Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 2141 ggr
Jenna-Gun
0

En undran

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I September fick vi ägarpappret
på Bosse. Han var här varje dag
i flera år.
Vi tog över honom av en ägare
uppe från byn. Vi har inte lappat
om att vi saknat honom av omtanke
om faniljens barn
Vi har inte sett till Bosse öht sedan
vi blev ägare till honom.Vi tror att de
har avlivat honom och då behövde
de inga papper längre.
Är så ledsen och saknar honom så.
Vad gör man i vår situation.
Tror att familjen har sagt att han är död.
Jenna mycket bedrövad.

Alexej
0

Men varför skulle de ha avlivat honom?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jenna-Gun
0

Ja för att han inte ville vara hemmakring.

Men vi hade ju tänkt få in honom så vi kunde göra honom mera tam. Han hade ju varit ute hela våren o sommarn så han var ganska skygg.

2007 fångade de in honom i fälla och hade honom inne från Okt 07-feb 08.

Sedan var han här från första dagen som fri igen.

Vet inte vad jag ska tro.

Jenna

Jenna-Gun
0

tråd 1

Katt i -28* kyla-

tråd 2

Bosse har flyttat hit.

Här kan ni läsa de trådar om honom.

Jenna

Ankie
0

Jamen inte kan de väl avliva eran katt? Du har ju papper på att ni står som ägare. Har du varit och frågat de som hade honom förut om de sett till honom? Hur länge har han varit försvunnen?

Jenna-Gun
0

Jo fråga vad de inte kan.

Låta katten vara ute i  -28*.

Att inte hämta hem honom på hela vår-sommar. När de visste att han var här. Kommer han i vår nu så ska jag efterlysa den som haft han inne under vintern. Men det där tror jag inte på själv.

För om han inte är inne någonstans så skulle han garanterat vara här hos oss.

F*n ta den som gjort honom nått. Jag kommer att riva upp himmel och jord. Så vet ni vart jag är om jag inte är här inne.

På Hinseberg.

Jenna ARGGGGGGGGGGGG

tuska
0

Om jag vore dej skulle jag ringa den som du misstänker avlivat katten   Ställ frågan på engång om dom tagit bort Bosse för du vill ju veta om ni ska fortsätta erat letande efter katten.

När frågan kommer snällt och vänligt så svarar han sanningen på en gång, utan att tänka sej riktigt för.

Du kan ju vara laddad inför svaret,

Hawknestgrove
0

NÄÄÄÄÄÄ Bosse var ju er katt….. Ställ dem mot väggen……Det där ska de ju helt klart åka dit för i så fall!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

solweig
0

jag håller med gunilla. anmäll dom.

Jenna-Gun
0

Ja men de är så knäppa att man inte kan får så vettiga sanningenliga svar av dem.

Jag ringde kommunen för att låna en fälla i September.

De skulle höra av sej när fällan var inne.

Till saken hör att hon som ägde katten jobbar på kommunen.

Herrn i huset äger taxin i byn. De är så fina av sej att de säkert hindrat hon på kommun att låna ut fällan till oss. För hon visste att det var Bosse vi skulle fånga.

F'n ta dom

Jenna grrrrrrrrrrrrrrrr

tuska
0

Hur ska en anmälan gå till om inga bevis finns  ??

Anmälan om misstanke kommer man inte långt med när det gäller en utekatt, det skulle vara om man spelade in ett erkännande av ett samtalet  då.Obestämd

Hawknestgrove
0

Tuska, det får man tyvärr inte göra……

MEn hur blev det? Bosse blev alltså kastrerad ic IDmäkrt, med Jennas familj som ägare. HAr jag fattat det rätt? OCh efter det, så ä r missen helt väck…..

Jenna-Gun
0

Näe de fångade in Bosse i Slutet av Sept 07 och id-märkte och kastrerade honom då. Så var han inne från då framtill slutet av Feb 08.

Var här hela tiden tills vi fick ägarpapperet i handen.

Fick ju ett så snällt mail innan att de överlät Bosse på oss. en vecka senare finns inte ett spår av honom. Mysko som f*n.

Jenna

Ps så här stod det i överlåtelsemailet.

Hej   P g a datorkrångel efter åskan har jag sett ditt mail först nu. Om ni fortfarande vill ha Bosse så är han er. Vi är överens om att vi inte vill stänga in honom igen. Hör av dig snarast så kan jag lägga papperen om ägarbyte i er brevlåda. Vi önskar Bosse ett långt och lyckligt liv hos er.   xxxxx

Hawknestgrove
0

JA verkligen… Ge dig inte…. För detÄR ju märkligt, att när ni blev ägare, Då försvann katten?

tuska
0

Fick du någon gång ägarbyteshandligarna i din brevlåda ??

Efter det ni blev ägare av Bosse hur länge bodde han då hos er ?

Man kan ju anmälas Bosse som försvunnen hos polisen.

Jenna-Gun
0

Jo ägarpapperet fanns i vår postlåda dagen efter mailet.

Men Bosse var ju så skygg efter hela 8 månader i frihet att vi måste muta in honom. Han var ju inne och åt. men minsta ljud från oss så stack han.

Men vi fick inte den chansen förän han försvann. Han var så vacker.

Jenna:(

Lena
0

Hemskt det där när man inte vet vad som har hänt kissen!

Om de överlåtit honom på er och gett er pappren om ägarbytet och allt är det konstigt om de sedan skulle gå och avliva honom. Situationen var ju löst för deras del. Det kan inte ha hänt honom något annat tror du? Trafiken, vilda djur eller någon annan fara?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
0

usch vad jobbigt att inte veta vad som hänt, och misttänka det värsta…. hoppas du får veta snart jenna gun, men håll dig borta från hinseberg är du snäll, vi vill hellre ha dig här,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ankie
0

Men Bosse har då varit borta i över ett år? Eller tar jag fel.

Jenna-Gun
0

Nja han är ju så van att springa ute . så jag har svårt att tro det.

Men vi får se om han dyker upp snart.

Han bodde ju vid en hårt trafikerad väg och han måste över den för att komma till oss. Vi var ju ut efter den vägen och tittade i dikena flera ggr under hösten. Men ingen kisse .

Jajag tror faktiskt att han inte lever. Far i familjen var ju jägare så man misstänker ju att han skjutit honom.

catfoot
0

Men jag tror jag får fnatt..Hur är dom skapade, avlivar kissen, sen dom lovat att ni skulle få honom..Man kan inte annat än gråta över idiotiska människor…

kram till dig jenna…./Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Ankie
0

#19 Har han varit borta i ett år eller ser jag och läser fel?

Alexej
0

Låter konstigt att de inte hade råd till kastreringen men överlåter katten till er och sedan avlivra honom. Och varför skjutar honom? De ville ju inte ha honom.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Simson
0

Styrkekramar till dig Jenna för denna hemska situation. Usch att behöva hamna i en sådan!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Debattia
0

Ibland överträffar verkligheten fantasin ! Fattar heller inte varför dom då skulle avliva honom????

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

karins
0

Vilken sorglig historia…styrkekramar till dig Jenna!

snickan
0

Hoppas att du får veta vad har hänt med Bosse, så fin han är lilla Bosse

chigak
0

Så vacker han är. Hoppas att du får veta vad som hänt honom.

Jenna-Gun
0

#21 jo sist jag såg honom var den 22 Sept 08

#22 Jo han blev kastreras i Sept 07 och id-märkt

Ja det är så konstigt att han inte är hit alls. så därför tror vi att han blivit avlivad.

Men ingen ska vara gladare än vi om han kommer vandrande snart.

Ja jag vet inte vad jag ska göra.

Nu ska jag iaf gå och sova.

Jenna

Lena
0

#28 Vi får hoppas att han dyker upp igen. Ibland händer ju trots allt mirakel. Men det är hemskt den där oron att sväva i ovisshet.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
0

#28 Jenna-Gun tror du inte att det skulle kunna vara så att de har ångrat sig att de gav bort katten till er och har tagit tillbaka den. Nu när den är kastrerad och id-märkt kanske det går lättare att ha den som innekatt.

Om det är så hade det ju varit bättre att de ärligt sagt det till er och jag förstår verkligen din oro över att inte veta vad som hänt Bosse.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Jenna-Gun
0

Tror jag inte på. Bosse trivdes inte med den andra katten i familjen. Så han drog hit varje gång han hade en chans.

Men om han skulle vara inne nu som ni tror så släpper de ut honom i vår. få se om han dyker upp här då. Kan ju hoppas.

Jenna:(

Hawknestgrove
0

Du får ställa dem  mot väggen och fråga, när du får ork!

anebit
0

Lilla fina Bosse, så hemskt att inte veta vad som hänt.

Det finns så många konstiga människor.

Hoppas verkligen att han dyker upp i vår.

Kram från anebit.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Ankie
0

nä men lilla gubben, han har ju varit borta ett tag då. Men går det inte att någon annan luskar och frågar då? Ja inte vet jag men alla vägar som är tänkbara

Kat08ja
0

Hoppas att han dyker upp…

Jenna-Gun
0

Känner inte folk här omkring

Jenna

snickan
0

Jag kan inte heller förstå vad det har hänt med Bosse, hoppas att han kommer. Ovishet är det värsta