Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 678 ggr
Jagular
0

Max & Mixon Skygg

Nu har äntligen de två minstingarna Skygg äventyrat färdigt.

Efter att idag på eftermiddagen varit fotomodeller för NSD så kopplar de av under sängen hos mig,  med ett fat ljum välling brevid sig (nappflaska är ingen hit enligt syskonen men vi tar nya tag imorgon.)

Vi har under eftermiddagen konstaterat att det är Max som är flickan och Mix som är pojken.

Mix råkade döpas om till Mixon när han kom hit (efter djur-polisen Max Mixson i Animal Planets program)

Mina egna kissar verkar mycket lugnare idag sedan de fått en chans att noggrannt lukta igenom där bäbisarna varit och i natt ska jag pröva att sova i sovrummet (har varit förpassad till soffan då syskonen Skygg har ylat natten igenom).                  

Fler uppdateringar kommer eftersom…

//Jagular

Lena
0

Nu kommer kissarna att bli kändisar! Förstår att de är trötta - det tar på krafterna det där med kändiskap! Festligt att det blev ombytta roller när det gäller könen! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

evangeline
0

Kissarna var så duktiga så! Det darrades lite av spänningen men de var så charmiga och rara! Nu har jag fått träffa Jagulars missar också, vilka vackrisar de är!!

Evangeline

Cammo
0

Ja, vilken dag det blev! Alla småmissar har uppfört sig exemplariskt, det är inte lätt att bli kändisar så där bara över en natt! Vår Kattakutgrupp har idag bestått av 5 "folk" och en massa missar. Vi fick också hämta en akutkisse, Gunilla, som nu får bo tillfälligt hos Jagulars kompis Anna! Tack Anna, och tack Jennifer som räddade Gunilla från stadstrafiken igår eftermiddag!

//Cammo

vanessa
0

Visst är det härligt med våra kändiskatter. De kommer snart att hitta sina hem. Så vi får hoppas att alla våra katter kan bli kändisar framöver. Djurhjälpens som vi hade med i TV fixk snabbt nya hem.

Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Jagular
0

Å här hemma har det hänt grejjer…

Max gillar kattmjölken jättemycket!  hon vet inte riktigt hur man suger ur flaska så jag trycker fram mjölk och hon lapar i sig, ca 15 ml ur flaska har hon slickat i sig.   de har dessutom fått 30ml på fat och Mixon har smakat lite.

Jag och Max har busat med en pinne (med ludd i ena änden) och hon har suttit på mig flera gånger (snacka om snabba framsteg), Mixon är mer försiktig men har ändå nosat på mina tår (enligt honom var de för långt borta från mig för att vara farliga)          Lilith har varit nästan ända framme vid Max och Tippen har tittat på från dörröppningen.

Vi ska öva vidare med flaskan imorgon men i helgen får de nog på fat då min lillebror ska mata dem…

// Rebecca