MISSAN ÄR INNE!!!
Nu har mipmips fantastiska förbättring av fällan gjort att kattmamma äntligen gick in i den OCH löste ut den!!!! Tjoho!! Jag ska sova en vecka nu när jag slipper våndas över att hon är ensam kvar!!
HAPPYHAPPYHAPPY!!!
Evangeline

Toppen!
Mettan
Hurra*hurra*hurra*hurra*
Oj så himla skönt.
Med tanke på den kyla som skulle komma nusååååååååååå
fantastiskt
Kram påer kämpar
Jenna snyft av glädje

Vi svimmade nästan av lycka!Vilket äventyr allt detta har varit, och nu har hela Familjen Skygg det varmt om tassarna!
Stoooooooor bamsekram till er alla i Evangelines familj
från Cammo***och speciellt till kattfälle-experten mipmip!!
Jippii detta är ju underbart att läsa! Alla katter i stugvärmen - det kan inte bli bättre.
Många Medaljer, rosor till er kattfångare och en massa godis till hela kattfamiljen!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vad glad jag blir!!!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
1000 miljoner rosor att även kattmamman är inne

Jättebra jobbat!!!

Härligt!!! 

bra jobbat!!!
Tackelitack, fast det är min dotter som ska ha största tacket, utan henne hade vi aldrig fått fast henne! Stolt som en tupp är jag!
Evangeline
#11 Duktigt jobbat av din dotter. Bra när mor och dotter kan vara ett så bra team.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Underbart. Superduktigt av er.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vad skönt! Sov gott.
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Underbart att läsa! Jag hoppas vi snart får se kort på henne.
Toppen MipMap! Vilken tjej du är! Inte bara klok utan snillrik också!
Men va Sköönt!
Jo, bilder vill vi se snarast möjligt. Och Evangeline varför inte börja i en ny tråd och ange de pengar som börjar komma in. Hur mycket har ni/vi fått ihop idag, imorgon osv . Hur mycket fattas?
Hur klarar sig Skyggisarna. Är de rädda? Har de sett varandra?Var har ni dem?
Vi vill veta allt om våra nya hittekattssymboler familjen Skygg!
(((Massor av Kramar och Nospussar från Oss i SalaSkogen)))
Nu kan jag äntligen sluta sympatifrysa med klubben M. Det är helt otroligt, nu är alla inne. Jag hade inte riktigt förstått det i går, var i sån chock :D Men nu har det äntligen sjunkit in. :D
Tusen tack! Nu blev jag alldeles rörd här.
Snabbrapport från Missan: Hon har stekheta öron. Kan det vara temperaturskillnaden hon reagerar på? Från 0-gradigt ute till + 25 inne?? Eller är det feber?? Jag bad dem kolla nosen, ögonen och om hon äter och dricker. Samt försöka lägga en sval handduk på henne ifall hon har feber. Annars får jag akutkalla in vetten i morgon. Det är ju inte helt lätt att tempa henne.
Hur som helst, hon och Mojje har suttit fast på varandra sen hon kom. Bara gosar och tvättar. Hon är mer tam än Mojje så henne kan man ta i litegrann. Vad bra det ska kännas för dem att vara tillsammans igen!
Evangeline
#20 Skulle kunna vara någon form av köldskada. Är öronen röda också? Om det är feber brukar de bli slöa och tappa aptiten. Nu är ju allt nytt för Missan och därför svårt att veta vad som är vad.
Hoppas inte det är något allvarligt.
//Lena

Vilke kycka att alla katter är infångade… Tack för att ni ställde upp…
Angående Missan och hennes feber. Hennes öron är inte stekheta, inte trampdynorna heller, hon har druckit lite mer vatten, så hennes nackskinn/vattenbrist är bättre nu. :) Hennes aptit är bra, hon slukade ett fat äggula som hon fick i går, och blötmat. En sak som jag såg när jag tittate på hennes öron i går, var att hon inte har skabb i öronen. Alls. Ett mirkakel eller vad?, med tanke på hur länge hon har varit ute.
mipmip

#23: Men mojje har väl skabb?
Inte för att jag vill skrämmas. Men iller och katt är väldigt lika varandra på just skabbområdet. Och det finns alltså fall där illrar trotts vara skabbfria men skabben har gått så långt att djuren letat sig in i huvudet på dem och angripit hjärnan. Vid dessa fall har djuret inte gått at rädda och man har således inte heller sett att djuret hade skabb förns vid obduction. Detta innebär att djuret inte har behandlats mot skabben heller. Svårt att veta vad man ska behandla då djuren inte syns.
Men, vi hoppas hon är skabbfri. Fast jag behandlar nog henne ändå när hon kommer hem hit.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#23 För säkerhets skull be veterinären gå in i örongången i samband med kastreringen. Då kan de se om det finns någon infektion av skabb.
Skönt att höra att mamma katt verkar bättre idag.
//Lena
Jo, det var nog mest uttorkning. Ju mer man ser av dem desto bättre ser de ut att må. Kanske för att man ser dem inne i den gosiga värmen och inte skakande av köld ute. Märker att det är svårt att koppla om hjärnan…jag går omkring och letar med ögonen fortfarande utomhus….jag får liksom påminna mig själv om att de alla är inne nu och då skuttar hjärtat till-jippie!
Evangeline
#26 Förstår att det är svårt att vänja hjärnan vid tanken att de alla är inne nu efter så lång tid i kattfångartagen! :)
//Lena

Det är så skönt att ni har kunnat fånga hela familjen Missan Moije med ungarna.
Nu slipper dom frysa när vintern är framme.
Hoppas att det går bra för dom, att dom är friska, allihopa.
Tack mipmip att du var så duktig.
/snickan