Hund och Katt

Vad fina de är tillsammans! 
Men såååå söta!!!! 
Är det en whippet du har emjon? Det ser så verkligen mysigt och kärvänligt ut!
Men så söta de är tillsammans :)
Åh så goa de är 
Talesättet att vara som hund o katt….kommer på skam
Är väl bara en myt…brukar sällan vara några problem.
visst e de så
gör man bara rätt från början brukar det inte bli några problem. jag har ALDRIG stött på en enda katt som kommit innanför dessa dörrar som ogillat min 50kg+hund, han vet precis hur han ska bete sig mot osäkra katter och VARJE gång gillar skyggisarna honom långt före mig:(
Åh så mysigt…där ligger missen tryggt….med tassen om sig 
den katten älskade Totte:) en av mina första hittekatter jag hade i stödhem här hemma.
Folk ska absolut INTE vara rädda för att skaffa hund/katt sålänge man är insatt i hur de introduceras. Fastna inte för mycket i vad böcker och "kunniga" säger utan gå efter hur ert eget djurs person är och vad ni tror är bäst för er hund/katt. allt är individuellt.

#6, så är det hos mig också! Skyggisarna får förtroende för hunden långt innan de börjar lita på mig! Jag litar till 100% på min hund när det gäller nya katter, för han vet PRECIS hur han ska agera oavsett om katten är arg eller rädd. Och kattungarna sen då… oj oj, alla älskar de Poppo när de väl förstått att han är ofarlig!
Här är Poppo med min egna Krakki, bästisarna:
Här är en av skyggisarna som kom att älska Poppo - Nala:
Lite bilder på Poppo med kattungar jag haft på jour:
Underbara bilder
….blir så sugen på att skaffa hund..men..svårt när man jobbar tyvärr…
Näää vilka söta goa vänner!!! 
Samma här #12, hund vore så kul att ha, men jobbet sätter p för det , tyvärr….

Vad fina bilder ni har! Jag är så himla sugen på hund jag också, men jag har alldeles för lite tid för det och bor i lägenhet också så det lär dröja några år. Men sen kan jag komma hit och tigga råd om hur man gör det "rätt" ;)
Vilka goa bilder ni visar oss! :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#3 Lucy kommer ju från Irland och i hennes pass står det mix Grayhound/Whippet.
På min önskelista fanns också hund med och precis som ni säger fick vi avstå pga arbetet. Det var på sätt och vis bra för då blev det katt istället och vi fick chansen att upptäcka hur underbara de är.
Det var först då jag blev långtidssjukskriven som drömmen om hund gick i uppfylselse.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Vilka fina bilder..
…blir som sagt sugen på att skaffa hund. Men bor för litet och så jobbar man ju.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

#19 Vilker superfint foto!
Och titta på de små röda kissarna… tänk om man fick ha en liten kissebebis igen! *sucka*
#19, vilken underbar barnvakt!! 

Åh vilka underbara hund och katt bilder
Har inga bra bilder på mina ihop här på datorn. Men igår var vi och kastrerade Gustav och när han vilat av sig det värsta stapplade han genast iväg och letade efter Eros. Kämpade sig upp i sängen och kom inte till ro förrän han fick lägga sig intill honom 
Bild på Eros tillsammans med 2 av mosters katter
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar