Kastreringfond!?
Just nu skulle jag önska att jag hade lite mer tid och energi. Då skulle jag dra igång en kastreringsfond där man kunde söka bidrag för kastrering. Känner starkt att det är där vi måste lägga vårt krut för att komma någon vart i hittekattsarbetet.
Tänker på alla dessa situationer med kattkolonier, kattägare där det gått över styr etc.
Men hur får man igång en sådan fond utan att ta kål på sig själv?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Vilka är mest akuta ? Måste bli svårt välja. Vilka kriterier ska man gå efter ? Skulle det gälla lika för katthem och privatpersoner?
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Jag har faktiskt länge funderat på att öppna ett kastreringskonto i mitt namn, precis som kattassen öppnat resekontot.
Vet bara inte om man får göra så?
Vad tror ni?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Annars finns ju Billy…

vore nog bra, men som debattia säger lurigt att välja vem man ska ge bidrag,
jag skulle järna hjälpa de som är skitfattiga men ändå djurvänner, men inte de som bara är snåla fasst de har pengar… men för katternas skull bör ju alal kastreras men jag tänker hur jag själv om jag skulle bidra ekonomiskt skule tänka,, men hålller man sig till kolonier och där allt gått totalt övertyr så är det väll lättare,,
#0 ja man måsste ju känna att man har tid och ork om det dras igång ,och sen tänka på att man bara är en människa och inte börgar känna det som ett personligt misslyckande om man inte kan hjälpa alla som ansöker,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#3 Ja det är sant. Vi borde får mera fart på Billyfonden. Kan man göra det på något sätt så att man öronmärker pengar till kastrering.
Min tanke är en fond som renodlat är till för kastrering. I första hand till kattkolonier för att hejda förloppet. Katthemmen har ju sina egna konton där man kan sätta in pengar om man vill stödja deras arbeten med olika katter/kolonier. Men sedan finns ju dessa katter som privatpersoner försöker hjälpa. Alltså katter som inte har någon ägare eller ägare som inte tar sitt ansvar och låter det bli kolonier mer eller mindre. Jag tänker inte i första hand på privatpersoner med enstaka katter utan de som har massor av katter som de inte anser är deras ansvar.
Man får naturligtvis stöta och blöta hur vilkoren ska se ut för en sådan eventuell fond. Men jag menar som sagt i första hand dessa kolonier som finns landet över.
#2 Det är ett visst regelverk runt en fond. Frågan är om vi skulle kunna utveckla Billyfonden eller om det blir tydligare om det är en särskild fond med ett syfte - kastrering?
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Skulle då först och främst satsa på kollonier så att vi får slut på så många kollonier som möjligt.
Drömmen vore ju att kunna hjälpa alla katter att bli kastrerade men tyvärr kommer det inte att finnas inte pengar till det.
Men fiinns inte det redan en kastreringsgrupp? Eller är den mer koncentrerad till Sthlm området?

Det är nog bara i Sthlm. Stockholms kastreringsgrupp
Det finns ju redan en fond, Billy hittekatt. Det som behövs är väl att dom får mer pengar.Eller vänder sig Billy hittekatt mer till privatpersoner och det skulle vara en annan fond för kolonier och där det går överstyr?
Det finns en hel del övergivna katter som söker sig till gårdar för att få värme och mat och det vore väldigt bra om man kunde hjälpa så fort som möjligt med att se till att de kastreras innan de blir alldeles för många.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
#9 Billyhittekattsfond har ju en lite bredare inriktning än just kastrering. Vad jag är ute efter är en hårdsatsning på enbart kastrering och då framförallt att man koncentrerar sig på de riktiga riskabla situationerna i första hand, som kattkolonier och liknade. Det är lättare och blir effektivare tror jag. Fonden ska då även ha ett namn där ordet kastrering ingår så att det blir kristallklart vad dess syfte är. Att medverka till utvecklandet av TNR skulle också ingå i fondens ansvarområde.
//Lena
skulle vi inte kunna ge ett litet bidrag alla här till Billy fonden och märka pengarna att det gäller endast till dessa okastrerade kolonikatter som finns
.
En stackars femtilapp kan vi väl skicka in tillsammans med alla våra andra räkningar. ?? eller 20 kr de månader som vi känner att vi inte kan undvara en krona.
Bara en tanke från mej
#11 Det är en mycket bra tanke du har. Om vi nu vill att pengarna ska gå till kastrering måste vi få klart med Billyfonden att det går att öronmärka pengarna för just det ändamålet.
#7 Vad tror du Imasy är det möjligt? Antar att ni behöver ta upp det på ett styrelsemöte.
Nu närmare sig ju våren med allt vad det innebär. Då skulle det vara bra att få igång en riktad insamling.
//Lena
Jag har nu mailat till Billyhittekattsfond. Förhoppningsvis kan vi hitta en form där vi driver detta tillsammans. Tiden hastar ju som det känns med våren i antågande med högsäsong vad gäller "produktionen" av nya kattungar.
//Lena
Jag personligen är lite tveksamt till Billyfonden. Absolut inte för att jag tycker de gör fel eller något. Bara för att den inte "tillhör" Hittekatter.ifokus. Hade hade gärna velat ha en fond som är kopplad till sajten.
Annars vet jag att Billyfonden gör ett jättebra arbete!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag tycker att det ska vara kastrering och ID-märkning med tanke på att det kan finnas flera katter som liknar varann i en koloni. När det gäller TNR ska ju katterna släppas tillbaks och ibland kommer det tillbaks katter som tidigare har tillhört kolonin.Det kan vara svårt att se vilka svarta katter som har kastrerats och vilka som inte har det
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Lena när ni har bestämt vilken fond det ska bli. Lägg här konto nr, att det är lätt att sätta pengar på. Jag tror att det är många som vill hjälpa till med minst 50 kr
Lite hänger väl på att billyonden är för privatpersoner som tagit in en katt och behöer hjälp med veterinärskostnade och sånt. den gäller väl inte som det är nu typ tnr projekt.
//Pia
Vad sägs om vi skulle jobba för att få igenom en dag om året ,då man kunde gå till veterinären och kastrera katterna gratis !
Har hört det förekommer i Danmark.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Såna bra ideér som kläcks här.
Hittekatter.ifokus Kastreringsfond 
Jag var in och tittade på kattakuten i skyllbergs hemsida.Det fanns inte mycket information där men det stod nåt om time-out i gästboken. Har inte de hjälpt folk med kastreringar, det kanske har gällt hittekatter.Jag har för mig att jg har läst något om det tidigare.
Katthemmen har väldigt mycket att göra ,men visst kunde det vara skönt att göra nåt förebyggande också. Tänk om varje katthem kunde ha en fond med pengar till kastrering, då kunde alla hittekatter som ställs i kö till hemmet kastreras och det slipper födas fler katter medan de väntar.Men det krävs mer tid, mer pengar och fler engagerade människor.
Det stämmer ju även att vi inte enbart håller oss till kastreringar, utan även till akut veterinärvård.
Nu har vi ju aldrig några pengar, så vi har ju inte kunnat ge så mycket som vi önskade.
Vi har ju funderat på att göra så att man kan söka pengar till ett koloniprojekt, men vi har inte arbetat fram ännu hur det skulle gå till rent praktiskt. Men det är ju återigen, inga pengar.
Dessutom, så är ju en hemlös som travar in på min gård lika hemlös som den i kolonin alla ska ju ändå kastreras.
putt
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#20 Jag tror det bästa vore en fristående fond som bara ägnar sig åt kasteringsbiten och jobbar stenhårt med detta för att få fart på det riktigt ordentligt. Katthemmen har så fullt upp med den egna verksamheten att det blir svårt för dem att hinna med att ge järnet i detta. De flesta jobbar så gott de kan med den förebyggande delen, men sedan måste ju katterna ha sitt. Tror även att det kan vara lättare att få ihop medel om man har ett tydligt syfte och en bra marknadsföring, vilket skulle bli enklare om man renodlat siktade på en sak - i det här fallet kastering.
#21 Att jag skrev kolonier i första hand beror på att det där brinner i knutarna extra mycket. Ju fler katter som samlas ju snabbare går det med förökningstakten. Därför är det viktigt att dessa prioriteras.
Det största problemet är att få tid till det. Har själv inte den möjligheten tråkigt nog. Önskar att jag hade haft det…. Men vi får fortsätta att spåna så kanske vi kommer på något.
Stockholms Kattkasteringsgrupp har ju gjort en hel del mycket framgångsrika satsningar. Är dock lite osäker på om de fortfarande är aktiva. Någon som vet?
//Lena
Det går inte att på något vis få veterinärer involverade i detta projekt?
Hade jag varit veterinär själv så hade jag inte haft nåt emot av att kastrera gratis tex en dag.
Ja , men jag håller med lite här för Billyfondens fördel. Den går väl att omstrukturera, så att en del pengar öronmärks? Jag ger ju en liten slant varje månad dit, liksväl som en likadan slant går till lilla Huskattens konto.
När det gäller Billyfonden, så är den ju redan klar och ska man ha massa olika ställen att fördela pengar på, så blir det väldans"rotete".
Så om Imasy och sofia, som står för Billyfondens arbete kan ta och ha en direkt avdelning bra för kastreringar, vorde det nog enklast.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag tycker det låter som en bra idé med en Hittekatter iFokus fond. Vilka regler gäller kring fonder?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Engla, tyvärr så är det en massa extra organistaion runt sånt, som äter tid och pengar.

#27 Vad synd. För jag tycker Lenas idé är så bra.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
#24 Stockholm Kattkastreringsgrupp har ju haft samarbete med en veterinär. Man kan väl inte räkna med att de arbetar helt gratis men med viss subvention skulle det väl kunna gå. De verkade dock lokalt i Stockholm, men det här skulle vara något som sträckte sig över hela landet och då måste det vara en massa veterinärer involverade.
#25 Det finns fördelar och nackdelar med allt naturligtvis. Om man ska öppna en helt ny fond kommer det ta tid och innebära en massa arbete. Frågan är vem/vilka som har den tiden. På det sättet vore det en fördel att styra över det hela till Billyfonden. Men sedan måste ju den föreningen säga sitt också naturligtvis. Går detta i deras linje och har man tid och ork? Sedan gäller det att få snurr på det hela så att massor av människor uppmärksammar den och sätter in medel.
Ja som alltid är det en massa att fundera på. Men om ni tänker vilket enormt arbete som läggs ned för att rädda hemlösa katter så vore det här ett bra komplement som på sikt kunde göra skillnad.
//Lena
Ja det enklaste och billigaste, som inte kostar något, utan tvärtom, är att en person öppnar ett esparkonto. Lite ränta dessutom. Märkvärdigare behöver det inte vara. Men Att nytttja Billyfonden är ju också jättebra, för då kan ju även den få lite extra publicitet.

Vilken otroligt bra idé Lena! :) jag personligen vill att mina pengar ska gå endast till kastrering och inget annat (möjligtvis vaccination iofs :P ) och en speciell fond med det som syfte skulle kännas bra, för då vet jag med 100% säkerhet vad jag lägger pengar på.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Ja öronmärker man sina pengar, så är det ju perfekt.
Jag skulle absolut lägga pengar här :) utan tvekan!
Jaha, hur har det gått här då? Detta får inte rinna ut i sanden. Jag har, efter koll med banken, möjlighet att öppna ett Esparkonto till. Så finns det ingen, som känner för det, så kan jag ställa upp. Alltså, ni som har Swedbank, ni får ha TVÅ esparkonton knutna till er. Bara så ni vet.
Lämnar senaste banknytt här inne på det kontot varje vecka om ni så vill. Puma vet hur jag brukar göra med KKs kontot.
Alla kan ju söka pengar till kastreringar hos Billy. Oavsett om katten redan är omhändertagen eller lever i en koloni ;)
Men som jag redan har sagt tidigare har aldrig några pengar.
Vet inte hur ni tänkt lägga upp det, men vi ger iaf inga pengar förräns det kan styrkas med kvitto.
När vi startade Billy så pratade jag ganska mycket han som har hand om det på skatteverket, det finns inget som heter fond längre om man vill vara seriös. Fonderna funakde inte som de skulle pga av oseriösa folk. Vet inte hur ni tänker ni ska starta men vi på Billy ger ju för och främst till kastreringar. Allt har funkat hittills med kvitton osv. Vi har ju en akutkassa men till den kommer endast åemgar för det vi sålt. Annars har alla pengar gått till kastreringar.
När vi haft flera ansökningar samtidigt så har alltid kastreringarna gått först…

En jättebra idé! Har själv funderat i de banorna :) Det är absolut där krutet skall läggas.
problemet är ju lite att man vill ge pengar direkt till en katt som skrevs om här på Hittekatter.
Vet inte hur många ansökningar ni får från andra sajter eller folk som inte är medlem på Hittekatter?
Borde inte spelar någon roll men det gör det för mig. Jag skulle gärna ge pengar till Billyfonden om pengarna går tillbaka till en katt på Hittekatter. Så känner jag.
Vi ger ju pengar till alla som söker som är berättigade till det.
Favoriserar vi medlemmar på hittekatter blir det ju fel. Men om man vill ge medlem X pengar till just dennes hittekatt så kan man inte då ge pengar direkt till denne?
för oss blir det ju lite svårt att öronmärka pengar som redan är öronmärkta till ett syfte, dvs kastreringar ;)
#36 Jasså det visste jag inte att fonder har upphört som begrepp. Det finns ju fortfarande massor av fonder men de kanske lever kvar sedan gamalt. Oftast är det pengar som testamenterats för ett speciellt ändamål, större belopp/egendomar där räntan/avkastningen delas ut till det avsedda ändamålet. Ibland kan även privatpersoner lämna bidrag.
Hur som haver min tanke med det hela är att ha något som verkar över hela landet och har ett namn som tydligt talar om att syftet är just kastrering. Tydliga kriterier om hur pengarna fördelas. Och sedan marknadsförening över land och rike. Någon koppling till Hittekatter iFokus hade varit önskvärt. Att vi har ett samarbete.
Det är ju bra att Billyföreningen blivit så renoldat inriktad på kastreringar, då stämmer ju syftet i alla fall.
#34 Hur blir det om du öppnar ett esparkonto? Tänkte på om det räknas som dina egna medel i samband med deklation etc.?
#40 Frågan är om det går att öronmärka pengar som man sätter in på Billyföreningen till speciella objekt? Alltså att jag som ev. insättare öronmärker vad för katt/katters kastrering jag vill att min insättning ska gå till. Så kan man ju göra ibland hos vissa föreningar.
//Lena
Allt hur pengar fördelas i billy står ju i stadgarna. För att det ens ska gå att öronmärka pengar till ett projekt måste det ju finnas förutsättningar att den som söker pengarna verkligen söker dem, och uppfyller kraven.
Vad händer då om den som ska ha pengarna missköter det hela?

Jag förstår att det är mycket att hålla reda på hur man kan göra, att man inte får problem själv. Men annars är det en bra ide, att man hade ett konto som man kunde ge till dom som behöver
#42 Men det går ju inte att missköta när pengarna utbetals efteråt mot kvitto?
Varför inte göra något liknande som på KKS? Med öronmärkta pengar? Antigen till speciella katter eller kastreringar eller typ Marias kattkoloni?
#45 Precis det var så jag också tänkte. Det måste finnas vägar att lösa det hela på.
Man kan också betala ut till en speciell veterinär. Vissa föreningar gör så att de lämnar ett bidrag till kastrering via en rekvisition. Då dras bidraget av i samband med kastreringen och kattägaren betalar bara det som inte täcks av bidraget.
Kanske skulle vi trots allt bita i det sura äpplet här på Hittekatter iFokus och bilda en förening som ger bidrag till kastrering? Har ju varit lite emot det tidigare men om vi hjälptes åt skulle det kanske gå trots allt.
//Lena
Men om ni blir en förening som delar ut till kastreringar så är ni ju i princip samma som Billy. Känns ju som att vi skulle bli "konkurrenter" då. Det skulle nog vara väldigt dåligt för Billy med.
Men varför kan ni då inte ändra på er hemsida så som KKS gör med speciella insamlingar (öronmärkta).
Det låter kanske fel men egentligen ska ni (Billyfonden) bara fungera som en bank och förvaltar våra pengar, dvs göra allt skrivbordsarbete för oss. Kolla ansökningar, uppdatera hemsidan och redovisningen, kolla kvittorna och utbetalningar.
Kanske tar kontakt med veterinärer när det handlar om kattkolonier osv.
Nu ger jag inga pengar till Billyfonden för jag har känslan att pengarna försvinner från Hittekatter eller de katter som man vill hjälpa.
Skulle vara lättare om ni tex har ett konto för tex MagicPaw. Vi ger pengar till er, dvs öronmärkta pengar till MagicPaw, hon lånar pengar nånstans och får de tillbaka mot kvitto från er.
Skulle det finnas pengar kvar kunde de gå till nästa insamling.
JA jag hade gärna gett pengar till Billyfonden, vilket jag redan gör. OCh LEna, ja, har man ett vanligt sparkonto, så ts det upp i deklarationen. Så exempelvis, de pengarna som låg inne vid årsskiftet på esparkontot som jag har fö rKKS räkning, de räknas in i mitt. Likaså, om jag dör, så räknas de pengarna dit. Varför vi gjorde så, är att jag står ju som personligt ansvarig på Tradera. Då vägrade jag, att stå för den biten under de premisser som var, för det skulle dröja alldeles för lång tid för folk att få sina grejer.
Scenariot är detta:Någon vinner en av mina auktioner. Dagen efter, elleer senast två dagar senare skickar jag ett grattisbrev till den. HAde det vart så att de skulle betala till KKS plusgiro, så tar bara det tre dagar. Sen ska jag jaga info om att XXX har betalat sin vara och sedan skicka ut. Nu går det mycket snabbare. OFta så betalar folk in samma kväll de får mailet och ibland så är det så perfekt, så deras grejer går iväg nästa dag.Puma som har det största lagret av grejer blir uppdaterad flera ggr/dag om bankläget.
MEn det är ju en annan sak. I det stora hela, så tycker jag nog, att BillyHittekatt är en lösning så god som någon och den behöver uppmuntras.
Fattar inte varför pengar ska gå till bara hittekatter iFokus bara… Alla katter som går ute behöver precis lika mycket hjälp även om det skrivs om dom här eller inte. Har vi pengar så skulle vi självklart ge till alla som söker oavsett om de är från hittekatter eller inte. Och att de har fyllt i ansökan rätt då..
Nä, jag ställer mig nog bakom sofia där. Alla katter behöver kastreras och i och med att Billys fond är klar så att säga med två personer som är helt ojäviga, så tycker jag nog, att Billyhittekatt är ett alternativ så gott som något. Det är ju inte svårt, att man som givare, själv bestämmer, vart pengarna går. För hur är det sofia, om jag tex säger, att min slant vid ett visst tillfälle skall tillfalla en viss katt, då måste väl ni som förening ta hänsyn till det?
Men ansökningarna röstar ju vi om… Så pengarna delas ju därefter… därför är det svårt. Men har tre ex härifrån hittekatter alltså lämnat in och alla har fyllt i ansökan rätt så delas ju pengarna mellan dem.
För får vi exempel en ansökan och någon vill öronmärka pengarna och sedan skickar inte den personen in kvitto. Då blir det lite svårt. Men vi ska diskutera detta i ett möte och se vad vi kommer fram till. Hur man kan öronmärka pengar till en speciell katt.
Personligen så förstår jag inte detta med att öronmärka pengar till ett specifikt projekt/katt.
Tycke jag att tex Lena ska få pengar till sin hittekatt, så ger jag hellre pengarna till henne direkt. Vet inte hur ni är, men jag ger inga pengar om jag inte "känner till" personen som ber om pengar.
Sedan så upplever jag det lite orättvist, att en del får avslag på sin ansökan, för att en specifik katt ska få allt som finns på kontot just för att den upphittaren har många vänner på ett forum.
Jo, men kvitto ska vara ett krav. Ok, att vi gör insamlingar här inne, för pengar i förväg ibland, mestadels har det ju varit bra folk. MEn nån gång, så råkar man ju ut för, att pengarna kommer fram och inget blir gjort.
För jag som givare har ju faktiskt den största rätten till att bestämma, hur mina pengar skall användas. HAr jag inga krav, då kan de ju gå till allt och alla.
Tror faktiskt, att lilla Billyhittekatt skulle få ett bra lyft av en sån manöver.
detta är ju bara mina personliga tankar jag skriver här, så jag kan ju inte tala för hela styrelsen.
Men om de enda pengarna som vi får in ska gå till specifika projekt, tycker iaf jag att det hela tappar sin poäng, då det nästan blir ett "krav" att sitta vid ett forum för att göra sig känd och få pengar öronmärkta.
Då blir ju alla dessa människor som jobbar i det tysta helt bortprioriterade ju.
grundtanken med fondens bildande var ju att alla ska ha möjlighet att ansöka om hjälp.
ja, du, svår balansgång det där……Men jag tänker så här. Om man tex vill ge till katten "misse" en gång, då kanske man av bara farten lägger en liten slant till den övriga potten också….
Ellr är det jag som tänker så fel?
#47 Måste förtydliga mig! Jag är på intet sätt emot Billyfonden. Absolut inte! Det handlar väl bara om att enas om hur vi ska samarbeta i den här frågan. Jag kanske missuppfattade er, men jag fick intycket av att ni inom Billyhittekattförening ville göra det på ert sätt och inte styras av Hittekatter iFokus. I så fall tänkte jag att det kunde vara bättre att vi byggde upp något eget som är knutet till sajten, som blir enligt våra egna tankar och idéer. Sista ordet är dock inte sagt i den här frågan. Det här är ju mera tänkt som en tråd för att bolla friska ideer och tankar. Nog så nödvändigt i den här branschen.
Som jag ser det handlar det om att fundera på om vi skulle kunna utveckla ett närmare samarbete mellan Billyhittekattförening och Hittekatter iFokus. Som i allt samarbete handlar det om ett givande och tagande.
Min ursprungstanke i det här är att i första hand satsa på kattkolonier där det inte finns någon ägare. Det är nämligen det som känns allra viktigast att satsa på för en sajt av den här sorten.
Förstår att ni måste diskutera frågan på ett styrelsemöte. Därför tycker jag vi håller alla dörrar öppna och ser vad ni kommer fram till vid mötet. Även om det brinner i buskarna vad gäller behovet av kastrering ska vi inte rusa iväg och förhasta oss.
//Lena
Jag ger till de som behöver!
Det är klart att det är lättare att ge pengar till någon som skriver mycket här om vad som sker osv med katterna, man hålls ju uppdaterad och kan följa kissarna, det är viktigt för mig!
Jag har aldrig blivit lurad (vad jag vet) men jag hoppas och tror att alla jobbar mot samma mål… för katternas skull
och för deras bästa!
Det jag kan avvara ger jag gärna bort och om jag sedan ser att kissarna får det bättre så mår jag bra!
Om det fanns ett kastreringskonto så skulle jag med glädje sätta in 200:- i månaden, absolut!
Inga fler oönskade kissar tack! Vi får ta hand om dem som redan finns där ute.
Bra sagt Lena. Håll alla dörrar öppna. Tänk så br det vore att få en allians!
Ja och tyvärr, jag har blivit blåst. Men jag ger inte upp mänskligheten för det.
Problemet nu är att folk inte vill ge pengar till "okända" som jag har uppfattat det. Och Billyfonden får inte in pengar.
Grundtanken hos er är bra att alla ska ha samma chans oavsett om det är en hittekattsmedlem, skriver mycket eller inget. Men samtidigt verkar det inte funkar och ingen kan tvinga någon att ge pengar till Billyfonden. Folk vill höra om en katt, se bilder och läsa om katten. Det är då man vill ge pengar.
Jag har gett pengar till öronmärkta insamlingar på KKS när jag läste om bakgrunden till just den insamlingen. Och det är nog så det funkar för många andra.
Fattar inte varför ni är så emot det. Om ni ändrar era stadgar skulle alla tjärna på det. Ni får in pengar och katter får hjälp.
Om det finns 1500:- till en öronmärkt insamling och det behövs bara 1000:- då har nog ingen något emot att de gå till en annan katt eller en ej öronmärkt kastreringsinsamling som ni då förvaltar efter era regler.
Men det är bara en idé.

jag skänker sällan pengar men när jag gör det så är det alltid till ett specifikt fall där jag känner att det är en bra männiksa bakom,, (bortsett från att jag är kks vänn då, de pengarna gör de vad de vill med, för jag tror att den föreningen har chans att bli nått riktigt stort och bra,)
som ex skänker jag inte ett öre till DV här pga att jag vet att de betalar kastrering vaccineringar vettvård till höger och vänster bara man ringer och tycker lite synd om sig själv, till personer som har råd själva fasst de lägger pengar på annat, ex känner jag en som bara kasttrerar katter som DV betalar för, det avbokades en kastreringstid bara i veckan nu för DV inte bekräftat att de betalar, nu är hon i oför sig inte rik men jag vet hon har pengar undanstoppade och jag har flertaler gånger bett henne sluta ta hem katter som hon inte har råd att ge det messt grundläggande ens, de har betalt min kerstins kastrering och annat när hon togs in och jag är självklart tacksam, men nu i efterhand så önskar jag de krävt mig på pengar när jag beslöt att behålla henne,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Ok, upp flyga orden, tanken stilla står, ord utan tanke aldrig himlen når…..
Hur går det här?
Om det gillas, så är jag i första hand för att Billyfonden har det. I andra hand, så har jag öppnat ett konto på www.bank2.se som vi kunde använda. det är ifall jag är betrodd av er. Ok, springer jag och dör, så får ni väl ta den smällen. Meningen är ju, att det inte ska finnas för mycket pengar på et sånt konto.Det är ett sparkonto med rätt så hög ränta. och fria uttag.
#62 Vi väntar nu på att Billyfonden ska ha sitt styrelsemöte och säga vad de tycker om idén. Det är ju lite att fundera på och att ta ställning till. Annars spinner vi vidare på din idé med konto tycker jag. :)
Anebit har ju också flera gånger erbjudit sig att starta ett kastreringskonto.
Ok toppen. Anebit är ju helt grejt för min del också

Det är helt OK att Gunilla öppnat ett konto. Huvudsaken att nån gör det och att det finns kastreringspengar. Det är det viktigaste!
För mig spelar det ingen roll. Hels vill jag ju att Billyhittekatt håller i det.
JAg kan ju ha det kontot till annat i så fall
#66 Glömde bort att du också erbjudit dig att öppna ett sådant konto. Skyller på min förkylning som gör mig ovanligt trög i tanken just nu. :)
#67 Vi får se som sagt vad man kommer fram till i Billyfonden.
Ja det är ju årstid för styrelsemöten och sånt just nu, så vi får väl höra.