R.I.P Ronja
Sommaren 2007 bestämde jag mig för att hjälpa kks och vara stödhem. När Emma lade ut en vädjan om en kattunge som var hemlös och Emma tagit hand om som behövde ett stödhem så smälte jag. En sköldpaddsfärgad söt kattunge. Jag som är så svag för paddor. =) Jag meddelade henne att jag kunde vara stödhem. Samma kväll hämtade jag kattungen hos Emma. Första gången jag träffade Emma, sedan dess har vi samarbetat mycket. Emmas lillayster hade kallat kattungen för Ronja så hon fick behålla det namnet. Underbar katt. Hon blev bästa kompis med en gång med mina egna katter Lizzie och Prince. Hon var speciell Ronja, hon var inte riktigt som andra katter. Jag haft många stödkatter efter Ronja men ingen som varit så speciell. Det var därför som hon fick stanna permenent hos mig. Ronjas beteende skiljde sig många gånger från hur andra katter är. Jag märkte att hennes ögon var konstiga. De var aldrig stilla utan hennes ögon "fladdrade" hela tiden. Hon kunde inte sitta stilla heller, då satt hon och nickade. Kom underfund med att hon inte var så glad för solljus utan ville ha mörker. Hon hade lite svårt med att bedömma avstånd många gånger. Vi var hos veterinären men de kunde inte göra så mycket, de trodde det var pga inavel. Men Ronja verkade inte lida eller ha ont. Hon sprang och lekte. Hon var enormt kelen och hade inga problem med mat eller annat. Hon var helt underbar. Världens snällaste och goaste. Hon var alltid pigg och glad den lilla tjejen. Men hennes problem ökade sakta men säkert. Alla som var och hälsade på mig minns Ronja för hon var så speciell. Ronja var inte som alla andra. I torsdags började hon bli sämre. Hon var inte pigg längre. Gick undan hela tiden vilket inte är likt henne. Sedan kom att hon blev sne. Gick med huvudet på sne hela tiden, svårt att gå rakt utan ville gå i cirklar i stället. Kunde inte hoppa upp på stolar eller dylikt längre. Hoppa ner kunde hon inte heller då ramlade hon ner. Började gå in i saker och hade svårt med balansen. Hon var inte pigg och glad längre. Vilket hon alltid varit fram tills nu. Veterinären kunde inte göra något. Hon hade en hjärnskada som troligen var medfödd. En hjärnskada som blev värre och värre. Jag satt hos veterinären hur länge som helst idag och grät floder innan jag lyckades klara av att låta henne somna in. Underbar personal var det som gav mig fika och allt massvis med papper att torka tårarna med. Jag vill ge stor eloge till Karlskrona Djurklinik för ni var så underbara. Jag kände ju på mig att det nog inte gick att göra så mycket för min lilla Pärla. Men hon var ju min Pärla. Är så tomt här hemma nu utan henne. Ingen Ronja som alltid kommer och möter mig när jag kommer hem. Ingen Ronja som alltid ligger brevid mig i sängen om natten. Tomt säger vissa, men du har ju 5 andra katter hemma, det blir väl inte tomt. Jo här är tomt. Jättetomt. Prince saknar henne. Han och Ronja var bästa vänner. Låg jämt och tvättade varandra och lekte ihop. Han har varit orolig sedan Ronja blev dålig. Och när vi skulle åka till veterinären idag så var han helt till sig när jag stängde in Ronja i transportburen och gick. Han kände nog på sig. Mina tårar slutar inte rinna idag. Jag vill ha min Ronja tillbaka. Hon fick inte ens bli två år gammal. Vi saknar dig Ronja! Hon blir begravd på mina föräldrars gård. En jättefin grav med massa blommor. Denna låt är till dig Ronja. Jag fick verkligen låna en ängel. Tack gumman för den tid vi fick tillsammans! http://www.youtube.com/watch?v=_VPXXcrkWCo&feature=related
Ni som vill som vill stödja Ronja kan skänka en slant till KKS. De var tack vare KKS som Ronja togs om hand när hon var hemlös liten kattunge i ett dåligt område. Tack vare det så fick hon nästan två lyckliga år. Och fick ett bra avslut på sitt liv. Tack till alla som räddar en hemlös katt.
R.I.P Ronja. Du finns för alltid i mitt hjärta. Vi ses i himlen! Du är saknad. Det är så tomt här ikväll utan dig.
Kramar Melinda och dina kattkompisar!
Har man haft en speciell katt så lämnar den aldrig ens hjärta.
Ingen kommer att kunna ta Ronjas plats.
Finns ingen tröst i andra katter, det är den speciella kissen man saknar.
Många Tröste kramar )) Tuska
Lilla gumman. Vila i ro nu, du lilla
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Å vännen vad sorgligt! Förstår att det är tomt utan Ronja. Vi som mist en katt/vän vet hur tomt det blir efteråt. Det kommer alltid att var tomt efter Simson också. Det gör detsamma hur många katter jag skaffar efter han. Det är han som fattas. De är mina barn.
Hon fick två underbara år med dig och de dina. Hon fick ett varmt och skönt hem. Hon fick syskon som brydde sig. En matte som älskade henne. Tack för att du tog dig hand om Ronja. Tack vare dig fick hon ett bra liv och ett värdigt slut.
Hur ont det än gör att låta ens katt gå vidare till andra sidan så gjorde du att det blev en fin färd för henne. Kommer så väl ihåg min sista dag med Simson. Jag var inte alls beredd och trodde jag skulle lämna in han för operation, max. Jag däckade under undersökningsbritsen. Det var tur att veterinären kände mig och visste hur väl jag ville och orkade stötta mig de sista timmarna.
Förstår att det känns tomt och hemskt just nu. Det kommer det att göra. Jag gick inte ut och pratade inte med någon på över en vecka. Tillåt dig att sörja. Likväl som man tillåter sig att älska de små liven måste man också tillåta sig att sörja dem när så händer.
Vi tänker på er alla en dag som denna! Massor med styrkekramar över nätet!
RIP Ronja du förevigt älskade!

-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Lilla söta Ronja har nu kommit till det vackra Regnbågslandet där ingen smärta finns. Ronja springer nu omkring på de vackraste av alla ängar, hon är inte ensam utan tillsammans med många många andra älskade och saknade kissar.
Sänder många tröstekramar till dig Melinda.

Katter kan också sörja. Atos "grät" och sprang och letade efter Simson länge efteråt. Inte förräns han fick gå in till vår granne och leta och inse att Simson inte flyttat in där gav han sig. Atos hade då länge stått och slitit i hennes dörr. Atos gick ner en hel del i vikt under den sorgetiden.
Min veterinär tog också, efter önskemål från mig, och gjorde fotavtryck på ett papper åt mig. Dessa ramar jag in.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Beklagar verkligen, frktansvärt att missta en kär vänn så, men du kunde ju inget göra mer, du gav henne ett bra liv i allafall,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Så ledsamt att förlora en familjemedlem 
Beklagar verkligen :(
Och vännen, så sorgligt. Men du gav henne en stor present till slut, hon slapp lida.
Det blir fruktansvärd tomt när en älskad katt inte finns mer oavsett hur många katter man har. Alla katter är speciella.
Fick du en diagnos av vetrinären? Var det vingelsjukan?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Tröstkramar till dig. Ronja har det bra i Regnbågslandet nu.
Hon fick ha det bra hos dig, tack för det..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Tack alla. Har gråtit så jag fått sår under ögonen av allt salt som frätt sönder huden där. Det var bra att Ronja fick komma in och bli omhändertagen då sommaren 2007 sa veterinären så hon inte varit ute och plågats och råkat ut för saker nu när hon fick balansproblemen och så. För nu hade hon haft det riktigt svårt att klara sig. Det var inte mer man kunde göra än ge henne ett bra liv så länge det gick. Hon hade en medfödd hjärnskada som blev värre och värre och en underutvecklad lillhjärna.
Jag har ikväll tänt ett ljus till minne av min Pärla. I sovrummet har jag en vägg med kort på de djur jag haft och som inte finns mer. Där ska jag välja ut det bästa kort jag har på Ronja och rama in och hänga upp.
Kramar Melinda
Finns inget värre än att förlora en kär vän och familjemedlem.. när sorgen är som störst är också kärleken det.. Kramar tröstande om dig och tänker på din Ronja

åhhhh…lilla Ronja…o stackars dej som behövt uppleva något så sorgligt, så tragiskt…vet att det är något oerhört svårt du går igenom..,miste en så kär o älskad katt i våras..o vår äldsta kisse i julas..dom är ju våra små älskade individer..och det är ju just dem man saknar så oerhört mycket, trots att man har andra katter i hushållet som man älskar..
Tänk vilken fint hem Ronja hade hos dej..vilken fin bild..så trygg hon såg ut att vara…hon fick sluta sina dagar i jordelivet med att känna sig oerhört älskad hos sin matte…
Översänder en varm styrke- och tröstkram../
Sidentass
Mitt djupa varma deltagande har du och jag förstår vad du går igen. Du hjälpte denna lilla kisse till ett bra liv även om det blev alldeles för kort. När du du såg vad som hände gav du kissen en sista kärleksfull handling att slippa lida det är kärlek det.
Sov gott lilla Ronja
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Vet så väl hur tomt det blir efter en speciell kisse.
Tröstekram jenna

vila i frid lilla gumman *tröstkram*
Ronja är en av Hjorthöjdskatterna som finns i många hittekattsfolks hem. Hör av dig när du vill Melinda, du vet att jag tänker på dig!!!
kommer såväl ihåg när lilla ROnja satt utanför min altan o pep, så liten o ynklig med ett skadat öga utav mask. Melinda öppnade upp sitt hem för henne och hon kunde inte fått ett bättre liv än det hon levt!

Å, så ledsen jag är för din skull.
"snyft"
R.I.P. lilla Ronja Rövardotter………………..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jag vet också hur det känns att förlora en speciell katt, har varit med om det, och saknar henne än.
Tröstekramar till dig från snickan
Åh så fin hon var din Ronja. Så lik min padda Skrållan, det är något speciellt med paddor. Så otroligt fin teckning. Vilket tragiskt slut, men hon hade det bra hos dig den tiden ni hade ihop.
Så sorgligt när det blir så här 
Tack alla. Det har varit två riktigt tunga dagar nu. Idag har Ronja blivit begravd på mina föräldrars gård. Hon fick en så fin grav. Med fina stenar runt om och blommor. Så nu vilar hon fint där.
Samma kväll som jag hämtat henne hos Emma sprang hon runt och busade med Prince och Lizzie. Hon låg tätt intill dem i sängen samma natt. Det var liksom bara de tre med en gång. Hon var så lycklig den tid hon var hos mig. Lite annorlunda och lite konstig men hon tyckte om och busa med Prince och Lizzie och ligga och sova brevid mig. Hon var glad trots att hon inte alltid hängde med vad som hände runt omkring henne. Hon förstod inte alltid allt. Jag har alltid förstått att det har varit något som inte riktigt är som det skulle vara hos henne. Men hon har inte lidit innan. Sedan i torsdags blev hon hastigt sämre och jag förstod när vi åkte till veterinären att det troligtvis inte fanns så mycket att göra. Det var så också. Hon fick somna in tryggt i mina armar. Varje natt brukar hon ligga vid min vänstra sida, alltid samma plats. Hon kunde gosa hur länge som helst. Hon var alltid så nöjd. Hon älskade att sitta vid akvariet och titta på fiskarna. Nu sitter där ingen Ronja längre. Det är tomt utan henne. Jag skulle göra vad som helst för att få tillbaka henne och att hon var frisk och fick leva många år till. Jag ville ju ha henne hos mig för alltid. Men jag fick bara låna en ängel. Det var inte meningen hon skulle leva längre. Jag kommer aldrig mer att få en så speciell katt som hon. Hon har för alltid en stor plats i mitt hjärta. Hon hade världens finaste och lenaste päls.
Vi ses i himlen Ronja! Min Pärla!
I Ronjas minne får jag hjälpe en annan hemlös katt som är i behov av hjälp. Göra det för Ronjas skull. Hon skulle ha velat det. Hon tyckte alltid det var så roligt när en ny stödkatt kom hem till mig. Tror de katterna som man räddat från hemlöshet och dåliga förhållanderna vet att de har blivit räddade och är glada när en ny stödkatt kommer för att vi räddar ännu en katt. Alla mina katter verkar liksom förstå det. Och alla mina katter är före detta hemlösa katter som har räddats. De välkommnar alltid alla katter som kommer hit.
Tack till alla.
Kramar Melinda
Å mina egna känlor svallar över, sorg och saknad är så hemskt jobbigt
Men så ledsamt att Ronja blev så svårt sjuk och var tvungen att sluta sina dagar. Mot sådana skador står man sig pall, då finns det inget annat att göra än att se till så de inte behöver lida mera. Hon fick en fin tid hos dig i alla fall lilla kissen!
Många tröstekramar!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
tänker på dig vännen!
I Ronjas ära kanske du kan hjälpa mig med galtsjönskatten? Det är verkligen en katt som svävar mellan liv och död, och som förtjänar att få ett hem om någon.
fundera på det vännen. hoppas det gick bra idag i växjö=)
kramen
eller tama Lyckebykatten som bor i en lekstuga hos puuhittarna och försöker smita in genom dörrar och fönster varje dag?

Vad fin han är Lyckebykatten, så fina ögon han har