Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 693 ggr
Destany
0

Aggressiva Puma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår när jag var hemma så helt plötsligt var där en främmande katt som balanserade på balkongräcket. Jag har inhängnad balkong så in på balkongen kom den inte.. det var en jätte söt sköldpaddsfärgad.. hon hade samma teckning som min katt Puma så i ett svagt ögonblick trodde jag det var hon.. jag öppnade balkongdörren för att gå närmare.. Zorro pojken följde med o han var nyfiken o honan fräste lite mot honom.. från ingenstans kommer Puma farande o hoppar rakt på gallret där honan var o honan blir rädd o hoppar ner.. Puma kryper ihop på balkongen svansen e jätte stor o öronen e så nära huvet de kan vara.. hon ger sig på zorro så jag lyckas få tag i henne o stänger balkongdörren så jag o hon e ensamma där ute.. arg som ett bi e hon o jamar o morrar om vartannat men jag kan klappa henne.. nu e frågan varför blev hon så arg? ville hon försvara Zorro när hon hörde den andra katten eller ville hon bara försvara sitt revir? o varför gav hon sig på Zorro?

nån som har nån bra teori?

Sidentass
0

Det har hänt att mina katter blivit helt tossiga när det närmat sig någon främling på det viset..svansar blir som de tjockaste sopbårstar, öronen bakåt o så låter dom mer som vargar än som katter! Tror dom känner att det är intrång i deras revir..o vad jag förstått kan nästan vad som helst hända när dom är så upprörda..man kan själv bli riven, eller t.o. m. bästa kattkompisen i hushållet, just för att dom är så upprörda att det är svårt att styra över…tack o lov brukar det gå över efter en stund..

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja här är mina sura om någon visar sig. Exempelvis lilla Mee, som ska kastreras till våren. Hon går på ppiller än så länge. Husse vill inte att hon ska kastreras ännu, för han vill ha henne boendes i husvagnen nere hos oss under konvalecensen.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Simson
0

Och jag som trodde att Puma77 blivit aggressiv! FörvånadSkämsFlört

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

mymlanbus
0

#3. Det trodde jag med Tyst

Kusten
0

4 - Skäms  Flört Och jag..

1 - Tror också på revirteorin. Den kan vara extremt stark hos vissa individer. Hon fick kanske i samma veva ett slags överslagsanfall för stunden och så blev det Zorro som fick ta smällen.