Längtar efter kattungar!
Jag är före detta kattuppfödare (birma), men har nu inga raskatter utan bara en liten högt älskad kisse som jag hittade i skogen i höstas (http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=417e8e71-e264-4b84-9fe9-f2fce9e19ec2)
Nu är det så att djurungar är något av det bästa jag vet (vuxna också så klart, men själva uppfödandet fascinerar mig något oerhört) och jag längtar efter kattungar! Mina barn har heller inte fått uppleva detta (men däremot valpar och massor av andra djur-ungar!) då jag födde upp katter innan de föddes.
Det är dock självklart för mig att inte bidra till fler huskatter i vårt land, så för en vecka sedan kastrerades vår älskade Mysan. Däremot är vi sugna på en kisse till i huset, så jag vill tala om att vi finns här, redo att nästan när som helst ta hand om en dräktig kisse. Även om hon är oönskad där hon befiinner sig just nu så längtar vi efter henne! Självklart får mammakissen bo hos oss även fortsättningsvis om det fungerar med vår Mysan (som hittills inte haft några problem med att umgås med andra katter). Lika självklart försäkras hon så fort hon sätter tassen i vårt hus (jag är själv ombud för Agria och försäkringsfreak
) och kastreras och ID-märks så snart ungarna blivit stora nog.
I vårt hus finns tre mycket djurvana barn och kattvana hundar, så tyvärr fungerar det nog inte med en kisse som inte är i alla fall hyfsat social. Övervåningen är dock hundfri zon, så det brukar inte vara något problem för de hund-ovana katter vi har haft genom åren.
Var bor du? Tänker du också behålla ungarna?
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Finns det inte ett katthem i närheten där du bor? Just nu kanske det inte finns så många dräktiga honor men det kommer snart att behövas stödfamiljer för dessa. då får du en chans att stilla kattungesjukan och samtidigt hjälpa till :-)
Lycka till

toppen!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
vart bor du?
framåt våren har jag och alla andra katthem alltid stort behov av stödhem till dräktiga honor, senast för 3 dagar sedan placerades en HÖGDRÄKTIG hona i ett stödhem och hon ska föda vilken dag som helst. Så de börjar dyka upp..
Östergötland/Linköping
Det har ju inte börjat så riktigt än med dräktiga katter. Fast Naquita i Ronneby fick in en högdräktig hona förra veckan. Vet inte om hon kan transporteras.
Jag tycker det är en bra tanke att låter barn upplever hela förloppet med en dräktig katthona. En kattungefödsel är underbar och lärorik.
Kolla också på KKS hemsidan.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jag blir alltid glad när någon efterlyser kissar istället för tvärtom - ni ser ju ut att ha det jättetrevligt hemma hos er! 
Jag bor 3,5 mil söder om Linköping, men kan mycket väl tänka mig att åka en bit för att hämta en kisse!
Nej, jag tänker inte behålla ungarna (det finns en husse i huset också, och hans uppgift är att hålla igen så att huset inte blir överfullt. Han sköter den uppgiften nitiskt
). Men jag är helt övertygad om att kunna placera ut dem via mitt kontaktnät. Mysans syster och mamma flyttade till grannen i höstas och sommaren för 1,5 år sedan räddade jag våra två dräktiga stallkatter som skulle skjutas… De ungarna sålde jag också utan några problem till bra hem.
Jag föder upp kaniner, så en väldig massa barnfamiljer är här varje sommar för att köpa kanin. De i sin tur har både vänner och släktingar! Min hemsida har dessutom ca 3000 besökare i månaden, djurälskande människor, så det brukar inte vara några problem!
En bild till på hur trevligt vi har det hemma
.