Hittekatter iFokus

Hittekatter

Läst 883 ggr
Magda
0

göra klösmöbler?

jag funderar på att försöka mixtra lite med att ta gamla billiga möbler som typ stolar & diverse hyllor och bygga om till orginella klösmöbler och ev lägga på tradera eller sälja annars, ja om jag kan göra så att det blir snyggt, har inte provat..

men isåfall så tänkte jag att allt som man får in utöver material kostnad ska gå till diverse katthjälpare..

vad tror ni, finns det ngt intresse för hemmagjorda klösisar? ska göra en för att testa så får vi se hur det blir (det blir dock inte innan den 25:e jag påbörjar det eftersom jag måste köpa lite grejjer)

äääh visste inte vilken kategori detta skulle vara.. la den i insamlingar, men tycker ni ansvariga att den ska vara ngn annanstans så flytta gärna :)

Hawknestgrove
0

Ja prova! Det tycker jag, för inte alla som kan göra originella möbler! De blir ju unika!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Gronstedt
0

Magda, det är en bra idé! En klösmöbel som man kan sitta på vore inte så dumt i små utrymmen …

Var bor du? Hos mig finns skivor, lister, gamla möbler och bös som du kan få prova med.

Magda
0

#2 jag bor i Rydsgård i skåne, tyvärr utan körkort och bil…

Bumbis
0

Alltid kul med något nytt, det kan bli katternas favvo, vem vet? Flört

Ledin
0

Jag såg hos vetrinären där hon hade gjort kätterträd av ett träd/grövre  gren. denna var klädd av både tyg,matta,sen denna rep som finns i klösmöbel, hon hade hängtupp även hägmattor o gjort olika avstamp i trädet för sovställen. Det var riktigt snyggt men lite stort o brett :) Man kan ju kapa till grenarna så den itne vart så bred vissligen.

Gronstedt
0

#3: Ajdå, jag bor norr om Göteborg, så det är en bit bara för att se om det finns något bra.

Imasy
0

Jag såg på en hemsida förut, någon som gjort världens simplaste klösträd, till och med jag som har tummen mitt i handen skulle kunna göra en sådan.

De hade tagit en hög stolpe, och klätt den med sisalrep. Med jämna mellanrum hade de gjort fyrkantiga hyllplan som de skruvat fast med såna där vinklade hyllkonsoller och klätt dem med heltäckningsmatta tror jag.

En större bottenplatta och sedan en vinkelkonsoll att fästa det hela med i väggen uppe vid taken. Verkade både billigt och enkelt.

Mison
0

****bra idé. Det är klart det går att sälja. Har själv funderat på att göra nåt eget. Till mina missar först och främst. Köpte en klösmöbel med hängmatta o grejer. Riktigt tjusig. Men det förstår mina missar sig inte på. Dom klöser bara på den. Men jag är tacksam för det. Helt otroligt så klöser dom aldrig på nånting annat. Det har jag aldrig varit med om förut. Dom brukar ju annars ge sig på soffor m.m.

Kommer du på nåt bra, får du gärna förklara hur man gör.

Jag är dessutom sugen på att prova göra såna där bäddar som det pratas om i ett annat inlägg. Är det "Bumbis" som gör dom? Vill så gärna lära mig att sy (har en symaskin). Och då kan det ju vara kul att sy något som kan vara till användning.

Jag är väldigt "pysslig" av mig. Min drog är annars bakning. Lite synd, bara, då jag helst bakar fikabröd, typ, men varken jag eller gubben gillar sånt. Funderar på att kontakta nåt härbärge eller nåt och höra om dom inte kan ta emot allteftersom jag bakar…

Brodera är ju också hemskt kul, tyvärr bara är garderoben full av broderier. Kan ju inte sätta upp ALLT på väggen.

Alla djur behöver någon som bryr sig!