Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 531 ggr
majvi
0

Samvetets kattkalender

Det hålls på för fullt med att ta fram bilder och berättelser om 12 av våra fina smarta katter.Här är en av kandidaterna

http://kattforum.se/viewtopic.php?t=76610&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=dementi

Sedan har vi  tama Millie som bodde vid OBS uteförråd med halvvuxna och små ungar. Millie blev naturligtvis misstänksam när hon såg att hennes ungar försvann när de gick in i fällan då vi var där.När den sista ungen skulle fångas in fick vi dra snöret till fällan genom skjutdörrarna och in genom en annan dörr till ett rum (Där de har utekassa på sommaren)och kika genom fönstret.Millie kom och gick runt fällan och kollade om det kunde vara någon fara för den enda unge hon hade kvar.Sedan gick hon och hämtade den och så gick de tillsammans in i fällan och gissa om det kändes skönt att släppa ner luckan.Det tog ungefär två veckor då vi stod där varje kväll efter jobbet till stängningsdags innan alla åtta var inne.

Kalendern kan beställas frånhemsidan www.samvetet.com

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Lena
0

Vilka levnadsöden de har att berätta katterna och vilket jobb ni har gjort som fångar in dem till säkerheten och nya liv. Den kalendern får man allt beställa. :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Vad kul att ni gör en kalender. Kommer att köpa en. Är du representant för Samvetet förresten? Då har jag en massa frågor om hur allt går i arbetet med hemmet. Spännande - ser fram mot det.

Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Soulway
0

Hej Majvi!

De där kalendrarna verkar ju vara en toppenidé både för att få in pengar till hjälpverksamheten men också att sprida viktig information! Tummen Upp för erat arbete!

(Väntar nu nyfiket på mina första kalendrar från Föreningen Djurhjälpen.)

(((Soulway, Sessan, Bosse o Sara i Salaskogen)))

essut
0

Självklart ska jag beställa kalender från er..Nu när man är även har två fadderkatter hos er.

Skrattandeessut

majvi
0

#2 Jag är med i Samvetets styrelse men skriver privat här på forumet.Jag är inte med i kattgruppen som planerar katthemmet då det har varit mycket annat.Det positiva är att vi har fått möbler. och skåp m.m från ett apotek som skulle byta inredning och det negativa är att det växer svamp där det förut varit kylrum så vi vet inte när vi kan flytta in.

#4 Vilka katter är du fadder åt?man är ju nyfiken..själv har jag suckat och stönat när uppmaningen om att det är dags att skriva fadderbrev har kommit .Jag hade 6 jourkatter här och nog kan jag skriva men när jag måste tycker jag inte att jag har så mycket att skriva om.Jag fick adoptera allihop för att slippa undan.Men då hade de blivit mina älsklingar.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

essut
0

#5  Jag är fadder åt Sixten..Såg just nu att min andra katt Miranda har fått ett hem..Är så dålig på att följa dessa katter tyvärr.GeneradMen ska bättra mig…

anki1
0

jag har själv 2 st hittekatter som jag hafthand omi snart 5 år(den första) den andra i 1,5 år Sotis och Sessan Påträffade och infångade i vårt garage bland ca 300 bilar, bor i hyreshus

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

vanessa
0

Åh, vad jag längtar efter er kalender. Självklart måste man hjälpa er. Jag skriver ju oftast själv här som privatperson och inte som Djurhjälpare. Två samvetare var hos oss och tittade på katthemmet. Fick tips om vilka fallgropar det finns och saker att tänka på. Allt för att ni inte ska kliva på små landminor när det går att undvika. Och jag (personligen) är saftigt avundsjuk på er lokal - för den verkar så spännande och praktisk. Så jag väntar på invigningen med spänning!

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

#5 Spännande och intressant att följa utvecklingen av Katthemmet Samvetet. Önskar all lycka och välgång med arbetet!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"