Vad kostar era katter?
Vad kostar era katter, när ni/dem ni är jourhem för säljer dem? Vi förutsätter att de är avmaskade, vaccinerade 2 ggr, id-märkta och kastrerade.
Jag frågar inte vad ni tycker de ska kosta, för det har jag förstått på en annan undersökning att ni tycker priset ska vara mkt högre än vad man kan ta, tyvärr. Att hjälpa hemlös är inget som gynnar plånboken, men hjärtat mår i alla fall bra av det.
Anledningen till att jag undrar är att alla i min omgivning tror och tycker att jag tar alldeles för mkt för katterna, vissa mer eller mindre skrattar åt mig eller frågar förfärat om det är raskatter jag säljer eller något annat speciellt med dem, (klart mina katter är speciella ;)
Jag själv att valt priset 800 kr för att just höja kattens status, som det pratas så mkt om här och jag tyckte det var viktigt, och för att sålla bort de som kanske igentligen inte har råd att ha katt och andra oseriösa som vill ha gratiskatter, och för att det verkar vara ett vanligt pris för en hittekatt när man kollar på hemsidor och hör andra, men jag kanske missförstått. Tyvärr lyckas jag inget vidare, vilket verkar dels beror på priset, på deras ålder och lite på att de inte tycker om att visa upp sig när folk kommer hit, men att få folk att komma och titta är ju det största problemet troligen pga priset?
Jag har satt kraven på köparna att de vaccinerar, försäkrar och att jag tar tillbaka katten om de inte kan behålla katten, upp till 3 månader betalar jag tillbaka en viss summa. Jag är även nyfiken på hur era krav ser ut.
Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...