Prickig mage
Vad är det för raser som har prickar på magen? Mina kattungar har nämligen prickiga magar, och jag har aldrig förrut sett detta hos en vanlig huskatt. Så det gör mig lite intresserad av att luska ut varifrån de kommer. Eller om ni vet huskatter med prickiga magar. Har ni det vill jag gärna se bilder. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Prickiga magar finns på huskatter i massor. Vet inte vad dina katter har för färg i övrigt, men det brukar vara kallas "spotted". Orkar inte rota igenom alla hundratals bilder just nu, men hoppas att någon annan kan bidra med bilder.
Raser som har det lite mer är oci och bengaler. Dessa ser man ytterst, ytterst sällan ute på friarstråt. Norska skogkatter, main coon med mera har ibland dessa "spottar". Men så har vanliga huskatter det också i överflöd.
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jag har haft huskatter som haft "prickiga magar". Det är inte lika vanligt som tabbymönster och tigrering, men det förekommer ibland. Jag hade en hittekatt som var silverspotted en gång. Han var full med prickar. Mycket snygg. Han såldes sedan för att bli utställningskatt. Kissen och hans 6 syskon blev utslängda i höstkylan när hussen som vägrade kastrera sin honkatt fick nog. Fick tag på två av dem som sedan fick andra hem. Den prickige herren och en svartvit katt. De andra försvann och jag misstänker tyvärr att de slutade hos Djurens Vänner i Göteborg.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#3 Ja det är nog prickig mage det där!
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
:)

Ohh, vilka söta små prickiga magar.
Audiatur et altera pars
:)
Jasmine en dumpad kattunge som bodde hos mig i somras har prickar på magen.Såna som åtminstone jag inte kunde låta bli att pussa på.Pussprickar alltså.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Tänk så mnga söta prickiga magar det finns. Hur har jag kunnat missa dem tidigare ;-)
Audiatur et altera pars
Underbara magar både med och utan prickar är de kattamagarna.:)
//Lena
ja verkligen… mysiga ocg"tjocka":P