu

ja vad säger man, tycker de borde kunna svara på varför de inte stannade när de har kört på ett djur

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#4 o 5 blåljus eller ej förstår jag att utryckande ambulanser har mer eller mindre bråttom givetvis men finner det oerhört konstigt att deras körsätt gör att de i detta fall kör på en katt.

Jag bor sen 13 år 100-150 från en ambulansenhet, jag möter deras utryckande ambulanser dagligen och häromkring finns många katter ute och tack och lov har de ambulansförarna här körvett iallafall, även när de har blåsljusen på.

Sidentass
0

usch så hemskt…stackars lilla missen, så chockad som den måste ha blivit..ber till stjärnorna att inget allvarligt hänt för den, och att den är inne i sitt hem nu…

monsi
0

Sånna som de förarna bryr sig inte om att de har kört på något djur.

De hande kanske stannat om det hade gällt en häst, för då hade de antagligen inte haft något val.

Häst = älg när det gäller krok.

Frågan är om de hade stannat ens för ett barn?

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad