INNE"Liten stackare vid E6:an
Åkte för nån timma sedan på E6:an vid Tagene industrier och såg alldeles vid vägen, mitt på den stora våtmarken, en liten svartvit katt. Såg ut att vara högst ett halvår gammal. Den satt där helt apatisk och vi vände om några hundra meter bort för att kolla till den.
Den satt fortfarande kvar och det regnade. Hade precis varit i Lövgärdet och matat in några katter där och hade som tur var en burk kattmat med mig. Klev ur bilen och gick bort mot den lille.. den höll avstånd på ett par meter och nosade i luften efter maten. Följde efter den en bit och satte ut maten vid bästa lämpliga ställe där det var som minst blött. Tänkte åka dit och försöka få in den imorgon om det finns någon som kan ta in den hos sig? Det var verkligen hjärtskärande att se den sitta där och bilar och andra stora lastbilar som susade förbi alldeles intill. Den såg väldigt vilsen ut
Tacksam för hjälp!
Finns det någon i närheten som inte har huset fullt redan eller som ser någon möjlighet för katten att slippa sitta ute i det iskalla regnet och snålblåsten?
Förstår att det var hjärtskärande att se den därute medans bilarna obekymrat susade förbi.

putt
Vad sorgligt.
Hoppas någon som ser denna tråd kan öppna sitt hem för denna lilla kisse, om än bara tillfälligt.

Stackars kisse alldeles fast i våtmarken… Hoppas det finns någon som kan ta emot en liten kisse…
hur har det gått lyckas få in den? tyvärr har jag fullt här o sura flickor som fräser redan då jag fått hem en liten nyligen då den blivit trampad av häst (klara sig) men lite andra fel :( Öronskabb,snorig så går på pensillin.
Stackars lilla kissen och jag hoppas du får in den i värmen även att jag vet att du har mer än nog redan. Som vanligt bor jag för långt bort men hoppas att någon annan kan hjälpa till. Allt är bättre än att behöva sitta ute i kyla och regn och vara apatisk.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Puttar upp i dagsljuset och hoppas någon kan hjälpa lilla kissen.
Jag ska iväg dit om cirka en till två timmar igen och har denna gången med mig både bur och fälla. Så nu puttar jag upp allt vad jag kan!
#5 Hoppas din misse du förbarmat dig över mår bättre snart. Den verkar ha haft det tufft, fint att du tagit hand om den så att den kan få möjlighet till ett värdigt och gott liv.
#6 Ja det var ingen rolig syn igår - bilden av katten har förföljt mig. Jag försökte gå fram till den och se ifall det gick att ta upp den med händerna, för den satt först så stilla i regnet och bara stirra rakt fram, precis mot motorvägen och tvärsöver mot IKEA och de stora varuhusen. Var rädd den skulle försöka ta sig över den tunga trafiken och det kändes jobbigt att behöva lämna den igår.. :(
Åh…:( Önskar dig all lycka till, hemskt att han ska beöva sitta där ensam och frysa:((
#8 Känner detsamma, det är så hemskt :( Jag hoppas någon kan tänka sig att akut öppna sitt hem för denne lille så jag kan försöka fånga in honom/henne ikväll. Oavsett åker jag ut och ser ifall jag kan få syn på kissen igen. Tyckte den såg ut som en liten tös i ansiktet.. öronen var helt kolsvarta och den tittade med stora runda ögon på mig när jag visade den maten. Tassarna måste ha varit alldeles genomdränkta av väta eftersom mina egna kängor var alldeles pisseblöta efter att ha genat över våtmarken.

Hoppas verkligen någon kan ta in missen om inte annat så tillfälligt tills något annat dyker upp. Vad som helst så länge är ju nästan bättre än att den stackaren ska fortsätta gå ute och frysa. 

Putt

Jag med……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Finns det någon som kan hjälpa den stackars katten att få vara inomhus ? Kan ju vara så att den är bortsprungen och saknad av någon också.
Puttar upp för kissen!

puttar igen..
Syntes katten till i området i dag?
Puttar
#17 Jag såg ingen katt idag men maten var borta från gårdagen. Har gjort iordning en kartong (hade ingen ledig transport tyvärr) som jag bäddat i och lagt plast runtom så den är regntät. La in en skål med mat också och ska dit imorgon bitti tidigt för att se ifall lillkissen sökt sig dit.
Önskar så att det fanns något hem till henne men förstår att det är svårt och att alla här har fullt hemma redan.
Den såg så väldigt ensam ut. Och vem vill vara ensam i rusk, regn och kyla.. Då, om någonsin, behöver man värme
Tack för alla puttar förresten. Kram

Hoppas att h*n kommer tillbaka
Men oj vad hjärtskärande! Det känns ju så svårt att veta att det finns stackars katter därute som lider sådan svår nöd. Hoppas du får tag på kissen och att vi på något sätt kan hjälpas åt att rädda den via sajten.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
19.Så bra gjort av dej att försöka ge katten lite drägligare tillvaro i rådande situation med mat, vatten vind och regnskydd till att börja med.
Hoppas du skriver mer i morgon om detta!
#21 Ja det är skönt att veta att denna site finns i såna här stunder. Tur man hittade hit, för här sker ofta underverk med alla era gemensamma krafter.
#22 Lovar att uppdatera om denna lilla "våtmarkskatt". Skulle jag få syn på kissen så skulle jag ha svårt för att denna gång lämna stället utan att ha henne med mig. Kan ha en till katt hemma högst tillfälligt i en urakut situation men det handlar om dagar, kanske nån vecka högst. Så eftersom jag inte har någon annan lösning därefter så blir det svårt att ta in henne just därför. Gör så gott jag kan under tiden, fast stället ligger väldigt otillgängligt till och långt borta från där jag bor så det blir inte att jag kan ha den kollen man önskar. Har ingen egen bil (vilket väl är tur egentligen för jag har inget körkort) så jag är beroende av att någon kan skjutsa mig och släppa av mig vid E6:an.

Men åhh…så gripande och hjärtskärande..lilla..ensamma…stackars kisse…önskar av hela mitt hjärta att missen visar sig igen så att den kan fångas in…någon som inte har huset fullt med missar…

Hur går det?
Vart exakt finns kissen?
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Hoppas så att du Kusten kan fånga in den lille katten, som är där ensam ute i kylan, och att någon kan öppna sin dörr för honom/henne.
Idag har jag inte heller sett till lillkissen, skålen stod orörd inne i kojan.. jag kollar med jämna mellanrum denna vecka om det blir några tecken där på att den fortfarande finns i närheten och ska även fråga de som som jobbar i industrierna om de sett någon katt. Kanske har den rört sig vidare.. man undrar vart bara. Men jag ska hålla fortsatt koll och skriver mer här om jag får syn på den.
# 27 Stället där jag såg den var alldeles vid E6:an, mitt på ängsmarken, en bit efter IKEA, i höjd med Kakeldax. Svarta små öron, flickaktigt utseende, näpen, svartvit i övrigt och stora runda ögon.
Hoppas du lilla misse kommer fram, vart du än nu är
Vi får hoppas att inte någon dumpat den lilla apatiska katten i regnet där vid vägen och att den därför irrar runt och letar efter sitt hem.
Jättebra att du håller kollen och vad man önskar att det jag först skrev inte är sant utan att det ligger något hus i närheten där någonstans där katten bor och hör hemma.Det är så hemskt för de dumpade katterna.
Tack Kusten för att du fortsätter kolla upp kissen. Kan där möjligen finnas något hus i närheten där kissen bor?
Har haft samma förhoppningar som er om att den bor i närheten men det är en bit bort till närmsta ställe och där har jag inga efterlysningar sett. Men ska sätta upp lappar i det villaområdet. Annars är det mest stora vägar och industritomter runtom.
Bra att du sätter upp lappar också du gör verkligen allt du kan för katten!
På väg och ska kolla kojan i samma veva som jag ändå ska ut till Lövgärdet och göra några andra ärenden på vägen. Kommer märka nu om det ätits något sedan sist. Har med lappar också som ska sättas upp. Vi får annars hoppas att kattflickan mår bra inne i värme någonstans, för kylan är inge kul nu.
Hemkommen nu och jag kan berätta att jag såg lillkatten igen.
Den satt på samma ängsmark som denna gång inte var våt utan täckt av ett tunt lager frost. Närmare vägen satt hon och oj så liten hon såg ut. Kanske fem månader gammal. Hon satt nästan precis vid dikesgrenen och det var rena turen att jag såg henne för vi var på väg bort och åkte på E6:an. Vid "Välkommen till Göteborg-skylten" skymtade det till något vitt som rörde sig och när vi vände om och åkte tillbaka såg jag tydligt att det var hon - hennes kolsvarta små öron och den lilla kroppen går inte att ta miste på. Klev ur bilen vid väggrenen och gick sakta emot henne och lockade med en skål kattmat men hon sprang som en hare över ängen och försvann i ett litet buskage intill en av industrilokalerna (Trailer någonting..). .
Så det inte var ett enstaka tillfälle att hon var där den första gången.
Kan någon kanske ta emot denna lilla tjej? Jag lägger gärna tid på att få in henne med fällan om det går att ordna. Och transport brukar lösa sig har jag märkt :)

Puttar upp denna viktiga tråd!
Putt.
PUTTAR UPP!
För den frusna lilla kattflickan vid vägen mot Göteborg?
Har själv inte möjlighet till ytterligare en katt inomhus nu och bor över 40 mil bort.
Men snälla någon som kan, det är kallt och många sjukdomar och faror lurar på den ensammna lilla katten vid en tungt trafikerad väg.
Jag är inte 100% säker att jag får ha en katt till här hemma. Isådan fall får den bo i gäststugan själv med kattlåda och säng för sig själv? Vi ska avvakta med att skaffa hund så om man står som stödhem åt katt flickan :) Kan inte garantera att vi kan. Kan iaf prata med mamma om det.

putt

#39 står gäststugan tom, Var det inte du som skulle ta in katterna i skåne i ett soprum elr har jag blandat ihop dig med en annan?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#41 du har nog blandat ihop mig med någon annan, har inget soprum här :S

#42 nä, menade att katterna bor vid ett soprum, men jag hadde inte tatt fel, detta är tråden, har glömt hur man länkar, ska du ta in de oxå elr blev det inget av?
AKUT! Katter i Malmö behöver AKUT veterinärvård!

#45 japp,Tack, hur gör man direktlänkar? har totalt glömt bort detta
Putt för kissen på E6 an,
jag kopierade uppe i adressfältet och sedan klistra in
men tror nog att det går att göra på något annat vis
Putt!
Hej Kusten!
Skulle det skita sig med stödhem till kattstackaren KANSKE det går att lösa! Inte ska hon behöva riskera livet där vid hårt trafikerad väg.
Kan omöjligt ta in fler här, har tom. tvättstugan bebodd, men har en kattvän som erbjudit sig om det är något riktigt akut. Visserligen många mil från Göteborg, men det brukar ju gå att ordna med transport mm. Vad är bäst för katten? Man vill ju inte att hon blir stressad heller….
Finns det en bättre lösning är det bättre, men vi finns, om det VERKLIGEN är akut!
Pm:a mig, Bumbis, om det är akut.
Varje lösning för katten är bättre än ingen alls som den verkar ha det med den förestående vintern i antågande dessutom.
#44 jag PM.ade en som jag skulle kontakta och fick inge svar, vet inte om PM.et kom fram heller, i vilketfall så har jag inget PM fått..

#51 Caitlin får du nog maila elr ringa, tror inte att hon är inne här så offta, kontaktuppgifterr finns i malmötråden elr på kks hemsida, trist att du inte fått svar, jaja , vilken kisse som än kommer in så blir den nog glad, gäststugan är nog rena paradiset mot E 6an,,
51.Nej men, det var besynnerligt!
Kusten, lyckas du fånga in katten så gör det!! Jag lovar att vi försöker hjälpa. Vi bor i Karlstad med för många katter, men vår kattvän har bättre resurser i Dalarna….
På något vis får det lösa sig, hon/han ska inte behöva springa där och lida vid vägkanten
49 - Stort tack! Det känns väldigt bra att ha en sådan akut lösning. Tack även till Veero. Jag hoppas ju också att det löser sig för katterna i Malmö och att du får kontakt med Caitlin så att de nödställda katterna där blir hjälpta in. Läste tråden och blev ledsen för katternas skull som har det så svårt där.
Imorgon är jag vid E6:an igen och tittar efter lillkissen..
Vill att denna misse ska hamna i ett hem där man förstår hur viktigt det är att med säkerhet så den inte smiter och hamnar i en ännu värre situation kanske, där den inte kan bli matad över huvud taget eller förvirra sig iväg till ett svårare livsöde. Och så ska där naturligtvis finnas tålamod och en varsam hand, vilket det lyckosamt nog verkar finnas i överflöd hos många här :)
Är inne varje dag och följer tråden här. Skriv gärna vart ni som är intresserade bor så kanske jag kan lösa det med att någon jag känner kör. Tack igen för att ni vill hjälpa!
#54 - :)) Vad bra att det börjar närma sig något gott för katten! Jag hade gärna försökt fånga in den imorgon när jag är där men har inte någonstans där kissen kan vara fram tills den ska åka iväg till Dalarna, om det blir dit. Innan den åker iväg till sitt nya hem så kommer jag ta den till veterinären för id, hälsokoll, vaccinering + avmaskning. Om du kan pm:a mig din väns nummer så kan jag ringa och prata med henne/honom om hur man kan lösa allting och hur man tar sig upp m.m :) Kramar!
Jag kanske var otydlig, det skulle i så fall bara vara ett temporärt hem tyvärr, men vi får i så fall försöka hitta ett permanent hem efter en tid. Hoppas det är okej i så fall, men det är ju bättre än inget.
Transport skulle nog gå att ordna, Göteborg är inte långt härifrån Karlstad, och vet att vi snart får besök av dalafolket.

Händer det något här?
58 - Har pratat med jourhemmet i Dalarna och det kändes väldigt bra. Lillkissen är varmt välkommen. Så jourhem är ordnat, nu är det "bara" att få in missen. Var och matade igår, det är alltid tomt när jag kommer, så någon är det som äter regelbundet.
Ringer dig nu i dagarna Bumbis :)) Kram

Håller hårt i tummarna för att kisse snart fångas in,..så gott att veta att katthemmet ser henne så varmt välkommen!!
# 59, bra att du och stödhemmet haft kontakt, jag kan garantera att kissen får bästa möjliga omsorg där. 
Om du lyckas få in katten under veckan är jag ledig fredag och lördag så kissen kan hämtas.
Har du fälla eller hur har du tänkt lösa infågningen?
Jag har i och för sig en egen fälla, men det är ju inte säkert att katten går in samma kväll om jag kommer ner till Göteborg….hmmmm…..hoppas du får tag på den lilla stackaren.
#61 Pratade med Kusten igårkväll och hon berättade att hon med din hjälp hittat ett jättebra jourhem till lillkissen och hon var så glad.
Blir också jätteglad över din hjälp och nu håller vi både tummar och tassar för att ni lyckas fånga in kissen.
# 62, härligt när allt ramlar på plats, nu gäller det bara att kissen är samarbetsvillig.

Vad skönt med ännu en kisse som fått hem. Hoppas den går att få in snart så inget händer med lillkissen. :)

Har missat läsa denna tråden några dagar. Så underbart att kissen får komma in. 

Kan också ställa upp som stödhem! Finns i Borås
Har ni fått in henne?
ja hur har det gått?
Jag vat bara att Kusten skulle försöka med fälla igen igår kväll, men var det likadant oväder i Göteborg som här i Karlstad, visade sig nog ingen kisse.
Ja Göteborg hade oväder i går kväll liksom oss. hällregn…..
Ja vädret har inte varit alltför trevligt och häromsistens när jag var ute med fällan var det lönlöst att få se någon misse. Hon har troligtvis någon håla att krypa in i kring industrierna som kantar E6:an när det är oväder. Men jag fortsätter regelbundet med att sätta ut fällan och berättar här om vad som händer. Förhoppningsvis kommer hon dyka upp vid samma tidpunkt som jag är där nästa gång och känna doften av tonfisk och makrill :)
Kommer naturligtvis inte överge denna lilla tufsa, hon är varje dag i mina tankar. Imorse var det fruktansvärt väder och då gick tankarna direkt till både henne och andra akuta katter som ofrivilligt går ute och far illa.
Kram Maria och Fatima, som jag kallar lillan vid E6:an

putt
Ja nu när det återigen blir kallare går tankarna direkt till de som ofrivilligt befinner sej i kylan och rusket utomhus.
Skönt att höra att du inte sviker dem du vet om! Hoppas Fatima snart kommer in.
Tack Kusten för din omtanke om Fatima. Önskar många många var som du.
Instämmer till fullo med #74!
Kusten har ju även fler katter än Fatima att försöka fånga in…..
:) Hej vänner, nu är gullenosan Fatima inne!
Åkte först en sväng förbi ramberget där jag försöker få in några missar men var tvungen att ge upp för kvällen och tänkte att jag nog skulle hinna med att ställa ut fällan vid E6:an och det visade sig bli lyckat. Hon blev väldigt nyfiken på fisken i fällan och kunde inte motstå dofterna till slut. Blev jätteglad och är fortfarande. Trodde inte riktigt vi skulle dyka upp samtidigt på ett tag.
Hon/han har småmorrat en del när hon satt i fällan men har lugnat ner sig lite nu när hon är i transportburen med en filt både under sig och övertäckt över buren så det är mörkt. Få se nu hur vi ska lösa det med transporten upp till Dalarna. Jag kan ringa dig imorgon Bumbis så kan vi komma överrens :)
Glada jam och en stor kram.. tack för allt stöttande!
Kusten, underbart! Du är värd ett helt fång rosor!
Vilken kämpe du är och vilken söt liten Fatima du fångat in.

Dagens glädjebud!
Du gör ett helt fantastiskt arbete!
Massa rosor till dig.!!!

Underbart!

Verkligen en underbar nyhet.
Ett helt fång rosor till dig Kusten för att du inte gav upp.
Helt underbart och du kunde inte givit mig en bättre födelsedagspresent. Du vet redan att du har min fulla beundran över all hjälp du ger kissarna som lever i otrygghet.
Är också otroligt glad över att du har ett toppenbra jourhem som väntar på lilla Fatima. Nu hoppas jag också att ödet griper in för lilla pralinen och att hon snart får ett eget hem.
Massor av rosor och kramar till dig Kusten från mig och mina pälsbollar.
Vad skönt att Fatima är inne! Snyggt jobbat!
Hon ser väldigt avslappnad ut, har ju tom, vikit in tassarna. 
Jag har pmat dig, Kusten

Härligt!!!!
STOR KRAM till er båda, gud va duktig du är - en hjälte!!!

O så glad jag blir över denna nyhet att Fatima är inne i värmen. Skall bli kul och få veta om det är en Fatima eller en Fantomen. 
Tack Kusten för ditt arbete med hemlösa katter.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Grattis! Grattis! Plötsligt så händer det 
Jag har PM:at dig, svara när du har tid.
Mvh
men du så underbart… Jag blir sååå glad över detta.
Du är toppen Kusten som inte gav upp om katten
Hej igen och tack för era snälla ord. Gullenosan har varit lugn sedan hon kom in men är också väldigt osäker och rädd. Inte så konstigt. Hon låg halvt om halvt på sidan inatt och blundade när jag smög fram och lyfte på filten, oj så trött hon såg ut. Lät henne vara ifred och vila..
86 - Ja en Fantomen har jag också funderat på om det kan vara. Kanske är det teckningen i lilla ansiktet som lurar/avslöjar ;)
87 - Tack för pm:et, jag skickar ett svar ikväll :)
Skönt att denna "våtmarkskisse" nu är inne. Lite längre fram, när hon hunnit bli mer socialiserad hoppas jag hitta ett härligt permanent hem till henne.
Bumbis - Du är en guldklimp som ställt upp och ordnat så att Fatima får hamna i ett så underbart jourhem. Pm:at tillbaka :)

En sån liten sötnos. Grattis till infångningen och hoppas det går bra i stödhemmet som Bumbis fixat. Rosor till er båda :D
Jättegrattis!!!!
En riktig liten skönhet.
//Pia
Vilken gullunge,
det kommer bli livsfarligt
om jag ska henne hemma några dagar innan hon ska vidare uppåt i landet….

Å vilken härlig nyhet att lilla Fatima är inomhus! Bra jobbat med fälla-vakt och ständiga besök i våtmarken ute i "no-where-land"
Riktigt sötis den lilla tösen!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Men så skönt att allt gick väl. Det var otäckt att hon höll till så nära vägen. Vilken liten sötnos dessutom!
Grattis till infångandet. Oj vilken skönhet, gillar ju svart/vita katter
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Jätteskönt att läsa att hon är inomhus nu!
Stort Tack för ditt tålamod och din beslutsamhet att inte lämna henne åt sitt öde.

Härligt att du lyckades få in henne, du är riktig hjälte och tjänar få massa rosor
Ville bara berätta att Fatima nu är hos oss i Karlstad, hon spottar, fräser och morrar och är vettskrämd, men såååå otroligt söt! 
När jag kom in till henne nu på morgon låg hon stel som en pinne i kattlådan, vågade inte ens titta upp på mig, jag började klappa henne på huvudet, hon verkade tycka det var ganska okej även fast hon fräste men jag fortsatte och klappa och hon fortsatte fräsa och så har vi hållit på under förmiddagen. 
Denna stackare måste ha liftat med en bil eller blivit dumpad på detta ställe där Kusten hittade henne, för det här är ingen förvildad katt, hon verkar vara i chock, och behöver lugn och ro.
Tänk vilken lycka att Kusten fick syn på Fatima där den kvällen, hur skulle annars en sån här liten mager rackare annars överlevt?!
Tusen miljarder tack till dig Kusten!!!!!
Jag blir alldeles varm i hjärteroten när jag läser om lilla gulliga Fatima.
Vilket engagemang och kämpaanda från Kusten. Jag vill också tacka dig Bumbis för att du ständigt engagerar dig i våra små och ett särskilt tack nu när det gäller Fatima.
Meningen är att Fatima ska vidare till stödhem i Dalarna under veckan, men är hon så här skrämd är det nog bra att vänta lite och se så att hon lugnar sig och får varva ner.
Mig gör det inget om hon får stanna
vi tar en dag i taget…vi får försöka göra vad som är bäst för Fatima.
Super:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jag blir också alldeles varm om hjärtat.
Nu vet jag att lilla kissen får det bra vare sig det blir i Dalarna eller i Karlstad. 
Ni är underbara tjejer som räddat den här lilla kissen som antagligen inte haft en chans utan er.

Vad skönt att hon kommit in och har det lite lugnt. Håller med dig Bumbis, hon behöver nog bara lugna ner sig lite så vet man hur tam hon är. Lycka till med lugnandet och hoppas hon får det bra i Dalarna sen :)

Å vad fint att hon är gott omhändertagen! Nu behövs tid för den lilla att anpassa sig sitt nya liv inne i trygghet. Kramar till alla som hjälpt Fatima!!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Värmen i hjärtat över att veta att Fatima är inne är överväldigande, särskilt nu när vintern verkligen är på väg på allvar.
Kära Bumbis, du är den mest generösa person - tusen tack och mer därtill för att du finns där för Fatima. De tjusiga kattbäddarna du hade med dig och som du sytt själv har varit populära hemma! Ja kattleksakerna och den fina fleecepläden också. Maten har uppskattats av katterna som fortfarande går ute: till exempel hemlösa gråflickan Lucia i frölunda, hon åt med god aptit igår.
Du får hälsa gullenosan Fatima från mig och jag hoppas allt går fortsatt lika bra! Du gör helt rätt som ger lillan/lillen tid att lugna sig. Imorgon ska jag ta mig tid att ringa det snälla Dalafolket i lugn o ro
Kram full av tacksamhet..
Vilken varm känsla det är att tänka på lilla Fatima som nu är i tryggheten och värmen och det är tack vare dig Kusten. Härligt också att du Bumbis fanns där för lilla kissen och kan visa att människor kan vara snälla.
Blir roligt att höra mer om hur det går i fortsättningen.

Jag vill också höra mer om lilla Fatima. Och se bilder såklart. Bilder är det bästa så kan man sitta och gråta en liten skvätt för att kissen är inne. :)
Måste bara skriva och fråga hur det går med lilla Fatima? Blir jätteglad om du vill berätta hur ni har det.
Lilla Fatima är fortfarande kvar hos oss i Karlstad. Vi har inte velat köra upp henne till stödhemmet i Dalarna eftersom hon är väldigt rädd. Hon ligger mest i kattlådan men låter sig klappas medan hon äter. Hon spottar och fräser, men hon ser mycket lugnare ut på ögonen.
Få ingen kläm på om hon är förvildad eller om hon är chockad, tiden får utvisa….det får ta den tid det tar.
Hon är i alla fall inne i värmen och får äta sig mätt varje dag, tror att hon är ganska nöjd, trots allt.
Har några gånger varit ute vid samma plats vid E6:an för att se ifall fler katter dyker upp, men inga andra har jag sett än så länge.
Tror också att Fatima är nöjd, fastän allt nytt är skrämmande samtidigt. Så bra att hon låter sig klappas under matstunderna :)
Adventskramar!
Vilken fantastisk historia. Ett stort gäng rosor till er som har hjälpt lilla Fatima in i värmen 
//evamojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
säger som andra, vilken fantastisk sannsaga, om lilla Fatima som nu är inne i värme, och får ta den tid det tar att återfå tron på människa, och hur många rosor som helst som hjälper dessa små,
Maggan47
Lite gråtstänk i ögonvrån blir det när jag läser denna helt underbara tråd om lilla Fatima som fick komma in i stugvärmen.
Kattvänner som ni är det bästa jag vet. Så skönt att veta att ni finns :)
/Pelusa

Fantastiskt att hon är räddad! Jättefin flicka!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Fast den lilla kickan är nog inte liten kicka uten en lite pojke, han har börjat stinka som bara den!! Fast han är väldigt, väldigt, liten, men maten och värmen har väl satt igång "maskineriet", så till veckan får vi hoppas att vi får en kastreringstid.
Efter många, långa diskussioner med min sambo har vi kommit fram till att lilla plutten får stanna hos oss, förutsatt att han samsas med de andra katterna förståss. Kusten kan pusta ut, vi kommer att i samråd med Kusten om det inte funkar hitta ett annat kanonhem till kissen, men i nuläget är det inte aktuellt att flytta på honom vidare eftersom han är så rädd.
Sambon har alltid velat ha en katt som är döpt efter en tysk fotbollsspelare och eftersom han är så tillmötesgående och låter även "Fatima" få stanna kommer "Fatima" få heta Mattheus, efter Lothar Mattheus som spelat i Bayern München.
Alternativet var Håkan Loob, från hockeylaget Färjestad, men där gick gränsen….
Vad underbart att den lille killen får stanna hos er och jag hoppas verkligen att han kan samsas med de andra kissarna. Ge din sambo en kram för hans tillmötesgående och jag önskar lycka till med Mattheus.
Kan bara hålla med, underbart att lille Mattheus får stanna hos er.
Lycka till med den nye familjemedlemmen!

Ännu en underbar nyhet att kissen får stanna hos er. 
Ha ha ha en liten kille så fel man kan ta, har hänt flera ggr.
Vad bra att det var en kille jag har som en galning funderat sista tiden över om det kunde finnas kattungar kvar därute gömda någonstans,nu kan jag släppa den tanken också.
Härligt att katten inte behöver flyttas vidare tack vare Bumbis och hennes man och snyggt namn Mattheus det blir väl Math eller Matthis då.
Mattheus är ett så fint namn på en sån jättefin misse och jag är så glad över att ni tänker behålla honom om det bara går bra med era katter, vilket jag tror det ska göra :)
Är inte ett dugg orolig när jag vet att han är i er omvårdnad. Är fullkomligt lealös av avslappning och lättnad nu hi hi
Massa pussar till Mattheus och massa kramar till dig och hela värmlandsfamiljen
Tänkte att ni kanske ville veta att Mattheus är konstigt nog ingen kille utan en tjej??…jag fattar ingenting för den stanken som han, ursäkta hon, utsöndrat här i huset senaste veckan, har varit den utlimata lukten av en okastrerad hane=ammoniak.
Jag beställde tid för kastering av hankatt, men ooops, det fanns inte tillstymmelse till kulor, det visade sig vara en hona!!!???? 
Däremot tror vetten att hon kan ha en urinvägsinfektion så det får blir antibiotika en tid framöver.
Tror denna tjej har varit ute en tid, trampdymorna var väldigt, väldigt slitna.
Hoppas hon förstår att vi vill hennes bästa och att vi inte vill henne illa.
Oj så var hon en tjej igen. UVI luktar oxå starkt har jag märkt.
Lycka till med tjejen..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Igår träffade jag Linda på djurens samarittjänst en kortis (på väg ut och bland annat tittade efter en av tamkatterna hon ska ta emot) och vi åkte förbi stället där lilla våtmarkskissen hållit till.. jag berättade historien och hon frågade direkt om det var en svart-vit liten.. ja sa jag då.. och hon sa att hon för några månader sedan hade sett en liten svartvit katt som satt vid vägkanten, också den apatisk.. hon hade stannat bilen och försökt på tag i den men hade ingen fälla med sig då.. hon kom max fem meter ifrån den och då stack den. Detta ställe var några hundra meter bort från där jag såg Fatima och Linda var tvungen att ge upp för där var en massa bilar som kom i kurvan. Plus att lilla missen försvann in i buskagen.
Hon blev såklart väldigt glad över att Fatima kommit in, hon trodde det kunde vara samma katt. Som ett mirakel att den överlevt..
Bumbis - Är övertygad om att missen vet att ni vill väl och så småningom kommer hon våga visa det. Hälsa lilla älsklingen från mig att hon hamnat hos änglar på denna jord.
Lilla skruttan var ändå en liten Fatima och jag är lika glad som Kusten för att ni tog emot henne.
Jag är också övertygad att hon förstår när hon mår bättre att ni vill hjälpa henne. Änglar finns dom JAAAAAAAAAAAAAA

ha ha ha underbart! Tänk att det var en liten tjej iaf. Så snopet hos veterinären.

Hoppas nu verkligen att hon går bra ihop med era kissar.
Stackars lilla Fatima med slitna trampdynorna hon kanske egentligen har kommit långt från det ställe där hon hittades,vem vet och så skönt att hon nu får antibiotika mot uvi
Måste får berätta något glädjande, jag satt och gjorde "Fatima" sällskap under kvällen och nynnade på lite luciasånger, (hellre än bra) och helt plötsligt slappnar hon av och lägger ner huvudet och vilar. Inte vet jag om det var ett snyggt sätt att säga "håll snattran, jag ska sova, du sjunger för jävligt", eller om hon tyckte det var avkopplande, vem vet…?
Hon har hittills varit stel som en pinne när jag sällskapat hos henne och fräst och spottat vid minsta rörelse.
Men…., efter det, börjar hon leka med fjädervippan och rulla runt i kattlådan som hon vägrat kliva ur hittills…förutsatt att jag sjöng för henne!
Antingen är katten musikalisk, eller inte….
Det är ett ju ett måste att "Fatima" ska heta Lucia efter denna helomvändning!!!
Instämmer Lucia passar bäst från och med nu, vilket litet charmtroll vad roligt
Vad underbart att lilla tösen nu slappnar av och till och med leker. Hon har nog haft ont av uvin. De var nog en blandning av din vackra sång och att hon fått medicin så hon mår bättre.
Även jag gillar Lucia på sötnosen.
Lucia är absolut ett passande namn för henne. Hon är säkert som två av mina katter Kajsa och Jean Claude. När min man ligger och vilar och fått in BBC och musik via datorn ligger Kajsa på tangentbordet och Jean Claude bredvid min man. Alla tre bra njuter.

Stackars liten kisse som haft ett så jobbigt liv hittills. Men så himla skönt att hon fick ett hem i julklapp. Hoppas UVI:n blir bättre så ni kan sjunga julsånger tillsammans snart. :)
Här kommer rapport från Kustens E:6an katt (en av dom), det var ett tag sedan.
Lucia,(Fatima) min göteborgstjej, har legat i kattlådan (i hundburen) och tryckt i flera veckor, huvudet har varit helt stilla men ögonen har rört sig i sidled, denna lilla krake har varit i chock. Grinden har varit öppen i flera månader så hon har haft möjlighet att röra sig, men har legat där helt förstelnad.
Nu, sedan ett par veckor tillbaka, har hon äntligen vågat börja leka och hoppa ner på golvet för att undersöka.
Truls från Sturkökolonin har fungerat som psykolog och försöker busa upp henne, ibland lägger han sig bredvid henne, tror han förstår att hon är otrygg.
Ena dagen kan hon ligga på sidan helt avslappnad och peta försiktigt på mina händer, medan nästa dagen fräser hon och gör utfall vid blotta åsynen av mig. Hon vet inte hur hon ska bete sig.
Hon har visat att hon vill smita ut från badrummet, men jag vill inte släppa henne lös i huset än förrän jag ser att jag kan hantera henne bättre. Vissa dagar kan jag klia lite på skallen med hon äter, andra dagar går det sämre. Men det får ta den tid det tar.
I början kunde jag klappa henne, men tror inte att hon var riktigt vid medvetande pga. chock. Hon gick inte på låda och var väldigt frånvarande.
Vi sitter här och gäspar mot varandra just nu och jag hoppas sååå att vi snart kan gosa ordentligt.
Har tyvärr ingen bra bild att visa, har skickat lite filmer till Kusten som bevis på att hon leker och mår bra i alla fall. 
Det är en väldigt vacker liten dam som har lagt på sig och växt sedan hon kom in. Hon är som tidigaer skrivits, kastrerad, vaccinerad och märkt samt behandlad mot urinvägsinflammation.
Bilder kommer när lilla damen är redo!
Tack för rapporten Bumbis. Nog tycks lilla Lucia ha det gott. Ser fram emot bilder på henne när s a s tiden är inne.
Lilla gumman vad jag är glad att hon är omhändertagen av dig och har det varmt och tryggt även om hon fortfarande är rädd. Man vet ju inte heller vad hon varit med och och blivit utsatt för innan hon blev räddad.
Tids nog lossnar det och hon kan börja ta för sig av vad livet har att erbjuda i rätt familj och vad det innebär.
#135, 136, tack för ert engagemang, jag tror nog att hon har det ganska bra ändå, trots allt, har blivit ganska rundhultig, väljer vad hon vill äta, gillar RC S33 och gillar ABBAS tonfisk och kokt sejfilé. Tror hon blivit bortskämd…
..som alla de övriga katterna vi har…
Lägger ut en bild här då hon fortfarande ligger i en av kattlådorna och fortfarande är mager, verkar som sanden är hennes trygghet.
Vilken liten goding hon är och hon har en annan kroppshållning och blick också. Lucia ser ut att ha det underbart mjukt och gosigt och visst måste de små liven skämmas bort. Det är det störta nöjet och meningen med livet för oss katälskare.
Pussa den lilla raringen på nosen från kissarna här.
Kattälskare skall det förstås vara
Pussar på lilla älsklingen som blivit så rund o go
Hon har det så bra hos er och filmsnuttarna du skickat har varit så roliga att kika på. När man ser att hon leker till exempel.. det har värmt att se Lucia börja bli "varm i pälsen".
JA visst tar det tid. Lilla Burmilla här, är för tillfället ursur på mig. JAg upptäckte att hon hade mask, så det blev ju en tredagarskur med flytande Axilur och det var inte poppis. Så vi backade lite i förtroendet, tyvärr. Men jag brukar ta en liten stund varje dag och tvångsgosa. sen släpper jag försiktigt ner henn på marken igen. Ppillret är ju enkare, det är så litet så det kan jag ju fuska in i en godbit eller nåt.

och här har jag missat ytterligare, måsste ta mig mer tid till i fokus,,,, ah, Tur att hon får stanna hos dig Bumbis, men så är det ju offta att va stödhem, man kan inte lämna dem vidare, hoppas att hon känner sig trygg snart och lycka till.