Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1398 ggr
Debattia
0

Äldre katt sökes !

Jag har haft annons inne på senior från Båstad. Flera har hört av sig och varit intresserade och jag kan nog placera två ev tre av mina egna, men jag kan även förhöra mig ifall någon av er har en katt som stämmer in på beskrivningen och inte bor så långt bort.

Katt mellan 8-10 år, tam, kastrerad, vaccinerad och märkt, jag begär 500 kr i annonsen.

kanske kan det hjälpa någon?

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Gronstedt
0

Vad fint, Debattia, att äldre kissar kan få hem! De är inte alltid så "attraktiva på marknaden". Hoppas du hittar några kandidater till att kelas av äldre!

Kusten
0

Så roligt att du fått så bra respons på din annons!

Jag har två äldre herrar, men är ännu i "leta-ägare-fasen" och så ska veterinärvård tillkomma också.

Annars finns det säkert några andra här som har eller vet om någon äldre katt som fullkomligt längtar efter sitt alldeles egna hem :)

essut50
0

Puttar upp den här tråden..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

Putt jag med.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Debattia
0

Jag blir själv förvånad men det är många som söker äldre katter.

Många som är i 65 års ålder och uppåt.

Jag passar på och förhör mig om någon även är intresserad av att hjälpa en skyggis och där har jag fått lite napp.

Tycker det måste vara fler än jag som  tagit hand om en katt som är något till åren komna och som dom söker hem till.

Var inne på KKS hemsida och kollade , dom hade några här nere i Höganäs,ängelholm, Helsingborg o.s.v. Nu tar dom 800 kr för sina katter, men kan kanske gå ner något om katterna kan få ett bra hem? Finns ju fler katthem i Skåne som brukar vara inne på tråden.

Var håller dom hus, eller någon privatperson, kom igen!!!

Debattia

Debattia
0

Puttar upp denna igen !

Debattia

Lena
0

Toppen ju! Äldre katter och älder personer kan bli en riktigt bra kombination. Tänker på KKS-Mimmi som kom till en äldre dam jag känner och nu fått det så bra! Båda har levt upp.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
0

Ja men jag börjar undra om här finns någon äldre katt ?

Debattia

Crisse
0

Jag har 6 åringarna i hamnen men dom är riktigt skygga och kan ta tid på sig att bli tama.

Debattia
0

Jag har frågat dom här hemmen  om skyggisar men dom vill bara ha tamkatter .jag skrev i annonsen att Keille var tam, dom har utgått från den när dom svarat. Någon har jag ändå kunnat övertala att ta en skyggis.

Men eftersom här finns hem tycker jag det är synd dom inte får fyllas med katter härifrån.

Debattia

essut50
0

Synd att dom inte vill ha skyggisar, det är dom katterna som behöver hjälp just nu.Gråter

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Debattia
0

Ja, men då får man vända sig till andra människor när man annonserar. Det bör ju också finnas någon som haft en katt länge utan att hittat hem till den och som blivit tam, om den katten då får ett hem  kan där bli en plats ledig till en skyggis.

Debattia

anebit
0

puttar för dom äldre människorna som vill ha äldre kissar.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Ledin
0

ska jag vara ärlig så tror jag många faktist vill slippa kattunge åldern med :) jag har ju tagit vuxna katter o har faktist tänkt så här: du slipper en massa vältande krukor, du slipper en som flyger på fötterna när man ska lufta dom, du slipper ha sönder rivna händer, en klättrande katt i gardinen. Visst är väl kattungar otroligt söta men dom växer ju så snabbt så 4 mån är dom små sen är dom ju mer lr mindre stora :D Som dina nu super bra katter söker nya hem helt enkelt dom blir ju äldre än 8 år o vilken myskatt man får kastrerade o allt gjort. För skaffar men en kattunge är det ju ändå en kostnad man får lägga ut. Hoppas att du hittar bra hem och att du sen kan hjälpa andra kissar få en skjuts :D fint av dig.

martdat
0

#5 KKS har två snart 13 åringar oxå i tingsryd med de har tatt bort dem från sidan trotts att de är obokade, har mail kontakt med stödhemmet så jag vet,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Det sitter en vuxen kisse i Bullaren hos mitt stödhem, som är från Sofia!

Gå in på vår hemsida, Kattkedjan och kolla! Färdig liten kisse, snäll och go och kastrerad!

Debattia
0

15, kan du inte informera dem om detta ?

16. kan du lägga upp adressen till kattkedjan här ?

Debattia

Hawknestgrove
0

Simson
0

Min syster är också en som inte kommer att ta en kattunge mer. Hon säger att hon inte orkar med dem längre. Lillasyster är inte gammal. Hon har just nu tagit sig an en äldre kattdam som blommat upp mycket ensam hos syster.

Jag har väl mer tålamod med små huliganer men har inget alls emot att ta emot en äldre katt om så skulle vara fallet. Dvs åldern är inte det intressanta utan mer katten i sig.

Med en redan vuxen och "färdig" katt vet man också vad man får för katt. Måste nästan vara det bästa.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

Ja så nu slår jg ett slag för lilla Missan här!

Debattia
0

Vilken fin katt !

Du tror inte det är för lång väg hämta den ifall det inte skulle funka med det nya hemmet ? Har du möjlighet köra den dit?

Det är ett par som inte haft katt på 10 år ,men nu ville dom ha en. Dom har varit bönder. Bor i ett hus, katten får gå in och ut. Den skulle vara heltam.

En annan bor i en lägenhet men delar sommarhus med sin syster ,dom har då katterna med sig,systern har en hankatt.

Debattia

Hawknestgrove
0

Ta kontakt med sofia-85 här inne! Det är ju egentligen en av Mossemarkens katter. Vore ju toppen om lilla Missan fick ett permanent hem! JAg kna köra själv max 20 mil om det är så! MAO så kan jag gott köra till Göteborg.

Debattia
0

Jag har ju ingen aning om hur långt det är?

Ett annat alternativ är att jag hämtar katten om det inte funkar och den får då vara hos mig tills jag hinner ordna något.

Men du får skriva en prestation om Misan.

Du som är expert på datorer, kan du inte skicka en bild på Missan så ska jag börja med skicka till hon som har sommarhus för jag har hennes mailadress.

Debattia

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HAha expert……Då har du kommit på fel person…..

MEn kissen finns numer i Bullaren. JAg kan alltså köra 20 mil om det är så. MEn ansvaret är ju sofias, egentligen. Men jag hjälper gärna till!

Debattia
0

Bullaren säger inte mig någonting för jag är dålig på geografi.

Jag vet kvinnor kan vara rädda berätta om sin ålder men skulle gärna vilja veta den vackra damens ålder och personlighet.

Jag har pm:at sofie 85

Debattia

Hawknestgrove
0

HAha! JA bra! Bullaren ligger mellan Strömstad och Tanum. MEn som sagt, skulle tycke uppstå, så kan jag gärna ställa upp och köra till Göte borg, för JAg antar att de som söker kisse är i Skånetrakten. OCh tåget från Exempelvis Lund/helsingborg/ Malmö upp till Göteborg är ju snabbt. OCh glöm inte Sturkökissarna där fanns de ju också en kisse!

Hawknestgrove
0

[sofia-85]
0

Har pm:at dig Debattia

martdat
0

#17 de har varken bil elr körkort så det bir ju lite lurigt, är lååångt emellan..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Hur går det här? Sofia eller jag kan ju ta oss ner till Göteborg. Där finns det tåg.