*Låst* Katt sökes
Eller syskon som inte vill delas.
Bor i Linköping på landet i stort hus men ska
vara inne då vägen är lite längre bort där det
varit mycket ledsamheter,
Har 3 kissar som är äldre, ligger och gosar med
varandra mest hela dagarna. En hankatt och 2
flickor, alla är kastrerade.
Har 2 hundar, golden och labbe. Kissarna ligger
ibland mellan deras tassar eller sover tätt intill dom,
så hundarna är säkra till 100 %. De har även haft
en kanin som klivit över dom utan problem.
Efter att vi fått ta bort Johansson är vi oerhört
svaga för svarta med "bläs" och vita strumpor.
(det blev hästspråk), Vi är hemma hela dagarna.
Puttar
Puttar. Här finns säkert flera som behöver ett hem och som inte bor långt bort från dig.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
jag har 2 syskon som behöbver nytt hem, men de e inte svarta lr svartvita. Du kan läsa om dom på www.kks.nu under emmas katter (layla och Katja) de har varit i stödhem lääänge nu och förtjänar ett eget hem! De är 2 och 1½ år gamla och vana vid andra katter.
kastrerade, vaccinerade, idmärkta och avmaskade.
Annars har Crisse 2 katter som borde stannar tillsammans:
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

I tråden Vi söker hem
kanske finns någon som passar. Såg i allafall ett par svartvita där.
Att hitta en svart-vit katt borde inte vara svårt det är ju som regel den färgen (och svarta) som blir kvar längst på katthemmen märkligt nog.
Gingle!! Jag låser din andra tråd där du söker katt i Linköpingsområdet. Den som var författad med ditt gamla alias. Katter i Linköpingstrakten
Vi behöver ju inte ha fler trådar om samma sak
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Läste att mitt inlägg om att katt i Linköping söktes
togs bort ! Jättetråkigt tycker jag, det är ju så få som söker
katt och om det står på fler ställen så är det ju fler som kan
läsa !
Så för katternas skull så tycker jag att det är ledsamt !
I sådana här fall så tycker jag att katters chans att få ett
hem ska gå före regler.
Undrar nu var dessa underbara kissemissar finns ?
Blev så sugen på paret som ligger och kramas, exakt så
ligger mina andra kissemissar och sover hela dagarna.
Fick för 3-4 månader sedan togs min älskade Mimmi bort.
hon var svart. Det var så tungt, hon låg varje natt på
min kudde och när jag vaknade på nätterna så var hon
helt "lealös" och varm och vi kramades och pussades
omvartannat. Hon kom alltid när jag ropade, även om
det var på någon annan. Fullständigt, totalt ljuvlig !
Hon blev 18 år och var egentligen fullt frisk men åldern
tog ut sin rätt. Pälsen blev som torkad olja, hon började
att lägga sig ned och vila om hon varit hos mig i sängen
och skulle tillbaka 3-4 meter till katternas plats
på köksbordet…(kanske inte meningen men ställde
en dag en bur och en kattfilt där och kissarna visade
genast att de ville bo där, och så fick det förbli.Så nu
så äter vi på ett annat pyttebord som vi hittade).
Är dessa kissemissar kramiga ? Jag älskar att pyssla
med dom, klappa, gosa och ligga och mysa i sängen.
Nu blev inlägget långt igen, men jag hoppas att det får
vara kvar ändå - för kissarnas skull - /Anette
Och som sagt, var bor de ?
Jag ska nu gå in på www,kks och titta.
Hoppas att det inte gjorde något att jag skrev mellanrum
mellan raderna…………
Kram till ALLA kissemissar som ni alla här. Jag är helt
säker på att de får mycket kärlek och omtanke/Anette
#6 anledningen till att den andra tråden togs bort är för att vi ska försöka hålla samma ämne i en och samma tråd annars blir det alldeles för rörigt. Vi är över 1500 medlemmar och skulle endast 100 av dem vara dagligt aktiva och skriva flera trådar om samma ämne skull det inte kunna håla reda på saker och ting.
Sen är det lättare att hitta om allt finns i en och samma tråd och det tycker jag är att tänka på katterna också.
Hoppas du förstod och inte tyckte det blev rörigt. Hoppas du hittar katten du söker.
Puma77/medarbetare på hitteketter
//Pia
Tack för Ditt svar ! Min skrivglädje har alltid varit stor som ni
kanske märker……men nu blev det liksom lite "skrivhäfta",,,
det här anses väl som onödigt och plockas bort. Och erkännas
skall, att om det gör det så känner man sig liksom lite "trampad
på". Man skriver och i detta fall så vill jag verkligen få ut mitt
budskap om att det finns ett hem med tusen ton av kärlek och
så plockas det bara bort……
Men jag är inte långsint av mig, livet är för kort för det.
Oj, det blev nog ett långt och onödigt inlägg, så det plockas nog
bort….(fniss)
. Skämt åsido, ska skärpa mig och skriva kortare
inlägg. Lovar ! /Anette
jag har ju två gosiga kramiga svarta syskon härhemma nu! visserligen i skåne och inte i Linköping men de är underbara och söker man gos missar så kan man inte få bättre :)
#8 I det här fallet var det ju samma person som ville ge en katt ett hem. I och med att du skrev med olika alias kan det då bli missvisande och någon tror att det är flera olika medlemmar som vill ta sig ann en katt. Då måste du väl ändå hålla med oss om att det är bättre att det bara blir en tråd om det hela, eller hur? Det hjälper ju liksom inte fler katter om det blir missuppfattningar.
Sedan måste vi har lite ordning och reda på ett så pass stort forum som detta ändå är. Om man som medlem startar en tråd om ett ämne är det lättare och bättre att fortsätta i den tråden istället för att starta flera trådar om samma sak. Att du sedan skriver långa inlägg är inga problem. Det får du gärna göra.
//Lena - Sajtvärd för Hittekatter iFokus
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Nu ger jag upp med alltihopa ! Varför ska vissa har rätten att
"banna" andra gång på gång. Jag är en vuxen människa och
inget barn.
Både jag och mina 2 systrar har världens största famn att
ge till kissar som är hemlösa,men dessa får vi söka på
annat håll. Allt känns så "tramsigt" och har något blivit
"fel" så ska man minsann få veta det om och om igen.
Ni får ursäkta,men jag lessnat nu. Det är meningslöst att
försöka få tag på katter här då vissa som har "makten"
bara ska styra och ställa. TACK för mig ! /Anette
Jag har två 5-månaders kattungar som söker nya hem men tycker ändå att det vore toppen om du kunde ta Crisses katter, för hon vill hjälpa andra katter i hamnen som behöver komma in i värmen. Tar du två katter från henne kanske hon kan ta in 2 nya katter och då är det 4 katter du hjälper .
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
#12 Men ingen har bannat dig utan för att allt ska bli så lätt som möjligt så är det bra att ha en tråd. Det måste du ju hålla med om för det är ju lättare för dig också att följa om ngn erbjuder dig en katt eller två.
Jag tror du har missuppfatta oss där och med långa inlägg så får du mycket väl skriva det det handlar inte om det. Men nu verkar ju allt fungera som det ska eller hur så då tycker jag vi kör härefter nu.
Puma77
//Pia

#6/12 Ginger! Din tråd om Katt i Linköping har INTE tagits bort! Den finns kvar och går att läsa precis som innan. Det enda är, att jag låst den för NYA inlägg. Vi fortsätter alltså att skriva i DENNA tråden istället då det rör samma ämne. Om du tittar noga i mitt inlägg #5 så ser du också en direktlänk (blåmarkerad understruken) till den gamla tråden om Katt i Linköping så att du lätt skulle hitta tillbaka till den och göra det så bra som möjligt.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
#12 Synd att du ska ta det på det sättet. Men jag vidhåller ändå att vi måste ha våra spelregler för att det ska fungera på ett forum. Sedan är det upp till varje enskild person att bestämma om de vill vara medlemmar under de premisser som gäller.
//Lena - Sajtvärd för Hittekatter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Här finns den gamla tråden från dig, låst, inte borttagen.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Det är Crisses kissar på bilden. Gå gärna in och läs om Hamnkatterna så hittar du dem där.
Du är en fin människa med ett varmt hjärta som vill hjälpa dessa kissar till en bra framtid, tänk vad tacksamma dom skulle bli, få leva som andra vanliga tamkatter.
Lägg ingen onödig energi på att den andra tråden är låst. Det underlättar säkert både för dig och oss andra. Jag själv hade säkert svarat på båda utan att tänka på det var en och samma.
Här inne finns så många som söker hem till sina kattvänner så en tråd där man söker en katt i stället syns må du tro, även om den halkar bakåt ett tag.
Vi får nog allt rätta oss efter sajtvärdarna, dom måste hålla sig till vissa regler, det gör dom på andra sajter också.
Den här sajten är övervägande mycket bra och själva andemeningen med sajten handlar ju om våra fyrfota vänner .
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

#19 Tror inte att det här är aktuellt längre.
//Lena