Godmorgon/kväll v 8
God förmiddag!
Har suttit och fixat med min dator halva natten *suck* nu är den i alla fall formaterad och klar för den här gången. Hum, tur att jag hade sparat allt innan den rasade helt.
Ingen sol ute idag, men desto mer sol i hjärtat och sinnet.
Ha en bra dag alla
/Malin
Här är det lugnt och skönt. Jag är ensam hemma några timmar. Mamma har åkt till dagverksamheten för första gången. Jag somnade halv 4 i morse och vaknade vid 7-tiden. Så jag skall nog slappa några timmar. Det snöar och det är 2 grader kallt. Katterna har slagits igen. Skruttan såg en katt som liknade Puckot ute, då flög hon på henne . Puckot blev så rädd att hon kissade på sig. Dom fick sitta i varsitt rum 5 minuter, sedan var allt bra igen tills nästa gång.
Halvmulet -17*.
Här ska städas garderober i dag. Inte alltför kul.
Katterna sover, så de är lugnt.
Ha en bra dag
Godförmiddag. Vaknade vid 9-tiden, har fortfarande ont i huvudet och är förkyld. Får ringa åtebud till tandis som jag skulle vara hos imorgon..suck..Är ensam hemma med katterna, min "gubbe" är på sin franska kurs på måndagar i Huddinge.
Solen skiner här ute, men det ser kallt ut. Milou ville gå ut på balkongen men när man öppnar dörren så vill hon inte ut alls.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Men så trist Mymlan med en krånglande dator..hoppas att allt är i sin ordning nu, vet allt hur man mår då maskinen krånglar!
Har lagt bort mina glasögon..dom har varit borta i snart tre veckor nu..man letar..söker o letar igen överallt, o även på golv ifall att katter skulle ha petat ner dom..det är vid tv-tittande och i mörker ute som man behöver dom…
Dom pälsklädda har beordrat mej att ta bussen till lidl för att proviantera till dom..sportlov här, skönt värre att slippa gå upp varje morgon innan sonen ska till skolan:-)

godkväll, dan har vart ok, fasst knappt några gäster på hotellet så stämningen där är dyster,,, pratade med en väninna nyss som blev påkört av en rattfull lastbil för flera år sen, hon har whipplasch, ryggbesvär och nu har en nackkota rasat för henne, landstinget vill inte betala den operation utomland som kan rädda henne, nu har hon försökt få hjälp med en tvättmaskin i ett par år (ensam med tre barn) men alla nekar henne, hon ligger 240 kr över normen säger de,,, jises, mina problem försvinner ju,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Nu är det riktigt vinter blivit här också, det är -11,4* nu, men inte så mycket snö. Tänker på er i norr, hur kallt har ni
Ser på animail planet 65 katter i en enrumslägenhet
. Lite att bita i för räddningskillarna.
#7. Så avundsjuk jag blir, jag vill med ha den kanalen, dottern har den och jag brukar få titta lite när jag är hos henne och hälsar på.
65 katter i en enrummare, det låter som liiiiite mycket :(
Då ligger jag verkligen i lä med mina tre. Fast jag tycker gränsen verkligen är nåd hos mig.
//Pia

#8 Visst är det tråkigt när man inte har några bra kanaler? I vår förra lägenhet hade vi National Geographic, Discovery och Viasat Nature. NÄr vi flyttade in har hade vi Animal Planet men de tog bort den efter två-tre månader. Supertråkigt.
#9 Jag tycker att gränsen är nådd med mina två. Fast mest för att primadonnan Monster blir så deprimerad när det dyker upp nya katter här, när vi tog in Grendizer så sov han inte avslappnat på två månader. :/
Jösses, har fått reda på vad jag kommer få från a-kassan denna månad. Suck. Givetvis är det studielånet som struar till det och jag kommer ligga minus. Tur är väl ändå att min bror får dubbla löner så jag får låna av honom. Ska se om inte han kan betala csn denna månad så får han lite då och då för då kommer det lösa sig. Jag vill ju gärna ha så jag kan köpa lite mat. Tur är att jag köpte en stor säck mat till katterna förra månaden så de har ju, fattas bara blötmaten och kattsanden är ju billig.
//Pia
Här är det som vanligt -18.5*.
Suck! man blir så trött på kylan. Vaknade med huvudvärk så det blir ingen rolig dag.
Har en liten helsvart kisse som matfriar. Han har legat vid fotändan på min säng hela natten. Svårt ta foto på honom så man kunde ta reda på vem som äger den.

Idag har vi bara -3*, är han så tam att han ligger i din säng. Så söt han är den matfriarn
God förmiddag!
Vaknade imorse av mobilsamtal, dottern är på väg hem från Sthlm storgråtandes!
Hennes pojkvän slutade helt plötsligt att tala med henne idag och ville att hon skulle åka hem med buller och bång. Det var meningen att hon skulle komma hem på söndag. Hon är så himla ledsen och sa hela tiden… "mamma jag är fel, jag duger inte åt honom". Så maktlös jag känner mig så långt ifrån. Biljett är fixad och hon kommer hem vid 14.30. Idag skulle de fira 7 månader och gå ut och äta China-mat. Usch, så svårt det är med kärlek när man 16 och halvt år!
Ska försöka att fixa i ordning här hemma och ta hand om dottern när hon kommer hem, livet är som en berg och dalbana!
Ha en bra dag alla
/Malin
Jaa han är det, hur tam som helst.
Man kan klia och klappa honom
som man vill..
Så vi måste få reda på
vem som äger kissen.

#11 csn är de värsta jag vet, sla aldrig plugga mer, de tar 1200 i månaden för mig, förra året var det ännu mer, de är galna.
#14 märklig pojkvänn hon hadde, slutat prata, fy för fega killar som inte kan säga vad som är fel, stackars din dotter, måsste va fruktansvärt, blir ju än värre om han vägrar prata, du får pyzzla om henne,,,
Har börgat fråga runt efter tvättmaskin i dag hoppas det blir napp, rullstolsbundna människor kan faktiskt inte springa i en källare och tvätta,,,,
godkväll
#16 Ja jag betalar 1600 per kvartal nu. ånet har sjunkit till 84.000 vilket är en tröst. Kändes som om det länge gick på +-0
//Pia
Ja Csn är segt.
Jag pluggade 1984-88. Hade en skaplig skult till dem.
När jag misste synen och inte kunde jobba mer så avskrevs lånet som tur var.
Godkväll. Har tittat på TV en stund och stickat igen. Är ensam hemma med katterna, nåja ensam är jag inte har en "skuggfigur" som är bakom mig hela tiden. När jag tittar bakåt så är den där.
"skuggfigur"????????
Åh har du någon som övervakar dig essut?
//Pia

Skuggfigur??
Maria
#20# Har Ingrid flyttat till dig nu?? Själv har jag bara 3 skuggfigurer kvar. Men jag tror jag vet vem dom är.

Håller med de andra; skuggfigur?
Är det ljuset från datorn som kastar skuggor på väggarna? :)

#14 Men usch så jobbigt för såväl din dotter som för dej..hoppas verkligen att din dotter kommer att klara av detta så småningom…tar säkert sin tid, men det viktiga är ju att hon inte anklagar sig själv och tappar sin egen känsla..tror säkert att du kommer att vara oerhört viktig för henne i det här läget..
Kallt..har vi fått här..gillar jag inte! Missarna är mest inne på dagarna..precis som jag vill ha det..har inte haft min vanliga tid vid datorn nu, eftersom sonen har sportlov vilket innebär att han och jag delar på den här platsen
God kväll :)
Har varit på bio med 2 av mina barn. Vi såg "i taket lyser stjärnorna", den var rysligt bra. Många näsdukar gick det åt. Blev bjuden av barnen så det känns som lyx. Sist när jag var på bio såg jag Titanic, så det var lääääänge sedan.
Suss gott alla
/M

#27 Vad skönt att dagen slutade så bra :)
Hoppas din dotter mår lite bättre nu :)
Dottern gråter och jag försöker att trösta, men hon är just nu väldigt tröstlös! Ingenting hjälper och till slut vet jag inte vad jag ska säga, behöver mest finnas där för henne, hålla om och trösta!
Svårt med den första kärleken och det gör ont när det inte är bra… stackars henne! 
"25# Det är andar som håller till här, brukar se dom ibland.
"21 Det är mina "andar" som håller på igen..Dom finns även på jobbet.
#24 Nä det är inte Ingrid, tror att det är mitt ex det är hans dödsdag på söndag..
Här är det -10* i dag. Mulet och trist.
Ska till tandis i em. Inte kul vare sej för mej eller plånboken

#29 Hoppas att hon blir bättre med tiden. Hon har ju rätt att vara ledsen ett tag, det är normalt att sörja. Men förhoppningsvis blir hon starkare av det i slutet.
#32 Tandläkaren är aldrig roligt. Hoppas det går bra. :)
Sitter och halvsover.
Är så himla trött.
Får nog gå i säng.
Ses i morrn

Godmorgon! har vart duktig och sorterat papper nu på morgonen, har en heldel annat att ta itu med i kväll, om jag bara kunde stå emot min länktan att slå på datorn direkt jag kom hem så hadde jag fått det gjort snabbt,
ska ha igång min skrivare har jag bestämmt mig för,, senast på söndag,,, Fich papper från F kassa i går, de ska ha in ny ansökan om vårdbidraget,,, usch vad nervöst, blir jag av med det så rasar allt,,,, men hon har ju samma diagnoser dottern så jag hoppas att jag får behålla något i allafall, har gjort en lista på folk som jag ska be skriva intyg,,, men jag får ju inte ringa från jobbet!!!! ghaa!!! och när jag kommer hem jobbar inte de,,,, grunnar på om jag måsste ta ledigt en dag för att ringa alla men då måsste jag ju veta att de kan prata,,,,, dilemma,,
hoppas dan går fort så jag sitter här med en kopp kaffe ijen,
Ha en bra dag alla!!!
Här är det solsken o -23*
Ingen höjdare precis
Har inga planer för dagen.
Blir väl sittande här och häcka.
Ha en bra dag
Putt
Här har vi -5 och det räcker *hutter* är ingen vintermänniska, i alla fall inte utan snö!
-23 Jenna… jösses så kallt, jag skulle inte gå utanför dörren :)
Jenna…Tur att man inte bor i Norrland skulle inte gå ut när det är så kallt.
Har varit inne hela veckan nu för jag är förkyld och har huvudvärk fortfarande, hoppas det går över tills på tisdag då jag ska börja jobba igen..
Katterna slåss vem som ska ligga i kattburen, har fösökt att den ena ska ligga i tältet från Ikea..Men Näää dom ska ha samma bur hela tiden…suck..Det är Pontus som vinner så han är väl frisk nu
.
Har en liten hörna på soffan där jag sitter och stickar mina kattungar, ibland är den platsen upptagen för Pontus ska sova där. Men idag har jag fått sitta där halva dan så jag har hunnit fixa några kattungar som ska till Pia sen..
Gör jag inte heller om jag inte måste. Men nu räcker det med kyla för resten av året. Viull ha VÅR nu
Sitter här och tänker fram och åter på alla människor härinne. Alla som är kattgalna och vill katterna det allra bästa.
Så glad jag är att jag har hittat hit, här känner jag mig hemma!
Malin
#41 Vad bra att du känner dig hemma här. Visst är alla här kattgalna.
Nu ska jag lägga mig, känner mig så trött att mina ögon faller ihop snart.
Godnatt..
Uppe med tuppen och fixar och grejar här hemma. Nu är det snart dags för kaffe i alla fall :)
Dottern är i Sthlm igen och kommer nog hem i morgon eller på söndag, pojkvännen följer nog med och ska vara här i en vecka.
Tittar på kameran och på solen ute, borde ta en promenad, men det är kallt ute *burr*
Ha en bra dag alla
Här är det snöfall -10*.
Man får glädjas åt att det är helg. Huset behöver en sanering. Få se om det blir gjort:(
Ha en fin helg alla.
Kram
Nu har jag vaknat. Skönt att få sova fast man har hört "min gubbe" skrika på katterna inatt. Dom slogs om Pontus kattbur igen, kanske bäst att ta upp Milous bur från källaren och sätta ner tältet. Det är sista gången jag köper några mer bäddar/tält till dom..
Solen skiner här och det ser varmt ut.

#43 Samma dotter och samma pojkvän?
Här är jag tilbaka på jobbet efter influensa. Inte direkt på hugget men vad ska man göra? :)
Här har det snöat en väldig massa, och jag gillar snö så det är bra. :)
Nu är det snart dags att sova. Har fått feber och mår allmänt dåligt. Skall till apoteket i morgon och hämta sömntabletter. Då borde jag nästan få sova. Idag var det 4 grader kallt och jag vägrade gå ut. Katterna har fått mera mat så dom klarar natten utan att väcka mig.
#47 Är det din tur att bli sjuk? Hoppas sömntabletterna hjälper dig.
Har ätit värktabletterna från London för huvudvärken, den försvann på en gång..Måste be min son köpa fler när han åker till London..
Har suttit hela kvällen och fixat nya kattungar, så nu är 10 klara som ska iväg till Pia igen..Ville fixa dom den här veckan för sen ska jag börja jobba igen och är bara ledig några dagar emellanåt, min nästa långledighet är först i april..
Så nu ska jag försöka sova och hoppas att inte katterna bråkar igen. Nu har dom varsin kattbur att sova i..
Här är det mulet och -5* det är en bra temp. Tycker vi o katterna.
Ska fixa tvätten i dag.
Annars vet jag inte .
Gubben ska städa.
#46. Ja, samma dotter och samma pojkvän :) upp och ner och fram och tillbaka hela tiden. Nu kommer de hem till oss ikväll och ska vara här i en vecka :). Hoppas att de är sams, annars blir jag olycklig! Man vill ju att barnen ska ha det bra :)
Snoret rinner idag och ögonen rinner som vattenfall, förkylning på gång här tror jag!
Somnade i fåtöljen inatt och vaknade med ont i nacken :( Shimena hade dessutom vält ut all kattmynta så det låg över hela golvet :) han tänka mig att hon har haft eget party :) knarkarkatten 
Måste ta tag i livet utanför dörrarna också, urk, måste man vara social och umgås och dricka kaffe? Nä va… vill snyta mig och gå och sova igen (det är en sån där dag) usch
Ha en bra dag alla :)
/Malin
Busiga mymlan. Ibland känns det bättre att sitta här frmaför datorn med sitt kaffe och ungås med likasinnade:) det bästa är ju att man kan se ut hur som helst, kan lika gärna sitta i pyjamasen och ingen bryr sig:)
//Pia
#51. Sitter här i pyjamas kan jag meddela
med kaffe bredvid.
Ja, med likasinnade känner man sig hemma :)

#50 Ska hålla tummarna för att det turbulenta förhållandet är lugnt den här helgen iaf. :)
Själv sitter jag här i pyjamas med en colaburk… 
Det är skönt att ingen kan se en när man sitter framför datorn iaf… :)
Ha ha mysbyxor och ska snart hämta mitt kaffe;)
//Pia
Den gångna veckan har varit tuff då jag haft det kanonintensivt på mitt arbete. Skönt när helgen kommer. Men jag känner mig ganska lat just nu och inte alls särskilt produktiv.
Håller med er andra - det är bra att man kan vara klädd hur man vill när man sitter framför datorn. :) hade varit jobbigt om varit tvungen att klä upp sig innan man loggade in.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

har inte kunnat komma in här på hela dan, vart en jobbig dag, kastat ut min bror för han bröt avtalet vi hadde gjort upp på akutpsyket, han har söpit och struntat i sin hund, han fick ta sina viktigaste saker och lämna nyklen, hunden vägrade han desvärre att lämna, meningen är att han ska lämna hunden till min andre bror, hoppas han gör det,,,
som ni hör så är det en skitdag,
#56. Skickar en stor kram och hoppas att din bror lämnar över hunden till din andra bror. Sköt om dig och var rädd om dig!
Trösta dej med att det tyvärr finns fler som har bröder eller släkt som har problem.
Du är alltså inte ensam.
Bry dej om dej själv.

#57 #58 tack,,, tänker messt på hunden,, han var så lessen,,, förstod att jag var arg pga honom,,,,,,,, han har legat i min säng hela dan och vart ledssen, sen när husse äntligen kom så var nått ännumer galet,,,,, brorsan har väll nån suparkompis han kan va hoss ,,, men hunden,,,,
Jaa det värsta som finns är när djur mår dåligt. De kan ju inte hjälpa att folk är dumma. De kan inte heller veta varför.
Stackars hund, man blir så ledsen när man ser fyllon med hund ute.
Ikväll har det hänt saker här, Milou har efter 2,5 år hoppat upp i mitt knä, fast hon var bara där i en minut. Man blir så glad för det minsta.
Milou är ju husses katt, hon ligger gärna i hans knä när han sitter framför datorn, men mig har hon inte bytt sig om alls.
Nu sitter jag här med ett tänt ljus för idag är det 15 år sen min fd man, mitt barns pappa dog. Han tog livet av sig tyvärr
Säger Godnatt för det är nog dax att sova tror jag..Katterna sover redan någonstans, det är så tyst här.

#62 ingen kul dag då,,, kram på dig
morgon sovit skitdåligt ,,,
Snön faller i förfärliga mängder, usch vi har nog medden varan.
Det är -6* .
Det blir en lat dag i dag.
Känns som en förkylning på gång. Bäst att mota "olle i grind"
Echinacea vara annan timme.
putt
Hu, riktigt ruggig vinter i Stockholm idag! Men det var rätt kul i morse när en kråka hade satt sig på skorstenen för att värma sig, och kraxade för full hals. Jag bor i lägenhet men högst upp i huset och ur öppna spisen kom ett mystiskt kraxande ljud som spred sig i lägenheten. Jag hade två MYCKET förvirrade katter som rusade runt och letade efter en kråka som lät som om den var inne i lägenheten
.
Själv har jag nackspärr och får inte mycket gjort…
Äsch, jag råkade få samma inlägg två gånger… Tog bort texten i det andra men får inte bort själva inlägget…