Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketthuskatten
Läst 356 ggr
Jenna-Gun
0

Katten som kom hem

Jag börjar tro på under.

Min Måns är ju borta sedan mitten på juli.

Men denna artikel ger mej hopp.

Jenna

http://www.dalademokraten.se/ArticlePages/200610/13/20061013143943_DD923/20061013143943_DD923.dbp.asp

Cammo
0

Åh Jenna, vilken fin berättelse! Hoppas att Måns också kommer att stå på trappan en dag och jama, som om ingenting har hänt!

Kram

CAMMO

Sidentass
0

Örebro bibliotek d. 18/10

Vilken underbar berättelse..vilken solskenshistoria!

Nu håller vi tummarna för att även Måns ska göra likadant som den här missen…stå på trappan o vänta på att få komma in igen efter en lååång semester..

Hälsningar

Sidentass *nu kattvakt i Örebro*

modellflickan
0

Vilken härlig berättelse. Man blir alldeles varm inombords. Hoppas verkligen du hittar din Måns. Håller tummarna.

Soulway
0

Den var bra, Jenna. "Grabben" blev ju sur och då fick Matte en rejäl minnesbeta!Nu lär hon tänka efter innan hon börjar flytta och böka igen, tror ni inte?Flört

Jo, jag hoppas också Fina Goa Måns kommer tillbaka. Det är nästan bättre om man får begrava dem än att de bara försvinner och man slits mellan hopp och förtvivlan.

(((Kramar från Soulway)))

EVAUTTER
0

Såndana här historer blir man glad över…Ida är fortfarande borta!

Men vi har inte slutat att hoppas…vi leter ännu, efter drygt tre veckor.

Nu börjar det bli kallt, så inget skulle vara skönare än att få hem henne, så vi kan skämma bort henne, med god mat och värme, en mjuk och varm sovplats. Än att irra omkring därute i mörkret . OM hon fortfarande lever!?

Väntar och längtar!!!!!

Bella-Maria
0

En väninna till mig hittade sin katt 1½ år efter det katten försvann. Hon gav aldrig upp, utan letade och letade, kollade annonserna i tidnigar, var och tittade på varje svart-vit katt hos Djurens vänner, och en dag ringde de henne. Någon äldre dam hade matat två katter hela våren och sommaren och när hösten kom, tyckte hon synd om katterna, (en unge och en vuxen), och hon ringde till Djurens vänner och bad att de skulle hämta katterna. Väninnan åkte direkt till damen i frårga Det var hennes älskade katt och hennes unge. Katten var överlycklig när hon fick komma hem igen, och ungen fångade hon in några dagar senare också.

Tyvärr är  det mycket ofta så att kattägaren bryr sig inte om att leta efter katten, de flesta säger att "den har blivit överkört" eller "räven har tagit den", när man säger att de ska leta aktivt och inte ge upp. Detta bidrar ju också att antalet hemlösa katter ökar.

Jenna-Gun
0

Visst är det jobbigt när kissen försvinner.

Hoppas våra kissar kommer snart.

Visst Soulway är det bättre att få hem kissen. även om den är död.

Man får ju sörja och gå vidare då.

Kramisar Jenna

Lena
0

Fin berättelse Jenna! Och visst är det så att man aldrig ska ge upp. Tänk på min kompis katt som kom tillbaka efter 9 år. (Berättade om det i en annan tråd för en tid sedan).

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"